< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » mirena spiraal en migraine

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Anticonceptie...
mirena spiraal en migraine
09/04/2007 @ 22:14
Eef

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey,
Ik ik heb voor ik ongesteld moet worden 1 a 2 dagen migraine (met braken en alles erop en eraan) en ik ben ongelooflijk humeurig en lastig. Nu zou ik graag een mirena spiraal laten plaatsen maar vraag me af of mijn migraine dan mindert of misschien weg blijft. Wie kan mij meer algemene uitleg geven over de mirena spiraal. Ik heb reeds op het net gesurft maar nu zou ik graag zowel positieve als negatieve ervaringen willen horen.
Thanx
Groetjes Eef

Link naar deze reactie
10/04/2007 @ 21:56

Hallo Eef,

Ook ik heb een mirena spiraaltje laten plaatsen, omdat ik bij het pilgebruik ook een vorm van migraine had. Nu kan ik je vertellen dat het wel minder is geworden, maar niet helemaal weg. Ik had gelukkig geen last van braken, maar een pijn die (tijdens de pil) niet te houden was. Lag dan toch vaak wel een dag op bed. Maar zoals gezegd het was wel minder. Wat ik wel een voordeel vond van het spiraaltje is, dat ik na verloop van tijd niet meer echt ongesteld werd en ook niet meer kon vergeten de pil in te nemen. Nu is de spiraal verwijderd want we willen graag een 2e kindje. Hopelijk heb ik nu even helemaal geen last meer van migraine.

Veel succes.
Groetjes,
Monique
Link naar deze reactie
11/04/2007 @ 15:09
Eef

Hey Monique,
Bedankt voor je reactie. Ik hoop voor jou dt je snel weer zwanger wordt. Veel geluk

Link naar deze reactie
13/04/2007 @ 10:01
lesley

Online Status Bekijk profiel
Hoi

Ik heb sinds enkele maanden ook de mirena. Nu willen we toch vroeger als verwacht een tweede kindjes dus laat ik deze binnenkort weer verwijderen.

Dit is niet de enige reden hoor. Sinds ik de spiraal heb, heb ik overal veel meer last van. Vaak hoofdpijn, zeer humeurig, langere maandstonden met bloedverlies, rugpijn, voor en tijdens de maandstonden!

Ik ben er dus niet echt tevreden van. Een kennis van mij heeft er ook een laten plaatsen en die is er dan weer super tevreden over!

veel succes met de keuze
lesley&co

Link naar deze reactie
13/04/2007 @ 22:55
Anne Hollander

Online Status Stuur bericht
Hoi,

heb ruim 1 jaar de mirena gehad; was er wisselend tevreden over. Voordeel was dat ik minder last had van menstruatie, gemiddeld ongeveer 1 keer per 8 weken bloedverlies en ook iets minder last van mijn migraine; dwz ipv iedere maand 1 dag ziek in bed met overgeven, nu gemiddeld 1 keer per 2 maanden hoofdpijn hebben en op bed liggen, maar in totaal maar 2 keer moeten overgeven in 2 jaar tijd.
Nadeel vond ik dat ik meer last had van buikkrampen tpv mijn baarmoeder en dat mijn vriend de draadjes voelde tijdens het vrijen. Het plaatsen was ook niet geheel prettig, ik voelde toen een enorme scherpe steek en heb uren daarna ziek op bed gelegen met migraine en buikklachten... het verwijderen ging juist heel goed zonder problemen, maar thja, het zal bij iedereen wel anders ervaren worden
We willen nu zwanger worden, dus in maart heb ik de mirena verwijderd.

Groeten Anne

Link naar deze reactie
17/04/2007 @ 21:23
Gudrun

Hallo,

enkele jaren geleden heb ik ook een mirena spiraal laten steken omdat ik ook wilde verlost raken van de migraine. Maar voor mij was dit geen oplossing. Ik had er evenveel last van als toen ik de pil nam.
De gyn kon mij blijkbaar niet helpen met een oplossing.
Ondertussen verandert van gyn en bevallen van een flinke zoon (gans mijn zwangerschap geen last gehad van migraine tot ik terug begon met de pil)
Dus 3 maand na de geboorte terug begonnen met de pil, maar een andere dan voorheen.
De gyn stelde mij 3 mogelijkheden voor: de pil gewoon 3 weken nemen, 1 week tussenlaten, had ik migraine in de pilvrije week, dan moest ik de volgende maand gewoon mijn pil doornemen gedurende 3 maanden en dan pas een pilvrije week tussenlaten. Dus ik dat gedaan, maar de laatste maand, had ik constant bloedverlies, dus dat was ook geen oplossing. De gyn zei dat hij een 3de mogelijkheid achter de hand hield, dat ik moest bellen als iknog steeds last had. Dus heb ik gisterenavond gebeld, de secretaresse beloofde mij dat hij mij ging terugbellen maar tot nu toe nog niemand gehoord
ik hoop dat ik hem vlug hoor, want ik vraag me af want de oplossing zou zijn.
De huisarts raadt mij aan om dagelijks een pil te nemen om een migraineaanval te voorkomen. Maar ik weet niet of ik daar zo'n voorstander van ben
Link naar deze reactie
18/04/2007 @ 16:11
Eef

Hey Gudrun,
Ik ben mee benieuwd naar die laatste oplossing van je gyn. Ik hoop voor jou dat je heel snel iets van hem hoort want ik weet hoe het is om zo veel migraine te hebben.
Groetjes Eef

Link naar deze reactie
20/04/2007 @ 14:17
Noortje

Hey,

Ik heb na mijn bevalling ook een mirena spiraal laten plaatsten. Ik voelde er echt niets van. De gynae zei dat dit vaker voorkomt bij vrouwen die al eens een kindje hadden gehad. Alles is dan al wa meer uitgezet zeker

Ik heb het wel 2 keer moeten laten steken, want bij een echo paar weken erna zat hij niet meer goed. (was de eerste keer dat de gynae dit voorhad)

Ik was er best tevreden over, niet meer op letten dat je dagelijks de pil neemt, amper je maandstonden, niet zo krikkel nimeer als met de pil... Het enige nadeel vond ik, tijdens het gebruik van de pil had ik weinig last van hoofdpijn en mentruatiepijn, met mirena was dit wel wat feller. Dokter zei me dat dit kwam omdat het hormoon in de mirena in de baarmoeder blijft, en die van de pil in de bloedbaan terecht komt.

Noor

Link naar deze reactie
24/04/2007 @ 19:05
esmeralda

Online Status Bekijk profiel
ik heb ook de mirena. Ik ben wel al 4 maanden ongi maar volgens de gyn moet dat overgaan, ik moet op 6 juni weer terug komen voor te kijken of ik nog ongi ben zoja gaat de pil erbij maar migraine is geen spraken dat was wel bij de pil dus succes

Link naar deze reactie
27/04/2007 @ 09:05
Eef

Hey,
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb gisteren een spiraal laten steken ( heb het er dan toch maar op gewaagd). Ik heb er niets van gevoeld
Maar nu vroeg ik mij af of ik nog tampons mag gebruiken. Want in de bijsluiter van de spiraal (heb ik meegekregen) stond dat je de spiraal zo mee kon uittrekken. Oh ja mijn ongi is plots al veeeeeeel minder kan dit door de spiraal zijn?
Groetjes Eef

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]