< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwanger worden... » hoe bereken je je periode

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwanger worden...
hoe bereken je je periode
11/04/2007 @ 14:13

Online Status Stuur bericht
help, ik weet het echt niet meer.
ik probeer zwanger te raken van een tweede.
Bij mijn eerste kindje (mijn dochter) ging het supersnel en waren we natuurlijk erg blij en hoefde ik niet uit te rekenen wanneer ik mijn vruchtbare periode had.
Nu zijn we voor een tweede bezig en nu voel ik me toch een dom blondje (ben ik onder mijn geverfde haar misschien ook wel) vanaf wanneer begin je met tellen om te weten hoe lang je cyclus is. Begin je op de dag dat je ongesteld wordt tot wanneer je het weer wordt of tel je vanaf de eerste dag dat he het niet meer bent en dan tot je eerste dag dat je weer ongesteld bent.
HELP.............................

gr. tammie

Link naar deze reactie
11/04/2007 @ 14:34
Ines

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
De eerste dag dat je ongesteld bent is telkens dag 1 van je cyclus.
Je telt dus van de eerste dag ongesteld tot aan je volgende ongesteldheid.

Veel succes!

Link naar deze reactie
11/04/2007 @ 14:40
Sophie

Tammie, voel je nu maar niet dom!

Je telt inderdaad vanaf de dag dat je ongi wordt, die dag wordt dus dag 1 van je nieuwe cyclus. Wordt je opnieuw ongi op vb dag 29, dan telde je cyclus 28 dagen. Want die dag 29 wordt dan opnieuw dag 1 van je volgende cyclus.

Veel succes met zwanger raken!
Link naar deze reactie
11/04/2007 @ 15:12
Ante

Hey

Je vruchtbare periode telt -in een 28 dagen cyclus- vanaf de 10e tot de 14e dag, wel beginnen te tellen vanaf de eerste dag van je menstruatie.

Ante
Link naar deze reactie
11/04/2007 @ 16:35
Chobee

hallo

Je eisprong is 14 dagen voor je menstruaties, als je bijvoorbeeld een cyclus hebt van 32 dagen moet je daar dus 14 dagen aftrekken en kom je op de 18de dag. Je begint te tellen vanaf de eerste dag dat je je menstruatie hebt.
Aangezien de eisprong ook iets vroeger of later kan gebeuren (omdat elke cyclus anders is) en de zwemmertjes van onze mannen tot 3 dagen kunnen overleven in het vrouwen lichaam kan je best een week op voorhand beginnen klussen.
Mijn dokter heeft ons aangeraden om om de dag te klussen omdat de zwemmertjes dan van de beste kwaliteit zijn. Dus dag 8, 10, 12, 14, 16 zijn "klusdagen" als je een cyclus van 28 dagen hebt.

Hoop dat je er een beetje aanuit kunt en ik wens je heel veel succes

groetjes Xxxx

Link naar deze reactie
11/04/2007 @ 20:36

Nou ik vind het echt super dat jullie zo snel reageerde, ik kan het nu goed bijhouden en hoop ook weer gauw zwanger te zijn van een tweede. het kriebelt al lang.
super bedankt.

tammie

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]