< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » Huilen enkel in de nacht

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
Huilen enkel in de nacht
11/04/2007 @ 22:19

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Dante is 4 weken té vroeg geboren en huilt steeds als we hem in zen bedje ( bak van voiture nog ) leggen om te gaan slapen. anders weent hij bijna nooit maar het is alsof hij zich daar zo alleen voelt. Hij slaapt op het kamertje naast ons ( in het gebin bij ons op de kamer maar dat was hetzelfde ). Tis echt zo krijsen soms een uur aan 1 stuk hem kwaad maken. Vrij vermoeiend ! Hoe zou het komen ? We verwarmen zen bedje voor, voor hij erin gaat dus té koud kan het ook niet zijn. Ook na de voeding in de nacht huilt hij soms lang aan 1 stuk. Hij is dan met moeite wakker.
Verlatingsangst kan dat zo vroeg op 3 weken ? Want als we hem aanraken of pakken stopt hij onmiddellijk met wenen.

Iemand tips want nu zijn het zeeeeeeeeer korte nachten hoor ! Hij is er ook om de 3 u.

Link naar deze reactie
11/04/2007 @ 22:33
lindsey

Hallo,

Zou het niet van de krampjes kunnen zijn? Kayley heeft ook meer 's avonds en 's nachts last van huilbuitjes, als je haar dan vastneemt of bij je in bed legt dan zwijgt ze en valt ze in slaap. Als je aan zijn buikje voelt en het is hard dan zijn het krampjes, je kan het ook zien als hij armpjes en beentjes intrekt. Maar ik denk dat de meeste babies zo hun huil uurtjes hebben en meestal zijn die in de avond of 's nachts. Is spijtig genoeg een fase waar we doorheen moeten. Vannacht sliep ze ook maar tegen 3u (ze had haar fles gekregen rond 23u30) en tegen 4u30 weende ze al weer voor haar volgende fles, ze sliep dan wel direct erna maar om 8u30 was ze er terug, dus was ook zeer korte nacht.

Groetjes
Lindsey

Link naar deze reactie
12/04/2007 @ 08:28
Nemo

Online Status
Ik zou hem overdag ook eens in dat bedje leggen. Blijf er even bij. Rommel wat in de kamer en ga frequent kijken. Misschien leert hij zo dat er helemaal niets is om bang voor te zijn...
Link naar deze reactie
12/04/2007 @ 08:50
bollie

Online Status Bekijk profiel
Hallo Melopee,

Lijkt me inderdaad vermoeiend ! Heb je al eens geprobeerd om hem in te bakeren ? Hem heel stevig in zijn lakentje en eventueel dekentje onderstoppen. Soms hebben jonge baby's (en ik denk zeker baby'tjes die te vroeg zijn geboren) problemen met de plotselinge ruimte die ze krijgen. In de baarmoeder hebben ze immers weinig plaats, en vaak voelen ze zich buiten de baarmoeder ook meer geborgen wanneer ze weinig bewegingsruimte hebben.
Toen ik bevallen was van Jarne, huilde hij de eerst nacht ook heel veel. Toen hebben ze hem in het ziekenhuis ook stevig ingebakerd en dat hielp wel.

Verder weet ik ook dat er een soort knuffel bestaat die de geluiden van de baarmoeder nabootst. Het is een beer, die je dan bij hen in bed legt. Het schijnt enorm geruststellend te werken. Ik weet wel niet hoe die knuffel precies heet. MAar misschien ook de moeite om te proberen ... Je moet bedenken dat hij eigenlijk 4 weken te kort bij jou is geweest, en misschien mist hij dat intense contact nog te veel. Dat kan verklaren waarom hij wel onmiddellijk stopt met huilen als je hem aanraakt of vastneemt.
En wees gerust, verwennen kan je hem op deze leeftijd echt nog niet ! In tegendeel, het is voor hem heel belangrijk dat er wel regelmatig gereageerd wordt op zijn gehuil, om een gezonde hechting te kunnen ontwikkelen (sorry, ben psychologe van opleiding, af en toe komt dat wel eens bovenpiepen in mijn mailtjes ...).

Ik hoop in ieder geval dat het binnenkort betert voor jullie ! Want dit is op lange termijn niet echt vol te houden, denk ik. Probeer in ieder geval ook overdag wat te rusten wanneer Dante ook slaapt !

Veel sterkte en geniet van jullie ventje !
bollie

Link naar deze reactie
12/04/2007 @ 10:16
jessy

hallo melopee,

Eline had soms ook 's nachts eens een huiluurtje. tot we haar opnamen en dan was het over. we legden haar bij ons in bed en dan sliep ze zalig. dus krampen had ze niet. als ze echt krampen hebben dan zijn ze niet stil als je ze opneemt.
je moet eens proberen van een knuffel een nacht bij jou in bed te leggen. die knuffel heeft dan jouw lichaamsgeur. als je de knuffel dan bij Dante legt, dan heeft hij het gevoel dat jij in de buurt bent.
wij hebben het geprobeerd bij Eline en de volgende nachten ging het al veel beter.
ook haar overdag in haar bedje eens leggen, zoals Nemo al gezegd heeft. dan geraakt ze in haar bedje gewoon.

veel succes
jessy

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]