< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » om 23:00 wakker maken

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
om 23:00 wakker maken
10/04/2007 @ 10:44
Linda

Online Status Bekijk profiel
Hoi meiden,

Ik heb even een vraagje, mijn kleine van bijna 9 weken wil nog steeds niet s'nachts doorslapen.

Maar ik geef hem om 23:00 een flesje en ik moet hem voor deze fles echt wakker maken. Dan komt hij weer zelf rond een uur of 3, dan horen we hem weer rond een uur of 6. Wat zou er gebeuren als ik hem niet wakker maak om 11 elf uur, heeft iemand hier ervaring mee.

Of zou ie dan uit zijn ritme gaan raken. Ik kan nu nog experimenteren want, 1 mei moet ik ook weer gaan werken.

Heeft iemand tips of ervaringen hiermeem, ze zijn van harte welkom

gr. linda

Link naar deze reactie
10/04/2007 @ 11:17
Rebke

Mijn zoontje is nu 10 weken. En we moesten hem ook wakker maken voor zijn laatste fles. Maakten we hem niet wakker dan sliep hij gewoon door.
Dus hij nam de avond voor de nacht..
Hij begint nu stilletjes voor zijn laatste fles wakker te blijven, ik doe hem dan in badje, en dan in bed, en de laatste dagen slaapt hij dan ongeveer 8u door, whoehoe!
Vond het ook moeilijk, maar konden we niet veel aan doen had ik de indruk.
Link naar deze reactie
10/04/2007 @ 12:08
Missloes

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi,

Onze kleine meid van 9,5week moeten we vaak ook wakker maken voor de laatste fles, deze geven we om 21.45 (en al gaven we haar een uur later voor de nachtvoeding maakte het niks uit). Voorheen kwam ze ook standaard om 3 uur snachts, maar ze dronk dan erg weinig, dus kreeg het idee dat het gewenning was. na een paar daagjes 2 a 3 keer het speentje geven, slaapt ze door tot ongeveer 6 uur (vanochtend zelfs half 7) en dan nog tot ongeveer 9 uur (vanochtend moest ik haar zelfs wakker maken ff voor tienen)

Natuurlijk als ze snachts echt in huilen uitbarst krijgt ze alsnog een flesje, maar dat is nu al een week niet meer gebeurd.

Link naar deze reactie
10/04/2007 @ 12:21
Mamavan2

Hai hai...

Bij mijn zoontje maakte ik hem ook vaak wakker om 23.00 voor zn flesje... Hij werd daar erg humeurig door en helemaal uit zijn ritme, hij kwam vanaf 23 dan weer om de 3,5 uur voor een voeding. Sinds we dat niet meer deden was het een heel ander kereltje, hij sliep dan van 19 tot 6 maar was echt veel plezieriger! Hij wilde duidelijk zijn eigen ritme bepalen.
Mijn dochtertje is nu 10 weken en bij haar heb ik het ook geprobeerd om haar wakker te maken, ze was dan heel huilerig en wilde niet drinken en ook niet meer slapen, gevolg is dat ik dan tot een uur of 3 op zit met een huilende baby... Nu maak ik haar niet meer wakker en zij slaapt van 19.30 tot 7uur.. Ook al een langslaper dus. Het consultatie bureau vind dat ik haar wel wakker moet maken maar mijn eigen gevoel zegt dat dit beter gaat.
Mijn advies is dus, volg je eigen gevoel en probeer eens uit hoe het gaat als je je zoontje niet wakker maakt maar gewoon zijn eigen ritme laat volgen.

Succes en groetjes!
Link naar deze reactie
10/04/2007 @ 13:14
Peg

Hallo,
Ik maakte mijn meisje ook wakker rond 23.00u voor het laatste flesje, maar ze was dan ook heel erg humeurig...
Nu laat ik haar gewoon slapen, ze slaapt de nacht door, en 's ochtends drinkt ze dan mooi haar fles door. Volgens de pediater zou ze meer moeten drinken maar ja, als ze humeurig is wil ze toch ook niet drinken. Dus ik laat haar ook het ritme bepalen. "Slapen is eten", luidt het spreekwoord
Groetjes,
Peg
Link naar deze reactie
10/04/2007 @ 13:50

Wij hebben hetzelfde met onze dochter van (word morgen) 8 weken. rond 19.00 a 20.00 uur krijgt ze de fles en maakt dan een hele lange ruk met slapen en ook ik moet haar dan wakker maken voor de laatste avondfles, waarvan ze wel goed drinkt. Maar ze komt daarna wel gewoon na 4 uur weer. ik vraag me nu ook af of ik haar nu echt tegen 23.00/00.00 moet wakker maken of moet afwachten tot ze zelf komt. ze slaapt nog geen nachten door dus neem aan dat ze dan nu ook van zelf gaat komen.ze komt nu vaak om de 4 uur en drinkt
wat zouden jullie doen..wakker maken of wachten tot ze uit zichzelf komt?
Link naar deze reactie
10/04/2007 @ 14:03
Peg

@ Tessa
Ik weet natuurlijk niet of het de goede oplossing is, maar ik zou jouw kindje het ritme laten bepalen. Als ze honger hebben worden ze wel wakker, daar moeten we niet bang voor zijn !
Groetjes,
Peg
Link naar deze reactie
10/04/2007 @ 14:15
Linda

Hoi tessa,

ik stop mijn kleine rond 7 in zijn bed, en hij slaapt dan tot 11 uur, ik maak hem dan wakker. Hij drinkt dan heel zijn fles leeg, en vervolgens wordt hij gewoon weer rond 3 uur wakker. Dit is standaard gewoon.

Dus ik zal vanavond een proberen om hem niet om 11 uur wakker te maken en kijken hoelang hij dan doorslaapt. Kijk slaap ie dan tot 12 uur door dan is het de moeite niet, dan blijf ik hem rond 11 wakker maken aangezien ik 1 mei ook weer moet gaan werken.

ik zal eens proberen, ik zal het morgen laten weten.

Gr. linda

Link naar deze reactie
10/04/2007 @ 19:58
suusje2512

Online Status
Onze kleine dame krijgt ook om 23.00 uur de laatste fles, wij moeten haar dan ook altijd wakker maken.
Ze drinkt hem altijd helemaal leeg.

In het begin kwam ze ook om 3 uur en vervolgens om 6 uur.

Maar nu slaapt ze van 23 tot 5 uur, ik moet er wel bij zeggen dat ze regelmatig krampt 's nachts en dan geef ik haar een speentje en dan is het goed.

Na 5 uur komt ze pas weer om 9 uur.

Dus wij komen zelf best aan onze slaap toe.

Gelukkig maar......

Link naar deze reactie
10/04/2007 @ 20:24

he,

ik maakte magali niet wakker, ze sliep dan van ongeveer 8 tot twee. dus zes uur achter elkaar. dat was al met 8 weken zo. daarna is ze steeds langer gaan slapn en nu slaapt ze vanaf dat ze drie maanden was 12 uur op een nacht.

ik heb haar eerst wel wakker gemaakt, maar toen kwam ze inderdaad steeds om de drie uur... geen succes dus en overdag was ze ook veel humeuriger dan wanneer ik haar niet wakker maakte. dus hier was het zeker een succes. ze heeft wel een aantal weken die nachtvoeding gehad, maar ik vond het helemaal niet erg om het zo te doen.

groetjes trui

Link naar deze reactie
10/04/2007 @ 22:21
Elfje76

Ik geef Tiebe zijn laatste fles (zijn droomfles) al slapend, meestal rond 23u. En hij drinkt ze meestal ook volledig op. Als ik hem wakker maak, dan wordt hij onvoorstelbaar humeurig en slecht gezind. Dus dat doe ik niet meer. Op deze manier werkt het prima en slaapt hij van 20 u tot 7u.

Link naar deze reactie
11/04/2007 @ 08:50
Susie

Hier ging het wakker maken ook niet, dus na een week gestopt.
Dat vond de kleine veel prettiger, want hij slaapt sinds dat hij 2 maanden oud is van 19.00 uur tot 7.15 uur en dan maken we hem 's ochtends wakker.
Vanmorgen was hij er pas om 7.45 uur.

Link naar deze reactie
11/04/2007 @ 10:38
Linda

hoi dames,

Ik heb mijn kleine dus om 23:00 niet wakker gemaakt en hij werd zelf wakker om 00:15, (lag om 7 uur op bed) toen zijn fles gegeven en hij werd weer om half vier wakker, heb ik alleen schone luier gegeven hij had een flinke plasluier, heb ik hem weer terug in bed gestopt is hij direct gaan slapen en hij werd weer om half 6 wakker voor zijn fles.

Dus er heeft vandaag bijna 5 en half uur tussen gezeten. Hij is na zijn fles weer naar bed gegaan en werd vervolgens pas weer om 9 uur wakker.

Dus niet wakker maken om 23:00 was voor nu een succes, kijiken hoelang het goed gaat.

gr. linda

Link naar deze reactie
11/04/2007 @ 10:52

nou ik heb het cb gebeld en zeiden dat mijn dochter beter wel wakker kon maken..kwam ik eerder de nacht door
en..ze heeft doorgeslapen, wel de hele avond wakker (had overdag veel geslapen en is dan 's avonds wakker of slaapt overdag bijna niet en 's avonds als een blok) en huilend in slaap gevallen. vanmorgen om half 8 mopperde ze iets. heb haar toen de fles gedaan ivm ritme waar ik in probeer te komen met haar
ben heel benieuwd hoe het verder gaat en komt ze nou nog wel? moet ik haar dan de fles nog geve? etc
als iemand tips heeft....
Link naar deze reactie
11/04/2007 @ 14:19
Debby

Hier nog zo eentje. Ons zoontje is morgen 7 weken, maar de nacht doorslapen zit er precies nog niet in. Hij krijgt nu 5 flesjes, om 4u30, 8u, 12u30, 17u30 en 23u30 ongeveer. Soms wordt hij spontaan wakker voor zijn laatste flesje, soms blijft hij lekker slapen en moeten we hem wakker maken.
Aangezien hij tussen 17u30 en 23u30 toch lange tijd geen eten vraagt, zou het in theorie toch mogelijk zijn om de nacht door te slapen.

We hebben al eens geprobeerd om hem om een uur of 9 wakker te maken voor zijn laatste flesje en hem dan in zijn bedje te steken, met als gevolg dat hij om een uur of 2 wakker werd. En dan komt het ochtendflesje ook vroeger natuurlijk.
Dus heel het schema terug overhoop.

Iemand tips om hem de nacht te laten doorslapen of moeten we hem gewoon nog wat tijd geven om zelf zijn ritme te bepalen? Ik ben nog thuis, dus erg is het niet om 's nachts op te staan, maar het zou wel leuk zijn natuurlijk.

Link naar deze reactie
12/04/2007 @ 13:17
Sharon

Die van mij krijgt om 18.00u een fles. Om 19.30u gaat hij in bad, om 20.00u naar bed. Vanaf dat hij een paar weken oud was wilde hij vanaf dan al doorslapen. Ik liet hem dan ook vaak tot een uur of 1.00 slapen om hem dan weer te voeden. En vervolgens weer om 6.00u. Maar nu ik weer werk doe ik dat echt niet! Om 1.00u lig ik ook allang lekker te slapen!

Nu maak ik hem gewoon na 4 uurtjes wakker, dus om 22.00u voor zijn laatste fles. Nou ja, wakker wil ik het niet noemen. Ik til hem uit bed en laat hem half-slapend drinken. Als het flesje leeg is, gaan de oogjes weer dicht. Hij boert vaak niet eens... Luiertje laat ik ook lekker zitten. Ik leg hem dan weer terug in zijn bedje en om 6.00u de volgende ochtend maak ik hem wakker voor de volgende fles. Misschien kan hij wel van bijv. 20.00u tot 6.00u zonder fles, maar ik vind hem daar te klein voor, voor zo'n lange ruk. Het wordt ook afgeraden door het cb.

Link naar deze reactie
13/04/2007 @ 12:34
suusje2512

Online Status
Bij ons is er sinds een paar dagen een omslag te merken. Misschien omdat ze weer wat ouder wordt?
Ook geven we haar lactulose ipv 's ochtend 's avonds voor het slapen gaan, dan heeft ze minder last van krampjes.

Nu krijgt ze rond 23.00 uur haar laatste flesje en dan komt ze weer rond 07.00 uur. Ik moet er wel bij zeggen dat ze afgelopen nacht om 5.00 uur wakker was, maar ik wist dat ze geen honger kon hebben (de twee nachten ervoor heeft ze ook 's nachts niet gegeten), en dus heb ik haar gepakt en heeft ze op mijn buik verder geslapen. Ik ook!

Je moet alleen wel op het eten geven letten.

Ik gaf haar voorheen 6 flessen van 135 ml, en nu nog maar 5 flessen van 165 ml. Marcel zei dat ze gisterenavond echt heel diep lag te slapen, en dan zeg ik wel enthousiast laat haar dan maar slapen, maar ja, dan heeft ze te weinig gedronken overdag en is de kans weer groot dat ze midden in de nacht komt. Dus ik heb hem gezegd om dat toch nog maar even niet te doen.

De tijd dat ze langer gaat door slapen komt vanzelf wel nietwaar?

groetjes

[Laatst gewijzigd door suusje2512 - 13/04/2007 @ 12:35] - Link naar deze reactie
13/04/2007 @ 13:31
Sharon

Ssusje, geef je haar elke dag lactulose? Is dat wel goed?
Geef je al voeding tegen krampjes en verstopping?

Mijn zoontje had ook veel kramp en verstoppingen, maar sinds ik die voeding geef (laatste en eerste fles) is het bijna helemaal over!

Link naar deze reactie
13/04/2007 @ 19:33
suusje2512

Online Status
Ik geef haar iedere dag lactulose.

Ze heeft namelijk ijzermedicijnen en die veroorzaken verstopping.

Bovendien geef ik haar Friso Comfort. Is ook voor verstopping en krampjes. Ik denk maar zo, alle kleine beetjes helpen.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]