< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » Onregelmatig en zwanger willen worden

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Anticonceptie...
Onregelmatig en zwanger willen worden
05/04/2007 @ 22:32
wendydekock

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hy,

Mijn naam is wendy, ben 23 jaar oud en ben getrouwd vorig jaar 13 mei.

Ik en mijne man willen heel graag ons gezin uitbreiden.
ben gestopt met mijn pil(femodene) sinds 15 november. En ik heb nu de 3de maal mijn menstruatie maar het is niet zo hevig als normaal en het is meer roodbruinachtig wat ik nog niet gehad heb.

Nu ik ben heel onregelmatig en weet niet hoe ik een ovulatie kan bepalen. Tussen mijn eerste en tweede menstruatie zaten er 50 dagen en tussen mijn tweede en derde (die ik sinds vandaag heb) waren het er 40.

wat de dokter mij wel gezegd heeft dat is dat het zeker een maand of 4 kan duren eer de pil volledig is uitgewerkt. Dat zou dan nu ongeveer moeten zijn. Iets dat ik nu wel al doe is foliumzuur nemen wat de dokter mij aangeraden heeft. En dat zou ik andere vrouwen ook wel aanraden die net gestopt zijn met de pil en aan kinderen willen beginnen. Want het voorkomt openruggentjes,...

Nu had ik een vraag: Kan mij iemand zeggen hoe je in godsnaam kan weten wanneer een ovulatie plaats vindt als je onregelmatig bent?
Link naar deze reactie
05/04/2007 @ 23:59
ellen7

ik zou het met ovulatie testen proberen.. bv van http://www.matcare.nl.
ook is het belangrijk om goed op je lijf te letten ik ben nu in ronde 3 en weet nu precies hoe het voelt. steken links- of rechts onder in mijn buik. en heb die dag altijd echt zo'n klodder slijm die je idd uit elkaar kan trekken. is niet bij iedereen zo. maar gewoon om de dag klussen dan maar. succes
Link naar deze reactie
06/04/2007 @ 08:48
wendydekock

dank je voor de site ellen.

wat ik gisteren had was dus dat roodbruinachtigslijm dat je inderdaad uit elkaar kan trekken. en de dag ervoor had ik ook die wisselende pijn in mijn onderbuik. is dat het teken dat dan een ovulatie plaats vondt?
[Laatst gewijzigd door wendydekock - 06/04/2007 @ 09:03] - Link naar deze reactie
12/04/2007 @ 22:23
chris

Beste Wendy,

Als je je vruchtbaarheid op de voet wilt volgen, oo al ben je onregelmatig, moet je eens op de webstek van nfp.be gaan kijken ... deze methode kan je leren dag na dag te weten wanneer je 't meest vruchtbaar bent ..
Link naar deze reactie
13/04/2007 @ 21:37
bengeltje

Online Status
hoi hoi
het beste om je vruchtbare periode te ontdekken,
is uit eigen ervaring en blijkt ook bewezen te zijn
is dat als je slijm plakkerig is dus echt kleeft ben je vruchtbaar het is weer over op moment dat je slijm verliest wat weer als waterig verliest wat dus niet meer plakt zelf hield ik er rekening mee als t niet meer plakte je die dag en de dag daarna nog wel kan vrijen met effect omdat je ong 3 vruchtbare dagen hebt
en de zaadjes van een man het lange tijd kunnen overleven in je lichaam.
ik hoop dat je hier wat aan hebt
ik wens je heel veel sucses

Link naar deze reactie
13/04/2007 @ 21:55
just-priscilla

Online Status Stuur bericht
hoi allemaal

wij zijn ook bezig voor een kindje de eerste.
maar ik ben onregelmatig ong.
januari ben ik het wel geweest febr niet maart wel en nu april niet heb al 3 tegen gedaan en die zijn negatief.
maar mijn vraag is als je niet ong. word heb je dan wel een eisprong?
kan iemand mij helpen

gr pris 23
Link naar deze reactie
14/04/2007 @ 01:18
bengeltje

Online Status
hoi
volgens mij heb je dan geen eisprong maar hou me er niet aan vast ben natuurlijk geen arts{blink
normaal krijg je je ongi als je niet bevrucht bent
maar na het stoppen van de pil heeft je lichaam tijd nodig om weer zijn gewone gang te gaan
ik zou naar de huisarts gaan als je je te veel zorgen maakt
over je ongi
ik wens je heel veel sucses en hoop voor jou ook binnenkort een fijne zwangerschap
knuf bengeltje.

Link naar deze reactie
14/04/2007 @ 14:02
just-priscilla

oke bedankt.
maar met mewil was ik het ook onregelmatig.
het gaat nu wel beter ben al 3 kwart jaar gestopt met de pil.
en zijn sinds 2 maanden bezig voor een kindje.
en mischien ben ik nu wel niet ongi geworden omdat ik het mischien te graag wil volgende maand maar weer even afwachten

kussie pris23
Link naar deze reactie
14/04/2007 @ 14:03
just-priscilla

oke bedankt.
maar met me pil was ik het ook onregelmatig.
het gaat nu wel beter ben al 3 kwart jaar gestopt met de pil.
en zijn sinds 2 maanden bezig voor een kindje.
en mischien ben ik nu wel niet ongi geworden omdat ik het mischien te graag wil volgende maand maar weer even afwachten

kussie pris23
[Laatst gewijzigd door just-priscilla - 24/04/2007 @ 16:46] - Link naar deze reactie
15/04/2007 @ 15:06
wendydekock

wel dames,

bedankt voor de handige tips allemaal. En geniet maar van het heel mooie weer.

ik hoop dat het voor iedereen hier lukt om tegen de zomer met een mooi bol buikje te kunnen lopen.
ik zit nu in mijn 4de maand dat ik geen pil meer neem en voel zelf dat mijn lichaam zich terug eigen baas aan het maken is.
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]