< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » iemand ervaring met sterilisatie?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Anticonceptie...
iemand ervaring met sterilisatie?
11/04/2007 @ 18:23

Online Status
Hoi,

ik ben hier helemaal nieuw
ik ben mama van een prachtig zoontje,Mateo genaamd
volgende week word ik gesteriliseerd
is er iemand die dit ook al ondergaan heeft
heb je dan last gehad van gewichtstoename,opvliegers...
hopelijk kan er mij iemand helpen ivm het leven na de sterilisatie

groetjes
Link naar deze reactie
15/04/2007 @ 16:56
L.

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey,

Ik ben 19 februari gesteriliseerd. Ik heb eigenlijk nergens last van gehad, natuurlijk voel je het wondje wel de eerste dagen, maar daar zie je nu al bijna niks meer van.
Qua lichamelijke veranderingen... Er valt me niks speciaals op, heb geen opvliegers, mijn regels komen gewoon en in een gelijke cyclus (en zelfs minder dan voor de sterilisatie, dus ideaal . ). Qua gewichtstoename heb ik ook niks speciaals gemerkt.
De eerste weken na de sterilisatie had ik wel minder zin in seks, maar dat begint nu ook weer beter te gaan.
Ik ben nog steeds blij dat ik het heb laten doen!
In mijn naaste omgeving waren er wel mensen die zich vragen stelden of ik niet te jong was (27) en of ik geen spijt zou krijgen omdat we nog maar 1 kindje hadden.
Ik wist dat een 2e zwangerschap teveel risisco's met zich mee bracht, en ons gezinnetje is compleet met onze prachtige dochter!
Dus zolang je zelf maar zeker bent van je beslissing, zou ik zeggen: ga ervoor!

Heel veel succes!

Groetjes, L.

[Laatst gewijzigd door L. - 15/04/2007 @ 16:58] - Link naar deze reactie
16/04/2007 @ 21:52

L.

hoe is het bij jou gedaan.
want ik heb gehoord dat er nu een methode is dat de vrouw ook maar 1 dag in het ziekenhuis hoeft te blijven.

ik wil me ook graag laten sterilliseren alleen mijn man vind dat raar.
ik ben 28, en ook ik loop risico bij een volgende zwangerschap.
nog niet zodanig dat het me verboden is om zwanger te worden.
maar ik wil zelf ook niet meer.............

ik wil dus graag weten hoe het verloopt zo een ingreep.

gr pattie

Link naar deze reactie
17/04/2007 @ 19:39
L.

Hey Patricia,

Ik ben 's ochtends om 7u binnen moeten gaan, om 8u zijn ze me komen halen om naar de operatiezaal te gaan. Daar kreeg ik dan volledige verdoving. Rond 11u was ik al terug op de kamer, wakker en wel. De gynaecoloog is in de namiddag nog even langsgeweest en rond 17u ben ik naar huis gegaan.
Ze maken een heel klein sneetje in het randje van je navel, en langs daar voeren ze de sterilisatie uit. Ik had dus maar 4 draadjes. Ik heb het wondje iedere dag moeten ontsmetten en een nieuw verbandje op moeten plakken. Een week later zijn de draadjes er uit gehaald en voila, dat was het al. Ik heb een dochtertje van toen 11 maanden, en ik heb haar eigenlijk de dag erna al terug opgepakt en in bed gelegd enzo. Heel veel last heb ik niet gehad, alleen de rand van je broek of een riem was wat vervelend in het begin, en wat gevoelig om je te bukken ofzo, maar verder eigenlijk niks.
Ik hoop dat ik je al wat meer info heb kunnen geven! Indien je nog vragen ofzo hebt, geen probleem!

Veel succes!

Groetjes, Liesbeth

Link naar deze reactie
20/04/2007 @ 12:19
wendy

Hallo,

Bij ons is 't idee om mijn man een vasectomie te laten doen, nu heb ik vernomen dat onze hospitalisatieverzekering dat niet terugbetaalt.
Weet iemand hoeveel dat zou kosten????
Grts Wendy

Link naar deze reactie
20/04/2007 @ 12:38

ik zou het ook willen maar durf niet zo goed

Link naar deze reactie
20/04/2007 @ 18:27
L.

Hey Bloempje,

Heb je schrik voor de ingreep zelf, of voor het feit dat je er misschien spijt van zal hebben achteraf?
Wat de ingreep zelf betreft: dit valt reuze-goed mee. Ik heb echt bijna geen last gehad, af en toe zo'n beetje een trekkerig gevoel, maar geen echte pijn. En het sneetje is zo'n anderhalve centimeter, net in het randje van mijn navel, dus bijna niet te zien (alleen als je het weet, zie je het)De ingreep zelf duurt niet zo lang, waardoor je ook snel weer uit narcose bent en dus daar ook minder last van zal hebben.
Ik wil je niet 'bekeren' tot sterilisatie, he , maar wil je gewoon gerust stellen. Je kan ook altijd eens met je dokter of gynae erover praten voordat je een beslissing neemt, dan weet je ook hoe hij of zij de ingreep uitvoert.

Veel succes!

Groetjes, Liesbeth

Link naar deze reactie
20/04/2007 @ 18:29
L.

Hey Picolina,

En is de sterilisatie al gebeurd? Hoe is het mee
gevallen?

Groetjes, Liesbeth

Link naar deze reactie
20/04/2007 @ 18:31
L.

Hey Wendy,

Normaal gezien wordt een sterilisatie ook niet terug betaald (of toch niet altijd). Daarom kan je aan je gynae vragen om het in te vullen als kijkoperatie, dan wordt het wel vergoed. Ik weet niet of dit bij een man ook zo ingevuld kan worden! Je kan altijd eens informeren bij je arts!

Groetjes, Liesbeth

Link naar deze reactie
23/04/2007 @ 13:41

ik wil het ook heel graag, alleen vind mijn man het belachelijk.
en het is niet eens zijn lichaam.
maar hij vind mij te jong (28)

eigenlijk hoop ik nu dat mijn internist zegt dat het niet meer mag om medische redenen.
dan zal mijn man zich er ook bij neerleggen............

hij wil er namelijk nog wel 1 bij, maar ik absoluut niet meer!!!!!!

dilemma!!!

pattie

Link naar deze reactie
24/04/2007 @ 19:48
L.

Dan moet hij maar lekker zwanger worden en de bevalling doen

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]