< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » Pilvraagjes

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
09/05/2007 @ 15:01
xxx

Ik zou graag de pil willen slikken, maar nu vraag ik me een aantal dingen af:

1) Is het nodig om hier een afspraak met de huisarts voor te maken, of kan dit ook via de assistente / telefonisch? (in Nederland)

2) Als ik het goed heb begrepen begin je voor het eerst met de pil op dag 1, dus als je ongesteld bent. Stopt je menstruatie dan, of hoe moet ik dat voorstellen?

3) Werkt de pil meteen, of moet je de eerste maand(en) toch nog condooms gebruiken?

Alvast bedankt!!
xxx
Link naar deze reactie
09/05/2007 @ 15:18
coyote

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hoi,van de pil zelf weet ik niet zo veel want ik gebruik de nuva ring.en ik denk voor de 1ste x dat je toch bij de dokter binnen moet(in belgië toch). ik ben nu juist ook terug begonnen met mijn ring en als ik die op de 1ste dag van mijn menstruatie inbreng ben ik al direct veilig.maar als ik het tss de 2de en 5de dag inbreng moet ik nog een week veilig zijn.en mijn menstruatie is er niet door gestopt,heeft even lang geduurd dan anders.khoop dat je nu een beetje wijzer geworden bent.
groetjes

Link naar deze reactie
09/05/2007 @ 19:04
Sandra

Online Status
Je moet ook in Nederland ook even langs de huisarts om aan de pil te beginnen. Kun je ook gelijk deze vragen stellen. Het is ook goed dat de huisarts weet dat je aan de pil bent, voor het geval je een peniciline-kuur krijgt bijv., want dan kan het zijn dat je pil niet meer zo betrouwbaar is.

Met de pil werkt, geloof ik, wel gelijk, maar ik zou het de eerste maand er nog niet op wagen. Ik zou de eerste maand extra voorbehoedsmiddelen gebruiken

Als je met de pil begint, was ik niet gelijk van menstruatie af.

Succes en ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen

Groetjes Sandra

Link naar deze reactie
10/05/2007 @ 14:01
Susanne

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
volgens mij kun je elke dag beginnen met de pil. Alleen zou je beginnen op de 1ste dag van menstruatie is ie meteen veilig. Begin je halverwege de cyclus, dan is ie niet meteen veilig. Maar ik zou gewoon info inwinnen bij de assistente en die zal je, indien nodig, doorverwijzen naar de huisarts!

groetjes en succes

Susanne en co

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]