< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » boos op hem!!! stel ik me nou aan?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Anticonceptie...
boos op hem!!! stel ik me nou aan?
09/05/2007 @ 16:45
Sofia

Online Status Stuur bericht
Ik zit nu in de eerste week na mijn menstruatie. Ik gebruik geen pil. Mijn man is gisteren in mij klaargekomen zonder dat aan mij aan te kondigen. Ik ben heeel erg boos op hem geworden. Hij zegt tegen me dat ik me geen zorgen hoeft te maken en dat ik toch niet zwanger kan raken op de eerste dag na mijn menstruatie. Maar ik wil toch geen risico nemen!!!!!!!! Mijn dochter is pas 6 maanden en zit echt niet op een tweede wachten. Ik geef nog borstvoeding en gebruik daarom geen pil. Hoe moet ik hem dan duidelijk maken dat hij dat niet kan maken? Hij is er zo van overtuigd dat er geen risico aan is verboden. Nu heb ik geen zin meer om met hem te vrijen . Stel ik mij nou aan???

[Laatst gewijzigd door Sofia - 09/05/2007 @ 16:46] - Link naar deze reactie
09/05/2007 @ 19:08
ellen7

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
nou ik snap je wel hoor.. hij zou het ook niet leuk vinden als je zonder te overleggen xou stoppen met de pil toch??. enne. 1 week na de menst?? dan kun je toch wel zwanger raken?? gezien dat sperma aardig lang kan overleven.. weet niet hoelang je cyclus is, maar..
succes
Link naar deze reactie
09/05/2007 @ 19:50

ik zou hem 'straffen' door hem de volgende keer een condoom te laten dragen,hihihi...
Sperma overleeft idd enkele dagen , dus als je pech hebt, kan het toch wel eens raak zijn...

Link naar deze reactie
09/05/2007 @ 21:28
wendydekock

het is afhankelijk natuurlijk van persoon tot persoon maar ja ik snap je punt wel.

veel geluk allesinds. en je mag je man wel is straffen door dat te doen
Link naar deze reactie
10/05/2007 @ 12:23
Sofia

Zelf wil hij geen condoom, maar een spiraal mag ik ook al niet. Hij zegt ga maar aan de pil, maar ik ga mijn borstvoeding daarvoor niet opgeven hoor. We hebben altijd discussies hierover. De afspraak was ´voor het zingen de kerk uit´, en heb hem wel duidelijk gemaakt dat die regel nog steeds geldt, maar soms vertrouw ik het niet. Ik heb weleens van iemand gehoord dat ze ook op deze manier 2 keer zwanger is geworden. Wat denken jullie, is dit wel een veilige anticonceptie?

Link naar deze reactie
10/05/2007 @ 12:32
c-ke

Neen! Dat is geen veilige anti-conceptie!
In het voorvocht zit ook altijd een kleine hoeveelheid actief sperma, dus zelfs als hij voor het zingen de kerk uit gaat, bestaat er nog steeds een kans op zwangerschap!
Bij mij zou het in dat geval zijn: met condoom of niet!

Link naar deze reactie
10/05/2007 @ 13:09

hey sofia

En als je eens nadenkt over het koperspiraaltje te laten plaatsen. Daar zitten niets van hormonen in en zo kun je gerust borstvoeding blijven doorgeven. Vind het wel sneu van je vriend dat hij niets zei en zomaar in je klaarkomt.
Het koperspiraal is ook niet zo duur als het mirenaspiraal. Maar je bljft wel krijgen daarmee.

groetjes wendy

[Laatst gewijzigd door mama van Amber - 10/05/2007 @ 13:10] - Link naar deze reactie
10/05/2007 @ 13:35
jokske

Hey,
ik ben zo zwanger geraakt van het eerste kindje, hij was te laat om hem weg te trekken, en ja 9 maand later was onze zoon er!

Link naar deze reactie
10/05/2007 @ 13:54
stimpy

Sofia ik slik cerazette is een pil met maar 1 hormoon en kan gewoon geslikt worden tijdens het geven van borstvoeding.

Link naar deze reactie
10/05/2007 @ 13:59
Susanne

Waarom beslist hij over een spiraal bij jou? Het is toch jouw lichaam. Hij "speelt" ook met jou lichaam en houd zich niet aan de afspraken. En idd je zou zomaar weer zwanger kunnen zijn. En in voorvocht zit idd ook een beetje actief sperma, dus das ook geen goede methode. Voor hem zou ik de bv idd ook niet stoppen, maar naar andere oplossingen zoeken. Een condoom is een goed alternatief, die hij (vind ik) mag weigeren. Maar dan mag jij ook sex weigeren.

Hopelijk komt alles goed, maar vertrouwen zou ik hem niet meer!

groetjes en sterkte

Susanne en co

Link naar deze reactie
11/05/2007 @ 13:07
Sofia

De reden waarom hij zegt dat ik geen spiraal mag nemen is omdat hij snel weer een tweede wil. Daar hebben we dus ook onenigheid over. Hij wil over 1 of 1,5 jaar weer beginnen, maar ik wacht nog liever 3 jaar. Hij zegt dat dat te lang is voor Sara om een zusje/broertje te krijgen, ergens begrijp ik het wel, maar ik denk niet dat ik er snel weer aan toe ben. Dan krijg ik weer een antwoord van ´ja maar je bent heus niet meteen zwanger hoor, want de eerste duurde ook 11 maanden, dus dan wordt het misschien uiteindelijk toch 3 jaar´. Maar voor het zelfde geldt is dat niet zo .

Stimpy, ik ben wat info gaan zoeken over cerazette, maar ben een beetje geschrokken wat ik erover las, namelijk dat je met deze pil een lichte verhoogde kans hebt op borstkanker. Is dat met elke pil zo? Ik heb nooit de pil geslikt, daarom vraag ik dit. Ik zal toch een van de twee moeten nemen: pil of spiraal.

Link naar deze reactie
11/05/2007 @ 13:21
stimpy

Sofia: volgens mij is dit bij veel pillen zo.
Ben even aan het kijken geweest, maar er zijn er meerdere met een licht verhoogde kans op borstkanker.
Maar tuurlijk zal het een keer voorgekomen zijn, maar als er al een iemand is die misschien een bijwerking heeft van medicatie wordt dat al genoteerd als mogelijke bijwerking.
Ik denk maar zo door het geven van bv heb je weer een verminderde kans op borstkanker.

Heel veel sterkte met het nemen van een beslissing.

Link naar deze reactie
16/05/2007 @ 16:37
ratje

Ik heb ook voor Cerazette gekozen. Omdat wij graag snel voor een tweede kindje zouden gaan, dan kan ik stoppen met de pil wanneer we er terug klaar voor zijn (lichamelijk dan). Spiraaltje zag ik niet zo zitten omdat dat normpaal voor een langere tijd is, toch?
Cerazette moet je wel doornemen, er is geen stopweek. Wat betekent dat je geen bloeding opwekt door die pilvrije week, maar je kan wel tussentijds bloedverlies hebben.

Over borstkanker: dat is volgens mij inderdaad met elke pil die je gaat nemen het geval

groetjes
ratje

Link naar deze reactie
18/05/2007 @ 15:26

de kans op borstkanker is niet zo groot.
er staat in de omschrijving ook helemaal niet hoe groot die kans is (omdat het vrij weinig voor komt)
aleen moet het vermeld worden.

het staat idd in elke bijsluiter van anticonseptie pillen.

ik slik al jaren de pil...........en ik ben er echt niet bang voor

ik zou de pil nemen..........en wat betrefd de onenigheid metje man over wanneer er een volgende komt
ik zou daar wel heel duidelijk in zijn.
het is leuk dat hij er nog graag 1 bij wil, maar dat is dan wel in onderlinge overleg

succes pat

Link naar deze reactie
18/05/2007 @ 21:16
Anoniem

ik ben ook direct na mijn ongesteldheid zwanger geworden, dus wel oppassen. je weet vantevoren nooit hoe je cyclus is.
Link naar deze reactie
24/05/2007 @ 12:57
Susanne

komt ook omdat je eerst een eisprong hebt en dan ongi wordt!

en een spiraal is 5 of 10 jaar houdbaar (koper 10 en hormoon 5) maar ik heb ze er ook binnen 2 jaar uit laten halen. Jij beslist wanneer, daarom snap ik ook niet waarom je vriend zo tegen een spiraal is! je maakt een afspraak met de ha en hij is er zo uit. En je kan net als met de pil meteen zwanger worden!

In ieder geval succes

Susanne en co

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]