< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Grote gezinnen » Nog een 'dessert'kindje ?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Grote gezinnen
Nog een 'dessert'kindje ?
19/05/2007 @ 17:29
nadia

Hoi,
Ik ben Nadia, 39 jaar , ben getrouwd en heb 3 kinderen : Jippe (15) , Nienke (13) en Ona (10).
Nadat ons Ona er was wisten we zeker dat we geen kindje meer wilden. We waren tevreden met onze 3 bengels maar nu mijn 2 zusjes ( 24 en 26) volop in de kindjestijd zit begint vooral mijn hart terug te smelten. Ik zou toch nog graag een kindje bij hebben al weet ik heel goed dat het een enorme aanpassing zou zijn want onze kinderen zijn al zelfstandig en dan zitten we terug in de luiers ook zullen we dan terug iemand moeten bij aan nemen in de zaak zodat ik meer voor ons kindje zal kunne zorgen. Toch heb ik het er voor over , voor mijn partner hoeft het niet maar als ik het graag wil wil hij het me geven lief toch ? Kwestie van onze leeftijd moeten we het nu wel doen want anders is het te laat ... Ik wou toch even vragen of er nog mee mensen een 'dessert'kindje hebben en of het meevalt? En hoe gaan je andere kinderen er mee om ? Bij ons hebben we er subtiel iets over laten vallen maar ze waren niet echt heel positief. Ze gaven redenen aan dat we nooit meer zomaar weg konden en dat we al niet zoveel tijd hadden en dat ze geen oppas wilde spelen enz .. Maar misschien als ze het kindje zien zijn ze ook verkocht niet ?

groetjes Nadia.
Link naar deze reactie
21/05/2007 @ 09:30
ilse

hey,

mijn oudsten zijn 14,13,10 en bijna 9. ik heb nog een zoontje van nu net een jaar..en als je aan die leeftijdsverschillen zou twijfelen, moet je dat zeker niet doen..
die oudsten vinden dat reuze, als baby, en nu ook als peuter..
en die kleine man vindt het ook schitterend, want die krijgt alle aandacht die 'm maar wensen kan.. er is altijd wel iemand die hem wil knuffelen, met hem wil spelen..en nu sinds kort waar'm ook es boos tegen kan zijn...

op dat punt zou ik me zeker geen zorgen maken..hier genieten alle partijen van dat kleine ventje..
Link naar deze reactie
21/05/2007 @ 12:39
wendy verachtert

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Dag Nadia,

Misschien een tip, je oudsten ook horen in de uitbreiding, naar hun negatieve zaken luisteren en ook het tegendeel argumenteren, bv het niet maar zo maar weg kunnen, daar zijn oplossingen voor; Bij ons gingen we en stonden waar we wilden tot onze 3de geboren is( vanaf toen was het praktisch nie zo simpel). Misschien een kindje bij betekent minder gaan werken, dus meer tijd voor het gezin. De uiteindelijke beslissing ligt bij jullie, ongeacht wat de rest van de wereld er van denkt. Tenslotte moeten jullie de groot brengen, nie waar? Ik zou mijn gevoel volgen en me niet laten leiden/lijden door het gedacht van anderen.
Veel succes bij je beslissing.

Wendy&co

Link naar deze reactie
22/05/2007 @ 01:25
Leen

Online Status Stuur bericht
We hebben 2 nakomertjes. Onze oudste dochters zijn 18 en 8, onze zoon wordt in augustus 2. Midden juni verwachten we ons vierde kindje. Ik heb meer van de zwangerschap van onze Stef genoten dan van de 2 meiden met de gedachte dat onze jongen de laatste ging zijn. Zoals je ziet is dat niet het geval. Deze zwangerschap was fysiek heel wat zwaarder, ik had kans op vroeggeboorte en heb mezelf kort moeten houden. Ik ben toch blij dat we deze 4e zwangerschap kunnen meemaken. Mijn vriend zou er nog graag eentje hebben nog onze kleine meid maar ik houd de boot momenteel af aangezien we een dagje ouder worden(ik word in juni 40) en omdat deze zwangerschap niet van de makkelijkste was.

Groetjes

Link naar deze reactie
23/05/2007 @ 13:46
Debby

Jullie en jullie alleen kunnen uitmaken of er nog een kindje kan komen. Ik zou er toch ook zeker met de oudere kinderen goed over praten, duidelijk maken dat niet alles op hun nek terecht komt. Het is een grote aanpassing en het zal ook hun leven beďnvloeden. Komt daarbij dat ze knal in de puberteit zitten, dat helpt ook niet natuurlijk.

Veel succes met jullie beslissing.

ps: ben ik de enige die de term 'dessertkindje' nogal ongelukkig vind?

Link naar deze reactie
31/05/2007 @ 16:29
mamama

Hallo Dames,

Ik vond die term wel goed gevonden eigenlijk,het duidt een beetje het gevoel aan dat toch wel vele vrouwen kunnen hebben bij een 'laatste' zwangerschap denk ik :-)

In ieder geval beslist ieder in zijn situatie het beste voor zichzelf dat is een feit! Ook wij hebben met die vraag geworsteld, al is het bij ons nog complexer, aangezien we een nieuw samengesteld gezin vormen...

Link naar deze reactie
09/06/2007 @ 00:11
Leen

Ik vind het ook geen 'lelijke' term.
We hebben 24/5 ons 'dessertkindje' mogen verwelkomen en alles verloopt supergoed. Mijn partner wil zelfs binnen een jaartje terug aan eentje beginnen maar dat zien we dan wel weer.

Mamama, ook wij zijn een nieuw samengesteld gezin. Gaan jullie samen nog voor een kindje?

Groetjes
Leen

Link naar deze reactie
10/06/2007 @ 13:03

Hoi nadia,
Wat vind ik dat een leuke term "dessertkindje"
Ikzelf ben ook 39 jaar en ik heb 4 kinderen,bjorn 19 ,brady 16,robin 10 en lisa 7 jaar.Wij zijn een nieuw samengesteld gezin,mijn partner heeft ook een dochter van 14 ,die niet bij ons woont.
Ook wij hebben eerst eens gepolsd bij de kids en ik moet zeggen dat viel reuze mee.Het is wat onwennig voor de groten,maar de kleintjes vinden het super,ondertussen ben ik 6 weken ver en uitgerekend voor 4/02/2008.
De behoefte om een baby van ons beiden kwam eigenlijk eerder van mijn partner,omdat hijzelf heel veel van zijn dochter heeft gemist en nu enorm veel van mijn kinderen terugkrijgt wou hij er toch zo graag nog eentje bij.Ik denk wat dat opgeven van vrijheid betreft je dat heel relatief moet zien ,en enkel jullie daar over kunnen beslissen,ik was ook best wel bang voor reacties van buitenaf,maar dat was eigenlijk niet belangrijk;je gezin is het belangrijkste en als jullie dat willen moet je ervoor gaan,de kinderen gaan nog ruziemaken wie de kinderwagen mag duwen
veel sucses
Link naar deze reactie
11/06/2007 @ 16:13
Mammie-D

hallo,

wil even reageren als de zus van een desertkindje. ik heb hele jonge ouders, die hier bewust voor gekozen hadden. mijn moeder wilde graag nog een derde kindje maar door omstandigheden werd dit uitgesteld. Uiteindelijk was zij 34 toen mijn zusje geboren werd. Ik was toen 11 en mijn broertje 9. we waren dolverliefd op haar en vonden het geweldig! maar toch veranderde een hele hoop thuis. ik mocht/kon s'avonds niet meer boven zitten op mijn kamer met muziek of tv, want mijn zusje sliep. met vriendinnetjes moest ik dus beneden zitten, daar zit je als beginnend pubermeisje ook niet op te wachten.
Ook konden we minder lang ergens op visite omdat mijn zusje vroeg naar bed moest etc, en dan de gezinsuitstapjes die niet meer werden gemaakt. Pas toen mijn zusje een jaar of 4 a 5 was. Maarja, een meid van 16 vind een dagje efteling met papa mama, broer én klein zusje niet zo heel leuk meer.
Wat ik minder leuk vond waren de weekenden. Ik was een jaar of 15 en ik wilde graag uitgaan op vrijdagavond of de zaterdagavond. Mijn ouders werkten allebei in een ziekenhuis en moesten vaak werken in het weekend. Zo dus ook wel eens samen. Als oudste fungeer je dus vaak als oppas, dit heb ik als niet leuk ervaren. Al mijn vriendinnen gingen stappen en ik moest oppassen.
Ons kleine zusje was echt een hele aanpassing voor ons en het was niet altijd even leuk en makkelijk, maar dat neemt niet weg dat ik met heel mijn hart van mijn zusje houd! Ik ben nu heel blij dat ze er is, al had ik daar 11 jaar geleden nog wel wat twijfels over. Ik zou mijn zusje voor geen goud willen missen! Daar is ze me veeeeeel en veeeeeel te lief voor!!

Link naar deze reactie
11/06/2007 @ 16:45

hoikes

wij zijn ook een mikadogezinneke(nieuwsamengesteld)en krijgen binnen een goeie dikke week een dessertkindje
ik ben gescheiden in 2004 en 2005 een nieuwe relatie begonnen
ikzelf heb drie kindjes een zoon die 7 wordt en een tweeling die pas 4 is geworden mijne man heeft geen kindjes dus bij deze eentje van samen
groetjes en tot mails

dorine
Link naar deze reactie
15/06/2007 @ 15:03
nadia

hallo allemaal
bedankt voor jullie reacties , mede door jullie neem ik de pil niet meer hopelijk komt het kindje er snel we zien het helemaal zitten en ik kan niet meer wachten tot ik zwanger ben ! ik heb men zusjes verteld over onze laatste kinderwens en ze waren reuze enthousiast eerst voelde ik me een beetje buitengesloten omdat ik met pubers zit en zij nog maar met de pampers begonnen zijn maar dat gevoel is nu wel weg ! het enigste probleem is mijn job .. deze heeft al 3 keer van zijn oren gemaakt omdat ik zwanger was ik hou men hart vast voor het 4de ik ben verkoopdirecteur in een zaak ik doe het onderdeel keukens ik moet heel veel lopen op een dag trappen , maar het kan even goed zijn dat ik een halve dag papierwerk doe voor mij zijn die trappen en veel gewandel met klanten totaal geen pobleem met mijn vorige zwangerschappen was ik zo fit als wat maar ik mocht niet meer komen werken omdat ik het niet meer goed zou doen echt belachelijk en dan werd de tijd dat hij een vervanger heeft gevonden nog van mijn loon getrokken marja dan kan ik extra van men laatste zwangerschap genieten dan moet ik me even niets aantrekken van die kwal
vele groetjes
Link naar deze reactie
16/06/2007 @ 09:52
natje

hey,
hiere ook een grote zus van een dessertkindje ik ben 32 en men zusje is net 18 geworden! behalve het babysitten (dat alleen niet leuk was als men ouders er nog waren eens ze weg waren vond ik het wel leuk )) kan ik zeggen dat ik stapel ben van men zusje ze is de meter van amourry en weet je wat handig is die jongere zusjes zijn goede babysits voor onze kindjes hihihihi
stil zijn moesten we thuis niet want men zusje sliep nogal vast ik kan eerlijk gezegd alleen maar als nadeel geven dat men stiefma veel moest rusten tijdens de zwangerschap en dat alles op mijn schouders kwam voor de rest geen negatieve reacties alleen liefdevolle

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]