< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Grote gezinnen » heb een vraag aan mamas met veel kiddies

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Grote gezinnen
heb een vraag aan mamas met veel kiddies
27/05/2007 @ 16:11
Anoniem

hallo, ik kwam zo eens een kijkje nemen op deze site en tot mijn verbazing bestaan ze nog!!! hele groote gezinnen met wel 7 kids lees ik hier! geweldig!!!
ik ben mama van 2 kindertjes, dochtertje van 2/5 jr en zoontje van een half jaar.
nu mijn vraag puur uit nieuwschierigheid!! hoe doen jullie dat??? ik schaam me diep , ik ben vaak zo moe en vind het best zwaar 2 kindertjes! maar als ik jullie hoor denk ik, waar heb ik het over? volgens mij moet je heel de dag super druk zijn en er altijd wel een paar aan het spoken savonds? vertel vertel!!!
Link naar deze reactie
28/05/2007 @ 12:19
ilse

hahaha vind da wel komisch, en is een vraag da'k ook wel vaak krijg, hoe doede gij da?
ik ben alleen, heb vijf kinderen en ga halftijds werken.
wel gewoon je doet da gewoon, ik sta daar nie bij stil..
maar hier is niet altijd alles opgeruimd .. en ik laat ook ne keer iet staan voor wat het is.. en mensen die daar dan niet mee kunnen leven die blijven maar buiten. hier in huis wordt er geleefd en dat mag je zien vind ik.

en eens m'n jongste in bed ligt, rond acht uur, doe ik ook niks meer.. dan is het voor mij ook een rustmoment..

gewoon 't is fun met zoveel kids...
Link naar deze reactie
28/05/2007 @ 12:52
Karen

Online Status Stuur bericht
Hier net hetzelfde, ik ga full time werken en heb 5 kids...wel het is altijd leven hier in huis en s'avonds als de kinderen in bed liggen heb je zoiets van oef...heerlijk toch...???!!!
We wilden een groot gezin en gelukkig dat dat zonder problemen ook gelukt is...al onze kinderen zijn echt gewenste kinderen.
En ja, de meeste mensen vinden het hier altijd hectisch in huis, en ja...het is niet altijd keurig opgeruimd...hoe doen ze dat toch ???als je soms bij anderen op bezoek bent(ook met kids) en alles ligt daar netjes op zijn plaats er slingert niets rond...bij ons komt het plezier van de kinderen op de eerste plaats...uiteraard zijn er grenzen..als ze een pudding eten en ik vind later dat potje op de grond terugof ik vraag om zich uit te kleden en even later liggen alle kleren verspreid door de living en zitten er een aantal blote kinderen tv te kijken..
Ik denk dat je als ouder van een groot gezin vanzelf leert te relativeren...en gewoon moet genieten van die wondere kinderwereld

Link naar deze reactie
28/05/2007 @ 12:52
Ann G.

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi idd een leuke vraag.

Tem de drie oudste , werkte ik half-time avonddienst.De kinderen moesten toen niet weg want in de dag was ik er en vanaf de namiddag was mijn man thuis , die staat altijd met den vroege.
Toen de derde 8 maanden was, ben ik zelfstandige geworden.Ik heb winkels gehad en een groothandel.Dit deed ik tem vorig jaar april.Ik regelde mijn uren naar de kinderen en was dan ook aangewezen op personeel die mee in de winkels hielpen .De derde en de vierde gingen 3 halve dagen naar de onthaalmoeder elk apart want ze verschillen 5 jaar en er kwam iemand 1 dag helpen met poetsen.Ik heb een moeder maar die heeft nooit mee geholpen voor de opvang van de kinderen.
Ik ben sedert vorig jaar april huismamaen mijn man werkt nog altijd full-time.Doe mijn huishouden helemaal zelf , we zijn er altijd zelf voor onze kinderen.Ons huis is een huis waar geleefd wordt , je vind hier speelgoed , schoolboeken en al eens afwas die blijft staan .We hebben hier nog geen afwasmaschine.Misschien komt die er ook wel niet want samen met de kinderen of mijn man afwassen is eigelijk heel gezellig.Er wordt hier elke dag gestofzuigd en relematig gedweild en 's avonds heb ik ook tijd om tv te kijken.

En zoals jij je vraag stelt , stel ik soms de vraag naar mensen met 1 of 2 kinderen die constant zeuren dat ze geen tijd hebben .Ik hoor dan wel dikwijls dat ze hun leven willen blijven leiden als voorheen zonder kinderen , ze willen nog avonden blijven sporten , cursussen volgen,....

Volgend jaar wil ik weer terug gaan werken , gewoon om iets voor mezelf te hebben , maar dat zal dan wel weer in de uren zijn dat mijn man thuis is , dat onze kinderen nergens naartoe moeten.

Link naar deze reactie
28/05/2007 @ 14:21
Anoniem

nou inderdaa denk dat wij mensen met 1 of 2 kinderen teveel eromeen willen! ik geniet eenorm van mijn kindertjes en werk een paar uurtjes per week als mijn man thuis is.
we hebben geen groot huis, 3 slaapkamers, allemaal bezet dus en een woon kamer van 7m bij 5m.
hebben jullie een groot huis? in belgie zie je volgens mij best groote huizen b.v.
en finaceel lijkt me veel kindertjes ook best pittig!
die van mij zijn nu zo klein en heb ze de hele dag om me heen, de kleinse is een slechte slaper en moet er vaak snachts uit dus dat werkt ook tegen, mijn dochter is heel bijdehand ,en kan zich ook niet goed vermaken.
ik mag niet zeuren als ik dat zo lees van jullie.
ik heb altijd wel minimaal 3 kinedern gewil maar zoals het er nu bij staat gaan we dat niet doen, hahaha eerst maar even dit stabiel krijgen.
vind wel heel leuk om jullie verhalen hier te lezen, dat geeft me op een of andere manier kracht!
Link naar deze reactie
29/05/2007 @ 10:49
Wen370

hier gaat dat nu ook al zo hoor, wanneer mijn zoontje in bed ligt is dat idd zoiets van oef ... hij ligt erin, nu wat tijd voor mezelf en partner, maar vaak doe ik dan nog wat strijk ofzo. zoontje gaat rond 19u30-20u in bed, mar nu is er terug een babytje en die krijgt haar badje rond 20u30 en dan laatste keer eten en dan gaat zij ook slapen, als dat al direct lukt, dus nu is het weer even aanpassen.
ik heb ook altijd een redelijk groot gezin gewilt (4kindjes). maar mijn man wilt er maar max 3 dus zullen het er maar 3 worden en dan kunnen ze allemaal een eigen kamer hebben enzo wat toch ook altijd leuk is. maar ik kan anoniem ook wel begrijpen hoor, mijn zoontje nu bijna 19 maanden is enorm actief, heel wild eigenlijk. ja en ons dochter daar hebben we natuurlijk nog geen problemen mee. denk ook soms wel eens als zij ook zo actief wordt en dan nog een 3e maar ja een moedergevoel ... als dat er is ...

zelf ben ik thuis voor mijn kinderen ik ben onthaalouder zodat ik zelf voor mijn kinderen kon zorgen, dus zit hier dagelijks met wel wat kinderen. maar ik vind het enorm dat er mensen zijn met 5 kinderen die nog voltijds gaan uitwerken en toch volledig zelf hun gezinnetje draaiende houden en neit van iedereen hulp moeten hebben. ook niet zoals eigen familie voor alles optrommelen, een beetje zoals ann G. zegt. wanneer wij savonds eens iets willen doen dan zorgen wij zelf voor een babysit zodat onze kidnjes in hun eigen bed kunnen slapen.
nu wil ik niet door iemand aangevallen worden ofzo... maar wij zorgen op die manier voor ons gezin, ik heb niets tegen mensen die hun kinderen wel ergens te logeren gaan doen omdat ze eens weggaan, geen probleem he!!!

ach ... het loop allemaal wel los denk ik hoor, gelijk hoeveel kinderen je hebt, die komen telkens mooi mee in de routine terecht. de ene keer al wat sneller dan de andere keer. en denk dat iedereen wel al eens moe is hoor, tot je de perfecte routine hebt gevonden, veel succes!
wen

Link naar deze reactie
29/05/2007 @ 12:34
heidi

Tja hoe doe je dat.

Gewoon je groeit er in mee. Als je pas begint aan kinderen vraagt dat ook een aanpassing. Eerst was je enkel met zijn tweetjes en dan komt daar een kleintje bij. Dingen moeten geregeld worden. Alser een tweede komt moet je je ook weer aanpassen kwestie van aandacht cerdelen en dergelijke meer. Het is een kwestie van een dag of 2 en je doet het precies of je bent nooit anders gewend geweest.
En zo groei je verder bij 3,4,5,6,7 en 8.

Ik moet nu wel zeggen dat ik niet buitenshuis ga werken. ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe ik dat zou moeten combineren met mijn bende. Ik ben dus de hele dag thuis; Tijd van kwart voor 9 tot 3 uur om te poetsen, te wassen, te strijken eten voor te bereiden enzovoort. Vanaf 3 uur komen de kinderen stillekes aan naar huis en gaat alle tijd naar hen. helpen met huiswerk, luisteren naar hun verhalen een spelletje spelen , enz... Rond 5 uur half 6 begin ik aan het avondeten dan eten en dan wordt het badtijd voor de kleinsten. Om 8 uur gaan die naar bed en dan is het tijd voor ons. Samen tv kijken, wat internetten, wat praten of gewoon wat hangen in de zetel.
Wij wonen in een groot huis, een oude bakkerij die we volledig aan het renoveren zijn. Als straks alles klaar is hebben we 6 slaapkamers, een grote badkamer, een wasplaats een berging een living, een bureau een keuken. Ik doe mijn huishouden volgens een schema, kwestie van tegen het eind van de week toch alle kamers gehad te hebben.
En natuurlijk vind je hier ook we eens een boek of pop of auto die niet netjes terug de speelgoedbak of kast gevonden heeft. dat hoort er natuurlijk bij. Kwestie is gewoon van ze van kleins af aan te leren hun rommel op te ruimen. Speel je niet meer met die pop en wil je gaan puzzlen heel fijn maar dan gaat eerst de pop haar bed in voor je een puzzel neemt; En dat helpt wonderbaarlijk goed. De oudsten hebben een tijdje de gewoonte gehad van hun kleren niet naar de wasmand te brengen maar alles achter de deur van hun kamer te gooien. In het begin nam ik dat alle dagen mee na het bedden opmaken, maar ik ben daar na een tijdje mee gestopt. Ok het is mijn taak te zien dat het huis mooi proper is , maar ik ben niet de vuilmeid he. Dus op een dag kwamen ze tot de vaststelling dat ze geen kleren meer hadden in de kast. Dat heb je natuurlijk als je was niet in de wasmand raakt. Eén keer was genoeg, Nugooien ze hun kleren netjes in de mand. Zelfde met het poetsen van hun kamers. Woensdagmiddag dient die volledig opgeruimd te zijn zodat ik donderdag kan poetsen. Is ze niet opgeruimd kunnen ze ze in het weekend zelf poetsen. heb ik ook maar 2 keer moeten doen zenne.
Het is gewoon een kwestie van regels, organiseren en geduld wat soms wat meer nodig is dan anders. maar ik kan toch wel trots zeggen dat hier alles op rolletjes loopt.

Link naar deze reactie
30/05/2007 @ 13:39

hey,

amai ik heb echt respect voor jullie!
Ik heb nog maar 1 kindje, maar wij zijn er ook vroeg aan begonnen omdat wij ook graag 4 of 5 kindjes willen.
Maar eerst eens beginnen met eentje en zo verder zien waneer de tijd rijp is voor een 2e,3e, enz.

Ik kom zelf ook uit een gezin van 4 kinderen en heb het ook altijd leuk gevonden om met zoveel te zijn!
Ik begrijp heel goed dat je alles een beetje volgens schema moet doen en dat je zo de meeste tijd overhebt voor je kids!
En dan te bedenken dat ik mensen ken, die hun ene kindje naar de oppas brengen zodat ze kunnen poetsen of 1 dag in de week extra naar de grootouders brengen, zodat ze eens lekker een dagje voor zichzelf hebben.
Daar gaan mijn haren dus van overeind staan hé!

Ik denk dat het verschil tussen een groot en een klein gezin vaak is dat mensen met een klein gezin hun eigen tijd niet altijd willen opofferen, terwijl je in een groot gezin vaak ziet dat bijna alles om de kindjes draait!

Link naar deze reactie
31/05/2007 @ 13:16
ilse

een groot huis? nee dat kan ik op m'n eentje niet betalen, hier in de buurt toch niet...
ik heb een huis met drie slaapkamers. m'n dochter ligt op een kamer apart m'n drie jongens slapen op een kamer en de jongste slaapt bij mij op de kamer.

de kleerkasten staan in de kamers behalve bij de jongens staat er twee op de overloop, maar daar is plek genoeg.
de living is wel groot genoeg, en de tuin ook. met dat we alleen maar slapen in de kamers vond ik dat dan minder erg..
en ze studeren hier wel beneden.. dat gaat op het moment nog.

ze hebben wel een kelder waar hun tv staat met de playstation.. dus als ze het boven ffkes beu zijn of een rustig moment willen vertrekken ze daar hennevooral m'n pubers dan
Link naar deze reactie
02/06/2007 @ 08:54
natje

ilse??? zede gij de ilse da ik ken??????

Link naar deze reactie
03/06/2007 @ 21:52
ilse

ma bij ja
Link naar deze reactie
04/06/2007 @ 12:46
orphe

Online Status
Hallo allemaal, wat leuk om te zien dat er toch nog meer mensen zijn met veel kindjes.
Ik weet sinds vanmorgen dat ik zwanger ben van de vierde. Hier is lang over gepiekerd geweest (vooral uit schrik voor de reacties van familie), maar uiteindelijk is het ons leven, hè. En wij zijn ervoor gegaan en na de eerste volle cyclus na het stoppen met de pil al meteen prijs

Het geeft wel een raar gevoel nu. Kan nog niet echt geloven dat het weer zover is. Onze andere kinderen zijn dan ook al wat ouder. De jongste is net vier geworden. En dan nu binnen een maand of acht weer in de pampers.

Oooh, ik zweef helemaal als ik er aan denk

Nou, ik ga effe op zoek naar het februari 2008 forum.

Groetjes

Link naar deze reactie
04/06/2007 @ 15:12
natje

alle ook de weg naar hiere gevonden!

Link naar deze reactie
06/06/2007 @ 12:48
jessica van den berg

Online Status
ja hier is het ook een drukke boel maar wel ontzettend gezellie en leuk ik heb dan 3 jongens in de leeftijden van 8 7 5 en 1 dochter van bijna 3 jaar en januari komt er nog een baby bij ik hou erg van kids maar na deze is het over en uit dan wil ik niet meer maar bij 1 kindje moet je wennen en dan een volgend kindje het gaat vanzelf en op den duur zijn ze ook zelfstandiger en kunnen ze zelf dingen doen en nu is de oudste straks 9 als de baby er is en kan ook de baby wel flesje geven enz als ik even wat aan het doen ben hij is nu al zo aan het helpen en ze vinden het wel allemaal leuk dat er een baby bijkomt maat buitenstaanders voel je dat je nagereken word als ik met de kids buiten loop en me groeiende buik maar ik heb zoiets van kijk maar ik voel me er goed bij
Link naar deze reactie
07/06/2007 @ 06:24
Karen

he jessica, die van onz zijn precies dezelfde leeftijd..
Ik ben van mening dat mensen altijd iets vinden om over te zeuren en zagen en roddelen
toen ik vertelde dat ik zwanger was kreeg ik blikken...niet meer normaal...ik wist dat dat ging gebeuren, maar toch is het altijd even schrikken.Ik heb ondertussen geleerd om te blijven glimlachen en duidelijk te maken dat het ons leven is en dat deze kinderen later zullen opdraaien voor hun pensioen

Link naar deze reactie
12/06/2007 @ 10:05

Online Status Bekijk profiel
hallo,
ik ben ook zwanger van ons vierde.De reacties van mijn schoonouders waren okk niet alles.Nu moeten ze diep in hun zakken gaan met kerstmis.Pfff.Die van ons kregen toch minder als die van hun dochter(mijn man zijn zus).Haar jongste kreeg van hen een spelletje van 40 euro en mijn jongste kreeg een poppenwagentje van 15 euro(waar de prijs nog ophing).Ze komen ook bijna nooit op bezoek.Het is hiet te druk.En ik heb volgens hen mijn handen vol aan mijn kindjes.Ze zijn nog zo braaf.
Daarbij komt dat ik ook nog onthaalouder ben en dat er hier soms 6 onthaalkindjes zijn.Nu in de grote vakantie bijvoorbeeld als ze er allemaal zijn zijn hier(samen met mijn kinderen)12 kinderen aanwezig.Dat gaat best.Enkel een beetje discipline aanleren.
proficiat aan iedereen die zwanger is.

Link naar deze reactie
23/08/2007 @ 14:17
Sandra

hallo
ik ben een mama van 5. Er is een zesde onderweg en ik ben helemaal niet mistevreden. Het is natuurlijk niet altijd gemakkellijk maar in mijn geval is het een bewuste keuze. Ik zou ze voor geen goud kunnen missen. Ik zeg altijd een dag met een keer.
Link naar deze reactie
23/08/2007 @ 15:49

hoi sandra
ikzelf ben ook mama van 5 kindjes en nu zwanger van nr 6, bij ons is het ook een bewuste keuze geweest,
Heb altijd gezegd da ik een groot gezin wou,
hou van de gezellige drukte om me heen, en zou ze ook voor geen goud van de wereld kunnen missen,
De reacties rondom mij ivm mijn zwangerschap integendeel wel, want ja van een eerste is het proficiat , een tweede ook maar vanaf nr 4 is het zo: is het weer van da
In elk geval een dikke proficiat.
groeten

Link naar deze reactie
23/08/2007 @ 16:31

Familie weet ondertussen ook al van ons zesde kindje in spe
goede reactie
is natuurlijk altijd leuker zo
groeten

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]