[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 05/06/2007 @ 15:55 Cindy | Hallo, Ons kindje is 6 weken en slaapt echt superweinig overdag. Wanneer ze in slaap valt is tijdens haar eten en bij haar boertje en dan bij mij (nu slaapt ze op mijn buik). Maar leg ik haar in bed is ze direct wakker en wenen. Ze moet zo al om de 2 uren eten. Ik ben gewoon de hele dag bezig met haar te dragen, te voeden, boertjes te laten. Ik heb amper de tijd om zelf te eten. Het gebeurt zo weinig dat ze eens een uur slaapt in haar bed. Snachts gaat dit beter. Het duurt soms wel even voor ze dan in slaap ligt. Is dit normaal, wat moet ik doen? Hebben jullie tips. Ze schrikt ook snel wakker van lawaai, maar ik ben heel rustig of zet de TV op ofzo. Ik vind het echt moeilijk om te weten wat ik nu moet doen. Ik kan haar toch moeilijk een hele dag bij mij dragen. bedankt |
| 05/06/2007 @ 18:42 Cindy | Hallo, Ja ik ga ons pruts ook eens proberen in haar kamertje te leggen overdag. Want hier in de woonkamer is het ook misschien te licht en te warm. Ik leg ze ook gewoon zo neer, dus dek ze dan niet toe. In haar kamertje kan ik haar dan in een slaapzakje leggen, dan zouden ze beter slapen. Haha ja hier is het ook lepel voor lepel voorzichtig neerleggen. Of soms als je de deur wat te hard dichttrekt schiet ze weer wakker. Het is niet zo dat ze problemen heeft om in slaap te vallen maar dat ze eigenlijk na 15 minuutjes weer wakker word. En daarnet bijvoorbeeld heeft ze dan 30 minuutjes geslapen en dan word ze wakker en kijkt ze rond en kucht wat. Er is dan ook wat melk teruggekomen. Ik denk dat het goed is zo dat ons kindje elke 2 uur eet, soms is er natuurlijk iets langer tussen 2,5 a 3 uur en uitzonderlijk 4 uur. Omdat ze snachts redelijk lang tussenlaat komen we zo aan 7 flessen. Ze drinkt ook maar kleine porties van 100 tot 130 ml. Ik zou ook dat boek willen kopen van Ria Blom om enkele tips mee te nemen! Ik vind het zo moeilijk te zien of ze nu moe is of niet en wanneer ik haar in haar bed moet leggen want ze slaapt meestal gewoon in tijdens haar fles en boertje en als ik haar dan in bed leg is ze snel wakker, maar waarschijnlijk zal dat zichzelf nog wel uitwijzen. groetjes cindy |
| 07/06/2007 @ 19:01 patricia_klopstra@hotmail.com | hoi Des, wat is jouw voedingsschema als ik vragen mag en hoeveel drinkt je kindje? Heb zelf namelijk ook een baby van 6 weken die flesvoeding krijgt en weet ook niet goed meer wat ik moet doen. Wel of geen vaste voedingstijden, wel of niet laten huilen, ik wordt er gek van!! Wil nu toch een poging wagen om een vast schema te gaan hanteren en kan wel wat ideen gebruiken! Groetjes Petra |
| 07/06/2007 @ 19:02 patricia_klopstra@hotmail.com | hoi Des, wat is jouw voedingsschema als ik vragen mag en hoeveel drinkt je kindje? Heb zelf namelijk ook een baby van 6 weken die flesvoeding krijgt en weet ook niet goed meer wat ik moet doen. Wel of geen vaste voedingstijden, wel of niet laten huilen, ik wordt er gek van!! Wil nu toch een poging wagen om een vast schema te gaan hanteren en kan wel wat ideen gebruiken! Groetjes Patricia |
| 17/01/2008 @ 13:26 | slapen Hey onze zoon is nu 6 weken. de afgelopen 5 weken sliep hij erg slecht s nachts, hij bleef zo'n 2,5-3 u wakker na zijn fles en tegen dat ik sliep moest hij alweer eten. ik heb een goeie remendie gevonden!!! nu wikkel ik hem heel strak in zijn lodger en stop zijn handjes erin zodat hij zich niet wakker zwaait. hij slaapt nu veel sneller in ( tussen begin flesje en inslapen is nu een uur) en hij slaapt ook meteen veel langer. dat in,bakeren helpt dus. ik heb nu plots wel het probleem dat hij tijdens de dag niet meer wil slapen. hij stopt alleen met wenen en slaapt enkel als ik hem bij me hou, dus loop ik nu ganse dagen rond met een babybnjorn. wij laten ons ook soms verleiden tot hem troosten met eten, maar ik probeer toch ook min 3,5 uu tussen de laten. wat ik ook soms doe is tussendoor als hij veel weent een 30cc lauwe venkelthee te geven. hij slokt dat binnen, dus blijkbaar heeft hij vaak dorst en het helpt ook tegne de krampjes als het dat is. vocht bijgeven kan nooit kwaad en soms kalmeren ze wat door te zuigen. veel moed! |
| Vandaag @ 13:28 mutten | onze kleine is van gistern een week en is nu 2 dagen thuis, ze slaapt de hele dag door en s nachts houd ze ons dan de hele nacht bezig, is da wel normaal?ze heeft van de dag nacht gemaakt en van de nacht dag. ga wel zeggen dat we in de slaapkamer geen verwarming hebben en het er niet warm is.ze is wel goed gekleed om te gaan slapen grtz |
| Vandaag @ 15:03 Mie | @karenvsteen: als ik het goed gelezen heb leg je je kindje ingebakerd op haar buikje?1 van de regels van het inbakeren is dat je ze nooit op de buik mag leggen.Vandaar dat je vanaf 6mnd het inbakeren moet gaan afbouwen: een kind draait dan makkelijker vanzelf op zijn buik.Ze zouden zo veel te diep slapen:met groot risico tot wiegedood... |
| Vandaag @ 16:48 Eve ![]() | @anneke: jij gebruikt de lodger om in te bakeren? En je kindje slaapt daarin? Wat met het hoofdje? Ik zou bang zijn voor verstikking ![]() |
[Reageer]

slaappatroon baby 6 weken

). Ik denk dat het heel belangrijk is om een goed ritme te vinden, vooral in haar voedingen. Ik ben er eigenlijk tamelijk "streng" in. 'k heb echt een redelijk vast voedingsschema en zal er meestal maar een kwartiertje of max. een half uurtje van afwijken. En voor jullie ongerust worden: onze kleine meid vindt het prima zo, en vraagt ook niet om gevoed te worden. Tuurlijk wordt zij ook wel eens wakker en gaat aan het huilen, maar dit is meestal om andere oorzaken: krampjes of zo. Met wat doorzetten is ze dan wel weer te troosten. Wat wij wel meteen toegepast hebben: niet direct oppakken als ze begint te huilen. Vele baby's hebben immers moeite om in slaap te vallen, dit is ook iets dat ze moeten leren volgens k&g (en volgens vele andere boeken). Ze moeten zich echt leren overgeven aan hun slaap. Dus een kwartiertje tot een half uurtje laten huilen is de boodschap. Ikzelf laat ze meestal maar een kwartiertje max huilen overdag en een half uurtje 's avonds, en 't is meestal ook echt goed te merken aan het gehuil zelf of ze zal stil vallen of niet (en het dus voor een andere reden is en ik haar dus moet gaan troosten). 'k ben zelf van plan om morgen het boek te gaan halen van ria blom 'rust en inbakeren', daar zullen er ook wel een heleboel tips in staan betreffende het huilen.
(ze had wel die namiddag en avond bijna niets geslapen...)