volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
volgende pagina >
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 06/06/2007 @ 12:56 3e | hallo mama's, wie heeft er op 3 jaar tijd 3 kindjes gekregen? wat zijn jullie ervaringen, pos en neg? ik zou er ook een 3e willen binnen die 3 jaar maar ben een beetje bang dat er tijdens de zwangerschap iets gaat mis gaan en ik niet voor mijn andere kindjes zal kunnen zorgen. doe dit namelijk volledig zelf ben thuisblijfmama, en wil dit ook aan niemand anders overlaten. mijn verstand zegt mij soms van dan nog even te wachten maar mijn gevoel en alles zegt ga ervoor, daarom graag wat ervaringen. bedankt |
| 13/06/2007 @ 09:28 | Oke, Niet precies drie binnen drie jaar, maar het scheelt niet veel. Jullie wilden graag ervaringen: Wij hebben een jongen die nu net 4 is geworden, een is er net 2 geworden en een meisje van 9 maanden. Weetje, het wordt niet echt zwaarder. Ik vond de grootste overgang van geen naar 1 kind. De kinderen passen zich automatisch aan aan de nieuwe situatie. Waar we bij de eerste nog veel moeite hadden met laten slapen etc, hebben we bij de volgende twee dat veel makkelijker aangepakt. Daarbij komt nog dat de oudse twee nu al volop met elkaar spelen en dat gebeurt eigenlijk al vanaf het moment dat het kleinte kan kruipen, dus dat maakt het ook weer makkelijker. Ik zou zeggen, gewoon doen (het zwaartse van alles vind ik het zwanger zijn, gecombineerd met de zorg voor de andere kindjes). |
| 13/06/2007 @ 16:47 | Hoi lieve mama's Ik ben nu in verwachting van het vierde kindje, de oudste is 7jaar en als ik beval zullen de 2 jongste 1 jaar en 2 jaar zijn. ik ben ook een thuisblijfmama zoals jij dat schattig kan beschrijven. nu is de jongste 8 maanden en zijn zusje 1 jaar en 9 maanden, de ene dag verloop hectisch, de ander dan weer rustiger. Ik probeer de kindjes zoet te houden met genoeg speel en knuffelmomenten en daarnaast probeer ik er een slaap- en eetritme in te houden maar dat loopt af en toe ook eens in het honderd! Perfect zijn we niet he Vergeet jezelf niet in de watten te leggen en wat ik leuk vind is een muziekje opzetten en samen lollig dansen dat werkt hier toch wel vee sterkte , een portie geduld en blijf genieten van je ukkies!! ![]() ![]() |
| 14/06/2007 @ 11:51 | hier is het ook een gezellige bende! ik moet zeggen ik zou het direct opnieuw doen! het is natuurlijk wel druk maar de kindjes hebben zoveel aan elkaar, ze spelen echt veel samen enzo echt tof ik vin het zeker er aanrader! en ik moet hier de andere mama's gelijk geven in von de overgang van geen naar 1 kindje ook veel zwaarder! want uiteindelijk zit je al tussen de luiers en de kindjes dus ik heb er geen slechte ervaringen mee ofzo |
| 25/06/2007 @ 22:41 chris | Onze derde werd geboren toen de oudste 2 jaar en 8 maand was. Ik vond de overgang van 1 naar 2 het moelijkst bij die kleintjes : ze sliepen en aten om beurten en ik had het gevoel geen enkele moment over te hebben voor mezelf. Ik had me dus emotioneel én met hulp gewapend tijdens de derde zwangerschap en de komst van de derde verliep vlot ... Wij verwachten nu ons zevende wonder in november, de oudste wordt in januari 11 ... 't is dus zeker te doen zo'n bende kort op elkaar : ze hebben heel veel aan elkaar (ook om ruzie te maken) : de jongsten draaien heel vlot mee in een ritme dat nu toch meer schools gericht is dan toen ik de 3 kleinsten thuis had ... die regelmaat in 't alledaagse leven helpt toch wel, vind ik ! Veel kindervreugde gewenst ! |
19/08/2007 @ 10:40 ![]() | Gefeliciteerd Visseke met je zwangerschap. Hopelijk gaat het deze keer wel weer helemaal goed! Ik zal voor je duimen. |
| 26/09/2007 @ 22:01 Ribbedebbie | Ik ben ook mama van 3 kindjes op minder dan drie jaar. Mijn oudste dochtertje was net 2.5 jaar toen ons zoontje geboren werd en ons jongste dochtertje was toen 1 jaar en 3 maand. Ik moet zeggen, ons derde kindje was niet echt gepland maar wel zéééér welkom en we zijn dolgelukkig met alle drie onze kindjes. Ik ben momenteel nog fulltime thuis om voor de kindjes te zorgen maar volgend schooljaar ga ik deeltijds terug werken (ben kleuteronderwijzeres). Vooral mijn laatste zwangerschap was fysiek zwaar (op het einde bekkeninstabiliteit) omdat de zwangerschappen zo snel op elkaar volgden en je de andere kindjes nog veel optilt enz... Het is nu wel heel druk met momenten en een hele organisatie als je ergens naartoe wil gaan omdat ze alledrie nog zo klein zijn, maar dit betert naarmate de tijd vordert vind ik. Mijn oudste dochtertje is al heel zelfstandig en vraagt niet zoveel hulp meer. En het voordeel eraan vind ik, dat de kids veel aan elkaar hebben en je binnen enkele jaren uit al de pamper en flestoestanden enz...uit bent voorgoed. Veel succes allemaal! |
volgende pagina >

3kindjes op3jaar

Vermoeiend maar tsja ik vind alles erg leuk.

vee sterkte , een portie geduld en blijf genieten van je ukkies!!
. Ben al volop aant dromen van nummer 4. Ga mijn lichaam nu even wat rust gunnen want voel het toch hoor zo drie kort achter elkaar. De zwangerschap van mijn jongste vond ik wel vrij zwaar hoor. De laatste maand was ik echt op. Siebe zat in de terrible two en viel constant onze Lander aan, dus dat was wel even zwaar. Maar dat gaat allemaal voorbij en nu is het echt genieten!!
)en je inderdaad maar weinig tijd over hebt voor jezelf.
.