< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » Woelen en verplaatsen in slaap (in bed)

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
Woelen en verplaatsen in slaap (in bed)
12/06/2007 @ 09:01
suusje2512

Online Status
Onze mopje woelt vreselijk in haar slaap. Daardoor verplaatst ze zich in haar bedje (wieg) en komt ze steevast met haar hoofdje tegen de zijkant van de wieg aan te liggen.
En je begrijpt al, ze wordt wakker en zet het op een gillen.

We laten haar slapen in een slaapzak die we aan het voeteneind om het matrasje heen slaan. Dus dan zou je denken, ze kan geen kant op. Maar wel dus.

Ik heb al geopperd om het ledikantje neer te zetten, die is groter en voordat ze dan de kanten raakt, moet ze echt moeite doen.

Maar heeft een van jullie dit ook? Of gehad? En hoe heb je het opgelost?

Link naar deze reactie
12/06/2007 @ 09:28
Lindsay en Shania

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Shania ligt al in een ledikantje en daar doet ze het ook.

Ze wordt wakker of met haar hoofd en voeten tegen de speilen aangeklemd, of met haar hoofd bij het voeteneind en voeten bij het hoofdeind. Ook ik heb haar een slaapzakje aangegeven maar dit helpt niets hoor, het gebeurd nog steeds.

en inderdaad gillen, want spijlen tegen je hoofdje aan is niet fijn. Als ze niet in een slaapzakje ligt wordt ze wakker van de kou, omdat ze natuurlijk boven haar dekentje ligt.

Ik heb geen oplossing voor, ja vastbinden met van die teugjes die je onder het matrasje vast maakt, maar het is geen hond die aangelijnd moet worden, ik moet er niet aan denken dat ik vastgebonden in bed lig (om te slapen dan he).

Ik heb zelf geprobeerd om het ledikantje andere kanten op te zetten zodat ze misschien niet meer naar die ene kant zou draaien maar ook dat mocht niet baten.

Ik laat haar gewoon haar gang maar gaan.

Succes! Lindsay

Link naar deze reactie
12/06/2007 @ 10:13
kelleke

Online Status Stuur bericht
hey

hier ook zo een woelertje... wat wij wel doen dat is als hij echt goed in slaap is hem terug recht in zijn bedje leggen en dan komt hij meestal de nacht wel door zonder het op een gillen te zetten. het grappige is dat hij gilt in zijn slaap... hier helpt een slaapzak ook niet. wij hebben ook nog niet echt een andere oplossing gevonden.

groetjes
xxx

Link naar deze reactie
12/06/2007 @ 10:39
katja

Online Status
hallo,
Ik heb dat probleem niet, maar helpt het niet om een dekentje over de slaapzak te leggen en dit zeer stevig aan te spannen zodat ze niet veel mogelijkheid hebben om te bewegen?
Succes.

Link naar deze reactie
12/06/2007 @ 13:03
kelleke

Online Status Stuur bericht
hey

nee hier helfpt dat niet... hij wringt zijn eigen in zoveel bochten dat hij het wel los krijgt...

groetjes
xxx

Link naar deze reactie
12/06/2007 @ 13:38
STER

Online Status
hallo,

mijn zoontje deed dat ook en wij hebben hem wel gebonden in zijn bedje (niet als een hond), hij kan zich nog op zijn zij draaien maar kon niet meer naar zijn buik en niet naar boven of onderkruipen.
Het was de enige oplossing om zelf wat slaap te kunnen krijgen, want hij kwam ervan wakker om 2u en dan was het voor ieder halfuur.
Ondertussen zijn we al wat verder en slaapt hij nu niet meer gebonden. Hij draait zich nu wel op zijn buikje en woelt nog wat, maar hij wordt hier niet meer wakker van.
Link naar deze reactie
12/06/2007 @ 14:57
Elze

Heb al gehoord dat er mama's zijn die zes lintjes naaien aan de slaapzak, drie aan elke zijkant : ter hoogte van schouders, midden slaapzak en hoekje slaapzak. Deze lintjes worden vastgemaakt aan de spijlen. Lintjes aan de schouders kunnen eventueel weggelaten worden.

Tot 10 weken hebben wij onze jongen ingebakerd, omdat hij zichzelf ook teveel wakker maakte door het woelen en het zwaaien met armen en benen. Ondertussen slaapt hij alweer rustig, en in een slaapzakje. Mocht het woelen herbeginnen, dan denk ik dat ik de lintjes-truk eens probeer.

Al lijkt de tip van een laken dwars over hem heen te "spannen" met ook wel iets.
groetjes

Link naar deze reactie
12/06/2007 @ 15:27
nieke

Hoi,

hier ook een kleintje dat alle hoekjes van haar bed gezien moet hebben en dit in alle soorten houdingen. Dus ook vaak groot drama wanneer ze dwars in haar bedje ligt, met haar hoofdje en voeten vast tussen de zijkanten
Het deken langs beide kanten van het bedje insteken haalt niks uit, binnen de minuut is ze weer los. Maar sinds enkele dagen steek ik het dekentje onder haarzelf. Dus ik leg haar op de rug, rol haar op de ene zijde en steek het laken onder haar rug, dan rol ik haar op de andere zijde en steek de andere kant van het laken onder haar rug. Redelijk vast, wel met armpjes erboven, zodat ze ingewikkeld is + haar slaapzakje. En dit lijkt redelijk te helpen.

Succes!

Link naar deze reactie
13/06/2007 @ 21:25
lietje

Hey allemaal,

Ik heb ook zo een. Hij lag altijd in een safe t sleep ivm voorkeurs houding. Een band die je met klitteband vast maakt. Ze kunnen dan wel heen en weer rollen alleen niet op de buik. (milde vorm van inbakeren). Maar die kleine aap krijgt hem dus sinds een week zelf los en gaat dan met slaapzak aan door het bed kruipen. Niet echt veilig dus.
Nu heb ik een Band gekocht die je voor je koffer gebuikt om er om heen te doen met een klip. Die heb ik door de armsgaten van de slaapzak gehaal en dan om de matras. Hij kan wel wat heen en weer rollen maar dus niet meer rechtop gaan zitten of los komen. Ik vind dit wat vriendelijker dan je baby helemaal vast te leggen met klipjes of touwtjes. Wie weet een tip voor anderen.

Groeten lietje

Link naar deze reactie
13/06/2007 @ 21:47
lindsey

Hallo,

Hier ook een enorm woelertje, ik heb de truk met de lintjes aan de zijkanten van de slaapzak gedaan en het helpt aan iedere kant onder de oksels touwen naaien en 2 in het midden en vastbinden aan de spijlen. We hebben dit ook zo moeten doen omdat ze reflux heeft en we haar bed moeten verhogen hebben aan het hoofdeinde en ze zakte constant naar beneden. Wat ik ook gebruik is een lint met 2 kussens die je moet vast hechten met velcro en dan moet je je kindje daartussen leggen, weet niet juist hoe het heet maar kan je in iedere babywinkel kopen hoor, je hebt zelf al zo'n kussen voor onderaan de voetjes zodat ze niet verder kunnen zakken.

Groetjes
Lindsey

Link naar deze reactie
14/06/2007 @ 12:58
suusje2512

Online Status
Ik heb vandaag het ledikantje neergezet en ik ben benieuwd hoe het nu allemaal zal gaan. Maar wat ik uit jullie verhalen begrijp is dat ondanks dat haar bedje nu een stuk groter zal zijn, ze toch nog in staat is om met haar hoofdje tegen de zijkanten (spijlen) te liggen. Nou ja, we zien het wel.

Ik houd jullie ideeen in ieder geval in mijn achterhoofd.

Bedankt.

Link naar deze reactie
14/06/2007 @ 13:02
Daantje

Hai mama's

Wij hebben ook zo'n woelertje die als je niets zou doen met haar hoofdje scheef tegen de bovenkant van haar ledikantje zou komen te liggen.

Nou hebben we al van de kraamhulp destijds de tip gekregen om aan beiden kanten een opgerolde handdoek neer te leggen.
Jayla slaapt in een slaapzak met daarvan de voeteinde om het matras geslagen zodat ze niet meer omhoog kan kruipen.
Laatst dacht ik dat ze stevig genoeg lag en ik de handdoeken wel weg kon halen maar ik werd al snel door mijn man ( die savonds altijd even gaat kijken of ze wel goed ligt) geroepen die aangaf dat ze nu over dwars in bedje lag.
Ik heb dus de handdoeken maar weer terug gelegd. Grote handdoeken goed stevig oprollen en strak naast zijn/haar zij leggen. ( onder zijn/haar oksel.)
Zorg er dan wel voor dat de zijkanten van de slaapzak over de handdoeken vallen zodat ze zich nog wel kunnen bewegen maar minder makkelijk zijlings gaan schuiven.

Wie weet helpt het bij jullie ook Jayla slaapt in ieder geval als een roos !

Succes ermee

Liefs
Daantje

Link naar deze reactie
25/06/2007 @ 08:32

hallo,
wij hebben ook zo'n drukte maker. ze komt niet met haar hoofd tegen de spijlen dat komt omdat we haar in doeken wikkelen (en dan met die doeken wordt ze nog boven de dekens wakker) maar verder gilt ze zo hard in haar slaap dat wij zeker 4 keer per nacht wakker worden, we doen dan de speen erin en dan houdt ze weer even haar mond. en soms gilt ze zo hard dat ze er zelf wakker van wordt en dan heeft ze honger! ook moet ik zeggen dat als ze dan eenmaal gegeten heeft ze daarna meestal haar mond houdt! overdag eet ze niet zo goed maar ja de dokter zegt dat ze er prima uit ziet, (dat is ook zo het is echt een klein dikkertje)
ze is ook snel afgeleid en dan hoeft ze haar fles niet meer. misschien gaat het over als ze op vast voedsel over mag!
of heeft iemand nog een tip???
groetjes esther
Link naar deze reactie
25/06/2007 @ 12:40
suusje2512

Online Status
Ik wil nog wel even melden dat het prima gaat met het ledikant. Ze ligt lekker en ook nog stil. Ze kan nu haar armpjes helemaal spreiden en blijkbaar vindt ze dat ok.
Ze is totaal niet meer verplaatst naar de rand van het bed toe.

Gelukkig maar.

groetjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]