< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Grote gezinnen » net zwanger en oudere kids

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Grote gezinnen
net zwanger en oudere kids
22/06/2007 @ 14:00
jessica van den berg

Online Status
hoi ik heb een vraag ik ben nu bijna 10 weken zwanger moregn en nu is mijn vraag alles kids weten dat ze een broertje of zusje krijgen maar nu is de vraag hooe kun je een jongen van bijna 9 er meer bij betrekken de oudste is hij hebben jullie ervaring en hebbben jullie er ervaring mee hoe je dat doet als je straks moet bevallen wat is het geschikt voor een kind om bij de geboorte te zijn ik zit er echt mee in de knoop weet niet zo goed wat ik moet doen hebben jullie tips

groetjes jessica
Link naar deze reactie
25/06/2007 @ 15:36
Mimi

Online Status
Hoi Jessica,

Proficiat met je zwangerschap.

Wij zijn totaal ongepland zwanger en hebben dit meteen aan ouder broer (12) en zus (9) verteld, zelfs voor we wisten dat het een tweeling was en zelfs voor we bij de gyneacologe waren geweest. Zij vonden het super en praten er heel trots over met hun vrienden. Die vinden het ook kei-cool.

Inmiddels zijn we meer dan 16 weken zwanger en wordt het buikje goed zichtbaar.

Mimi

Link naar deze reactie
20/07/2007 @ 21:58
Annelies

Online Status Bekijk profiel
Hallo,
Onze jongens waren ook al 6 en 8 toen hun zusje begin dit jaar werd geboren. We hebben ze van het begin af bij de zwangerschap betrokken, ze gingen zelfs mee naar de echo's. We waren ook zwanger van een tweeling (een identieke), maar helaas bleek op 10w dat het er slechts ééntje zou worden. De jongens hebben zelfs het "gestorven zusje" een naam gegeven, en af en toe praten ze er nog over. Zóóó mooi vind ik dat eigenlijk... Op 14w wisten we dat "baby" een meisje werd, we hebben het dan ook al aan de jongens gezegd, én zelfs de naam die hun zusje zou krijgen. Zo wisten ze tenminste waar ze naartoe leefden en moesten we niet over een abstract iets als "de baby" praten, nu was het gewoon "Lola". Na de geboorte van Lola heeft onze oudste zoon het wel erg moelijk gehad, iets wat we totaal niet verwacht hadden. Zijn verwachtingen over zus lagen véél te hoog ... Hoe verstandig een 8-jarige ook is, hij wist goed genoeg dat baby's niks anders doen dan eten en slapen, hij had het er bijvoorbeeld moeilijk mee dat ze niet stopte met wenen als hij haar probeerde te troosten (en bij mij lukte dat dan wel...). Op school vroeg hij héél veel aandacht aan zijn juf, ging haar constant lastig vallen om vanalles en nog wat. Hoe goed we ook probeerden onze aandacht te verdelen onder de 3 kinderen, het heeft toch even geduurd voordat de oudste zijn plaatstje had teruggevonden in ons gezin. Misschien logisch, na al die jaren alleen een broer te hebben die weinig in leeftijd met hem scheelt.
Met onze jongste zoon hebben we geen problemen gehad na de geboorte van Lola, waar we het dan eerder wél hadden verwacht omdat hij een echt mama's kindje is.
Nu gaat alles schitterend thuis, de jongens verafgoden hun zus, en zus laat zich absoluut niet doen door die groten! Ik begin zelfs stiekem te denken dat er nog wel een vierde kindje bijkan :-)
Groetjes en een fijne zwangerschap aan allemaal!
Annelies

Link naar deze reactie
27/07/2007 @ 21:40
Myra

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hai,

Ik ben 10 weken zwanger van mijn 4de. Wij hebben het onmiddellijk aan de andere verteld , 16 jaar, 13 jaar en 7 jaar. De dochter van 13 en de zoon van 7 waren laaiend enthousiast. MIjn dochter van 16 helemaal niet. Die kan zich niet verzoenen dat er nog een kind in het gezin komt.
Ze is bij haar papa gaan wonen en stuurde mij vlakaf een sms met de melding dat het te hopen is dat mijn nieuw kind haar kan vervangen.
Zo zie je maar dat het niet altijd voor iedereen goed is.
En dit maakt mij diep ongelukkig.

Myra

Link naar deze reactie
05/08/2007 @ 21:20
Ilsea

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi,
Ik ben 21 weken zwanger van ons derde. Onze zonen zijn 9 en 5 jaar. Zij zijn enorm enthousiast. We hebben wel een tijdje gewacht om het te vertellen tot ongeveer 8 weken. In december vlak voor Kerstmis heb ik een miskraam gehad op 6 weken( ze waren van de zwangerschap op de hoogte vanaf 5 weken). Ze hebben het er best wel moeilijk mee gehad. De jongste was zelfs boos op mij omdat het misgelopen was daarom dat we nu wat langer gewacht hebben. Maar doordat ik zo snel een buik had konden we het niet langer verzwijgen. Ik laat hen regelmatig aan mijn buik voelen en dat vinden ze geweldig ook al voelen ze het niet altijd.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]