[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 19/06/2007 @ 16:36 els | Hoi, Ik heb een vraagje over Mirena. Ben 7 weken geleden bevallen en gisteren heb ik bij mijn gynaecoloog een Mirena laten plaatsen. Ik ben nog niet ongesteld geweest (geef borstvoeding). Nu ben ik vergeten te vragen of ik nu onmiddellijk beschermd ben tegen een nieuwe zwangerschap of dat we eerst nog een week of meerdere weken een ander anticonceptiemiddel erbij moeten gebruiken. Ik las dat je normaal onmiddellijk na het plaatsen 'veilig' bent maar volgens mij is dit enkel bij plaatsing tijdens de menstruatie. Wie kan me helpen ? |
| 19/06/2007 @ 18:31 Noortje ![]() | Hey, het is onmiddellijk. Het hormoon in de mirena komt direct vrij. Heeft niets te maken met de menstruatie. Noor |
| 22/06/2007 @ 22:24 mary | hoi, ik laat de mirena spiraal ook binnenkort weer plaatsen en 6 weken na het plaatsen doen ze een controle echo om te kijken of ie nog goed op z'n plek zit! zo is het de eerste keer ook gegaan bij mij. tot die tijd moet je dus condooms gebruiken. zeker na een zwangerschap moet je goed weten of ie nog goed zit omdat alles nog wat wijd is. bij mijn zus hing de spiraal er half uit na controle. ik heb wel gehoord dat er lang niet altijd een echo wordt gemaakt, ik zou er wel op aandringen, je zit er vast niet op te wachten om snel weer zwanger te zijn. ik niet in ieder geval. mischien is er ook een verschil tussen belgie en nederland, ik kom uit ned. succes gr marianne |
| 25/06/2007 @ 10:07 Charlize | Hey Ik heb een vraagje... Ik heb onlangs een mirena spiraaltje laten plaatsen en ik heb 6weken constant 'mijn regels' (heel hard) gehad. Nu een 2maanden later heb ik last van ochtendmisselijkheid, gezwollen buik,pijn in onderbuik... er is bij mij na het plaatsen direct een echo genomen maar daarna niet meer... Wat zouden jullie in mijn plaats denken? (dat ik misschien terug zwanger ben?) Ga straks afspraak maken bij gyneacoloog!!! ![]() |
| 25/06/2007 @ 22:13 mary | hoi, Toen ik de mirena voor het eerst liet plaatsen heb ik ook lang boedverlies gehad ongeveer 3 maanden en daarna helemaal niet meer. die buikpijn herken ik wel, dat is normaal de eerste weken na het plaatsen. maar ochtendmisselijkheid?? ik zou toch even een testje doen en inderdaad een echo laten maken of ie goed zit. succes gr marianne |
| 26/06/2007 @ 10:25 Charlize | ik heb echt wel schrik... Weet niet wat te doen moest het toch zo zijn. Mijn dochter is pas 4 maand oud! Ik mag vrijdag pas bij gyneacoloog langs... |
| 27/06/2007 @ 13:51 W!zzy'82 ![]() | Ik denk erover om een Mirena te laten plaatsen... Zijn jullie er dan tevreden over in het algemeen? xxx Wizzy en Daan |
| 27/06/2007 @ 23:31 mary | hoi ils, de kans dat je weer zwanger bent is heel klein hoor, dan moet ie echt niet meer goed zitten. mischien moet je lichaam gewoon wennen aan de spiraal en de hormonen. maar goed morgen weet je het zeker, succes!! wizzy, ik was altijd heel tevreden over de mirena, alleen het inbrengen was vrij pijnlijk. maar als je een kind hebt gekregen schijnt het mee te vallen. ik had na het inbrengen 3 maanden licht bloedverlies en daarna nooit meer!! heerlijk vond ik dat, geen maandelijkse toestanden meer. maar dat schijnt bij iedereen weer anders te zijn. nu laat ik em binnenkort weer plaatsen. de gyn zei dat het na drie maanden weer kan. ik hoop dat je er iets aan hebt! groetjes marianne |
[Reageer]

Mirena