< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » Factor v (vijf) en anticonceptie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Anticonceptie...
Factor v (vijf) en anticonceptie
13/07/2007 @ 10:43
Tyjara

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo, ik ben Miranda 24 jaar, ik heb een bloedstollingsafwijking waardoor mijn bloed erg snel stolt. Ik mag daarom geen hormonen hebben. Maar wil toch graag aan anticonceptie doen omdat ik in december weer ga studeren. Ik snap dat ik een condoom kan gebruiken maar ik vind dat niet prettig, en je hebt toch sex omdat je het lekker vind. Ik ben benieuwd of er iemand is die dit ook heeft, of iemand die er meer informatie over heeft. Wat ik zou kunnen gebruiken om niet zwanger te worden.
Ik hoor het graag van jullie.
Groetjes Miranda

Link naar deze reactie
13/07/2007 @ 11:35
stimpy

is een koperspiraal dan niets?
Daar zitten geen hormonen in zover ikweet.

verder zou ik je niet kunnen helpen, want heb geen ervaring met hormoonvrije anticonceptie.

Link naar deze reactie
13/07/2007 @ 12:44
Tyjara

Ja dat zou wel een oplossing zijn maar heb in 2001 een koperspiraal laten zetten en die in 2006 laten verwijderen. Had er erg veel last van, met sex enz. En was de laatste 5 maanden ook meer dan 16 dagen ongesteld.
Dus vandaar dat ik hem heb laten verwijderen. Wil ook echt geen spiraaltje meer terug.
Groetjes Miranda

Link naar deze reactie
13/07/2007 @ 12:59
angel

Online Status
Hey Tyara;

doordat ik al 2 tromboses heb gehad, mag ik ook geen anticonceptie meer nemen, ivm de hormonen. behalve een spiraaltje zou mogen, maar omdat we enkel via ivf kunnen zwanger worden is dit zo geen ramp.
Maar doordat ik zonder pil enorme maandstonden heb, en vaak, en pijnlijk; mag ik de pil cerazete nemen,
die is wel minder betrouwbaar dan een gewone pil, maar toch nog redelijk veilig, zeker ivm met bloedstollingsproblemen.

hopelijk heb je er wat aan!
Link naar deze reactie
14/07/2007 @ 12:42
Tyjara

Hoi Angel,
Ik heb mijn huisarts gelijk gebeld gister. Zij gaat mij maandag terug bellen. Ik hoop dat ik het mag van de huisarts.
Heel erg bedankt, je heb me erg geholpen bij mijn probleem.
Heb het op internet opgezocht en inderdaad er staat dat het gebruikt wordt bij mensen die al keren trombose hebben gehad.
Groetjes Miranda

Link naar deze reactie
16/07/2007 @ 21:54
chris

Voor een ander alternatief, kijk eens op de webstek van nfp.be !
Link naar deze reactie
17/07/2007 @ 11:37
Tyjara

Hoi Chris,
Ja dat ken ik wel, maar vind dat te gevaarlijk. Het duurt namelijk een tijdje voor je je lichaam echt kent. In die tussentijd kan je al zwanger zijn. Waarschijnlijk is het niet meer nodig ook. Ben al een paar dagen overtijd en volgens mij ook zwanger. Ik ga morgen ff testen. Want krijg steeds meer kwaaltjes.
Groetjes Miranda

Link naar deze reactie
17/07/2007 @ 11:49

waarom vraag je het na bij je huisarts? ik denk namelijk dat het per persoon verschillend kan zijn.

Succes,
Claire

Link naar deze reactie
17/07/2007 @ 21:51
chris

Het duurt een jaartje voor je je ijf zo goed kent dat je op-je-lijf-gesneden regels mag gebruiken maar je bent vanaf de eerste cyclus dat je NFP leert zo dichtbij je vruchtbaarheid dat je perfect weet wanneer je vruchtbaar bent of niet en je je daar ook kan naar richten bij gemeenschap ! Zeker betrouwbaar vanaf de eerste leercyclus ... weet ik uit eigen ervaring, hoor !
Link naar deze reactie
17/07/2007 @ 21:52
chris

Sorry ... nog 't belangrijkste vergeten : proficiat met dat kleine wonder-in-jou !
Link naar deze reactie
18/07/2007 @ 10:23
Tyjara

Heb nog geen test gedaan dus weet nog niet of ik zwanger ben, hoewel ik al 5 dagen overtijd ben en met ook wel zwanger voel. Maar ik ga morgen vroeg testen... Spannend!!
Ik ben toch wel bang dat ik dan zwanger raak met nfp, maar goed jij heb er misschien ervaring mee. Misschien moet ik het maar eens uitzoeken...
Groetjes Miranda

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]