[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 16/07/2007 @ 20:45 | Ik ben een mama van een stiefdochter( 7) en twee zoontjes (5 en 2,5) en ik verlang al naar een vierde kindje sinds we aan de derde begonnen.Mijn patner weet dat . Nu de kleinste bijna naar school gaat zit het bij mij enorm hoog. Ik zeur al een jaar om te stoppen met de pil maar voor hem is zijn gezin nu compleet. Ik heb écht geprobeerd om me erbij neer te leggen en tevreden te zijn met mijn prachtige gezin maar het spookt dagelijks door mijn hoofd. Hij vind het ook niet plezant meer dat ik er steeds opnieuw over begin.Gelukkig hebben we een hele goede relatie en kunnen we erover praten . Heeft iemand raad of een manier om ermee leren om te gaan? |
| 24/07/2007 @ 11:27 Greetje | Ik ben ondertussen al 2 jaar erover bezig . Eigenlijk al 4,want voor nr.3 in aan tocht was heb ik al gezegd als en derde komt dan wil ik ook een vierde.En dus,.... had ik eigenlijk gehoopt nu zwanger te zijn van dat vierde wondertje. We hebben samen al veel traantjes gelaten.Het is zo, een man denkt met zijn verstand en een vrouw met haar hart. Het erge is dat hij steeds zegt dat hij met zijn hart er ook nog wel eentje bij zou willen maar dat zijn verstand zegt van niet en dat heeft de bovenhand.En das enorm moeilijk om te aanvaarden. Van de week zei hij, het is goed, we gaan voor een vierde omdat jij dat zograag wil! maar dan moet jij ook voor een oplossing zorgen om ons huisje te vergroten.En toen was ik helemaal van streek! Het gaat hier toch niet om een paar schoenen die ik even wil gaan halen omdat ik dat zo graag wil!En we hebben 2 jaar geleden ons huis gekocht, budget om het nu direct te vergroten is er niet. Hij kwetst me zo enorm maar hij beseft het niet. We komen er wel door! Ik probeer nu zoveel mogelijk te genieten van mijn drie andere schatten want ze worden zo snel groot! ![]() |
| 06/01/2008 @ 21:30 ano | Ik denk dat het gevoel van nog een kindje steeds blijft en dat er op een bepaald ogenblik inderdaad verstand bij komt kijken. Ik heb altijd 3 kinderen gewild, mijn man 2. Ik ben nu 7 maanden ver van ons derde (trouwens met wederzijdse instemming:) ) en denk al aan een vierde. Niet omdat het 3 zonen zijn, wel omdat ik geen afscheid kan nemen van dat zwanger zijn, een baby in huis, de vreugde en het verlangen, namen bedenken, ..... Ik vind het zo'n raar idee dat ik die dromen moet opbergen en alleen nog werken aan de toekomst met de kindjes die er zijn. Anderzijds besef ik dat 4 kinderen zowel financieel als fysiek behoorlijk zwaar is. Daar zegt mijn verstand dus ook dat het nu wel de laatste keer zal zijn. En toch, stiekem (en zo blijf ik dromen) hoop ik dat de anticonceptie een keer zal falen ... |
[Reageer]

ik wil wel, hij niet!