[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 19/06/2007 @ 22:20 Mallin | liefs, l. |
| 14/07/2007 @ 15:25 Véro | hoi dames, ik ben ook mijn mama kwijt sinds 1996 na kanker. ik ben in 2006 bevalen van een dochtertje na 8 jaar en 10 icsi pogingen ik dacht ook dat na 10 jaar alles al wat verwerkt was maar ik mis haar nu nog meer dan vroeger en ons klein wondertje zal ook haar nooit nie kennen of als oma engel vele lieve grtjes vero en anissa |
| 29/07/2007 @ 23:05 | Hey allemaal, Ik ben in april jongstleden bevallen van een zoontje, Wolf genaamd. Mijn mama is in maart 2005 gestorven na een hele lange lijdensweg. Ik heb het tijdens mijn zwangerschap ook vaak extra moeilijk gehad,het gemis is groot, maar ik moet zeggen dat het gemis na de bevalling enkel groter werd, ik weet het, niet bepaald hoopgevend. Wolf is ons eerste kindje, en weet je dan moet je alles nog zoeken en ondervinden enzo, en het is niet altijd even gemakkelijk, en normaal gezien is je mama dan wel de eerste waar je naartoe zou gaan om raad/hulp enzo, en dat kan dan niet, en het is niet altijd zo evident om het aan anderen te vragen, dat is toch "anders". Dus ik heb het er wel moeilijk mee gehad, ook omdat ik graag verhalen had willen horen over hoe ik was als baby ed. meer, vergelijkingen, anekdotes, domme dingen maar toch. Het zijn die dingen waar je niet over praat als je nog geen kindjes hebt (of toch amper), en als ze dan ineens weg zijn, dan kan je het niet meer vragen...Enfin...ons manneke is nu ruim drie maand en ik moet wel zeggen dat het nu terug beter gaat, alsof ik me er grotendeels bij neergelegd heb dat ze er nu eenmaal niet meer is. Ik denk dat je zoiets niet in één keer verwerkt, maar bij elke mijlpaal in je leven moet je eraan denken, en dan verwerk je het opnieuw "op een andere manier". Allé, vele groetjes, en veel sterkte allemaal, en geniet van de baby'tjes, al dan niet in of uit de buik :-). |
30/07/2007 @ 10:33 ![]() | Karolien, prachtige naam van je zoontje ![]() xxx |
| 30/07/2007 @ 14:48 | Dankjewel Tinkelbel ![]() We willen veel kindjes, als er nog een meisje komt wordt het Lena ( naar mijn mama ; magda lena), en als er nog een jongetje komt wordt het Toren. En verder zien we dan wel...Past wel mooi bij elkaar en niet alledaags, althans dat vinden we zelf. Had mijn mama op haar sterfbed beloofd dat als ik ooit een meisje zou krijgen, ik haar naar haar zou vernoemen :-).Nu hopen dat ik nog een meisje krijg, maar die kans is reëel. We willen er al minstens drie, graag vier. Ik heb gezien dat jij ook houdt van een groot gezin . Wel druk zekers ;)Groetjes xxx |
| 08/08/2007 @ 20:30 | Hallo dames, Wat een geweldig forum hier, de manier waarop jullie alles delen. Mijn naam is Renee Lamboo, ik ben freelance journalist. Ik ben bezig met een opdracht voor het glossy magazine JAN. Het verhaal gaat over vrouwen die moeder worden, maar zelf geen moeder meer hebben. Nu kwam ik via google bij jullie terecht. Voor het stuk zoek ik een vrouw die zwanger is en helaas zelf geen moeder meer heeft, maar ook een vrouw die enige tijd geleden bevallen is en geen moeder meer heeft. Als jullie mee zouden willen werken komen jullie met je voornaam en leeftijd in het blad, geen achternaam, geen foto. Ik zal jullie wat vragen stellen over wanneer jullie je moeder het meest missen, hoe het is zwanger te zijn zonder de onvoorwaardelijke steun van moeder. Het zal een artikel worden voor het psychologie katern, met de mening van een familietherapeute en een schrijfster erbij. Jullie kunnen het artikel uiteraard van tevoren lezen! Willen jullie meewerken, neem dan contact met me op via reneelamboo@hotmail.com (heb geen JAN emailadres omdat ik freelancer ben) of via 0630058305. Groeten en veel gezondheid toegewenst! Renee Lamboo |
| 11/08/2007 @ 13:37 Janine | Hoi iedereen Ik heb geen vader meer (overleden toen ik 12 was) en een slecht contact met mijn moeder, we zien elkaar hoogstens eens per jaar. Ik wil graag een kindje, maar zie wel op tegen de periode tegelijk. Ik vind het nu al moeilijk om zonder steun van ouders door het leven te gaan en ben bang dat ik ze extra zal missen als ik zwanger word, ik wil het dan graag trots vertellen maar dat gaat dan niet. Mijn moeder is een heel slechte moeder geweest voor mij, maar ik twijfel erover om mijn kindje toch met haar te laten omgaan, ze was dan misschien een slechte moeder maar ik wil mijn kindje geen oma ontnemen. Mijn moeder zou het enige familie-contact zijn voor mijn kindje want verder is er geen familie, ook niet aan de kant van mijn vriend. Maar ik weet ook niet of ik er tegen zou kunnen als ze mijn kindje de liefde zou geven die ik gemist heb, ik vind het moeilijk. Hoe kan ik er op een goede manier tegenaan kijken? |
[Reageer]

Zwanger zonder moeder

Nu ik zwanger ben, mis ik mijn moeder nog meer en meer. Met mijn vader heb ik ook zo geen goede band meer.