< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » wie zijn baby slaapt ook nog niet door

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
wie zijn baby slaapt ook nog niet door
09/08/2007 @ 10:00
mama

hallo iedereen
ik ben mama van een zoontje van 5 maand de eerste maanden waren het moeilijkste voor ons hij had verborgen reflux en is dan ook nog een slechte slaper
soms slaapt hij door van 20u tot 5 u maar nu is het weer heel veranderdert al een maand slaapt hij niet meer door en word hij veel wakker voor tutje en als tutje niet meer helpt dan maar de fles het is zo vermoeiend als je bijna om de 2 u uit je bed mag en binnen 3 weken moet ik weer werken zijn er nog mama met baby dat nog steeds wakker komt ?
Link naar deze reactie
09/08/2007 @ 10:27
elke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo! Hier hetzelfde verhaal. Onze Ado sliep door van zes weken en op een keer was het gedaan ermee. Sommige dagen gaat het wel goed en slaapt hij van 21h 30 tot 7h30. Maar nu is hij weer twee dagen bijna om de twee uur wakker. Hij heeft ook reflux en is nu voor een eerste behandeling maandag bij de osteopaat geweest. ZE zei wel dat dat na twee dagen te merken zou zijn, dus ik hoop dat dat het is. Ofwel zijn het aankomende tandjes... Ik weet het niet. Ado is ook vijf maanden nu. Ik moet om de week werken en heb ook al gehad dat ik bijna niet geslapen had en toch moest gaan werken! Nu voel je dat de eerste dag niet, maar de tweede dag kreeg ik echt een klopje! In het weekend heb ik dan ook Ado bij ons 's morgens in bed gelegd en sliep hij heel goed! UItzonderlijk kan je dit wel doen hoor als je echt supermoe bent!toi toi Ik weet wat het is!

Link naar deze reactie
09/08/2007 @ 10:43
Sid

Niet dat ik je wil ontmoedigen maar ons zoontje heeft ook reflux en hij slaapt nu sinds een week door, hij is 11 maand Ik voel nu pas hoe moe ik ben...
Link naar deze reactie
09/08/2007 @ 10:49
Simba

Mijn zoon sliep door tot 6 maanden. Toen werd hij af en toe wakker voor een voeding (of mamma honger). En vanaf 9 maanden is het elke nacht raak.
Ik heb begrepen dat ze ook weer vaak kunnen komen als ze eenmaal bijvoeding krijgen en tja wij zijn daarmee met 6 maanden begonnn en vanaf 9 maanden is hij wat flinker gaan eten. en precies rond sinds die tijd komt hij snachts.

Nu heb ik de tip eens gelezen om het te accepteren en ja hoor: ik heb er geen enkele probleem mee, sterker nog: ik vind het gezellig. Ik werk 4 dagen id week en mijn vriend 5 dgn. Als hij wakker word (tussen 2 en 5) krijgt papa een dikke knuffel en een kus en schuif hem aan mijn borst en we vallen zo samen weer in slaap na een aantal minuten drinken. (wel alles veilig natuurlijk eigen slaapzak, dekbed niet over hem heen e.d.).
Ik weet dat ik hem hier aan laat wennen, maar als we het allebei prettig vinden,waarom dan niet.

Dus accepteren dat jonge kinderen nou eenmaal snachts kunnen komen dan valt het mss bij jou ook mee.

[Laatst gewijzigd door Simba - 09/08/2007 @ 10:49] - Link naar deze reactie
09/08/2007 @ 11:59

Online Status Bekijk profiel
Hallo,

onze meid sliep door aan 3 maanden, maar maar voor enkele weken. Heeft dan twee weken weer 's nachts drinken gevraagd, veel gebrabbel ook, en slaapt nu sinds 't weekend weer door. Normaal van 20u30 - 8u maar vanmorgen was ze er om 5u nog laten brabbelen enzo tot 6u. Nu op dat uur komt mijn vriend altijd thuis dus ik vond het niet erg, kan ik nog wat met hem babbelen en ziet hij de kleine nog voor het slapengaan.
Onze meid is wel nooit meer dan 1 keer per nacht gekomen. Ik hoop dat jullie kindjes vlug doorslapen. Wel zeiden ze bij kind en gezin als kindjes zeven uur aan een stuk slapen slapen ze in principe door. Onze meid is een vroegslaper noemen ze dat. Omdat sommige kinderen maar om 23u in hun bed zitten, nu onze meid heeft dit zelf gevraagd en wij vinden het prima zo. Heb ik (want vriend werkt 's nachts) nog iets aan mijn avond.
O ja, onze meid heeft wel geen tut, enkel een knuffel. Een tut wil ze niet, want als ik het lees is het wel vervelend als je dan die tut heel de tijd moet teruggeven. Misschien eens met een knuffel proberen?

Groetjes, Peggy.

Link naar deze reactie
10/08/2007 @ 09:05

Hoi!
die van ons slaapt ook nog niet door. (ze heeft effe doorgeslapen toen ze 4-5 maand was, maar vanaf 6mnd is het weer van dat...) ik moet er dus nog geregeld uit. maar net zoals simba heb ik er vrede mee genomen. als je jezelf erin opjaagt, wordt je NOG meer moe vind ik. ik zit er nu ook wel ergens op te hopen dat ze een van de dagen es onverwachts doorslaapt, maar volgens mij kan ik nog wel enkele maandjes wachten. och ja, gelukkig moet ik er niet heel vroeg uit voor mijn werk. ik werk maar 4 dagen en 2 dagen hiervan moet ik vroeg opstaan, de andere 2 dagen start ik pas in de namiddag, dus zo slecht is dat niet he! ik klaag dus niet.
anneke x

Link naar deze reactie
10/08/2007 @ 11:06
gr

hey
hier ook t zelfde verhaal!

sliep door op ongeveer 10 weken
is nu 4.5 maand en praktisch terug elke nacht wakker (en meerdere keren per nacht)
xx
Link naar deze reactie
10/08/2007 @ 12:16
Mona

Online Status Stuur bericht
Hmm, ze is geen baby meer maar onze jongste wordt nog nagenoeg elke nacht wakker...Ik werk zelf 4 dagen en ben er denk ik aan gewend om weinig te slapen (sliep altijd al weinig) want ik heb er geen last van. Tuurlijk sta ik ook wel eens moe op maar ach, als ik eenmaal op gang ben dan gaat het wel weer.
Net als Simba doe ik redelijk relaxt: sta op, doe geen licht aan en kijk niet op de klok, geef drinken of een aai over de bol en leg de kleine weer in bed en die slaapt vervolgens weer. Ik zie het als een extra knuffel- en snuffelmoment. En soms denk ik aan al die mama's (en enkele papa ;-) die net als ik in de weer zijn op dat nachtelijke uur, helpt ook wel :-)
Sterkte!

[Laatst gewijzigd door Mona - 10/08/2007 @ 12:17] - Link naar deze reactie
10/08/2007 @ 12:40
katja

Online Status
Hey
Als ik zo lees, zijn er nog veel kindjes die op 12 weken niet doorslapen. Nochtans, als je zegt dat je kindje op 5 maand 's nachts nog wakker wordt, dan durven sommige mensen je bekijken van allé dat kan toch niet meer! Ik begon me al zorgen te maken dat het uit pure gewoonte was dat Nio 's nachts om een flesje vraagt. Maar zijn flesje is wel altijd leeg, dus moet het wel van honger zijn. Het lastige is dat het elke nacht weer anders is. Soms wordt hij om drie uur wakker, dan eens om vier uur of om vijf uur. Hij heeft zelfs al een paar keer doorgeslapen tot 10u 's morgens!! Waarom de ene nacht wel doorslapen en de andere niet??
Onze oudste sliep door vanaf 3 maand en is vanaf dan 's nachts nooit meer wakker geworden. Ook niet voor zijn tutje. Ik had met hierdoor te sterk gefocust bij Nio op die drie maand. Nu is hij dus al vijf maand en dat werkt een beetje frustrerend. Je er gewoon bij neerleggen dat hij 's nachts nog moet eten is misschien het beste. Maar gaat dit op den duur geen gewoonte worden?

Link naar deze reactie
10/08/2007 @ 15:05
Angelique

Tjonge wat ben ik moe zeg!
Gisteren avond om 23 uur de laatste fles.
Mijn zoon was wakker tot 1 uur.
Toen weer wakker om half 3 tot 4 uur en toen weer om half 8.
Dit gaat al weken zo.
En ja het hoort erbij, maar ik vind het vreselijk moeilijk hoor.
En op zulke momenten raak je wel eens even in een dipje.
Ik hoop dat hij snel door slaapt, dat zou veel schelen
Lekker uitgeslapen je bed uit heerlijk!!!!!!!!

Link naar deze reactie
10/08/2007 @ 17:50
Eva

Mijn dochtertje slaapt sinds iets meer dan een week eindelijk door en zij is 14 maanden!Ik heb tot 8 maand borstvoeding gegeven en dit tot 6 maand ook 's nachts. Zij werd telkens wakker, ik dacht dat zal van honger zijn, en zo heeft ze mij lang liggen gehad! Wegens verbouwingen slaapt zij nog steeds op onze kamer. Soms schreeuwde ze 's nachts 1 tot wel 2 uur. Tot 2 weken terug namen we haar 's nachts als ze wakker werd ook mee in ons bed.Had de moed opgegeven om haar te laten wenen. Wonderbaarlijk slaapt ze nu al 2 weken in haar eigen bedje.

Groetjes
Link naar deze reactie
10/08/2007 @ 21:30
Linha

Kop op! Het komt echt wel! Als je het echt niet verwacht beginnen ze er ein-de-lijk toch aan... Onze Alexander heeft al 5 keer doorgeslapen (in totaal) dus ik moet er ook nog best vaak uit, maar goed, her gaat toch enigzins de goede kant op :-)

Link naar deze reactie
11/08/2007 @ 08:35
Eva

Het gekke is dat het wel went. Je bent moe maar dat hoort erbij. Maar de nachten dat ze wel doorslaapt wennen ook vlug hoor! Dan steekt het soms al tegen dat ze 's morgens om 7u wakker is. Want lang slapen doet ze niet. Ze is altijd wakker tussen 6 en 8. In ieder geval ga ik het bij een 2e anders aanpakken.
Groetjes
Link naar deze reactie
11/08/2007 @ 14:46

Hier ook,

Mijn oudste zoontje (nu 2) was een droom van een slapertje, nog steeds. sliep door aan 7 wk en kwam praktisch nooit meer wakker 's nachts, zelfs niet bij tandjes.

Mijn dochtertje is nu bijna 5 maand, en heeft in totaal al 3 keer een nacht doorgeslapen.
Ze gaat om 20u15 slapen, slaapt heel goed en ik geef ze halfslapend nog eens een borstvoeding rond 22u30 - 23u als ik zelf ga slapen. En dan begint het... wakker om 2u, 5u, 6u, ...
soms komt ze maar 1 keer wakker, soms 4 keer.
Best vermoeiend, maar inderdaad het went, en als je je er niet meer druk in maakt, is het veel minder erg.
Ik ben ondertussen al weer 2 wk aan het werk en nu ik tegen mijzelf zeg van 'het is normaal, tgaat wel eens overgaan' ben ik er minder moe van!

Maar 't doet natuurlijk altijd deugd als ik weet dat er nog mensen zijn die elke nacht x aantal keer het bed uit moeten....

sarah
Link naar deze reactie
11/08/2007 @ 15:38
Angelique

Ik zat vanacht ook te denken, nou je bent niet de enige.
Hoeveel moeders zouden er vanacht ook op de bank hebben gezeten met hun kleintje?
Sem had hevige krampen vanacht.
Na zijn fles van half 11 was hij wakker tot 4 uur vanacht.
Het was echt zielig.
Ik ben van voeding veranderd, van prematuur voeding naar nutrilon, dus dat zal het wel zijn.
Nee ik was niet moe, want ik was echt ongerust op den duur toen het niet op hield.
Gelukkig is alles ok en hij slaapt nu lekker.
Ja het hoort er inderdaad bij.
Ik geef me ook maar over aan het geheel.
Want anders kun je dit niet volhouden.
Ik werk niet en kan dus overdag nog slapen, en dat doe ik dan ook

Link naar deze reactie
11/08/2007 @ 20:09
kelloke

Online Status
heykes, mijn zoontje heeft nog nooit voor vijf uur wakker geweest, maar ik heb hem echt al stipt op dezelfde uren in zijn bed gelegd. hij slaapt nu van half negen tot zes uur smorgens, drinkt een fles en daarna slaapt hij tot negen uur. groetjes

Link naar deze reactie
11/08/2007 @ 20:40
Eva

Vannacht is ze weer eens wakker geweest, maar 2 minuten. Ze lijkt het veel vlugger op te geven. Ik hoop dat ze al bewust weet dat mama of papa haar niet meer uit bed halen.
't Is elke avond toch weer afwachten...

Groetjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]