< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Februari 2008-Club » raar gevoel, hartkloppingen

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Februari 2008-Club
raar gevoel, hartkloppingen
15/08/2007 @ 12:43
15 weken zwanger

Ik heb regelmatig een heel onrustig gevoel, een soort hartkloppingen die ik door heel mijn lijf en in mijn keel voel. mijn hart slaat niet over maar bonkt gewoon enorm. ik heb op dat moment het gevoel dat ik loop te stuiteren, en kan echt niet ontspannen. Vaak is het als ik wil slapen, en dat is dan dus echt onmogelijk!!!
Mijn bloeddruk is prima, en ik weet dat t vaker voorkomt, alleen wat later in de zwangerschap....

wie herkent dit? en moet ik me zorgen maken?

veel lieve groetjes...
Link naar deze reactie
15/08/2007 @ 20:50
Joyce

Online Status Bekijk profiel
Hallo!

Ik herken dit wel hoor! Toevallig had ik er gisteren op m'n werk last van terwijl er helemaal geen aanleiding voor was. Ik vind het ook een heel vervelend gevoel en je wordt daar dan best wel nerveus van op zo'n moment ook al was je dat niet.

Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken hoor. Zeker niet als je bloeddruk prima is. Mijn bloeddruk is ook in orde. Ik heb op internet ergens gelezen dat het komt omdat je meer bloed in je lichaam hebt nu je zwanger bent en het kan ook door de hormomen komen. Het komt zowel in het begin als op het eind van een zwangerschap voor.

Maak je dus maar geen zorgen. En anders kan je het altijd je verloskundige vragen.

Groetjes Joyce

Link naar deze reactie
14/09/2007 @ 22:39
fingertips

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo,

Ik heb het me ook al afgevraagd of het normaal is, dat mijn hart soms zo tekeer gaat. En als ik er op ga letten, is het ook altijd bijna gelijktijdig met de bewegingen van mijn kindje dat mijn hart zo begint te bonken. Drink nu al geheel geen koffie meer(vind ik trouwens nu toch niet lekker) omdat ik dacht dat het mss door teveel cafeine kwam, maar niet dus.
Is soms echt wel beetje angstaanjagend, maar dat hart moet nu eenmaal veel harder werken hé.
Je bent dus echt niet de enige hoor, nochtans in mijn vorige zwangerschap heb ik er nooit erg in gehad, ik dacht ben nu 10 jaar ouder, dat zal het zijn hé, hihi.
Groetjes, Lindsay

Link naar deze reactie
27/11/2007 @ 15:47
irincos

Online Status Bekijk profiel
Geen paniek, al voelt het als een angstaanval. Ik heb het ook af en toe, maar kennelijk is het hartstikke normaal. Een vriendin heeft me geadviseerd, als het midden van de nacht gebeurt, om uit mijn bed te komen en camille of lindethee te zetten (misschien klaar te hebben zodat je alleen water erbij hoeft te gooien). De thee zal je hart een beetje tot rust brengen en het opstaan zorgt ervoor dat je niet erover blijft piekeren, want anders kom je helemaal niet meer in slaap. Een kwartiertje „het van je af schudden” en daarna lekker terug onder de wol. Bij mij werkt het prima.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]