< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Grote gezinnen » 3 kinderen grote aanpassing

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Grote gezinnen
3 kinderen grote aanpassing
24/04/2007 @ 10:19
eefje

Voor de mama's met 3 kindjes is het een grote aanpassing van 2 naar 3? Voor huishouden en aandacht....
Heb nu 2 zoontjes 3 en 1.5 zouden er aan denken voor deze zomer aan een 3e te beginnen maar blijf maar twijfelen....
Wel niet de ene dag ja de andere dag ben ik wel blij met mijn 2....
maar denk er wel iedere dag aan!
Beetje raad van ervaren mama's met 3 spruiten....
Link naar deze reactie
24/04/2007 @ 12:49
kissie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hoi hoi
eefje dat is een vraag waar iedereen denk ik aan zit te denken als je nog geen kinderen hebt of van 1 naar 2 en ga zo maar door

mijn kennisje is dan bv van een 3de en ze vind opzich het wel te doen het is even wennen in het ritme komen en zo
maar zij runt nog een eigen kappers zaakje aan huis en 1 dochter gaat net naar school en haar zoontje gaat dan binenkort naar de peuterzaal en dat plannen vind ze nog even lastig maar verders qua aandacht is het te doen zij ze en ze geniet elke dag en ze heeft geen spijt van de keuze al was het een oepsje
maar ja ik denk als je de ruimte en zo hebt en je kunt het financieel aan dan ja kom je er niet achter als je bij 2 houd

helaas kan ik mijn man niet overtuigen voor een 3de dus ik denk dat het bij ons bij 2 blijft helaas ik vind het erg jammer en zou dus nog een nr3 willen toch een het gezin extra compleet te maken maar wij kunnen het qua ruimte niet aan en financieel gezien weten we ook niet hoe het gaat uit pakken met de overheid en ik werk weer sinds kort dus ja even lekker sparen een tijdje erg krap gehad maar goed we zien wel misschien komt er hier een keer betere tijden en zit alles mee

iedergeval succes met jullie keuze

groetjes kissie

Link naar deze reactie
25/04/2007 @ 11:26

nee geen grote veranderingen van 2 naar 3.
het is wel wat drukker, maar ik hoef er niets meer voor te laten dan dat ik al deed.

ik doe gewoon nog steeds mijn dingen die ik met 2 al deed

succes
pattie

Link naar deze reactie
27/04/2007 @ 21:59
chris

Hey,

ik vond de overgang van 2 naar 3 niet groot ... je bent het al gewoon om je leven in te richten naar je spruiten ... Voor mij was de overstap van 1 naar 2 kinderen het moeilijkst : aandacht en tijd leren verdelen over de kinderen en al het andere werk vond ik een hele klus; ze scheelden ook slechts 15 maanden en ik had toen het gevoel van de ene naar de andere te moeten lopen en geen tijd over te houden voor iets anders ... laat staan mezelf ...
Hierdoor voorbereid had ik me ingedekt bij de derde ... op rampscenario's voorbereid ... niet nodig ! Ik was blijbaar al ervaren genoeg (hm !!!!)
Link naar deze reactie
30/04/2007 @ 21:08
Martine

Hoi,

Hier idem als Chris

Groetjs

Martine

Link naar deze reactie
09/05/2007 @ 21:07
Katrien

Online Status Stuur bericht
Ik vond de overgang groter van twee naar drie dan van één naar twee... Maar dat zal voor iedereen wel anders zijn.

Mijn jongste slaapt niet zo goed, weent veel, dus dat heeft er heel veel mee te maken!

Maar als je twijfelt, dan zou ik ervoor gaan. Nu heb ik eindelijk het gevoel dat het compleet is en dat het genoeg is geweest

Link naar deze reactie
11/05/2007 @ 15:14

Hoi,

Ik vind het SUPER met 3 kindjes. Het is helemaal geen grote aanpassing. Van 1 naar 2 is veeeeeel moeilijker. Het hangt natuurlijk ook wel af van de kindjes zelf en je eigen bezigheden enzo en ook hoe oud de andere 2 zijn maar ik zou het direct opnieuw doen. Enige vervelende vind ik de reacties van de omgeving want die vinden 2 meer dan genoeg!!! Dat (onder andere) houd me ook tegen van een vierde want ik denk dat bv. mijn ouders een hartaanval zouden krijgen....
Link naar deze reactie
15/05/2007 @ 11:03
elle

Persoonlijk vond ik de overgang van 2 naar 3 moeilijker, maar dat kan te maken hebben met het feit dat ik amper bevallen was van het eerste en de tweede zich zeer snel aandiende en alles dus in elkaar overvloeide. Met nr. 3 was het anders.
Nu ben ik onverwacht zwanger (9 jaar na nummer 3) van een vierde. Ben benieuwd welke aanpassingen we nu zullen moeten doormaken...
Link naar deze reactie
15/05/2007 @ 15:43
Monica

ik ben zelf ook heel benieuwd hoe het gaat; ben momenteel zwanger van nummer 3.....en nummer 2 moet nog 1 worden!
Dat lijkt me wel heel zwaar....2 'babies'.

Ik vond de overgang van 1 naar 2 al best heavy; vooral om de tijd te verdelen over de kids.
Ben heel benieuwd hoe dat straks gaat; maar erg plezierig om te lezen dat er ook vrouwen zijn die de overgang van 2-3 minder zwaar vonden!

Link naar deze reactie
16/05/2007 @ 16:55

Hoi,

Wij hebben momenteel 2 kindjes, de oudste is 2j en de jongste 10 maanden. Dus kort op elkaar.
Ook ik zit in die strijd van worden het er 3 of niet.
Financieel, nieuwe auto, kamer tekort,... maar mijn hart zou er zo graag voor gaan en liefst nog zo snel mogelijk. Ik weet ook niet of ik het allemaal ga aankunnen, als je de reacties van de mensen hoort dan wordt ik bang terwijl ik voor mijzelf weet dat ik het emotioneel wel ga aankunnen.
Dus vooral voor het financiële en de reacties ben ik bang.
Wie kan mij raad geven
Link naar deze reactie
17/05/2007 @ 07:16
Karen

Ik kan alleen maar zeggen : trek je van de reacties van de anderen NIKS aan...doe ik ook niet hoor, nu zwanger van nr 6
en nog steeds full time werkend.Je moet kijken naar jezelf...heb je het gevoel dat je gezin af is...?zo niet: GO FOR IT....
Wij hebben lanh getwijfeld over deze baby, maar uiteindelijk hadden we zoiets van...waarom niet...?het huis is groot genoeg(we zijn dus'weeral' aan het verbouwen), de auto is groot genoeg(Opel Vivaro) en ons hart is groot genoeg()...
Dus zijn we er gewoon voor gegaan...Ik moet wel zeggen dat ik van plan ben nu 4/5 te werken(woensdag vrij) en mijn man ook(vrijdag vrij)zodat het huishouden goed blijft draaien...

Link naar deze reactie
17/05/2007 @ 08:40
Hilde

Amai Karen, chapeau!
En proficiat trouwens met n°6
Ik wou dat ik het ook kon... ik zou er best nog wel eentje bij willen maar dat is praktisch gezien niet haalbaar.

Ik heb ook altijd horen zeggen dat van 1 naar 2 de grootste stap is. Maar ik heb geen verdere ervaring

Link naar deze reactie
17/05/2007 @ 21:13
Martine

Hoi,

Eigenlijk is de allergrootste stap nog altijd van 0 naar 1, dan nog vrij grote aanpassing van 1 naar 2, maar van 2 naar 3 is het al veel gemakkelijker. Allé, dat is mijn ervaring. Ik hoop voor jou, Monica dat het goed meevalt, een derde vrij snel op de tweede. Misschien vind ik het meevallen omdat er tussen nr 2 en 3 toch al 3,5 jaar tussenzit.
En uiteindelijk zal het allemaal ook afhangen hoe gemakkelijk/moeilijk je derde kindje is.

Groetjes

Martine

Link naar deze reactie
15/08/2007 @ 09:56
Anja

Hallo Dames,

Ook ik ben een van die vele twijfelaars. De overgang van 1 naar 2 vond ik goed te doen. Nu moet ik ook zeggen dat mijn jongste een makkelijke baby was. (nu een handenbindertje ...).
De eerste 10 weken vond ik pittig omdat ik veel bv gaf (mijn zoontje vroeg 9 voedingen per dag) en je nog een ritme moet vinden. Toen dat eenmaal op zijn plekje viel vond ik het allemaal niet zo zwaar meer, tot mijn zoontje ging kruipen. Toen werd het weer wat drukker.

Wat ik wel merk ik dat ik veel moe ben. Ik werk 4 dagen in een tamelijk drukke baan. Dit wil ik ook graag blijven doen. Zoals alle kindjes zijn mijn kindjes ook om 7 uur helemaal uitgeslapen (en soms wat vroeger) en hebben ze de hele dag heel veel energie tot 's avonds 20 uur.
Ik ben dus bang dat ik met een derde zo moe ben dat ik het niet aan zal kunnen. Vooral als mijn oudste (nu volop in de peuterpubertijd) erg dwars is en driftig. Hoe zat dat met jullie?

[Laatst gewijzigd door Anja - 15/08/2007 @ 09:58] - Link naar deze reactie
15/08/2007 @ 21:12
Iris

Hallo,
ik vond de aanpassing van 2 naar 3 het zwaarst. Onze oudste heeft regelmatig last van nachtmerries en daar moesten we tot zijn 5de verjaardag elke nacht minstens één keer voor uit ons bed. Als hij 2.5 jaar was is onze tweede geboren die na 5 weken reeds de nacht doorsliep!!! Zo stonden wij 's nachts nog op voor onze oudste als onze jongste al doorsliep. De overgang van 1 naar 2 viel dus best mee bij ons.
Ons derde zoontje kwam onverwacht (maar niet ongewild) en was gelukkig ook een goede slaper (na 2 maand sliep hij door), maar doordat wij nog steeds voor onze oudste uit best moesten en onze jongste een 'zware' peuterpuberteit doormaakt, is het geheel een stuk zwaarder. Gelukkig slapen onze oudste twee nu redelijk, want de jongste slaapt tegenwoordig iets minder omdat hij veel aan het bijleren is

Bij ons zijn de nachten de belangrijkste reden dat het vrij zwaar is, maar verder lukt het aardig. Je bent al heel wat gewoon en draait soms op routine.

Groetjes,

Iris
Link naar deze reactie
15/08/2007 @ 21:16
Iris

Oeps er is een foutje ingeslopen. Het is onze tweede die last heeft van peuterpuberteit (alléé wij eigenlijk nog het meest, want hij heeft nogal eens lak aan gezag).
Link naar deze reactie
15/08/2007 @ 21:48
Elsi

Wij hebben nu ook twee leuke dochtertjes. Ook ik twijfel eraan of ik het wel zal aankunnen, nog een derde baby erbij. Nu ja, ik heb nog wel even tijd om erover na te denken, want de jongste moet nog 5 maanden worden. Ik vond ook de overgang van geen naar 1 het ergste. De overgang van 1 naar 2 was de eerste maand tamelijk zwaar, tot ik het ritme gevonden had. Ik geef ook nog borstvoeding en ik ben er ook wel redelijk moe van. Hier slapen de kindjes heel goed 's nachts, maar ikzelf kan de slaap niet vatten. Héél vervelend, want 's morgens ben ik natuurlijk niet uitgeslapen. Los daarvan loopt alles hier redelijk gesmeerd.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]