< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Stoppen met de pil in januari 2008

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
Stoppen met de pil in januari 2008
28/08/2007 @ 13:01
Lieke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo,

Ik kom hier ook eens even piepen, wij willen volgend jaar voor een 2de gaan, weet nog niet zeker of dit vanaf januari gaat zijn...
Mijn ventje wou eerst geen 2de, maar sinds een 2-tal maanden begint hij er zelf geregeld over... gisteren zei hij zelfs, stop nu maar met de pil, maar...we gaan een nieuw huis kopen en dat is pas klaar tegen juni 2008! Dus beter even wachten of het is verhuizen en bevallen tegelijk!
En dat zie ik toch niet echt zitten!

Link naar deze reactie
28/08/2007 @ 14:29
Dromelijntje

Helaba dames! Ik ben nieuw hier.... . Ik ben 24 jaar en heb al enige tijd erge kriebels om mama te worden. Mijn vriend en ik zijn al een hele tijd samen. Momenteel zitten we volop in de verhuisperikelen, maar rond januari volgend jaar wil ik net als jullie graag stoppen met de pil. Ik zou het ook leuk vinden om samen met jullie af te tellen en wie weet, samen zwanger te zijn. Ik kom hier regelmatig een kijkje nemen.
Lieve groetjes van mij xxx.
Link naar deze reactie
28/08/2007 @ 14:53
Dromelijntje

Nou ikke hier nog even.... wat fijn dat jullie ook allemaal 20-ers blijken te zijn. Jullie lijken me leuke meiden! En diegene die al kindjes hebben, jullie kleintjes lijken me echt dotjes. Kwijl kwijl whaha. Mag ik van iemand ééntje lenen ofzo, tot januari? haha . Nou ik wacht in spanning op jullie reacties. Groetjes van mij xxx
Link naar deze reactie
28/08/2007 @ 16:05
marian

Haha, Dromelijntje, ik zal die twee van ons eens een weekje langsbrengen! Ach, ze zijn echt wel erg lief, maar soms hè...

Link naar deze reactie
28/08/2007 @ 17:23
Sterre

Hee wat leuk dat er meer mama's (in spe) hebben gereageerd!!

@stimpy en marian: ik ben ook heel erg ongeduldig...Vooral omdat het ons eerste kindje is. Maar ik weet gewoon dat het echt beter is om even die paar maandjes af te wachten. Dan zijn we beter voorbereid op ons kindjeIk koop wel regelmatig bladen zoals Kinderen en Ouders van Nu. Dan voel ik me toch een klein beetje zwanger De artikelen die ik graag wil bewaren omdat er nuttige tips in staan bewaar ik in een speciaal mapje. Daarin heb ik ook een schrift met een soort dagboekje dat ik bijhoud en een lijstje van namen die we leuk vinden en meer van dat soort dingen. En ik heb in een heel schattig trommeltje van Hema een luiertruitje, kleine sokjes en slofjes en een speentje Ik vind dat wel helpen bij het wachten.

@Dromelijntje: leuk dat jij ook begin 20 bent en voor een 1e kindje gaat! De meeste hier hebben al een kindje, maar wij hebben nog helemaal niks..! Wij gaan ook nog verhuizen, maar weten nog niet precies wanneer. Ergens tussen december en april.

Link naar deze reactie
28/08/2007 @ 19:15
Els296

Hoi hoi, ik ben zo nog een beetje nieuw hier! Ik ben 24 jaar en woon nu al 2 jaar samen met m'n vriend. Wij gaan ook voor ons eerste kindje nu!! spannend! Blij om te zien dat er nog jonge mama's zijn die voor hun eerste wondertje gaan klussen! Ik moet nog een maandje wachten, en dan, eind september starten we. Ik heb eerst gewacht op m'n contract van onbepaalde duur. Ik heb al erg lang een kinderwens, maar nu wordt het toch bijna werkelijkheid!
@ Sterre : same here, af en toe iets kopen voor het baby'tje dat komt doet mij ook deugd. Ik heb hier zo al slabbetjes liggen, een eerste rompertje,... En we zijn aan de kinderkamer aant werken. Het doet deugd om te weten dat je stapje voor stapje dichterkomt bij alles.
Kan niet wachten! Leuk dat er nog mensen zijn die er zo mee bezig zijn!

Groetjes
Els

Link naar deze reactie
28/08/2007 @ 21:22
Dromelijntje

Hallo, wat leuk jullie reacties. Echt fijn om te weten dat ik niet alleen ben die nog eventjes geduld moet oefenen. Soms voelde het zo aan, maar nu ik het forum hier ontdekt heb.... . Fijn om er met jullie over te praten. Wij verhuizen eind september naar ons eigen stekkie. Ik wil nog enkele maanden hebben om in alle rust te wennen aan die nieuwe situatie, en daarna in januari stoppen met de pil. Ik heb ook al een lijstje met namen die we mooi vinden, en ook met van die geboortetekstjes. Echt leuk. Kleertjes enzo wil ik pas beginnen kopen als ik echt gestopt ben met de pil. Dan zou ik graag zo elke maand bijvoorbeeld al iets kleins kopen, lijkt me leuk. In hema hebben ze zulke leuke spulletjes... . Het is voor mij nu wel extra moeilijk dat wachten, 2 van mijn collega's zijn pas bevallen. Een derde bevalt begin september. En nog iemand anders is nu ook bezig met zwanger te raken. Ik wil ook, ik wil ook, ik wil ook !!!
Zo, ik ga nog wat TV kijken en dan bedje in. Morgen zijn we alweer een dagje dichter.
Dada !!

Link naar deze reactie
29/08/2007 @ 07:59
Els296

hey Dromelijntje! Jaja, ook hier al een lijstje met namen. Nu ja, een lijstje, 2 favorieten, één voor jongen en één voor meisje. Die hebben we ondertussen al een hele tijd en ik zou echt m'n kindje zo graag noemen.
Ja verhuizen, tis een hele verandering en een hèèèle hoop werk. Mijn vriend is ook verhuist twee jaar geleden, ik ben in m'n huis blijven wonen. Dat was al een hele rompslomp, laat staan met z'n twee verhuizen! Ik mag er ni aan denken. Gisteren heeft de electricien m'n lampje in onze kinderkamer komen hangen. Morgen alléén nog parket leggen en dan is het helemaal klaar . Mijn vriend heeft me al te kennen gegeven dat als het helemaal af is, we dan kunnen beginnen . Maar ik doe de maand september nog door met de pil aangezien ik dan pas m'n contract van onbepaalde duur krijg. Leuk hè om zo wat zielsverwanten te vinden
Tof dat er zoveel reacties komen!!!
Groetjes!

Link naar deze reactie
29/08/2007 @ 09:26
Dromelijntje

@Els: Nou ik duim voor je vast contract hoor meis. Het is inderdaad wel belangrijk dat je wat zekerheid hebt voor je aan kindjes begint. Hou ons op de hoogte wanneer je écht stopt met de pil hé.

@andere meiden, en ook Els: Misschien kunnen we tegen de tijd dat we stoppen met de pil wel iets leuks doen samen. Om de "pilstop" te vieren haha .

Ik ga nu een dagje aan het werk voor onze verhuis. Vanavond kom ik nog een kijkje nemen.
Tot gauw!
xxx

Link naar deze reactie
29/08/2007 @ 19:04
Els296

Een pilstop feestje, dat zal wel leuk zijn! Jaja, ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes!

Link naar deze reactie
30/08/2007 @ 09:53
Dromelijntje

Nou dames, het is me gelukt om een profiel aan te maken. Er staat nog niet zoveel in. Ik hoop dat daar snel verandering in zal komen wanneer we stoppen met de pil. Gisteren hebben we er nog over gepraat, en het is nu officieël dat we in januari écht gaan stoppen. Ik vrees dat ik wel tijd nodig zal hebben om te "ontpillen". Ik neem al heel lang de pil, zo'n 7 à 8 jaar. M'n lijf zit dus vol pil en die willen we er wel uit. Vertellen jullie thuis al van jullie plannen? Ik niet. Wij willen eerst zelf nog wat genieten van het idee. Héérlijk, ik loop op wolkjes nu.
Groetjes, Dromelijntje.

Link naar deze reactie
30/08/2007 @ 10:40
Els296

Bij ons thuis zijn ze wel op de hoogte en het is wel leuk dat m'n moeder er helemaal in meeleeft. Langs de andere kant kan ik me best voorstellen dat het heel leuk is om alles geheim te houden!
Maar daar ben ik niet zo goed in ... Geheimpjes bewaren! Tzal al lastig worden om het geslacht en de naam te verzwijgen, maar daar wil ik wel eens een effort voor doen.
Ik heb daarstraks al m'n pilletjes nog een keertje geteld en het zijn er nog 17.
Elke dag weer een stapje dichterbij!!!
Groetjes!

Link naar deze reactie
30/08/2007 @ 14:20
marian

Hoi allemaal,

Haha, ja elke reden is goed genoeg voor een feestje, niet?

Bij ons vertellen we niks. We zijn er zelf trouwens nog niet goed uit hoe of wat, dus er valt voorlopig nog niks te vertellen. Maar ook als we gestopt zijn zeg ik dat niet. Ze zullen het wel horen als er een positieve test is! Wat zullen ze opkijken, hihi, want iedereen gaat ervan uit dat wij het bij 2 kindjes houden.

Dromelijntje, dat 'afkicken' van de pil kan best snel gaan hoor. Toen wij destijds voor de eerste gingen, zei mijn gyn dat je lichaam tegenwoordig over het algemeen geen tijd meer nodig heeft om te 'ontpillen'. En bij ons is dat toen inderdaad heel vlot gegaan (derde cyclus was raak). En ik nam toen ook al 7 jaar de pil, dus...

Hier nog geen verdere ontwikkelingen. Manlief blijft bij zijn standpunt dat het voor hem niet meer hoeft, maar dat als ik het wél wil we er gewoon voor moeten gaan. Ik weet echter nog niet of ik vanuit die gedachtegang voor ene derde wil gaan. Ik zou zo graag willen dat hij het voor zichzelf persoonlijk óók zou willen...

Link naar deze reactie
30/08/2007 @ 17:12
Lise

Hallo iedereen,

Zoals velen hier ben ik ook 24 jaar en willen wij stilaan voor een kindje gaan. Mijn vriend en ik zijn nu reeds 7.5 jaar samen en er al een tijdje over eens dat we aan een kindje toe zijn. In april is mijn schoonzusje bevallen en twee weken geleden mijn beste vriendin, er komen er ook nog een pak achter tegen het einde van het jaar. Natuurlijk zijn we zeer blij voor hen maar toch wat jaloers. Ik ben vorige maand met de pil gestopt omdat ik na een lange reis, en dus verschillende keren mijn pil doorgepakt, mij er niet goed bij voelde, dus eventjes een sabatmaand ingelast. Nu willen mijn maar niet doorkomen en was de zwangerschapstest negatief. Mijn lichaam heeft waarschijnlijk wat tijd nodig. Als de doorbreken ga ik terug aan de pil voor enkele maandjes, wanneer we juist stoppen met de pil is nog niet duidelijk, ik zou graag een voorjaars of zomer kindje willen, maar wie weet zal ik niet zo lang kunnen wachten. Hopelijk helpt dit forum me om mijn ongeduldigheid te temperen.

Vele groetjes en probeer die ongeduldigheid de baas te kunnen!

Een ongeduldig kreeftje, Lise

Link naar deze reactie
31/08/2007 @ 09:13
Dromelijntje

Hey Lise, wat fijn dat je je bij ons toevoegd. Je bent net als ik 24. Leuk !!! Hmm ik denk dat ik na zo'n sabatmaand niet meer zou willen beginnen aan de pil. Wanneer denk je dan ongeveer te stoppen ermee? Ook rond januari? Ik denk dat je lichaam inderdaad echt wat tijd nodig heeft. Maar zoals Marian hierboven vertelt, bij haar was het na de derde cyclus raak. Een vriendin van me heeft dan weer anderhalf jaar moeten wachten voor het raak was. Maar nu heeft ze sinds begin deze maand een prachtige dochter !!! Hou nog even vol. Ik vind het bijvoorbeeld al heel leuk om te weten dat ik in jauari mag stoppen met de pil joepie joepie !!
Dada !!!

Link naar deze reactie
31/08/2007 @ 12:46
Lise

Hey dromelijntje,

het is inderdaad geen gemakkelijke opgaven om terug te beginnen met pil. Maar we zijn het zo overeen gekomen. We zouden volgende zomer graag nog een grote reis doen vandaar. Financieel gezien zullen we er eind 2008 (geboorte dan) beter klaar voor zijn. Emotioneel ben ik er helemaal klaar voor maar als we even rationeel denken best nog eventjes wachten. We zien wel, moest het nu toch prijs zijn, is het zeker welkom! Ik heb een test bij kruidvat gekocht en lees hier net enorm veel klachten, wie weet...

groetjes
Lise

Link naar deze reactie
31/08/2007 @ 18:46
Els296

Hey Lise, leuk dat je erbij gekomen bent!
Ja financieel komt er veel bij een kindje kijken hè. Hopelijk is het al raak hè en anders is het nog even klussen.
Dat zal wel geen probleem zijn zeker
Ik ben weeral een dagje dichterbij gekomen, nog 16 pilletjes!!!
En Lise, ik lees dat jij ook een kreeftje bent! Ik ook 29 juni
Een sabbatmaand zie ik nu ook niet direct zitten, ik kan al ni wachten om er aan te beginnen.

Groetjes!!!
Els

Link naar deze reactie
01/09/2007 @ 18:16
Lise

Hey dames,

daarnet nog eens een test gedaan omdat mijn er nog altijd niet zijn. Weer negatief, zal dus wel niets zijn, hopelijk komen die verdomde nu snel door, nooit gedacht dat ik dat zou zeggen . Heb zowieso een afspraak met gyne op 21/09. Kan zij me vertellen waarom ze er nog niet zijn, hopelijk tegen dan wel maar ja je weet nooit he...

@ els: mijn verjaardag is 4 juli, heerlijk om in de zomer te verjaren, hoefde nooit naar school op mijn verjaardag!

Zeg dames, ligt dat aan mij of is dat gewoon zo tegenwoordig. Ik heb het gevoel dat de maatschappij negatief staat tegenover jonge 20ers en zwangerschappen. Mijn vriendin is net bevallen en als we samen op stap (met de mannen mee) zijn gapen ze ons na gelijk of dat we tienermoeders zijn. Vroeger beviel iedereen toch halfweg de 20? Hopelijk kunnen jullie me van dit gevoel afbrengen!

groetjes Lise

Link naar deze reactie
01/09/2007 @ 18:51
Dromelijntje

Hoi dames,
Hier ben ik nog even. Eindelijk is het september, een nieuwe maand en voor ons allen een stapje dichter bij hét moment. Ik ben blij! Voor wie interesse heeft, op 6 en 7 oktober is er een babybeurs in Gent. Helaas moet ik werken. Anders had ik er graag eens langsgeweest. Verder ga ik dit weekend bij mijn ventje thuis, dus hopelijk kunnen we nog wat praten over onze plannen.... . Ik heb soms ook het gevoel dat jonge mama's worden nagekeken. Maar dat trek ik me niet aan. Als wij er ons goed bij voelen is dat het belangrijkste. Doei doei !

Link naar deze reactie
01/09/2007 @ 19:35
Els296

Same here, dat ze maar kijken. Ik kies er bewust voor. Het is geen schande om jong kindjes te willen. Dan heb je nog de energie om er alles mee en voor te doen! Groot nieuws trouwens! Onze kinderkamer is eindelijk af en Steven en ik hebben beslist om morgen die pil maar gewoon te laten ligge op het nachtkastje . Beetje vroeger dan verwacht, maar we zien het helemaal zitten. Begin oktober krijg ik m'n vast contract en ik moet het toch maar pas zeggen voor ik 12 weken ben. 't Zou moeten lukken dat onze Steven direct goalen maakt . Al moet ik wel zeggen dat ne goeie sjotter is ! Ik hou jullie zeker op de hoogte!
Ik ben blij nog eens wat jonge mama's tegen te komen. In m'n vriendenkring bekijkt iedereen mij of ik goed gek ben. Wat? Ik heb een huis, ik heb een job, ik heb spaarcenten, ik heb een vaste relatie, ik heb een auto en ik heb liefde genoeg om aan zo'n prutske te geven. Wat men ook zegt, maakt allemaal niet uit. Je weet zelf wel waar je klaar voor bent.
Dus en liefst zo snel mogelijk!
Voor de babybeurs in Gent heb ik al vrijkaarten.
Succes!
Groetjes

[Laatst gewijzigd door Els296 - 01/09/2007 @ 19:36] - Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >