< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Gezocht: streek/lotgenoten » gyn sint-lucas gent

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
31/08/2007 @ 17:26
Barbara

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ik verhuis binnenkort naar 't gentse en moet dus veranderen van gyn (want ga 50 km verderop wonen!) iets waar ik serieus tegenop kijk. Is er iemand die me kan geruststellen??

Ik hoor goeie dingen over Sint-Lucas? Juist of niet? Welke gyn vinden jullie daar goed?? en hoe zijn de kamers en 't verzorgend personeel??

Thanks om mij te helpen...

en veel plezier met de steeds boller wordende buikjes!

Link naar deze reactie
31/08/2007 @ 22:01

Ik ben zelf bevallen bij dr Volckaert in het St-Lucas, fantastische man en iemand die je zeer op je gemak kan stellen, mooie moderne afdeling en ook zeer vriendelijke kinderartsen, ik was er zeer tevreden over (ben het nog steeds want ga nog steeds bij de kinderarts)
Succes!

Link naar deze reactie
04/09/2007 @ 12:01
Tinne

Ik ga ook bij dr volckaert in Sint Lucas, en ik ben super tevreden! Ik heb er ook alleen maar positieve dingen van gehoord, zelf heb ik nog geen bevalling meegemaakt bij hem. (dat kan wel elk moment nu) Dus kan ik je geen uitleg geven over de kamers enzo.

Berlinne, welke kinderarts heb jij daar? Ik ken daar geen enkele!!!

Ben ook benieuwd naar andere mensen hun ervaringen daar!

Link naar deze reactie
04/09/2007 @ 12:02
caroline

Online Status Stuur bericht
Hallo

Mijn zwangerschap is opgevolgd door Dr. Delanote. Ik was heel tevreden bij haar. De keizersnede zelf werd uitgevoerd door Dr. Balliu. Daar ben ik iets minder tevreden van maar aangezien ik niet kan vergelijken, wil ik er niet direct negatief over spreken.
Dr. Delanote komt koel over, als je iets wil weten moet je het echt vragen, geen poespas. Dr. Balliu is compleet het tegenovergestelde. Heel empathisch.
Ik was ook heel tevreden over de materniteit in Sint Lucas. Echt vriendelijke mensen, ongelofelijk behulpzaam en geduldig.

Groetjes
Caroline

[Laatst gewijzigd door caroline - 04/09/2007 @ 12:03] - Link naar deze reactie
04/09/2007 @ 12:18

Over de kinderarts: ik ga bij dr. Heidi Capiau, vroeger bij dr. Hunnink, die ik eigenlijk liever had, maar omdat ze er een tijd niet geweest is (ik weet niet of ze al terug is trouwens), zijn we het gewoon geraakt om bij dr. Capiau te gaan. Ik heb ook nog een keer bij een andere kinderarts, dr. Staelens, geweest, en daar was ik ook tevreden van, maar aangezien de mens een gewoontedier is, toch bij dr. Capiau gebleven. Een vriendin van mij ging trouwens bij dr. Verbist en was daar ook heel tevreden over.

Succes!

[Laatst gewijzigd door Berlinne - 04/09/2007 @ 12:19] - Link naar deze reactie
12/08/2008 @ 10:36
Annemarie

gynaecoloog
Ik ging vroger ook naar dokter volckaert en was er heel tevreden over. Dit tot er een probleem werd vastgesteld. Ik kon namelijk niet spontaan zwanger worden want heb PCOS. Dit heb ik allemaal zelf moeten ontdekken omdat de dokter hier helemaal geen belang aan hechte. Tussen 2 patienten door kreeg een vooschrift voor clomid, zonder enige uitleg of begeleiding (terwijl bij clomid inname regelmatig echo's moeten uitgevoerd worden). Toen ik na 2 weken clomid inname bloedingen kreeg werd ik ook niet verder geholpen. Alleen maar een zucht aan de telefoon dat het een slecht eisprong zal geweest zijn en dat ik maar moest wachten tot volgende regels om opnieuw met clomid te starten. Nu, voor diegenen die PCOS niet kennen: bij PCOS krijg je geen regels door. Dat is het juist. Je hebt een super lange cyclus die maanden kan duren. Misschien moest ik wel een jaar wachten op volgende regels. Ik heb toen zelf de stap gezet naar een fertiliteitscentrum. Ik ben een jaar verder en ben nog steeds niet zwanger maar de begeleinding die ik nu krijg is fantastisch. Dus dr. Volckaert is ongetwijfeld een goede gynaecoloog als alles vlot verloopt maar bij problemen laat hij je gewoon stikken. Ik krijg nog koude rillingen als ik eraan denk.
Link naar deze reactie
12/08/2008 @ 10:48
Ann

Ik zat voor mijn eerste ook in Sint-Lucas bij dokter Martens. Op zich wel een lieve, maar heel druk bezet. Ik vond dat wel spijtig, want ik kreeg altijd de indruk dat alles rap rap moest. Een keer ik zwanger was, viel het beter mee, dan nam ze wat meer haar tijd. Maar ik heb een paar keer pech gehad (rode hond besmetting tijdens zwangerschap eerste, miskraam door cmv bij 2de zwangerschap) en toen vond ik de begeleiding ook wat minder.

Bij de bevalling kreeg ik echt de indruk dat Sint Lucas een echte fabriek is. Ik geloof dat er die nacht 20!!! bevallingen waren. Ik had de bevallingskamer nog voor mij alleen, maar na mij moesten er naar verluid in diezelfde ruimte 2 tegelijk bevallen Dokter Zweers heeft de bevalling gedaan, en daar was ik wel heel tevreden van.

De verpleegsters op de materniteit waren heel vriendelijk (bij de bevalling was er wel een kreng, eerlijk gezegd). Alleen gaven ze nogal wat tegenstrijdige info rond borstvoeding (kwam niet op gang), waardoor ik nog meer begon te stressen. Omdat het zo druk was, had ik het laatste piepklein kamertje, en daar zat wel ongedierte in de badkamer (zilvervisjes). Vond ik erg vies, maar ik was eigenlijk een beetje teveel van mijn melk om erover te klagen.

Al bij al gemengde gevoelens hier dus. Uiteindelijk heb ik na mijn eerste miskraam de stap gezet om een nieuwe gyn te zoeken (Van Gaever van Maria Middelares) en tot nu toe ben ik er heel tevreden van! Materniteit is daar wat verouderd, maar als er geen beestjes zitten ben ik al content

Link naar deze reactie
30/09/2008 @ 13:29

Online Status Bekijk profiel
Ik ken Volkaert niet persoonlijk, wel de gyn van me beste vriendin die nu 4maand zw is.
Zij twijfelt toch bij hem hoor.
Heeft haar ook al paar x niet serieus genomen, en reageert soms zelfs sarcastisch!
Echt niet fijn!
Maar hij heeft het ook superdruk met de ene bevalling na de andere, weet niet hoeveel kwaliteit je nog te bieden hebt dan...

Link naar deze reactie
30/09/2008 @ 13:42
Marijke 9Maand Moderator

Hallo,

Ik ben reeds 3 keer bevallen in het AZ Sint-Lucas, mijn gyn is dokter Onghena Alexandra, van haar ben ik echt supertevreden, ze neemt haar tijd en ik kan echt alles aan haar vragen.

Over de verlosafdeling kan ik alleen maar positief zijn, het AZ Sint-Lucas is idd één van de grootste materniteiten van Vlaanderen (met rond de 8000 geboortes per jaar als ik me niet vergis) maar ik heb daar zelf nooit iets van gemerkt.

Mijn laatste bevalling was een onderwaterbevalling, die vind plaats in de huiselijke verloskamer, in die kamer mag je enkel binnen als je zonder epi bevalt, met kom je er niet in. Ik vond deze laatste bevalling het aangenaamst. Eens ik in bad mocht (was toen op 7cm) is de vv de ganse tijd bij mij gebleven, ze heeft samen met mij elke wee weggepuft en ik heb daar werkelijk heel veel aan gehad. Eens ik mocht gaan persen heeft mijn gyn me in bad laten zakken in een goede houding en toen heb ik alles in feite zelf gedaan, alleen toen mijn dochter haar schoudertje achter mijn bekken bleef klemmen heeft ze even geholpen. Dit was voor mij echt een mooie serene bevalling, zo zou 'k er nog 10 op de wereld zetten hoor

Over de materniteit eigenlijk ook geen klagen, sommige oudere vv hebben wel veel noten op hun zang maar daar trok ik me niks van aan. Zo was er bij mijn laatste bevalling een vv die medicatie kwam brengen de eerste nacht voor de naweeen, ik heb geen naweeen gehad, van geen enkel van mijn kinderen, zij kon dat niet geloven, ze stond erop om de medicatie achter te laten want ze was er zeker van dat ik die nog wel nodig zou hebben, zeker als ik mijn kindje zou aanleggen voor de bv, groot was haar verwondering toen die de volgende avond nog in het potteke zat. Volgens mijn gyn was ik wel een uitzondering op de regel, de meeste vrouwen hebben wel naweeen na het tweede of derde.

Mocht er ooit een 4de kindje komen kies ik absoluut weer voor mijn gyn en indien mogelijk ook trg voor een onderwaterbevalling.

Van mij uit dus enkel positieve verhalen over het AZ Sint-Lucas.

Marijke

Link naar deze reactie
01/11/2008 @ 23:15
ann

sint-lucas gent
Hier echt geen positief verhaal. Over mijn gynaecoloog geen klachten, maar de materniteit in Sint-Lucas vond ik echt maar zo-zo. Ik gaf bv, had dat ook duidelijk te kennen gegeven, maar ik heb echt geen hulp, raad, of wat dan ook gekregen (eerste kindje). Bovendien duurde het na mijn bevalling ook minstens een uur vooraleer iemand de tijd nam bij mij te komen en me te helpen om mijn kind te helpen aanleggen (en zelf wist ik niet goed hoe eraan te beginnen, was ook totaal uitgeteld na de bevalling). En honger dat mijn baby had! Gewoon erg.
Verder heeft men er een paar keer op aangedrongen(de oudere vroedvrouwen dan wel) om toch maar wat bij te voeden met water of kunstvoeding (wat dus uit den boze is, wil je je borstvoeding niet verpesten), want mijn zoon zou 'te frequent drinken' volgens hen (terwijl je ze de eerste dagen eigenlijk niet frequent genoeg kan aanleggen, om de melkproductie goed op gang te brengen, en voeden bij bv sowieso op verzoek moet gebeuren). Enfin. Ik voelde me voortdurend in de steek gelaten en onbegrepen. 'k Moet wel zeggen dat het vooral die oudere dames waren die zo hun eigen ideeën hadden (en wilden doordrukken), terwijl de jongere vroedvrouwen doorgaans heel lief waren en (indien ze tijd hadden) ook behulpzaam. Probleem met Sint-Lucas is dus het grote verschil tussen de verschillende 'generaties' vroedvrouwen enerzijds, de negatieve houding tav borstvoeding van die oudere generatie anderzijds, en tot slot ook het feit dat het daar echt een fabriek is, waar ze geen tijd voor je (kunnen) maken indien je toevallig op een druk moment bevalt. Voor mij wordt het volgende keer absoluut Jan Palfijn (al heel positieve verhalen over gehoord).
Link naar deze reactie
19/11/2008 @ 13:48
trein

Hey,

Ik ben bevallen in april ook in Sint-Lucas.

Positieve punten voor mij waren de mooie kamer, ik lag wel op het einde van de gang dus daar was het heel rustig!
Vriendelijke vroedvrouwen, ben zelfs een dagje langer gebleven.

nadeel, veel verschillend personeel, dus verschillende adviesen wat bv betreft (zeker voor een eerste is dit een beetje een nadeel).
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]