< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » ** 1kindje en stiekem hopen? **

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Anticonceptie...
** 1kindje en stiekem hopen? **
29/08/2007 @ 16:57

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Wie heeft er ook de beslissing genomen om bij 1 kindje te blijven, maar hoopt stiekem op een 2de.....??????????????????

Verhalen en tips zijn welkom.

Liefst geen veroordelingen.

Link naar deze reactie
30/08/2007 @ 12:10
ano

Wij hebben 2 kids en hebben ook besloten dat er geen eentje meer bij komt.
Mijn man is gesteriliseerd en ik heb PCO, dus de kans dat ik zwanger raak is nihil.
Nu hoorde ik pas van iemand die ondanks sterilisatie toch zwanger is geraakt en soms hoop ik ook dat dat ons ook gebeurd!

Jullie hebben aardig wat meegemaakt zeg!
Link naar deze reactie
30/08/2007 @ 12:40

Ano,
Ben blij dat ik toch een reactie krijg.
Ja, als je pco hebt is het zowiezo al niet zo makkelijk om zw te geraken. Laat staan bij een sterilisatie....
Maar ik neem ook anticonseptie hoor. Dus de kans DAT het gebeurd is hier ook héél klein. Al hoop ik er wel stiekem op.
Vind je het niet vervelend dat je zo stiekem moet hopen? Terwijl het eigenlijk een heuglijk iets is?

Ja idd. We hebben al wat doorgesparteld. Maar ja. Ieder zijn kruisje zekers?

Link naar deze reactie
30/08/2007 @ 13:37
ano

Klopt,ieder huisje zijn kruisje...
We hebben best lang moeten wachten tot we zwanger waren en we zijn heel blij met onze kids maar er zijn veel problemen/probleemtjes.....
Mijn oudste heeft neurologische aandoeningen en van onze tweede weten we het nog niet.
Daarbij heeft onze relatie flink te lijden gehad voor en tijdens de zwangerschappen en tijdens de vele slapeloze nachten door onze huilende tweede.
Met beide kids zijn we vaste klant bij GGZ, huisarts, KNO arts, kinderartsen enzo dus onze handen hebben we er aan vol.
Ons huis is niet groot, financieel redden we het net, dus allerlei redenen om het hierbij te laten en te genieten dat alles nu op de rails is.
Ik kan met recht zeggen nu ,dat alles nu helemaal lekker loopt en we de medische problemen samen goed aan kunnen.
We hebben het echt leuk in ons gezin, de kids doen het goed ondanks hun problemen.
Mijn man wil nu een andere baan omdat daar ook wat wringt en ik wil weer gaan werken, denk dat we ons dan helemaal weer top gaan voelen.
We gaan er ook vanuit dat het bij 2 kids blijft.
Maar nu iemand in onze direkte omgeving zwanger is geraakt na de sterilisatie van haar man heeft dat ons ook even geraakt, dat zou ons ook kunnen overkomen!
En ik moet zeggen dat ik dat niet erg zou vinden!
Dan heeft het lot bepaald dat het zo moet zijn en ik zou er dan samen met mijn man volledig voor gaan maar uit ons zelf weten we dat het zo goed is.....je moet soms gewoon tevreden zijn en blij zijn met hetgene wat je hebt en niet altijd kijken naar wat je niet hebt.......

Beetje herkenbaar voor jou??
Link naar deze reactie
31/08/2007 @ 11:11

Ano,
Tja, herkenbaar.. Ja en nee.
Wij hebben altijd gezegd 2 kindjes. Maar aangezien we er zolang over gedaan hebben om ons 1ste te mogen ontvangen. Wil mijn man liever geen 2de meer. Want wat als we weer die hele weg doormoeten? Wat als het nu weer mis loopt?
Dan is het niet alleen ten koste van ONS? Maar ook van Sky. En dat vind hij niet fair tegenover haar.
Onze relatie heeft ook flink geleden onder alles wat vooraf gegaan is. Ook de laatste maanden hebben we flinke dips gehad. We zijn zelfs uit elkaar gegaan toen ik 6maanden zw was. En we zijn pas weer samen gekomen toen Sky een dikke maand oud was. We woonden wel samen, en we deden samen alles zoals een kopppel. Alleen vriendschappelijk, en niet als geliefden.
Gelukkig is dat weer in orde.
Ivm gezondheid hebben we hier ook geen problemen. Sky is wel eens geopereerd toen ze 6 maanden was. Maar zonder gevaar ofzo. Dus, daar hebben we ook geen last te dragen.
Ons huis is ook groot genoeg. Wij hebben 4 slaapkamers. Waarvan er nu maar 2 bezet zijn. Dus daar hoeven we het ook niet om te laten.
financieel hebben we het ook goed. Nu niet denken dat we zonder zorgen zitten. Maar het wikken en wegen hoeft ook niet. Dus... Er is genoeg om te zeggen, we brengen nog een 2de kindje groot.
Mijn man is zelfstandige. Ik ben een thuiswerkende mama die weldra ook zelfstandig gaat beginnen. Dus, ik ben en blijf thuis werken. Heeft ook weer voordelen.
Ik kan niet veel punten opnoemen om het niet te doen.
De enig edie hij voorlegd zijn dat hij bang is, dat het verleden zich gaat herhalen. En dat het toch makkelijk is als je maar alleen bent. Geen ruzie of gedoe.
Ook omdat hij bang is dat hij het tweede kindje minder aandacht kan geven, of dat Sky minder aandacht zou krijgen doordat ze verdeeld moet worden. Dat zijn de enige redenen.
En helaas beschik ik niet over de mogelijkheid om hem tot andere gedachten te brengen .
Vandaar dat ik héél vaak met de gedachte kamp...
Dat het héél leuk zou zijn dat het spontaan komt.
Zoals je al zei, dat het LOT beslist. En niet wij (hij).

In mijn omgeving zijn er ook heel veel zwanger. Mijn broer is nu bezig voor hun 5de. En zulke dingen doen dan ff pijn
Ze hebben het financieel en huislijk veel minder dan wij. En toch hebben ze er geen angst van.
Soms wilde ik dat mijn man ook zo dacht.

Link naar deze reactie
31/08/2007 @ 12:03
K'tje

Hey Erika,

Hoe gaat het ondertussen met je?

We hebben een tijdje samen op het forum gezeten "1kindje en daar blijft het bij"

Ben blij dat ik je hier lees.

Weet je nog hoe standvast we toen waren?
Hier inderdaad ook een beetje stiekem hopen op een tweede

Wie had dat gedacht!

Onze Wout is ondertussen 18 maanden, alles loopt zo vlot. Zo zou ik er nog wel een aankunnen. Maar zoals je zegt, ik twijfel ook: gaan we het financieel wel aankunnen (werken wel allebei fulltime, maar toch), gaat onze relatie wel sterk genoeg zijn (kenden elkaar amper 3 maanden toen ik zwanger bleek te zijn van Wout, dus hebben nog veel tijd als koppel in te halen),... en ook het feit dat als ons volgend kindje niet zo'n gemakkelijk kindje zou zijn, wat dan??? Heb echt mijn nachtrust nodig, ook af en toe eens een paar uurtjes voor mij, of een avondje uit met ons 2...

Een weegschaal die ik nog niet in balans krijg...

Maar ik denk er wel aan. Dus wie weet ooit toch een 2de kindje.

Groetjes
Karen

Link naar deze reactie
31/08/2007 @ 12:29

K'tje,
Hey meid. Natuurlijk weet ik dat nog.
Maar ik durfde er op een gegeven moment niets meer schijven. Was al zolang geleden, en iedereen die zo honderduit over alles praate. Dacht, daar ga ik niet meer tussenkomen.

Idd, toen redelijk standvast. Hahaha.
Maar ja, zoals je zegt. Eens de kids ouder worden, begin je toch naar dat baby te gaan verlangen he? Allee, zo was dat hier toch. Kijk eens aan zeg? Wout ook alweer 18 maanden. Wat gaat de tijd toch snel he? Ongelooflijk.
Volgende week vrijdag word mijn spook al 2
De tijd vliegt voorbij.

Jij bent dus ook aan het twijfelen. Je man ook? Of wil die maar bij 1 blijven.
Dat eens met 2 weggaan, das hier ook hoor. Meer door mijn man dan door mij. Maar eens we dan weg zijn. Voel ik me ook super. Dan doet het ongelooflijk deugd om nog eens "man en vrouw" te zijn. Ipv papa en mama.
Die nachtrust. Ja, als je een behoeftige baby hebt. Die veel wakker word s'nachts is dat wel vervelend.
Sky sliep met 3 maanden door. Weet niet hoelang Wout s'nachts gevoed moest worden? En of die snachts al kwam? Hebt kindjes die van dag 1 doorslapen he?
Spannend allemaal. Hoop je hier weer wat vaker te lezen meid.

Liefs Erika

Link naar deze reactie
31/08/2007 @ 13:02
K'tje

Ik moet zeggen dat het bij mij harder kriebelt, dan bij mijn vriend. Maar wat niet is kan nog altijd komen hé

Wout sliep eigenlijk ook vrij vroeg door, maar zijn sprongetjes waren duidelijk herkenbaar. Slapeloze nachten, niet te doen. Ik heb het meeste bang voor een huilbaby'tje dat me ganse nachten wakker houdt. Ik ben echt een marmot, die minstens 8u slaap nodig heeft.

Al 2 jaar? De tijd vliegt hé.
Dat baby-zijn is er dan ondertussen ook helemaal uit.
Maar vind het langs de andere kant ook een heel fijne leeftijd; Wout krijgt al echt maniertjes, praat honderduit (al dan niet verstaanbaar), wil met alles helpen en vooral hij wil alles alleen doen (met alle gevolgen vann dien).

Weet niet of ik er over gelezen heb, maar zijn er bij jullie al "concrete" plannen voor een tweede of blijft het voorlopig ook nog bij "dromen"?

Moet eens gaan kijken, want denk dat mijn kapoentje aan het wakker worden is.
Hij had wat slaap in te halen. Gisteren een dagje naar zee geweest. En dan heeft hij geen tijd om te slapen, stel je maar eens voor dat hij iets zou moeten missen!

Groetjes

Link naar deze reactie
31/08/2007 @ 17:46

K'tje,
Ja idd. Deze leeftijd is heel erg leuk.
Sky praat je de oren van het hoofd. Heeft ook al een hele woordenschat en maakt al echte zinnen (soms tot 6woorden).
Dus, daar mankeerd het niet aan.
Ik moet ook eerlijk zeggen dat als ze een sprong maakt, het ook duidelijk merkbaar is. Maar nooit s'nachts.
Ik heb daar helemaal geen klachten van.
Sedert ze geen nachtvoeding meer heeft, ben ik misschien 2x moeten opstaan voor der. En dan is het dat ze koorts had. Dus echt geen klagen daarover. Eens ze in haar bed steekt. Blijft ze er ook tot s'morgens.

Nee nee, hier is het echt GEEN 2de. Jammer wel. Moest het aan mij liggen. Zou die beslissing anders uitkomen. Maar daar moet je met zen 2 voor zijn. Vandaar ook dit topic he?
Dat ik droom en wens dat het lot er anders over beslist. Maar zwanger worden tijden anti-conseptie... Dan niet zo eenvoudig he?

Link naar deze reactie
31/08/2007 @ 17:55

Erika meid

ik ken je gevoelens en hoop meid.. en je weet ik hoop mee dat het ooit spontaan mag gebeuren.. lekker onverwachts...

Is wel begrijpelijk datje ventje wat twijfelt.. mijn ventje doet dat ook wel eens en eerlijk gezegd ik ook hoor...

dikke knuf meid...

Link naar deze reactie
31/08/2007 @ 18:07

Hey Els,
Leuk je hier ook te lezen.
Ja idd. Hopen doen we allemaal he meid? Jij ook he?
En ik hoop samen met jou. Dat weet je.

Link naar deze reactie
31/08/2007 @ 18:10

thx meid

en inderdaad "Hoop doet leven"

Link naar deze reactie
01/09/2007 @ 10:35
K'tje

Hey Els,

fijn jou hier te treffen. Lang geleden! (topic 5 dagen voor NOD)
Hoe gaat het met je? En met je grote meid? Is ze klaar voor het nieuwe schooljaar?
Heb je nog iets gehoord van Linny?
Ik lees soms jullie weblogjes, leef nog altijd met jullie mee en hoop dat jullie droom ooit mag uitkomen. Misschien zoals je zegt heel onverwacht...

Erika, daar is inderdaad al heel wat power voor nodig Ik heb ondertussen al iets meer dan een jaar een mirena-spiraaltje, ben er best tevreden over. Vind het soms wel jammer dat ik mijn regels niet meer krijg (geen besef meer van cyclus), maar dat heeft ook zijn voordelen natuurlijk.

Ik ga nog wat genieten van mijn vrije voormiddag. (vriend is parachute-springen en Wout is naar mijn schoonma) Deze namiddag nog een beetje gaan werken en dan begint mijn weekend.

Hebben jullie nog tips om een vrije zondag op te vullen? Kinderboerderijen hebben we al allemaal gehad, speeltuinen zijn we ook al op uitgekeken en zwemmen doen we bijna wekelijks...

Ben ermee weg!

Groetjes

Link naar deze reactie
04/09/2007 @ 11:30

inderdaad k'tje lang geleden.. alles goed met je

Ik hoor ook weinig van linny.. ze is nu in behandeling in Hasselt.. maar ze heeft dus rustmaand omdat haar ventje ziek is geweest... dus ook niet meer dan u weet ik...

Link naar deze reactie
05/09/2007 @ 09:19
K'tje

Els, Els, ga eens vlug kijken onder het topic 'mat care'.
Val niet van uwe stoel hé.

Erika,
nog 2 dagen en dan groot feest? Wat worden ze snel groot
Soms heb ik het gevoel dat Wout mij niet meer zo nodig heeft. Ja, voor hem op te rapen en te troosten als hij gevallen is. Maar voor de rest; hij wil alles alleen doen en als we naar de speeltuin gaan dan loopt hij van het een naar het ander, zonder om te kijken... Op zo'n momenten dan zou ik zo graag weer zo'n kleintje in mijn armen houden. Nu begrijp ik waarom iedereen zegt;'geniet er van, want ze zijn zo rap groot'

Ga mijne 'grote' eens aankleden (heb mijn vrije dag vandaag, dus lopen we altijd achter op schema).

Tot straks of zo

Groetjes

Link naar deze reactie
07/09/2007 @ 08:03
K'tje

Een gelukkige verjaardag voor Sky! Maak er een fijne dag van met heel veel cadeautjes!

Drie dikke kussen van
K'tje en Wout

Link naar deze reactie
07/09/2007 @ 17:24

idd k'tje dat is bij Luna ook zo hoor.. alleen om te troosten en zoals ji jzegt op te rapen als ze gevallen is.. ze worden veel veel veel te rap groot

Ik heb het gezien.. ze is zwanger, spontaan tijdens rustperiode.. en ben blij voor haar.. maar is moeilijke tijd voor mij omdat ze dus posi getest heeft op dag dat ik posi bloedtest had 3 jaar geleden en ze is dag eerder uitgerekend dan ik zou zijn geweest.. maar ik gun het haar echt... wachten is niet leuk

Erika nogmaals proficiat voor sky. heb je mijn smsje gehad

liefs els

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]