< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » baby(2 weken) niet slapen Raad gevraagd

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
baby(2 weken) niet slapen Raad gevraagd
05/09/2007 @ 10:08
Mamma

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hallo,

Mijn dochtertje van 2 weken oud wil overdag niet slapen ze ligt in haar bedje eerste 10 min niks aan de hand daarna begint ze te huilen, eerst jengelen en daarna echt hard te huilen, is dan ook helemaal overstuur, loopt rood aan van het driftige gehuil en vat echt niet is slaap (ik heb haar nooit langer als een kwartier latren huilen dus weet niet of ze daarna wel in slaap zou vallen) eind van de dag is ze zo moe dat ze d'r fles niet goed drinkt, omdat ze halverwege in slaap valt en niet meer wakker te krijgen is. 's nachts komt ze 1 keer voor voeding, dus dat gaat goed. Als je haar er wel uithaalt en op schoot neemt in de box wil zo ook niet, dan valt ze wel in slaap maar om dit nou de hele tijd te doen terwijl er ook nog eentje van bijna 3 rond loopt die ook aandacht wil is niet te doen, plus dat ze toch ook moet leren om in haar eigen bedje te slapen? Wie hefet er hier ervaring mee(de oudste deed dit namelijk niet die huilde wel maar na 5 min 'normaal gehuil'sliep hij dan) Ik weet zelf dat er verder niks is ze heeft gegeten, geen poepbroek, geen spuug dus dat kan het alemaal niet zijn.

Graag raad

Link naar deze reactie
05/09/2007 @ 10:43
Tanja

Online Status Stuur bericht
Hei,
Proficiat met je dochter!
Silke is ook een vreselijke slaapster overdag.. Zij had geleerd dat ze van borstvoeding lekker kon slapen en vanaf dat ze 2 ŕ 3 weken was zat ik haar soms een uur of langer te voeden overdag - totdat ze in slaap viel.
Wat bij haar uiteindelijk hielp was een tutje, en een knuffel(of meerdere knuffels) waar ze haar gezichtje kon in begraven. Nu moet ik nog altijd een tut geven en knuffels rond haar leggen (en wat stiller zijn - geen radio op zetten) om haar in slaap te krijgen. Ze mag ook niet te veel geprikkeld worden (dus geen speelgoed rond haar). Silke heeft bij het slaapvatten nood aan geborgenheid en zo weinig mogelijk prikkels. Misschien Rosanna ook?
's Avonds is het hier allemaal geen probleem: ze krijgt pijama, slaapzak, borstvoeding en dan een tut en na 5 min ligt ze in slaap.

veel succes

Tanja

Link naar deze reactie
05/09/2007 @ 11:02
cynthia81

Mijn zoontje is nu bijna 3 weken oud en begon ook rond 2 weken veel te huilen, hij kan overdag ook niet slapen! Als hij dan wel slaapt, is het maar voor een uurtje en niet meer. Op schoot na de fles slaapt hij wel en 10 minuutjes in bed ook, maar dan.....
Waar leg je die tut neer? Mag dat ook al bij een kindje van 3 weken?

Link naar deze reactie
05/09/2007 @ 11:20
Mamma

hoi hoi

Ze heeft al een tutje mar die spuugt ze na een paar keer sabbelen eruit. Heb al geprobeerd om stiller te zijn of juist niet zodat ze wat geluiden hoort, die hoorde ze in de buik ook, maar dit maakt geen verschil. ander tutje helpt ook niet om het langer in te houden.

groetjes

Link naar deze reactie
05/09/2007 @ 11:31
Tanja

Online Status Stuur bericht
Hei,
@mamma: met je zoon heb je al veel meer ervaring dan mij, maar heb je de tut proberen tegen houden als Rosanna het in haar mond heeft? Bij Silke was het zo dat ze op een bepaald ogenblik de tut echt "vast" had, je moest dan wel even aandringen. (je kan proberen de speen wat tegen haar verhemelte te houden?)
nu je het zegt, wij zijn van tut-merk veranderd, hadden eerst difrax tutten geprobeerd maar daar wurgde ze wat op. Nu heeft ze Avent... (wij hadden een stuk of 3 merken van gratis tutten liggen)

@cytnhia: Silke laat ik haar tut in haar mond houden, ze blijft erop tutten terwijl ze slaapt.. ik durfde pas vanaf 3 weken een tut geven omdat ik bv geef en een tut zou naar het schijnt de natuurlijke zuigreflex wat tegengaan, maarreh.. eigenlijk had Silke misschien al veel eerder een tutje gewild.. (het was niet gemakkelijk haar te leren tutten)

succes ermee!!... ik herinner me nog hoe Silke was toen ze zo klein was.. het is echter alleen maar beter geworden!!

Link naar deze reactie
05/09/2007 @ 11:46
Mamma

hoi Tanja

Ik heb al geprobeerd om het tutje tegen te houden, maar zodra ik het loslaat spuugt ze hem uit, ze heeft hem wel goed vast, alleen als ik hem er niet inhoud dan spuugt zed hem uit, heb al 3 verschillende tutjes gebruikt en diegene die ik nu gebruik houd ze nog het langst vast. Als ik de tut heb losgelaten sabbelt ze er zelf wel op maar als ik in de woonkamer ben dan gaat zez weer huilen en heeft ze de tut uitgespuugt. Vind het ook zo zielig om haar te laten huilen beetje in slaap huilen is niet erg maar ze heeft nu al temperament, echt een dametje als ze het ergens niet mee eens is laat ze dat horen ook

Misschien krijgt ze ook wel te veel voeding ze krijgt 7 voedingen van 100 ml terwijl dat er eigenlijk 6 moeten zijn. Ik ga kijken of ik de tijd tussen de voeding op kan rekken naar 4 uur, misschien helpt dat. Ik laat het wel weten

groetjes

Link naar deze reactie
05/09/2007 @ 12:22
k'tje

Wat bij ons hielp, was inderdaad een tutje, en daartegen een kleine knuffel. Niet zo groot dat het z'n gezichtje kon bedekken, maar net groot genoeg om het tutje wat tegen te houden. En als het huilen weer begon, ging ik erbij staan, en hield ik m'n hand op z'n buikje/borst, en met de nodige sussende geluidjes werd hij wel rustiger. Na ongeveer een weekje, sliep hij veel sneller in. Hij was toen wel al ruim 3 weken, dus net iets ouder dan jouw dochtertje. Nu is hij ruim 15 weken en heeft z'n tutje toch meestal wel nodig om écht in slaap te vallen. Eens hij vast slaapt, valt het uit z'n mondje, maar dan slaapt hij gewoon verder.

Succes!
Link naar deze reactie
05/09/2007 @ 14:07
nadia

meiden,,mijn zoontje was ook zo.die wilde ookoverdag niet in zn bedje!!!weet je wat ik nou doe??

voeden,15 min me spelen.daar nedoel ik mee in de box leggen met muziek mobiel aan,of op cshoot nemen en mee praten,,dan worden ze moe,dan deed ik m naar boven ij zn bedje maar ih de bakerzak,zodat tie zichzelf niet wakker kon houden met drukke hadjes enz(en het moet ff wennne he dus niet de erste keer was het gelijk stil hoor)en zo houd tie het een uurtje ongeveer uit in zn kamertje,daarnma neem i m me naar beneden en leg m op zn buikie in de box,en zo slapat hij nog zeker 2 tot 3 uur verder!!tis gewoon een buik slaper,maar ja in zn bedje mag dat niet he,dan kan ik geen toezicht houden!!!

regelmaat,en alles op dezelfde manier,in dezelfde volgorde wil ceht helpen hoor,tenminste her is dat een uitkomst geweest,kijk ik geef borst dus vedong is niet ceht op zelfde tjdenm,maar sochtned surtje in ons bed liggem,sochtneds met mij onder de doucen en aangekleed worden door papa,na het veoden spelen,slapen en daarn ain de box op buik,savonds voor het slepn gaan ff 30 min op het kleed liggen,dan kot er structuur in hun leven,en wrdtenm ze over een tijdje van ik kan janken wat ik wil,maar als ik nou minstens een uurtje boven lig,mag ik daarna naar beneden,snap ie!!probeer het eens!!!!en probeer ze eens op de buik te leggen beneden,,,,hier was dat een wereld van verschil

xxjes naadje
Link naar deze reactie
05/09/2007 @ 20:47
maaike

Is ze heel onrustig? Waarschijnlijk huilt ze door oververmoeidheid? Bij ons heeft een speciale slaapzak wonderen gedaan. google eens op puckababy
Link naar deze reactie
05/09/2007 @ 21:04
saar

Hallo, mijn dochter was net zo. Ze sliep tijdens haar voedingen en boertje en eens in bed werd ze na een kwartier wakker. Ik moest haar dus de hele tijd oppakken en had zelfs nooit de tijd om zelf iets te eten. Toen ze 6 weken was ben in dan begonnen met een tutje, amai wat een effect! Soms bleef ik 20min bij haar zitten tot ze rustig was, het tutje in haar mond duwend en dat helpt echt, dan sliep ze toch eventjes, meestal niet langer dan 45 minuten, soms kon ik dan nog eens het tutje gebruiken om haar slaap te verlengen.

Ik denk dat je kindje moe is en gewoon niet weet hoe ze moet inslapen en daarmee lastig word. En als ze wakker word weet ze ook niet meer hoe in te slapen.

Ik heb het heeldruk gehad met mijn dochter maar na 2 maanden begon het toch wat te beteren! Nu slaapt ze nog steeds niet echt goed hoor overdag. Maar goed is dan wel dat ze snachts heel goed slaapt. Vreemd he, wie zal het zeggen wat het is?? Ze gaat echt in een soort 'nachtmodus' noem ik dat.

Mijn kindje had wel wat reflux, misschien heeft jouw kindje dat ook? Ruikt ze soms niet naar zure melk? Kan best zijn dat ze daardoor niet goed slaapt?

Groetjes,
Saar
Link naar deze reactie
05/09/2007 @ 21:55
Mamma

@nadia,
Het zou zo kunnen dat je ze zo veel bezighoudt overdag maar als je er nog een van bijna drie heb rondhuppelen en je man werkt wisselende diensten is dit niet zo makkelijk.
Heb er verder wel structuur in met naar bed brengen, badje en voedingen, maar zoals jij het doet lukt mij echt niet.
Ze is nog maar 2 weken dusis het allemaal ook voor haar wennen.

@saar
haar spuug ruikt inderdaad erg zuur ja, wat heb jij er verder mee gedaan dan. Kun je er uberhaubt iets aan doen??

@maaike
ik zal eens gaan kijken

Groetjes

Link naar deze reactie
06/09/2007 @ 04:04
SISI

Online Status
Mamma, ik heb precies hetzelfde gehad en eigenlijk nog wel een beetje met mijn dochtertje.(En ik heb er ook een kleine van bijna 2 bij lopen, dus ik weet precies waar je het over hebt) Aangezien ik de baby ook niet te lang wilde laten huilen en het ook niet normaal is dat een baby de hele dag wakker is(zij had veel last van krampjes en teruggeven)heb ik een draagdoek gekocht(dus waar ze in liggen, een soort indianengeval), dit werkte perfect, dan sliep ze dus wel(soms wel in het begin even tutje geven) Ze is nu bijna 3 maanden en het gaat langzaam aan beter, kan haar nu al 2 x per dag een uurtje tot anderhalf in bed liggen en soms even in het wipstoeltje. Misschien helpt dit bij jou ook?? Tis wel even lastig, maar het gaat over....en ik vind het makkelijke dat je nog wel wat kan doen met haar in de draagzak....
Hoop dat dit bij jullie ook helpt...Succes

Link naar deze reactie
06/09/2007 @ 07:34
L.

stomme vraag misschien
maar waarom moeten kindjes van twee weken al in bedje slapen
kleine kindjes slapen en drinken en zijn wakker, allemaal nog zonder regelmaat! hier werden ze na t eten in t park gelegd en slkiepen ze daar, ofwel ff in de zetel (vielen ze daar in slaap legde ik ze in t park) of op de schoot.
s avonds na de laatste voeding gaan ze dan wel in t bed en slapen ze tot zeven uur ongeveer!

ik heb de oudste pas tegen drie/vier maand, als ik merkte dat hij beneden echt wel minder sliep en oververmoeid geraakte ook tijdens de dag boven gelegd!
en dan sliep hij makkelijk anderhalf/twee uur

Link naar deze reactie
06/09/2007 @ 18:32
SISI

Online Status
Nee, is inderdaad niet nodig om in haar bedje te slapen, maar dacht dat het meer ging om uberhaupt slapen op de dag....tenminste zo bedoelde ik het eigenlijk...maar of dat nou in de park, doek of bedje is maakt niet uit, en inderdaad ik probeer het ook gewoon in de park overdag...Tenzij je kindje overgevoelig is voor prikkels natuurlijk....

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]