< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » baby 1 maand : wat aandoen om te slapen

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
baby 1 maand : wat aandoen om te slapen
23/08/2007 @ 16:47
ac

baby is 1 maand : wat doen jullie de baby aan om te slapen ?

baby slaapt onder een dekbedovertrek met een Vellux dekentje erin
Link naar deze reactie
23/08/2007 @ 16:57
Lotte

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi,

Ons zoontje is anderhalve maand nu en wat hij aanheeft hangt af van de temp. buiten. Op het moment is dat een rompertje plus pyjama-pakje met lange mouwen (zo'n doorknoop-ding). Hij ligt ingebakerd in een hydrofiele doek en we laten het dekentje dan weg anders is het te warm. Eventueel wel een lakentje erover. Toen het warmer was alleen een rompertje en dan ingebakerd. Je kunt wel voelen aan je baby's nekje of ie het te warm of koud heeft.

groetjes lotte

Link naar deze reactie
23/08/2007 @ 17:28
janne

dit is idd afhankelijk van temperatuur in de kamer en de koude gevoeligheid van je kindje!

mijn dochtertje heeft het altijd erg warm. Ik laat en liet haar slapen in een bodietje met lange mouwen en een heel dun katoenen slaapzakje! Meer heeft ze echt niet nodig want anders is ze nat van het zweet!

ik vind een slaapzakje echt wel een aanrader hoor!
en inbakeren is idd een supertip voor als je kindje moeilijk in slaap valt!

groetjes
janne
Link naar deze reactie
24/08/2007 @ 12:10
Anoniem

inderdaa lastig, zit een beetje met dezelfde vraag,maar mijn zoontje is nu 9mnd.
ligt ook hee erg per kind, die van mij is echt een zweetkontje,en toch heb ik nachten gehad dat hij heel koel aanvoelde,vind het dus ook moeilijk.
ik doe nu de afgelopen dagen alleen een pyama met langemouwen en een slaapzakje,geen romper dus.
als het iets frisser is wel een romper eronder.
Link naar deze reactie
24/08/2007 @ 12:17
lisa

Online Status
zover ik nog weet, sliep mijn meisje gewoon in haar kleertjes de eerste 2 maand sowieso. Omdat ze nog geen vaste tijden had van slapen, vond ik dat echt heel moeilijk. Ze had wel een katoenen dekentje over haar heen, maar ik wilde haar niet elke keer weer verkleden. En de kraamzorg vond dat prima.
Op het moment van meer vaste tijden ben ik wel begonnen om savonds pyama aan te doen, maar ook met trappelzakje.
baby's hebben het meestal te warm, dus als je daarmee rekening houdt. en mocht het snachts echt afkoelen kun je er altijd wat over heen leggen.
Heb ook nog wel de eerste weken een kruikje gebruikt. maar mijn dochter is dat oko van november, dus dat is niet zo raar. succes.
groetjes lisa

Link naar deze reactie
24/08/2007 @ 13:32
ac

hebben jullie het ook over pyama met voetjes of zonder ?
anders lijken ze zo snel koude voetjes te hebben ?
Link naar deze reactie
24/08/2007 @ 14:32
janne

als ze een slaapzakje aan heeft, hoef je geen pyama met voetjes aan te doen hoor! Zonder slaapzakje zou ik het wel doen (of kousjes)

groetjes
Janne
Link naar deze reactie
26/08/2007 @ 17:10

dus als ik het goed begrijp, een pasgeboren kindje,slaapt gewoon in een pijamatje... geen trappelzak of slaapzakje,
en eventueel juist een lakentje erover...Of mag je ook al vanaf de geboorte een trappelzakje gebruiken om ze te slapen in te leggen?

Ik vroeg me dat ook al af...
Wij verwachten ons kindje in januari, (dus volop winter).
Link naar deze reactie
27/08/2007 @ 14:22
laura1979

Hoi Nathalie,

Aron is 18 december geboren hij sliep toendertijd gewoon in boxpakjes en kleertjes. In bed met een dekentje in dekbedhoes dit was perfect voor hem.

Groeten,

Laura

Link naar deze reactie
28/08/2007 @ 14:06
lente

hoi,

onze dochter is 10 weken oud. de eerste weken deed ik haar een piama met voetjes aan om te slapen. toen ze ongeveer een maand was ben ik begonnen met een dunne slaapzak. ik doe ze na haar voorlaatste pap een gewone piama aan en na haar laatste pap doe ik haar piamabroekje uit en doe ik haar slaapzak over haar piamatruitje (met een bodyke met korte mouwen) aan behalve als het warm weer is (wat hier niet dikwijls voorvalt) doe ik enkel een bodyke aan in haar slaapzak, wel eentje met lange mouwen want anders zijn haar armpjes s'morgens heel kou. zo word ze gewoon als ze haar slaapzakje aan krijgt dat het de moment is om in haar beje te slapen.

veel succes nog!!!

Link naar deze reactie
10/09/2007 @ 13:58

hoi,

Mag een baby wel met een deken in een dekbedhoes slapen?
Onze dochter is nu 8 weken oud.
Ik dacht dat dit te warm is en dat de baby er onder
kan komen (wiegendood)
Wie weet dit?

groetjes Heleen
Link naar deze reactie
10/09/2007 @ 14:41
lente

hoi heleen,

onze dochter is ondertussen 12 weken oud en ze slaapt al van de eerst dag thuis onder een donsdekentje, kind en gezin raad dit echt af (verbied het zelfs) om volgens hun wiegendood te voorkomen. ik geloof er zelf weinig van want als het is omdat de baby eronder kan stikken, dit kan hij onder een lakentje met een dekentje ook als je het mij vraagt. natuurlijk moet je het zelf weten en kunnen anderen dat niet voor jou beslissen maar onze kleine meid slaapt het liefst goed ingepakt en soms trekt ze zelf het deken over haar. als ik het dan terug trek trekt ze het zelf terug over haar hoofdje, ze slaapt zo blijkbaar graag dus laat ik haar. ik let er nog wel altijd op dat ze met haar gezichtje naar links of rechts ligt dat ze goed kan ademen maar dat is hier geen probleem. wat je ook kiest, je zal de beste keuze wel maken voor je babyke!

groetjes, lente

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]