[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 08/09/2007 @ 13:11 Emu | Heej Hanna, wij hebben het inslaapprobleem ook gehad. Onze dochter is nu anderhalf jaar, maar heeft eigenlijk altijd veel moeite gehad met inslapen. En sinds zo'n 3 maanden is dat eindelijk voorbij. Ik weet nog steeds niet waarom ze altijd zoveel problemen daarmee gehad heeft. Wij hadden altijd een vast ritueel; flesje, tandjes poetsen, omkleden, verhaaltje voorlezen, beertjes welterusten zeggen, het bedje in en dan nog een muziekje aan. Altijd hetzelfde gedaan. ook niet in bad gedaan 's avonds, ze heeft nl een erg droge huid en dan moet je inderdaad niet tveel baden. Tips heb ik eigenlijk niet. Ik heb zelf t idee dat nu onze dochter een beetje ouder wordt ze het beter begrijpt allemaal. Als we zeggen dat ze naar bedje moet zegt ze zelf 'bedje' en loopt al naar de deur toe. Het is nog wel eens zo dat we als we haar te lang laten slapen overdag, dat ze dan weer even moet huilen. Mss dat je eens kan proberen met een dutje ipv 2 overdag. Mss is hij savonds niet moe genoeg. Succes in elk geval! Liefs |
| 08/09/2007 @ 14:23 | hey.. ik denk.. waarom sla je dat laatste slapie niet over? hier gaat sano smorgens na zijn eerste fles nog even tukken.. hij slaapt dan van 9 tot half 11.. daarna is hij wakker tot 1 uur en slaapt hij tot 3 uur of half 4.. en dan blijft hij wakker tot 7 a 8 uur savonds!! dan is hij net lekker moe.. Sano heeft nooit moeite gehad met slapen.. maar ik denk dat jouw baby gewoon nog niet moe genoeg is en dat je hem dus gewoon iets korter smiddags moet laten slapen.. ritueel is ook belangrijk.. maar het is vooral belangrijk dat je hem rustig krijgt voordat je hem in bed legt.. Sano is nu ook ruim 8 maanden en extreem druk.. stampt dat t een lieve lust is.. slaat en trapt om zich heen.. kan niet meer gezellig rustig op schoot liggen.. maar is na zijn flesje en boekie wel zo moe dat hij direct in slaap valt.. ik wens je veel sterkte.. groetjes spreeuwtje |
| 08/09/2007 @ 17:17 sara | Hallo, kan best zijn met 7 maanden hebben baby's minder slaap nodig, of soms pas met 8 maanden. SOmmige baby's slapen dan bvb alleen nog snamiddags en savonds en niet meer sochtends en het kan erg varieren van dag tot dag. Wat ik doe bij ons kindje is ietsje voor ze naar bed gaat het wat donkerder maken. En qua ritueel moet niet veel zijn, gewoon een muziekje opzetten, pampertje verversen, naar een schilderij kijken en dag zeggen aan een pop. Met 5 minuutjes kan je toch een ritueeltje doen? Dat badje doe ik ook op verschillende momenten van de dag trouwens, wanneer het mij het best uitkomt eigenlijk. Ik ken nu ook een baby van een vriendin, 7 maanden en die is superactief, net als je zegt: de mama beklimmen. Tja, is gewoon type baby dat je hebt. Denk dat je er niet veel aan kan doen. Groetjes |
| 14/09/2007 @ 20:20 Hanna (niet ingelogd) | erg bedankt voor alle ractie's kus, Hanna |
| 14/09/2007 @ 20:47 Astrid | Desnoods neem je een medicinale badolie, daar droogt het huidje echt niet van uit. Je kan je kindje ook in de badkamer zetten op het moment dat je zelf gaat douchen. Lekker heet douchen, dan worden ze loom van de stoom. |
[Reageer]

Inslapen = groot probleem!