< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » Inslapen = groot probleem!

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
Inslapen = groot probleem!
08/09/2007 @ 11:51
Hanna

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Mijn baby is 7 maanden.
Wordt steeds actiever.. wil overal op klimmen.]
Zelfs als hij op mijn schoot zit, begint hij te klimmen op mijn buik en borsten.
Weet niet meer of dit normaal is, hij is ECHT actief en zit nooit stil.
Ook hebben we nu geen ritme meer in zijn dag.
Hij doet zo'n 2 keer per dag een dutje.
De eerste van vanmiddag slaapt hij best lang.. zo'n 3 uur.
Tegen de avond nog een keer, dit keer anderhalf a 2 uur.
En dan is hij de HELE avond super actief en krijg ik hem met VEEL wiegen op mijn arm pas met 23.00 uur in bed.

Ik ben mijn ritme al zo'n 2 maanden erg zoek!
En dat wiegen daar wordt ik helemaal moe van!

Ik weet dat je een vast ritueel moet hebben voor het naar bed gaan.. bijv. badje, pijama, zingen en dan slapen.

Maar ik bad hem 1 keer in 2 dagen omdat ik er van overtuigd ben dat het baby-huidje dan kan uitdrogen.
Dus dat kan ook geen onderdeel van het ritueel worden.

Hoe moet ik dit aanpakken ?!

Liefs,
gestressste Hanna

[Laatst gewijzigd door Hanna - 08/09/2007 @ 11:52] - Link naar deze reactie
08/09/2007 @ 13:11
Emu

Heej Hanna,

wij hebben het inslaapprobleem ook gehad. Onze dochter is nu anderhalf jaar, maar heeft eigenlijk altijd veel moeite gehad met inslapen. En sinds zo'n 3 maanden is dat eindelijk voorbij. Ik weet nog steeds niet waarom ze altijd zoveel problemen daarmee gehad heeft. Wij hadden altijd een vast ritueel; flesje, tandjes poetsen, omkleden, verhaaltje voorlezen, beertjes welterusten zeggen, het bedje in en dan nog een muziekje aan. Altijd hetzelfde gedaan. ook niet in bad gedaan 's avonds, ze heeft nl een erg droge huid en dan moet je inderdaad niet tveel baden. Tips heb ik eigenlijk niet. Ik heb zelf t idee dat nu onze dochter een beetje ouder wordt ze het beter begrijpt allemaal. Als we zeggen dat ze naar bedje moet zegt ze zelf 'bedje' en loopt al naar de deur toe. Het is nog wel eens zo dat we als we haar te lang laten slapen overdag, dat ze dan weer even moet huilen. Mss dat je eens kan proberen met een dutje ipv 2 overdag. Mss is hij savonds niet moe genoeg.

Succes in elk geval!

Liefs
Link naar deze reactie
08/09/2007 @ 14:00
Eefje

Online Status Bekijk profiel
Hoi,

Ik doe onze Tijn ook niet iedere dagin bad! Dat is ook helemaal niet nodig. Maar dan nog kun je een ritueel starten. Dat van ons is als volgt. Rond half 8 kwart voor 8 luier verschonen, dan een heerlijk flesje. Daarna mag hij nog even in de box spelen, niet meer door de kamer kruipen lopen dus. Dan gaan we rond kwart voor 9 naar boven en doe ik hem bij ons op bed zijn slaapzak aan. Dan leg ik hem in zijn bedje en lees ik een verhaal/prentenboek voor. Steeds dezelfde omdat hij die nu kent. Dan leg ik het boek weg en zing ik een liedje voor hem. Meestal begint hij wel te huilen als ik wegga, maar dat is binnen 15 minuten altijd over. Mijn vriend en ik hebben ook afgesproken dat we hem max 15 min laten huilen. Natuurlijk niet als hij echt panisch en paniekerig huilt, dan ga ik natuurlijk wel even kijken.
Maar dit werkt voor ons heel goed!
Ik hoop dat je er iets aan hebt

En gewoon volhouden wanneer je met een routine begint!

Link naar deze reactie
08/09/2007 @ 14:23

hey.. ik denk.. waarom sla je dat laatste slapie niet over?
hier gaat sano smorgens na zijn eerste fles nog even tukken..
hij slaapt dan van 9 tot half 11.. daarna is hij wakker tot 1 uur en slaapt hij tot 3 uur of half 4.. en dan blijft hij wakker tot 7 a 8 uur savonds!!
dan is hij net lekker moe..
Sano heeft nooit moeite gehad met slapen..
maar ik denk dat jouw baby gewoon nog niet moe genoeg is en dat je hem dus gewoon iets korter smiddags moet laten slapen..
ritueel is ook belangrijk..
maar het is vooral belangrijk dat je hem rustig krijgt voordat je hem in bed legt..
Sano is nu ook ruim 8 maanden en extreem druk..
stampt dat t een lieve lust is.. slaat en trapt om zich heen.. kan niet meer gezellig rustig op schoot liggen..
maar is na zijn flesje en boekie wel zo moe dat hij direct in slaap valt..

ik wens je veel sterkte..

groetjes spreeuwtje
Link naar deze reactie
08/09/2007 @ 17:17
sara

Hallo, kan best zijn met 7 maanden hebben baby's minder slaap nodig, of soms pas met 8 maanden. SOmmige baby's slapen dan bvb alleen nog snamiddags en savonds en niet meer sochtends en het kan erg varieren van dag tot dag.

Wat ik doe bij ons kindje is ietsje voor ze naar bed gaat het wat donkerder maken. En qua ritueel moet niet veel zijn, gewoon een muziekje opzetten, pampertje verversen, naar een schilderij kijken en dag zeggen aan een pop. Met 5 minuutjes kan je toch een ritueeltje doen?

Dat badje doe ik ook op verschillende momenten van de dag trouwens, wanneer het mij het best uitkomt eigenlijk.

Ik ken nu ook een baby van een vriendin, 7 maanden en die is superactief, net als je zegt: de mama beklimmen. Tja, is gewoon type baby dat je hebt. Denk dat je er niet veel aan kan doen.

Groetjes
Link naar deze reactie
14/09/2007 @ 20:20
Hanna (niet ingelogd)

erg bedankt voor alle ractie's

kus,
Hanna
Link naar deze reactie
14/09/2007 @ 20:47
Astrid

Desnoods neem je een medicinale badolie, daar droogt het huidje echt niet van uit. Je kan je kindje ook in de badkamer zetten op het moment dat je zelf gaat douchen. Lekker heet douchen, dan worden ze loom van de stoom.
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]