< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Februari 2008-Club » Voorbereiding

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
20/06/2007 @ 15:59
Céline

Online Status Stuur bericht
Wat een titel, ik weet niet hoe ik het anders moet noemen.

Ik heb mezelf voorgenomen om het volgende te doen:

1) allerhande dingen eten opdat het kindje niet zo kieskeurig als ik zou worden
2) voor het slapen gaan, mijn buik inwrijven mijn baby body lotion (voor de reuk en de sensatie, ook goed ter voorkoming van de striemen)- een ritueel waarbij het kindje de associatie met slapengaan hopelijk zal maken (ook voor nadien)
3) een slaapmelodietje voor het slapengaan, dat ik nadien zal gebruiken langs haar(zijn) bed.
4) stress vermijden, mij niet laten verleiden om mij zorgen te maken over van alles en nog wat
5) geen trillers, geen angstaanjagende boeken of films
6) 's avonds voor het slapengaan altijd luidop een sprookje of kinderversje voorlezen
7) enkel fantasierijke of humoristische boeken lezen of films kijken. ik heb er enkele liggen over elfjes. ik wil het overspoelen met mooie dingen
8) een cursus zwangerschapsyoga volgen

Hebben jullie andere ideeën?

Link naar deze reactie
20/06/2007 @ 22:10
Lies

Hoi Céline,

Dat zijn een paar mooie voornemens! Succes!

De rust en kalmte straalt van je af! En hopelijk ook van de baby binnen enkele maanden. Laat de papa maar lekker mee-masseren en zingen en neuriën, kan hij het ook vast leren

Ivm die yoga: ik was net gestart met een cursus yoga, maar de leraar heeft me afgeraden om verder te doen. 't Is te zeggen: het type yoga wat ik deed legt meer de focus op stretching en houding. Niet goed dus. Ik zou het accent moeten verleggen naar ademhaling en innerlijke rust. Helaas geeft hij niet zo'n cursussen. Ik ben dus op zoek naar een Doe-het-zelf-zwangerschaps-yoga-boek of een andere cursus in de buurt, want ook al was ik pas gestart, ik mis het nu al: even tijd voor m'n eigen "zelf". Zalig!

En verder probeer ik het zoals jij over het algemeen rustig te houden. Niet druk doen of druk maken in onbenulligheden of verkeer enzo. En ook niet in het werk! Dat is moeilijker! En ook niet in onze husbie als hij onhandig doet of ongevoelig, want hij weet gewoon van niet beter HAHA!! dus we vergeven het maar gauw en weten gewoon dat hij een fantastische papa is/wordt.

Veel succes met je voornemens! Ik hoop voor je dat je het volhoudt, want het lijkt me echt heel nobel! Prima mama!

Lies
Link naar deze reactie
22/06/2007 @ 11:18
Céline

Online Status Stuur bericht
Bedankt voor je reactie, Lies!

Zijn die nieuwe mama's ook andere vrouwen aan het bekijken op symptomen? ik betrap er mij op dat ik naar vrouwen hun buik kijk om te zien of ze ook zwanger zijn! Gek, hé want zelfs dan nog, als ik er ééntje zwanger zie, probeer ik gewoon te raden hoe ver ze al is, maar ik vraag het haar niet. Sommige buiken jagen mij wel schrik aan... zo groot!!!
Maar het is alsof ik naar een soort verbondenheid zoek. Misschien is dat wel omdat mijn ventje mij gevraagd heeft het niet altijd over de zwangerschap te hebben dat ik elders een uitlaatklep zoek. Reageren jullie mannen ook zo angstig?

Link naar deze reactie
28/06/2007 @ 16:52
maggy

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hoi céline,
mijn man praat er zeer graag over, maar ik versta ook dat je ook nog over andere dingen moet kunnen praten, kweetet , het is moeilijk, bij mijn eerste zwangerschap dacht ik ook voortdurend aan de baby, en aan wat nog zou komen.
het is idd zo moeilijk er niet aan te denken, en dan wil je er natuurlijk ook over praten hè.

Link naar deze reactie
21/09/2007 @ 19:30
Tifke

Online Status
Hey Céline,

Ik begrijp je heel goed! Ik mag er wel over praten maar krijg niet de gewenste reacties! Ik wil graag terug interactie en uren praten over wat we gaan doen en wat we nog moeten doen! Maar hij bekijkt mij dan altijd zo eens van waar ben je nu al allemaal mee bezig, het is nog zo veraf ! Maar februari vind ik nu ni echt meer zo ver af,toch !?
Nu ben ik naar geboortekaartjes aan het kijken op het internet en als ik dan vraag : kom je eens kijken of wat vind je hiervan? Dan krijg ik als antwoord : "allemaal goed voor mij schatje" of "we hebben nog zoveel tijd om dit allemaal te beslissen !" Maar het is toch gewoon super leuk om ermee bezig te zijn! Maar ik geef niet af hoor
Ik zal wel blij zijn als mijn vriend het kindje kan voelen en zien bewegen in mijn buik !!!

grtjs

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]