< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Babynamen » is dit nu zo raar ???

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Babynamen
is dit nu zo raar ???
18/09/2007 @ 18:08
Elsi

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Leen,
dat je aan een voornaam kan zien uit welk milieu/klasse iemand komt of welke studies iemand achter de rug heeft, of wat dan ook, intrigeert me wel enorm. Ik vraag me af of je zo kan zeggen wie IK ben. Zoals je kan zien hebben we onze meisjes Elena en Elisa genoemd. Doe je een gok, please?
groetjes,

Link naar deze reactie
19/09/2007 @ 15:01
roos

het is hier errug gezellig lees ik.....

keep on smiling
Link naar deze reactie
21/09/2007 @ 21:23
Leen

Sorry, paar daagjes met mijn leerlingen (tso en bso, met heel veel plezier ) gaan trekken in de Ardennen.

Maar euh, het gaat over wetenschappelijke onderzoeken en het feit dat ik uit ondervinding die onderzoeken doorgaans kan bevestigen. Ik heb misschien vrij scherp gesteld dat mensen die namen inderdaad raar gaan vinden, en dat men het er in het onderwijs (en elders, je naam is ook belangrijk bij een sollicitatie...) moeilijk mee zal hebben (jullie lezen dingen tussen de regels die ik niet gezegd heb, en ook niet zo had willen zeggen, het stelt me eigenlijk een beetje teleur dat jullie mij dingen in de mond leggen die ik nooit heb gezegd .

Het woord marginaal heb ik nooit, maar dan ook nooit in de mond genomen en dat zal ik nooit doen. Met een type mensen bedoel ik eerder het karakter en de benaderingswijze van de ouders, niet zozeer de sociale achtergrond (hoewel dat zo wel gesteld wordt in de onderzoeken, maar ook daar neemt men het woord marginaal niet in de mond).

En hoewel ik mij erger aan spellingsfouten , zal ik daar nooit op voortgaan, zeker niet nadat ik ooit nota's kreeg van een universtiteitsstudent die slaagde met grote en grootste onderscheidingen, maar in een paper steeds over lugdvaard ipv luchtvaart sprak...

Link naar deze reactie
22/09/2007 @ 23:04
leen

Hey hey,

Goh wat een discussies over een naamkeuze zeg! Dat is persoonlijk en ieder voor zich, maar een beetje respect voor elkaar is toch niet te veel gevraagd? Ik wil hier niemand viseren, maar laat het een leuk topic blijven, en inderdaad, niet iedereen heeft dezelfde mening!!

Ikzelf heb ook al zoveel reacties gehad op de naam van ons zoontje Iander, zowel positieve als negatieve, er zijn heel veel mensen die er eerst aan moesten wennen, maar die nu zeggen, dat een andere naam niet mooi was geweest bij hem. En zijn naam is niet alledaags, hij is de 1ste geborene die zo noemt , maar een Sander, Xander, Lander,Zander die namen zijn ook zo moeten beginnen, dus wie weet komen er nog vele Ianders bij in de toekomst..

Maar of dat nu wil zeggen, dat we daaruit kunnen uitmaken uit welke groep mensen we komen, goh dat weet ik niet. Kijk naar Leen, en mij, alle 2 dezelfde naam, maar wel een heel andere keuze van naam voor de kindjes, dus zou ik wel eens willen weten van Leen, wat voor iemand ik ben is misschien wel gemakkelijk voor haar als ze naar haar eigen kijkt

groetjes xxx

Link naar deze reactie
23/09/2007 @ 14:58
Esther en K3

Jongens jongens jongens kom op zeg moet het nou op deze manier?! Waar is het eeuwenoude cliché 'smaken verschillen nu eenmaal' toch gebleven?!

Kaatje, ik ben afgelopen woensdag 22 geworden en ik ga morgen met een beetje mazzel bevallen van mijn derde, problemen mee? RESPECT svp zo werkt dat op dit forum.

Leen, je spreekt jezelf tegen. Op 08-09 om 23:19 zeg jij: "Bij zo'n speciale naam doe ik eerlijk gezegd niet eens meer de moeite om het juist uit te spreken" en op 15-09 om 23:02 zeg je: "Ik probeer mijn best te doen om de naam juist uit te spreken". Ten eerste klets je dus uit je nek en ten tweede is die laatste opmerking nog eens een tautologie van heb-ik-jou-daar.. Damn grammatica is ook niet je sterkste vak of wel! En dat moet voor de klas staan.........

Miss Roxy, je kindjes hebben schitterende namen!! Helemaal top! Ik ben niet zo voor vernoemen, maar de namen zelf daar is niks mis mee. Ze zitten straks tenminste niet met 10 sannes of lottes in de klas, en al moeten ze dan de naam vaak spellen, de respons die ze krijgen NA het spellen is standaard "Joh, wat een schitterende aparte naam zeg!" en ze maken een blijvende indruk! Schouders recht en trots zijn meid, dat zijn wij hiero ook!!!

Lindsay, meid ik heb al vaker met je gepraat geloof ik?? Hihi ben het ff kwijt (zwangerschapsdementie he haha) maar petje af voor jou! Jij kan jezelf recht aankijken en dat kunnen velen niet van zichzelf zeggen!

Ten slotte, leef en laten leven alstublieft! Eva en Steve hebben wel wat beters te doen dan hier gaan ingrijpen he....!!

Liefs Esther en de meiden
Link naar deze reactie
23/09/2007 @ 15:28
Yvette

Online Status Bekijk profiel
Ieder z'n keus hoor...

Het enige wat ik wel denk is: een voornaam moet bij de achternaam passen...bijv. een Engelse voornaam en een super Nederlandse achternaam vind ik persoonlijk geen combinatie. Maar goed, dat is mijn mening hoor .

Zoals: Caroline Isabel de Vries

Ik werk in een zwembad, en geloof me, als ik de inschrijfformulieren zie, en ik zie sommige voornamen van kindjes die ik die dag verwacht, kan ik heel vaak dus wel een beetje gokken wat voor een type, uiterlijk vooral, daarbij past. Meestal klopt dit dus ook! Als ik een Floris, Douwe, Thijs, etc. op mijn lijst zie zijn dat meestal erg nette mensen om te zien...soms een beetje kak haha...dit is maar een voorbeeldje hoor. Soms moet ik ook weleens lachen om namen, zo van: hoe spreek je dit in godsnaam uit-namen!

Enne, over de leraren, 't zijn ook maar mensen hoor, om nou gelijk te zeggen: sta jij voor de klas? etc. dat vind ik niet zo nodig hoor. Dat zegt toch niets over hun kwaliteiten als leraar? of wel soms?! Een mening is een mening, en die heeft iedereen, ook jij en ik.

Enne, ik denk ook altijd van: als ene kind 30 is, is 'ie dan nog blij met de naam?

Oh, ik hoef geen analyses uit te gaan voeren hoor, over types achter bepaalde namen.......

Ieder z'n ding!
[Laatst gewijzigd door Yvette - 23/09/2007 @ 15:28] - Link naar deze reactie
23/09/2007 @ 16:56
Leen

Jammer dat jullie mijn berichtje zo verkeerd begrijpen.

Ja, ik sta voor de klas. Ja, ik geef zelfs Nederlands. Ja, ik doe dat met heel veel plezier. Ja, ik doe moeite om de namen juist uit te spreken (zoals David en Michaël), maar sommige speciale namen onthoud ik echt geen week. Vroeger vond ik dat erg, nu echt niet meer. Ik heb een half jaar geleden een beroerte gehad, ik kon geen woord meer zeggen. Sindsdien steek ik mijn energie liever in andere zaken dan in puntjes op de i.

Hetgeen ik vertelde over naam en afkomst, is het resultaat van wetenschappelijk onderzoek. Uit ondervinding kan ik dat bevestigen, maar als jullie daaraan willen twijfelen, is het mij om het even.

De raad die Kind en Gezin meegeeft over naamgeving, gaat trouwens nog veel verder dan mijn schamele opmerkinkjes en ervaringen over namen... Misschien kunnen jullie ook daar pijlen naar schieten.

Intussen weet ik ook aan welke ouders ik een eerlijk antwoord moet geven, en aan welke niet...

Esther, bedankt voor je opmerkzaamheid, nu heb ik weer een voorbeeldje van een tautologie. (Maar eerlijk, op een forum of in een sms schrijf ik ook niet altijd met hoofdletters, als je goed zoekt kan je zelfs een -dt fout vinden, en kies ik ook vaker voor spreek- ipv voor schrijftaal...)

Link naar deze reactie
23/09/2007 @ 17:00
Kaatje

Natuurlijk mag jij op je 22ste van je 3de kind bevallen. Maar dan moet je niet boos zijn als de namen van de kinderen "passen" bij het beeld dat de mensen dan van je hebben,sorry. Ik zat op mijn 22 nog lekker op de universiteit, jij bent dan op je 19 ten laatste gestart aan kinderen? Ieder zijn keuze, maar dan behoren we gewoon tot een verschillende soort mensen.

De kleren van de kinderen, zelfs de drankjes en koekjes die ze bijhebben op school zijn gelinkt aan de naam die ze hebben, dat is gewoon zo, dat zal Leen kunnen beamen.

En Esther, waar die tautologie zit, mag je es uitleggen, want de ironie van Leens berichtje zal je waarschijnlijk ontgaan...

[Laatst gewijzigd door Kaatje - 23/09/2007 @ 17:02] - Link naar deze reactie
23/09/2007 @ 17:38
Esther en K3

Kaatje,

Het verbaast me dat je überhaupt weet wat 'ironie' is, aangezien je 'es' schrijft in plaats van 's of eens.. Tautologie betekent 'dubbelop' en aangezien 'proberen' en 'mijn best doen' in deze zin exact dezelfde betekenis hebben is het dus dubbelop uitgedrukt, wat volstrekt overbodig én gramaticaal incorrect is.

Verder wil ik je graag meegeven iets minder in hokjes te denken.. Mijn kinderen krijgen vers geperste fruitsapjes, past dat bij het beeld van de namen van mijn kinderen (en daarmee dus blijkbaar mijn moederlijke kwaliteiten) dat jij hebt? Een onderzoek spreekt altijd in percentages en ja, er zal vast een kern van waarheid in zitten. Maar wat jij doet is iedereen over één kam scheren en die interpretatie ontduikt de realiteit wel heel erg ver.........

Leen, klopt, iedereen maakt weleens een -dt fout, ik inclusief. Ik moet je eerlijk bekennen dat als ik het achteraf bemerk, dat ik me er mateloos aan irriteer en het alsnog (probeer te) verander(en), hoe oud het bericht ook is. Ik wist niet dat je een beroerte hebt gehad, kan me je instelling met betrekking tot de puntjes op de 'i' nu wel voorstellen. Maar het is en blijft een kwestie van smaak, en moeite doen voor de uitspraak is en blijft een kwestie van respect.

Esther
[Laatst gewijzigd door Esther en K3 - 23/09/2007 @ 17:40] - Link naar deze reactie
23/09/2007 @ 19:34
Leen

Neen hoor, geen ironie in het spel dit keer, het opmerkzame vermogen van Esther was helemaal terecht.

Mijn 'kindjes' (leerlingen dus) eten geen koekjes meer, die eten allemaal chips... (als ze niet stiekem aan het roken zijn natuurlijk...) 't Zou erg zijn als de mama op hun 16e nog koekjes in de boekentas stopt.

Jonge ouders durven trouwens vaker iets gewaagdere namen kiezen en volgen eerder hun hart dan hun verstand. Ik was ook niet zo oud toen ik voor het eerst zwanger werd. Ik was 23 jaar en was nog geen jaartje aan het werk na vijf jaar universiteit.

Ik blijf trouwens mijn best doen, maar vroeger zakte ik bij wijze van spreken door de grond als ik er weer eens naast zat, nu dus niet meer... Tot nu toe nog maar eentje gehad waarbij ik er maar niet in slaagde, het was een familienaam van ongeveer 40 letters.

En die -dt fouten verbeteren in eigen oude berichtjes, ik het het ook al eens gedaan...

Esther, ik zie dat nummertje drie er elk moment zal zijn... Veel succes met de bevalling!

Link naar deze reactie
23/09/2007 @ 20:22
Esther en K3

Grijns, ik dacht al, dan heb ik de ironie nou inderdaad gemist, of Leen is niet meer ze scherp als eerder..?!

Een familienaam van 40 letters?!Ik kan me geen voorstelling maken van wat dát geweest moet zijn..!

Wij zijn misschien wel meer van één laken een pak dan we ooit willen toegeven..!Denk je niet?

Bedankt voor de , we duimen dat ons meisje er morgen uit wil komen!

Link naar deze reactie
23/09/2007 @ 20:44
Yvette

Online Status Bekijk profiel
Esther, super veel succes! Ik hoop dat de kleine morgen een goede dag heeft, en besluit de wereld te verkennen?

Wat ik wel nog kwijt wilde: wat is er eigenlijk mis met simpele namen? waarom lijkt het alsof het steeds aparter moet? Zoals Bloem, Vlinder erc.? schattige namen hoor...maar op je 40e vlinder heten, ik weet het niet hihi... succes allemaal mt het vinden van een naam, uiteindelijk is het toch echt smaak he, wat je doet kiezen!

Esther, ben wel erg benieuwd naar je dochtertjes naam hoor!
Ik heb in je topic meegeraden, volgens mij dacht ik iets als Naylyssa...maar dat was 'm niet haha!

Byebye

Groetjes
Link naar deze reactie
23/09/2007 @ 21:09
Elsi

Wij duimen hier ook mee voor jou, Esther.
En doe dat goed hé

Link naar deze reactie
23/09/2007 @ 21:15
Esther en K3

Bedankt voor de !!! Doet een mens goed........ Dnice hier op het forum hou ik per sms op de hoogte, dus als jullie nieuwsgierig zijn schiet haar maar even aan! En ik heb m'n ventje ook instructies gegevenop hoop van zegen hihi! Tot gauwwww!

Link naar deze reactie
23/09/2007 @ 22:44
Leen

De naam begon met Khahorn... of zoiets... en eindigde op -ak. De rest is zoals mijn rekeningnummer: ik herken het wel, maar weet het echt niet vanbuiten...

Link naar deze reactie
24/09/2007 @ 09:54
Noortje

Tis hier nu stil, en misschien kan ik er beter m'n mond over houden, maar hey kaatje...

Ik wil ze echt geen eten geven al die jonge mama's van 22 jaar die op de unif zitten en terwijl ze met hun neus in hun boeken zitten fruitpap aan het maken zijn en pampers liggen te verversen. En als hun kind nu net zo'n naam heeft... tot wat voor een soort mensen behoren zij dan?

Uiteindelijk rijden ze ook me hunne vette mercedes rond, doen ze om da 5 voeten snoepreisjes en liggen ze languit aan hun zwembad met goed weer.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]