< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Mei 2008-Club » Verstopte neus

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Mei 2008-Club
Verstopte neus
01/10/2007 @ 13:22
Merle

Online Status Stuur bericht
Hallo allemaal,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Zowel bij mijn vorige zwangerschap als nu heb ik ontzettend veel last van een verstopte neus. Ze zit echt helemaal dicht, ik kan alleen via mijn mond ademhalen en dat is vreselijk vermoeiend. Slapen kan ik ook niet omdat mijn mond heel uitdroogt. Nu is mijn neus altijd al mijn zwakke plek geweest (ik ben er al eens aan geopereerd) maar dit is echt niet uit te houden. Weet er iemand een middeltje dat ik mag gebruiken tijdens de zwangerschap. Nu gebruik ik neusspray, ik weet dat dat heel slecht is maar anders doe ik geen oog dicht.

Link naar deze reactie
01/10/2007 @ 20:25
Baukje

Online Status Bekijk profiel
Misschien is er een homeopatisch middeltje voor! sorry ik hoor hier niet echt thuis maar las het en heb er zelf gelukkig alleen 's morgens last van.

[Laatst gewijzigd door Baukje - 02/10/2007 @ 16:34] - Link naar deze reactie
02/10/2007 @ 12:08
Merle

Heel erg bedankt voor de tip Bauke. Maar ik heb nog een vraagje, kan je homeopatische geneesmiddelen gewoon bij de apotheek kopen?

Link naar deze reactie
02/10/2007 @ 12:53
onbekend

Hallo,

Ik ben ook zwanger en uitgeteld voor mei 2008.
Ik heb hetzelfde probleem als jij? Ik heb nu een spay voor zowel neus als keel.

Ik denk dat de naam LOCABIOTAL is. Dit heeft de huisarts voorgeschreven en kan géén kwaad voor zwangere vrouwen.

Ik kan mijn naam hier nog niet bekend maken want moet de familie nog inlichten na mijn onderzoek van 08/10/2007.

Groetjes
Link naar deze reactie
02/10/2007 @ 16:34
Baukje

Online Status Bekijk profiel
De meeste drogisterijen hebben ook homeopatische neussprays.(tenminste hier in Ned) Anders inderdaad ff naar de huisarts of apotheek.

[Laatst gewijzigd door Baukje - 02/10/2007 @ 16:35] - Link naar deze reactie
03/10/2007 @ 08:52
Jenny

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Bij de apotheker hebben ze een neusspray op basis van zeezout en die heet O'Air. Die mag ik van onze huisarts gebruiken als ie weer eens verstopt zit.

Groetjes,
Jenny

Link naar deze reactie
03/10/2007 @ 09:15
Nicky

Nog een altenatief is gewoon een ui doormidden op een schoteltje.

Normaal gesproken doe ik dat altijd als ik verkouden ben, maar nu in de zwangerschap heb ik ook gewoon zo last van een verstopte neus. Moet zeggen bij mij werkt het.

Succes ermee en een fijne zwangerschap verder allemaal.

Nicky

Link naar deze reactie
03/10/2007 @ 09:42
Merle

Dank jullie voor de tips, straks ga ik onmiddellijk naar de apotheek.

Link naar deze reactie
03/10/2007 @ 21:20
rainbow

hoi hoi,

Als je niets kunt vinden, dan kun je ook zelf neusdruppels maken met water en zout erin. Wel eerst even het water koken en laten afkoelen.

Met homeopatische middeltjes wel uitkijken, want kruiden zijn niet perse veilig voor je kindje. Dus daarbij ook even goed advies vragen, anders bij de apotheek.

en van die ui, dat ken ik ook en werkt ook wel goed bij mij.
Succes ermee!
groetjes Rainbow

Link naar deze reactie
23/10/2007 @ 13:39
Baraniel

@ Merle: al wat gevonden? Ik ben zelf erg allergisch en heb vooral 's nachts (als ik lig) veel last van een dichte neus, tot bloedens aan toe soms. Ik heb zelf nu een neusspray van Dr.Vogel. Die werkt redelijk, maar niet echt lang. Een neusspray op basis van een zoutoplossing kan je ook goed gebruiken idd. Zelf studeer ik homeopathie (voor dieren, maar dat komt op hetzelfde neer, aangezien we het vanaf de humane kant moeten leren) en de middeltjes die je bij de drogist en apotheek kunt kopen, heten wel homeopatisch, maar bestaan uit meerdere middelen. Daar zitten idd vaak veel soorten stof in verwerkt. Klassieke homeopathie werkt met enkele middelen, precies op jouw situatie en lijf (en mind) voorgeschreven). Maar zoals Rainbow al schreef, met algemene homeopatische middelen altijd goed uitkijken wat erin zit. Hoop dat je inmiddels weer lucht kunt krijgen en beter slaapt.

Link naar deze reactie
13/04/2008 @ 09:20
Debbie

neusspray
Ook ik ben zwanger en gebruik al heel lang neusspray (otrivin voor kinderen van 2 tot 6 jaar) Ik kan echt niet zonder anders slaap ik niet, heb ook al vanalles geprobeerd homeopatisch zelfs een keer van de dokter waarvan mijn neus ook niet los ging, dus ga maar door met otrivin voor kinderen anders weet ik het echt niet. (uien helpen ook niet)
groetjes Debbie
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]