< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Februari 2008-Club » onder water bevallen?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Februari 2008-Club
onder water bevallen?
04/10/2007 @ 11:29
ofee

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo allemaal,

wij beginnen stilaan na te denken over de manier van bevallen. Ik heb een collega die onder water is bevallen en daar heel enthousiast over is. Zij ging daarvoor naar een ziekenhuis in Oostende dat al ongeveer 15 of 20 jaar ervaring hiermee heeft en dat volgens haar echt heel goed is. (Ze doen daar zelfs stuitliggingen en tweelingen ook onder water!) Maar da's voor ons meer dan een uur rijden. Dat zie ik minder goed zitten.
Weet iemand waar ik een overzicht zou kunnen vinden van goede ziekenhuizen waar ze onderwaterbevallingen doen (al wat ervaring) in Vlaanderen?

groetjes,
Ofee

Link naar deze reactie
04/10/2007 @ 12:04
lies

Online Status
Hoi, Ofee,

Meestal volg je voor de bevalling toch je gynaecoloog? Of zou je nog overwegen om te veranderen van gyn?

Mijn gyne is verbonden aan één bepaald ziekenhuis waar ze toevallig ook onderwaterbevallingen doen voor zover ik weet (Gent Jan Palfijn) maar ik moet het nog bespreken met mijn gyn en de vroedvrouw hoe ik het liefste wil bevallen. Ik weet wel al dat mijn gyn het niet zo heeft op onderwaterbevallingen. Maar hij moet tenslotte toch gewoon mijn wens volgen. Er zijn nog andere gynes in dat ziekenhuis die hiervoor meer openstaan, maar om die reden zou ik nu niet meteen veranderen.

Ik weet ook dat ze in het AZ Sint Elisabeth in Zottegem veel ervaring hebben met onderwaterbevallingen (http://www.sezz.be) en meerdere gynes, want enkele van mijn vriendinnen zijn daar onder water bevallen met ervaringen variërend van zeer positief tot eerder onaangenaam.

Ik zou zeggen, informeer je bij je gyn.
Daag!
Lies

Link naar deze reactie
04/10/2007 @ 16:26
ofee

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
dank voor je reactie , Lies

over twee weken moet ik terug op controle bij mijn gyn. Ik vraag er dan eens naar. Ben wel heel tevreden over hem en voel me erg op mijn gemak ook bij hem als dokter. Hij kan enorm goed geruststellen en relativeren. Zou het wel spijtig vindn om te mmoeten veranderen. Ik dacht dat je voor de controles bij je gewone gyn kon blijven, maar dan af en toe (en vooral tegen het einde van je zwangerschap) vaker eens naar het ziekenhuis moest waar je onderwater wil bevallen. Maar ja, is dat dan ideaal?
Pfff, we zijn er nog niet uit hoor. Ik zie een onderwaterbevalling op zich heel erg zitten, maar alle ander practische puntjes die erbij komen kijken; daar ben ik nog niet zeker van (afstand (ook vervelend voor familie en vrienden die op bezoek willen komen!?), veranderen van gyn., aantal dagen opname,...

wie nog ervaring hiermee heeft, laat gerust weten!!!

ofee

Link naar deze reactie
27/11/2007 @ 13:54
irincos

Online Status Bekijk profiel
Hier ben ik ook naar op zoek. Ik heb gevonden op de site van de UZA in Antwerpen dat ze ervaring hebben met onderwaterbevallingen, dus ik heb maar meteen daar een gyn gezocht. Zien dat ik zeer laat bij ze terecht kwam (6 en half maanden) heb ik niet meteen gedurfd om ook nog over onderwaterbevallingen te beginnen, maar volgende keer ga ik het proberen. Heeft iemand anders hier al zoiets meegemaakt?

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]