< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Grote gezinnen » is een groot gezin nog financieel haalbaar?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Grote gezinnen
is een groot gezin nog financieel haalbaar?
11/10/2007 @ 18:16
kernunos

Online Status
Hallo allemaal,

Wij hebben momenteel 2 schatten van kinderen.
Graag zouden we doorgaan tot we 6 spruiten hebben.
We stellen ons evenwel de vraag of dit financieel haalbaar is, daar we niet willen dat een van onze kinderen iets tekort komt.

Link naar deze reactie
12/10/2007 @ 07:47
heidi

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo,

Zoals je ziet heb ik 8 schatten van kinderen.
Hier is het financieel perfect haalbaar, maar ieder gezin is anders.
Ik ken jullie inkomen niet en weet niet wat jullie verstaan onder de norm ik wil niet dat ze iets te kort komen.
Het hangt er allemaal een beetje vanaf.
Als je ze allemaal in de loop van de tijd een gsm wil geven en een auto en tv op de kamer en noem maar op wordt het een zware dobber.
Hier ligt de nadruk vooral op aandacht en liefde.
Ook mijn kinderen komen niks te kort maar dan naar mijn normen.
Ze hebben dagelijks hun 3 maaltijden waarvan ene warm, ze hebben ieders hun eigen kleding, ze hebben ieders hun eigen kamer behalve de kleintjes die slapen per 2, het is hier warm in huis en ze kunnen dagelijks in bad/douche.
Ook is er voor ieder kind de gelegenheid om verder te studeren. Sinterklaas, verjaardagen en alle andere feesten worden hier even goed gevierd.
En daarbovenop kan erdagelijks nog wel een koekje of snoepje vanaf.

Het is allemaal een kwestie van overzien en planning.

Veel succes met jullie keuze in ieder geval

Link naar deze reactie
12/10/2007 @ 11:58
Yvette

Ik denk idd. dat het echt met je eigen instelling te maken heeft.

Kijk, of je van 1 laag inkomen rond kan komen, met zo'n 6 kinderen, en voor ze wil sparen, ik denk dat het dan wel zwaar wordt. Maar heb je een goed inkomen, evt. een half tweede inkomen en een betaalbaar huis, is het denk ik best te doen.

Wel denk ik, dat je eerlijk moet zijn naar jezelf. Bijv. als je echt weinig geld hebt, denk ik, dat ik er voor zou kiezen het bij hooguit 2 kinderen te houden.

Ik denk altijd zö: als je ieder kind kunt kleden, eten geven, een douche kunt geven, uitjes voor school kunt betalen, sinterklaas en verjaardagen kunt vieren, en evt. een leuke spaarrekening kunt openen per kindje, wat zou je dan tegen houden?

Groetjes

Link naar deze reactie
12/10/2007 @ 17:56
kernunos

Bedankt voor jullie reactie.
We willen elk kind gewoon verwennen met liefde en een warm nest geven.
Zeker niet betuttelen met geld of overbodige luxe.
Ikzelf ben opvoedster van beroep en mijn inkomen ligt rond de 1350 euro netto en dat van mijn man rond de 1300 euro netto.dat is dan samen 2650 euro.
wij betalen 620 euro af aan ons huis.
Link naar deze reactie
12/10/2007 @ 19:39
natje

hier hetzelfde verhaal als heidi hoor!
zes schatten van kinderen die naar onze maatstaven niets te kort komen (speelgoed teveel, de drie oudste elkes hun eigen pc met internet,twee oudste elks gsm,deftige kleding).......!
hopelijk kunnen we binnenkort verhuizen en hebben ze allemaal hun eigen kamer (behalve de twee kleintjes dan die zouden wel nog samen slapen)
liefs natje

[Laatst gewijzigd door natje - 12/10/2007 @ 19:40] - Link naar deze reactie
18/10/2007 @ 17:06
kristien

Online Status Stuur bericht
He,

Hier ook een gezin met 8 kinderen en het zijn echt schatten van kinderen,ik zou zeggen volg je gevoel wij zijn in elk gevan heel blij met ons groot gezin.

Groetjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]