< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Gezocht: streek/lotgenoten » (net) zwanger omgeving scherpenheuvel-zichem??

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Gezocht: streek/lotgenoten
(net) zwanger omgeving scherpenheuvel-zichem??
18/10/2007 @ 10:45
watervrouw

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoikes,

Ik wilde even laten weten dat ik nog steeds zwanger ben en het kindje leeft nog steeds en het hartje klopt mooi.

Morgen wordt ik overgeplaatst naar Leuven, Gasthuisberg. Hier zal men terug een uitgebreidde echo doen en al een longrijpingsspuitje geven voor het geval van ... OOk zal ik elke dag aan de monitor moeten. Ben wel heel benieuwd en hoop dat het kindje nog even wilt blijven groeien en blijven zitten.

Succes alvast aan de rest...

Trouwens een machtig idee hier... ik heb een laptop van een vriend en vang een onbeveiligd netwerkje op en zo kan ik mij toch nog bezighouden in AZ Diest.

Link naar deze reactie
18/10/2007 @ 11:18
lieke

Watervrouw,

Ik heb even meegelezen op je blog. Ik heb heel veel bewondering voor jou. Hoe je met de situatie omgaat. Maarja, je hebt niet veel keuze.
Heel veel rusten en meer kan je dus blijkbaar niet doen.

Mijn zus is op 31 weken bevallen van haar tweeling. Maar 31 weken is voor jou nog wel even weg. Ik dat je ook zo ver mag geraken..

Hier alles ok. Ben nu 15 weken ver en hem deze morgen voor het eerst moeten overgeven??? raar.. dit terwijl ik niet meer misselijk ben..
Ik ben wel ziek en mocht een bepaalde neus-en keelspray gebruiken. Is die mij nu slecht bevallen? Ik weet het niet.
Marie vond het in ieder geval grappig mama zo te zien afzien, lachen dat ze deed.

*Anne* heb je al een manieer gevonden om het aan de familie te vertellen?

Tot gauw

Lieke

Link naar deze reactie
18/10/2007 @ 21:36
*anne*

Ik heb net een manier gevonden om het te vertellen aan de (schoon)ouders. Ik was wat op google aant zoeken en kwam op een site terecht waar je een tekst kan laten drukken op kinderkleding. Ik heb 2 body's besteld (maat 50/56)met de tekst: oma en opa's kleine kapoen!
Ze zullen het wel snappen zeker. En het lijkt me nog leuk dat het kindje dit ook kan dragen als het geboren is. Heb er 2 verschillende besteld, een lichtblauw en een rood

Wat denken jullie? Is dit een leuk idee?

@watervrouw: hopelijk kunnen ze in gasthuisberg goed voor je zorgen. Nog veel moed!

Groetjes x

Link naar deze reactie
18/10/2007 @ 22:17
Leen

Online Status
Hallo iedereen!

@Anne: ik vind het een heel leuk idee! En ik ben er zeker van dat ze de hint zullen snappen!
Ik had in het begin ook mega-pijnlijke borsten... als we 's avonds met de honden gingen wandelen, kwam ik altijd geërgerd terug thuis (wat natuurlijk de bedoeling niet was). Ik heb soms zelf mijne hond effe aan Geert moeten doorgeven, zodat ik mijn borsten een beetje kon vasthouden, zo ne zeer deed dat... Maar met ne goeie zwangerschapsbh, en een maandje afzien, is het overgegaan, nu heb ik er helemaal geen last meer van, ookal zijn ze al ne cup groter...

@Watervrouw: heel veel succes! 't Is te hopen dat het babytje toch nog even wil blijven zitten, das altijd beter hé! Ik voor jullie alle 2!

Groetjes, Leen x

Link naar deze reactie
23/10/2007 @ 11:33
*anne*

Hallo!

Hoe is het met de dames hier?
Wie is er al aan de voorbereidingen begonnen voor die kleine spruit?
Gaat er iemand van jullie zelf kaartjes en doopsuiker maken? Ik zou dit misschien wel willen doen, want mag al niet meer gaan werken. Dan kan ik me wat bezighouden. Maar ik ben nu niet de meest creatieve geest, dus weet het niet goed.

@ Xanthe: waar heb jij de geboortelijst gelegd van Milan? En waar zijn jullie geweest voor kaartjes en doopsuiker?

Groetjes, Anne

Link naar deze reactie
24/10/2007 @ 13:00
Leen

Online Status
Hallo!

Met mij gaat het prima!!! Echo van maandag was super! Alles was in orde, onze kleine is nu 10,2 cm, van hoofd tot aan het poepje, en we weten wat het gaat worden! Jipie!!! We zijn heel tevreden, het geslacht maakte ni uit, zolang het maar gezond was! Maar nu nog zwijgen tegen de familie, want we zijn niet van plan van het al te verklappen!
Over 4 weken mogen we terug voor een uitgebreide echo, om hazenlip, en eventuele 'mankementjes' uit te sluiten.
Maar ik ben toch weer gerust nu! Dat doet echt deugd om na 2 maand uw kleintje weer is te zien! Tis al echt een mensje nu, zo raar! Vorige keer wast een garnaaltje, maar nu, armpjes, beentjes, hoofdje, ruggengraat, ... echt alles zit er al aan!!
Tis toch raar om alles zo voor de eerste keer mee te maken hoor!!! Maar we zijn zo gelukkig! Ik hoop dat alles goed blijft gaan! Maar voorlopig leef ik toch nog een paar daagjes op wolkjes!
En we hebben weer 2 fotootjes bij om in de kaderen !

Met de andere mama's ook alles in orde??? Hoop van wel natuurlijk!
Groetjes, een heel gelukkige Leen! x

[Laatst gewijzigd door Leen - 24/10/2007 @ 13:01] - Link naar deze reactie
24/10/2007 @ 14:26
titte

Hey Anne,

Ik ben nu al 2 keer naar het ziekenhuis geweest en heb al 2 keer een andere gyne gehad,( 1ste keer was het een assistente van prof. Hanssen en de 2de keer was het dr. Lewi, deze is een uitstekende gyne, je voelt je echt op je gemak) de eerste keer viel wat tegen want ik heb maar eventjes naar de echo mogen kijken en achteraf zelfs geen foto's meegekregen, het excuus was dat de printer stukwas ,heb dan nog eens teruggebeld met de vraag op deze nog op de computer stonden en of ze afgeprint konden worden, heb toen het antwoord gekregen dat het niet de gewoonte is om van de 1ste echo foto's mee te geven, kben toen heel kwaad geworden want al mijn zwangere vriendinnen of collega's hadden dit wel. maar bij de 2de keer bleek dat er gewoon geen enkele gegevens van mij of mijn echo waren opgeslagen geweest op de computer.
De persoon die de echo de 2de keer maakte vond dit wel erg en heeft dan maar extra foto's gemaakt, wat ik natuurlijk wel leuk vond.
Er is bij mij nog wel enkele twijfel over hoe ver ik nu ben, de ene gyne denkt dat ik op 1mei ga bevallen en de andere denkt 21 of 26 april. Maar voor de rest heb ik totaal niets aan te merken op gasthuisberg en ik ben blij dat ik daar ga bevallen.

Groetjes Titte

Vermoedelijke bevalling op 21/04/2008.
Al 70 weken en 5 dagen zwanger (177.00% ver), nog 30 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie
24/10/2007 @ 21:27
*anne*

Hey!
Leen, wat super zeg. Ik kijk er ook naar uit om ons kleintje voor de eerste keer te zien. Lijkt me een prachtig moment. Hopelijk is alles dan in orde bij ons. Wat fijn dat jullie het geslacht al weten. Ook al maakt het niet uit, toch fijn om te weten lijkt me. Ik snap wel dat je nu supergelukkig bent!
Titte, het stelt me wel gerust dat dr Lewi goed meevalt. Ik heb een afspraak bij haar gevraagd en hopelijk krijg ik haar dan ook te zien, maar kan je nooit 100% zeker van zijn in GHB denk ik. Ik ga toch ook zeker achter een foto vragen van de echo. Wel raar dat dat de eerste keer zo fout is gegaan. Dan zou ik ook van m'n oren maken

Ik heb vandaag de body's in de bus gekregen die we aan onze (schoon)ouders gaan geven om het goede nieuws te vertellen. Ze zijn echt schattig en goed gelukt! Vrijdag gaan we het bij mijn ouders vertellen. Misschien wat vroeg, maar ben al thuis vant werk en kan niet blijven wijsmaken dat ik moet gaan werken he. Spannend!!

Vele groetjes, Anne

Link naar deze reactie
25/10/2007 @ 09:15
elke

Hallo iedereen,

Ik ben van Testelt, ik ben vandaag 14 weken zwanger. Ik ben uitgerekend tegen 25 april. Het is ons eerste kindje. Ik heb niet echt veel last gehad van misselijkheid ed, eigenlijk maar 1weekje doodziek geweest. Ik ga naar dr De Schilder, in wil dan ook bevallen in Diest. Waar ik nu vooral last van heb is vermoeidheid. Mijn hart slaat veel sneller ( wat nl is), en dat wordt zo vermoeiend. En andere momenten heb ik het gevoel of ik de wereld aankan. Eigenlijk heel raar wat zwangerschap met je lichaam doet...
Iedereen nog veel succes, met jullie
Link naar deze reactie
25/10/2007 @ 20:28
titte

Hey anne,

ik zit nu ook al thuis van ongeveer mijn zevende week zwangerschap, ik mag niet meer gaan werken van de arbeidsgeneesheer omdat ik bloedingen heb gehad op het werk en het risico was te groot omdat ik toch wel zwaar werk doe.
Dus ik ben mij ook al aan het bezighouden met de doopsuiker en de geboortekaartjes, je moet een op http://www.bolleboosje.be kijken, daar vind je alles voor de zelfvullers en kan je ook online bestellen, ik ga waarschijnlijk gaan voor de eendjes in créme en pistache in een plastic bol gevuld met kleine smarties. ook moet je eens kijken op http://www.ildespresents.be daar heb je ongeveer dezelfde dingen maar ietsje goedkoper. ik hoop dat je er iets aan hebt, dan kan je je een beetje bezighouden want als je zo thuis zit dan duren de dagen lang hé.

Groetjes van Titte

Vermoedelijke bevalling op 21/04/2008.
Al 70 weken en 5 dagen zwanger (177.00% ver), nog 30 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie
01/11/2007 @ 11:08
Leen

Online Status
Hallo iedereen!

Tis hier zo stil geworden???

Heb op een ander forum vernomen dat Watervrouw haar kindje verloren heeft... daar werd ik echt wel stil van!
Watervrouw, veel sterkte hé! Ik denk vaak aan jou!

Het kan toch allemaal raar verlopen, eigenlijk kan je nooit gerust zijn hé! Sinds een paar dagen voel ik precies leven in mijn buik, van die kleine plofjes, waar het beebje zit. Maar echt ervan genieten durf ik nog niet, ik denk toch dat ik pas helemaal gerust zal zijn na de 20-weken echo, als alles echt nagekeken is, en dat we zeker zijn dat er niks mis is met onze kleine... Kan een beetje doemdenkend klinken, maar ik hoor teveel problemen bij zwnagerschappen tegenwoordig, en dan durf ik zelf ook niet echt genieten. Een vriendin van mij heeft nu op 13 weken bloedingen gekregen. Ze moet rusten, en alleen zo en doordat de baby groeit ging het stoppen. Maar doe dat maar eens als je 2 kindjes van 4 en 2 hebt rondlopen...

Maar kom, hoop dat het met de anderen wel goed gaat natuurlijk! En ik zal toch maar proberen van te genieten hé!

Leen x

Link naar deze reactie
02/11/2007 @ 18:55
*anne*

Hallo!

Ik heb een week zonder computer gezten dus niets kunnen schrijven hier.
@Watervrouw: heel veel sterkte om dit te verwerken!! Een zware klap.

Ik denk dat het toch belangrijk is om positief te denken ondanks al de tegenslagen die je op dit forum soms leest! Ik heb soms ook wel schik dat het ergens fout zal lopen en zal pas een eerste gerustheid krijgen als ik binnenkort de eerste echo kan zien. Maar ik geloof erin dat positief denken toch belangrijk is!

@titte: voorlopig kan ik me nog wel bezighouden. We zijn aant bouwen en voorlopig doen we nog alles zelf dus ik ga ook meehelpen voor zover ik kan. Binnenkort zal het even stilliggen en dan zal er wel wat verveling komen. Zolang er weinig zekerheid is durf ik toch nog niet te veel te plannen of voor te bereiden.

We hebben het vorig weekend tegen mijn ouders verteld. Ze verschoten wel want hadden het nu nog niet direct verwacht, maar ze zijn natuurlijk heel erg blij!! Dit weekend gaan we het bij de schoonouders vertellen. Spannend, weet totaal niet hoe zij gaan reageren.

Vele groetjes, Anne

Link naar deze reactie
11/11/2007 @ 12:20
*anne*

Het is zo stil hier. Vind ik wel spijtig eigenlijk!

Heeft niemand iets te vertellen??

Ik mag morgen gaan voor mijn eerste echo. Het is ook mijn verjaardag dan, dus hopelijk krijg ik het mooiste kado ooit te zien

Groetjes, anne

Link naar deze reactie
11/11/2007 @ 16:14
Leen

Online Status
Hallo!

Het is hier inderdaad stil ja!

@Anne: veel succes morgen, en ne gelukkige verjaardag hé! En 't ga inderdaad ne mooie cadeau zijn!! Het lijkt nog ni echt een mensje, maar gewoon da hartje zien kloppen en weten (en beseffen) dat da in uwe buik zit, is zo'n zalig (en raar tegelijk) gevoel!
Ik vond da bij ons eerder op een scampi lijken, maar toch! Geniet er maar van!

Nog een weekje en ik zit al in de helft!!! Wat gaat het toch snel vooruit!

Leen x

Link naar deze reactie
13/11/2007 @ 20:05
*anne*

Hey!

Het was super gisteren!!
Nu blijkt dat ik al 9weken en 1 dag zwanger ben dus heb maar even mijn banner aangepast. Maar wat ik niet goed snap is dat de gyn mij later uitrekent dan we eerst dachten. Maar maakt eigenlijk niet zo veel uit he.

We kregen dus al een mini babytje te zien en het was totaal geen 'garnaaltje' ofzo meer. We zagen het zelfs zijn armpjes en beetjes bewegen. Echt het allermooiste kado!!! Nu besef ik het echt!

En hoe is het met jullie?

Link naar deze reactie
14/11/2007 @ 18:10
Leen

Online Status
Hallo allemaal!

@Anne: Super dat de echo zo goed meeviel!! Heb je ook een fotootje mee naar huis gekregen??? Leuk dat jullie de armpjes en beetjes al zagen!!! Bij ons waren die toen nog heel ieniemienie!!

Ik heb in de Blokker zo ne kader met 5 foto's ondereen gekocht, en elke keer hang ik hier de foto in, dan zie je het baby'tje mooi groeien. Eentje hebben we er wel niet bijgehangen, omdat je het geslacht te goed zag, en dat willen we nog even geheim houden! En iedereen gaat altijd naar die fotootjes kijken, dus ja...

Voor de rest gaat alles goed hier. Ben wel een beetje verkouden, maar het betert al, en ik durf mij niet aan de neussprays wagen. Heb er wel een van de dokter voorgeschreven gekregen, maar in de bijsluiter stond dat het af te raden was tijdens de zwangerschap, dus ja...
Ondertussen zijn de kasten in de kinderkamer en onze dressing geïnstalleerd, dus begint boven er ook alles een beetje deftig uit te zien!

Tot de volgende!
Leen x

Link naar deze reactie
19/11/2007 @ 16:59
*anne*

Hey!

Ja hoor, we hebben verschillende fotootjes meegekregen. Ik heb er al kopie's van gemaakt en in een kadertje gestoken. Leuk idee van die verschillende foto's onder elkaar te hangen. Misschien dat ik me ook zo'n kader aanschaf want het is toch zo leuk om naar te kijken he.

Zijn jullie met verbouwingen bezig ofzo? En hoe zit het met de verdere voorbereidingen? Al aan het rondkijken voor geboortekaartjes en doopsuiker? En weet je al waar je een geboortelijst gaat leggen.
Ik zie net dat je al halfweg bent, gaat snel he
Hoe is het met de omvang van de buik?

Ik slaap de laatste tijd niet zo goed meer. Ik slaap het liest op mijn buik, maar door pijnlijke borsten verdraag ik dit niet meer. Dus lig heel veel te woelen. Maar zal der maar aan wennen want moet toch op m'n zij leren slapen.

Groetjes!
Anne

Link naar deze reactie
19/11/2007 @ 22:02
Leen

Online Status
Hallo Anne!

Het zijn niet echt verbouwingen, gewoon het afwerken van ons huis. We hebben lange tijd beneden gewoond, met 2 heb je zoveel plaats niet nodig, en toen sliepen we in de bureau. Maar nu zijn we dus eindelijk de slaapkamers aan het afmaken, en daar moesten nog deuren en kasten in, en verven, en dat is dus nu gebeurd! Het resultaat mag er zijn! Geert zijn nonkel is schrijnwerker, en Geert schrijnwerker/dakwerker, dus ja...

Ik heb ook een tijd pijnlijke borsten gehad, maar dat is ook weer overgegaan. De laatste tijd had ik altijd rugpijn, van gewoon op mijn rug te liggen, maar met een kussen onder mijn knieën was dit over. Ik heb ook een bananenkussen gekocht, om meer op mijn zij te liggen, want de buik lukt niet meer zo goed, en zo'n kussen geeft steun in uwe rug, zoda ge eigenlijk wel goe ligt op uw zij.

Aan de andere voorbereidingen moet ik stilletjes aan beginnen... Want inderdaad, het begint af te korten... Ik heb aan mijn broer gevraagd of hij de geboortekaartjes wou ontwerpen, hij wordt de Peter en 't is nogal ne creatieve. Voor suikerbonen heb ik nog geen idee, maar da wou de meter mee regelen (heeft zelf een zoontje van 2 en eentje van 7 maanden, dus die weet wel waar ik terecht kan). En de geboortelijst is ofwel bij Joanca in Oevel (Geert zijn familie woont daar) ofwel bij BabyBaby in Tessenderlo (kortbij voor ons), maar da weet ik allemaal nog ni. Veel moet er bij ons al niet op de lijst, want ik krijg heel veel van de meter (dingen die zij voor haar zoontjes niet meer nodig heeft) en ook van de buren krijg ik vanalles... Dus dat valt wel goed mee... Maar ik zal er toch is moeten aan beginnen!

Buikje begint echt wel te komen nu, soms zie ik de mensen zo zien van 'is da nu gewoon hare buik of is ze zwanger?'. Ik werk namelijk als onderwijzeres, maar doe nog steeds interims, en als het korte vervangingen zijn zeg ik niet altijd da ik zwanger ben, en dan krijg je soms wel van die blikken ja... Wel leuk als de kleine in de klas in ene keer begint te sjotten!

Met u alles goed? Nog een paar weekjes en de kritieke periode is ook al door!!! Heb jij da ook da je nu nog ni echt gerust durft te zijn?
Maar uiteindelijk gaat het allemaal zo vlug!!! Ik weet al 4 maanden da ik zwanger ben!!! Ik kan al beginnen aftellen nu, en in het begin leek da allemaal zo traag te gaan! 26 november uitgebreide echo, hoop dat alles in orde is!
Maar allé, ik ga slapen, morgen weer vervangen in een nieuwe klas!!!

Leen x

Link naar deze reactie
20/11/2007 @ 12:57
Lieke

Hallo dames,

Mag ik me ook even toevoegen?
Ik woon in Diest en momenteel zwanger van een 2de kindje, het is nog allemaal heel pril, het is ook enorm snel gegaan, van de eerste ronde al raak. Kan het ook nog niet goed geloven.
Ik heb dan ook 2maal getest om zeker te zijn...
Ben vandaag en morgen thuis van het werk, heb een virale infectie, had al schrik dat dat mijn zwangerschapskwaaltjes al waren.
Nu wachten tot het overgaat...
Bij mijn eerste ben ik bevallen bij Dr Natens in Diest, echt een super gyn, en natuurlijk wil ik van mijn 2de ook bij hem bevallen.
18 december mogen we voor de eerste echo... waarschijnlijk gaan we het aan de familie iets vroeger vertellen.
Want mijn dochtertje gaat 2 dagen per week naar mijn schoonouders, ze komen haar dan 's morgens halen. Dus als ik dan last moest hebben van ochtendmisselijkheid (zoals bij Ella het geval was), weten ze het natuurlijk direct..

Watervrouw, heel veel sterkte, ik hoop dat je het allemaal een plaatsje kunt geven!

Voor de rest wens ik hier iedereen een super-zwangerschap!

Link naar deze reactie
23/11/2007 @ 20:37
*anne*

Hey!

Lieke, welkom! En proficiat met je zwangerschap. Ik wens je natuurlijk ook een super zwangerschap toe!! Wel leuk dat het zo snel gelukt is bij jullie.

Leen: Het zal wel leuk zijn dat alles stilaan afgewerkt geraakt in jullie huis. Wij zijn momenteel aan het bouwen en we zijn erover aant denken om er al in te gaan als de leefruimte benenden ongeveer klaar is. Living, keuken en 1 slaapkamer waarvan we de dressing als babykamertje kunnen gebruiken. Het zijn nog maar gedachten maar denk wel dat dat mogelijk is met zo'n kleine spruit.
Ik heb ook wat last van mijn rug. Sta er wel stom van dat ik daar nu al last van heb. Maar de gyn had me gezegd dat mijn baarmoeder wat naar achter gekanteld ligt. Dit kan geen kwaad, enkel kan ik inderdaad wat meer last hebben van rugpijn. Ik ga me binnenkort ook zo'n bananenkussen aanschaffen. Hoop alleen dat ik er ne weg mee vind.
De 12 weken komen inderdaad dichtbij. Met de vorige echo ben ik toch gerustgesteld. Er is nog steeds wat onzekerheid of het allemaal wel goed zal blijven gaan, maar ik had toen aan de gyn gevraagd hoeveel kans er is dat het vanaf toen nog zou mislopen. Ze zei ons dat de kans maar 2 tot 5% meer is dat het kan misgaan. Ik mag de 4de december al terug voor een volgende echo. Dan zal er ook een risicoberekening gedaan worden. Hebben jullie dat ook laten doen?

Vele groetjes en tot gauw!
Anne

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >