< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Augustus 2007-Club » Bijpraten in de nachtelijke uurtjes

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Augustus 2007-Club
Bijpraten in de nachtelijke uurtjes
21/10/2007 @ 18:03
stampertje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht

@Bieke: Als wij Elvira in bad doen, dan gaat er een beetje Natusan Bedtime Olie in het badje. Ze zeggen, dat het bewezen is dat babietjes daar beter van gaan slapen. Of het bij ieder kindje zo is, weet ik niet. Maar Elvira slaapt er heerlijk op.

Misschien iets om te proberen. Succes.

Link naar deze reactie
21/10/2007 @ 20:25
Rien

Online Status Stuur bericht
Bieke,

Zelf geef ik Ferre 's ochtends een badje, maar zowiezo schijnt het te helpen om ze 's avonds een badje te geven.
Verder .. overdag vraagt ie eten om de 3u. Laat Lissa meer tijd tussen? Zo ja .. dan moet ze dit 's nachts bijhalen ... . Ik heb eigenlijk niks speciaals gedaan, ineens van de ene op de andere dag sliep ie door. Ik was zelf stomverbaasd en durfde het niet goed te geloven ... . Nu heeft ie net nog om 19u30 gegeten en volgende pap is nog rond 22u30/23u. Momenteel ligt ie in zijn box te kirren, maar waarsch valt ie zometeen in slaap en dan maak ik hem wel nog wakker voor zijn laatste papje van 23u dus. Dat zijn van deze morgen 7u30 tot 23u dan 6 momenten. Ik heb dat laatste papje van 23u bij wijze van experiment ook al eens weggelaten en ook dan sliep ie door. Toch valt het op dat ie tijdens die laatste pap (ook al is ie dan superslaperig) toch flink eet. Elke morgen wordt ie dan rond 6u15 wakker. Vandaag was het 7u30, maar da's uitzonderlijk. 6u15 is perfect want da's het uur dat mijn man moet opstaan

Hoeveel drinkt Lissa ondertussen? Ik geef hier al een dikke 3 weken 150 ml (en 5 schepjes). Hij drinkt dat vaak leeg, soms is het minder.

Echte tips kan ik je dus niet geven .. alleen proberen dat ze overdag wat sneller achter elkaar eet, zodat ze dat 's nachts dus niet moet inhalen ... . In de mate vant mogelijke dat je daar vat op hebt natuurlijk ... . Ik hoop dat Lissa dit niet tot haar 4 maanden volhoudt, want die nachtrust is idd wel een luxe he.

Groetjes,

Rien

Link naar deze reactie
22/10/2007 @ 09:46
Bieke

Hallo Rien,

het probleem bij Lissa is niet om de hoeveel tijd ze pap vraagt, want dat is soms zelfs al om de 2,5 uur, maar dat ze haar flesjes nooit volledig leeg eet! Ik maak flesjes van 135 ml water, dus 150 ml pap, maar meestal blijft er nog zo'n 30 ml achter. In de hoop dat ze haar fles leeg eet als er meer tijd tussen zit, probeer ik haar toch nog minstens een half uur bezig te houden voordat ik haar eten geef, maar dat helpt allemaal niet! Enkel de laatste 2 pappen vd dag gaan er wat vlotter in (om 18 en 22h), daar blijft meestal wat minder of zelfs niets van over. Normaal zou ze nu 5 x 150 ml (water) moeten eten, maar ze eet dus 6 à 7 keer per 24h iets van een 120 ml pap. Ik weet niet direct hoe ik dat kan veranderen, ik kan het er moeilijk met een trechtertje ingieten hé
Gisterenavond heeft ze haar laatste pap om 22.30h gegeten, ze is wakker geworden om 2.20h om te eten (30ml over) en dan om 5.30h (60ml over). Eigenlijk zou ik haar dan om 5h gewoon even willen laten huilen totdat ze terug in slaap valt want die pap van 5 uur is toch nooit een groot succes, maar 't probleem is dat de grote zus daar dan wakker van wordt (ook al slapen ze in een verschillende kamer).
Soms heb ik de indruk dat ze gewoon wakker wordt om te eten uit gewoonte, vermits ze dan eigenlijk toch niet veel eet...
Lotte is trouwens rond middernacht nog 2 keer wakker geworden en dan om 6.10h vanmorgen opgestaan, dus ik heb weer een geweldige nachtrust gehad!

Groetjes

Link naar deze reactie
23/10/2007 @ 12:56
Rien

Idd niet simpel daar Bieke, je kan Lissa idd niet laten huilen anders is Lotte daar. Ik zou willen dat ik je 1 of ander wondertrucje zou kunnen meegeven ... heel waarschijnlijk lost alles zich vanzelf op. Hopelijk laat dat niet te lang op zich wachten ... .

Link naar deze reactie
23/10/2007 @ 13:15
Bieke

Hey Rien,
wel, ik heb vannacht misschien een 'wondertrucje' gevonden: sinds zondag wil Lissa haar tutje gebruiken, voordien spuwde ze het altijd uit. Dus, omdat ze zowel overdag als 's nachts haar flessen niet leeg eet en dan 's nachts compenseert, heb ik vannacht telkens als ze wakker werd (1h, 2h en 2.15h) haar tutje gegeven ipv een flesje. Net toen ik om 2.15h begon te denken dat het precies toch niet hielp en ik toch beter een flesje gaf, is ze in slaap gevallen en heeft ze doorgeslapen tot 5h. Toen dacht ik dat ze dan echt wel honger zou hebben, ik heb haar tutje gegeven en ben dan naar de keuken gegaan om haar flesje klaar te maken, maar eigenlijk sliep ze al bijna terug tegen dat de fles klaar was. Toch maar geprobeerd en weer gestrand op een half flesje! Om 7.30h is ze dan vanzelf wakker geworden en heeft ze weer een halve fles gedronken. Volgende nacht ga ik dus om 5h ook haar tutje geven en hopen dat ik haar zo stil kan houden en dat ze snel terug in slaap valt... En hopelijk heeft ze dan wel grote honger zodat ze haar 1e flesje dan wel leeg drinkt!!!
Gisteren overdag en vanmorgend, heb ik haar altijd kalm gehouden met haar tutje totdat er minimum 3,5 uur tussen haar flessen zat en dan drinkt ze ze wel beter leeg. En als ze overdag goed drinkt, zal ze 's nachts geen voeding meer nodig hebben zeker!

Op hoop van zegen dus...

PS En Lotte is wakker geworden om middernacht en opgestaan om 5.45h... Ik denk dat ze ondertussen doorheeft dat ze, als ze 's morgens op tijd opstaat, mama nog helemaal voor haar alleen heeft...

Maar mama wordt daar wel een beetje moe van!

Groetjes

[Laatst gewijzigd door Bieke - 23/10/2007 @ 13:19] - Link naar deze reactie
23/10/2007 @ 22:07
Rien

Heeeeeeeej dat is volgens mij ECHT het trucje ja!!! Lissa heeft waarsch behoefte om te zuigen, tutje is dus ideaal! Nu wel hopen dat ze dat tutje niet te veel kwijtraakt .. anders heb je nog steeds onderbroken nachten. Maar het is wel al een heel goed begin!!

Jaja die Lotte is een slimmerik ... . Ik moet je toch bewonderen hoor! Jij bent een supermama!!!

Link naar deze reactie
25/10/2007 @ 11:34
Bieke

Wat een compliment Rien!
Of het helemaal waar is, weet ik niet, ik denk dat dat gewoon de moederinstincten zijn die de kop opsteken maar 't is toch fijn om dat te lezen zo na weer een vermoeiende nacht! Bedankt voor de opmontering hé!!!

Mijn trucje werkt nog niet helemaal, maar ja, 'k had ook niet verwacht dat het van de eerste dag in orde zou zijn natuurlijk.
Ik voeg nu ook sinds vandaag terug een klein beetje Nutriton toe aan haar papje, dan drinkt ze rustiger en ze is wat langer verzadigd. Bovendien denk ik dat dat een lekkere smaak aan de pap geeft, want ze eet haar flesjes ook gewoon vlotter leeg als dat erin zit (in het begin kreeg ze dat ook tegen haar reflux, vandaar dat ik dat weet). En vermits het geen calorieën bevat, zal ze er ook niet van verdikken!

't Is een beetje zoeken, maar ik vind wel een oplossing! Gelukkig gaat ze nu wel al wat vroeger slapen, iets na 9 uur ligt ze er nu in. Vanaf volgende week wil dat dus zeggen iets na 8 uur! Alleen hopen dat ik de oudste dan rap aangepast krijg aan het nieuwe uur, want vanmorgen was die er weer om 5.30h Deze keer vonden we het echt te vroeg en hebben we haar nog wat laten liggen. Na de nodige drift- en huilbuien, heeft ze het dan toch nog volgehouden tot 6.40h...
Morgen heeft de papa verlof, dus ga ik Lotte vanaf vanavond al beginnen aanpassen aan het nieuwe uur zodat dat tegen maandag hopelijk in orde is. En als ze dan morgen toch veel te vroeg wakker is, mag papa voor haar opstaan!

Groetjes

[Laatst gewijzigd door Bieke - 25/10/2007 @ 11:36] - Link naar deze reactie
25/10/2007 @ 17:19
Rien

jaja dat uur verzetten ... daar zie ik ook al wat tegen op want onze F gaat daar natuurlijk niet aan denken Dat betekent volgende week dus wakker om 5u15 ipv 6u15

Bieke, ik las dat je Lissa al slapen legt om 21u. Om hoe laat wordt ze dan weer wakker? Ferre die blijft namelijk beneden tot aan zijn laatste flesje van 22u30-23u. Daarna bedje in tot 's morgens dus.

Link naar deze reactie
25/10/2007 @ 19:35
Rien

Even laten weten dat het 8-weken-sprongetje hier in huis is. Ferre was vanavond echt ontroostbaar aan het krijsen. Dat heeft ie nog nooit gedaan! Zo zielig ...

Link naar deze reactie
25/10/2007 @ 22:16
Bieke

Ja Rien, dat is hier gelukkig al gepasseerd!
Lissa slaapt overdag beneden in haar wiegje, maar 's avonds leg ik haar altijd boven. Bij Lotte hadden ze mij dat aangeraden om zo beter het onderscheid tussen dag en nacht te maken.
Tot 2 weken geleden was Lissa altijd wakker van 18 tot 23h, maar stilletjesaan begint ze dus vroeger te gaan slapen, ze begint te wenen omdat ze moe is en dan leg ik haar in haar bedje. Maar tussen 22 en 23 h wordt ze nog wel eens wakker voor haar 'laatste' flesje (allé ja, voor de volgende 3 uur dan toch).
Vandaag heeft ze 5 volle flessen gedronken, heb zelfs 1 keer nog moeten bijmaken. Ik ben eens benieuwd wanneer ze dan nu gaat wakker worden, maar heb wel beslist dat ik haar niet ga wakker maken. Ze heeft vandaag al veel meer gedronken dan dat ze gewoon was de laatste weken, dus wil haar ook niet forceren hé!

Groetjes en hopelijk een prettige nacht!
Link naar deze reactie
26/10/2007 @ 07:12
Rien

En? Wanneer is ze wakker geworden?

Link naar deze reactie
26/10/2007 @ 08:47
Bieke

Geweldig!!!!! Ze is om 3.10h wakker geworden en heeft bijna een volledige fles van 150ml (water, dus 170ml melk) gedronken en nu slaapt ze nog altijd!!!!!!! Voor de rest geen kik gegeven en de grote zus heeft in 1 trek van 8.30h (we zijn haar al aan 't aanpassen aan 't nieuwe uur) tot 6.45h geslapen!

Eindelijk dus nog eens een goeie nachtrust gehad!
Link naar deze reactie
26/10/2007 @ 11:44
Rien

Super!!!!!!!!!!! Volgens mij is ze stilaan vertrokken!

Link naar deze reactie
26/10/2007 @ 14:17
Bieke

Ik hoop het!
Nu proberen om haar laatste papje rond 23 h te krijgen en dan kan ze de nacht leren doorslapen!

Het belangrijkste was ik nog vergeten: zoals ik al zei, heeft papa verlof vandaag, dus hij is opgestaan met Lotte en ik ben heerlijk in bed blijven liggen tot 8.30h! Toen vond Lotte het wel welletjes en is ze mij komen wakker maken , ik hoorde haar al van beneden aankomen: mama, mama, mama,...

Maar zelfs na deze goeie nachtrust, krijg ik nu toch een kloppeke, dus ga mij eens even in de zetel leggen nu de 2 kindjes slapen...

Groetjes

Link naar deze reactie
30/10/2007 @ 16:50
Bieke

Hey Rien,

belangrijk nieuws: vannacht heeft Lissa bijna het klokje rond geslapen, van 20h tot 7.30h!!! Met natuurlijk een kleine pitstop om 22.30h. Rond de uren dat ze normaal at, dus 1h en 4h (in zomeruur dus 2h en 5h), wordt ze wel nog altijd onrustig en moet ik toch nog eens een tutje gaan geven, maar echt wakker is ze dan niet, ze huilt gewoon in haar slaap.

Ze eet ondertussen trouwens mooi 5 flesjes van 150ml (water) volledig leeg.

Spijtig genoeg is Lotte ziek en ben ik vannacht wel constant moeten opstaan voor haar...

Groetjes

Link naar deze reactie
30/10/2007 @ 17:04
Rien

wiiiiiiiiii dat is fantastisch!!! jajaja nu is ze vertrokken zenne!!!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]