< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Babynamen » Yentl = jongensnaam?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Babynamen
Yentl = jongensnaam?
19/10/2007 @ 14:36
k25

Mijn man hoort heel graag de naam Yentl voor een jongetje.
Ik vond dit ook een heel mooie naam, maar heb ondertussen gemerkt dat dit vooral als meisjesnaam gebruikt wordt.
Ik zou niet willen dat mijn zoontje later gepest wordt omdat hij een meisjesnaam heeft.
We hebben al een zoontje Jarno.
Past dit bij zijn naam?
Link naar deze reactie
19/10/2007 @ 15:35
kissie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hoi hoi
ik heb eigenlijk niet vaak die naam gehoord enige keer was met een film en dat was inderdaad een meisje als ik het lees denk ik ook lichtelijk an een meisje maar het zegt nietd at het niet voor een jongen kan het is belangrijk hoe jullie tegen over die naam staat jullie kiezen ervoor
ga gewoon de komende weken wat namen af en kijk wat je mooi vind en yentl natuurlijk erbij en kijk dan wat je er mooi van vind in combinatie met jarno en jullie achternaam spreek het geregeld uit

heel veel succes

groetje skissie

Link naar deze reactie
19/10/2007 @ 15:42
jess

Online Status Stuur bericht
hey, ik ken er 2, de ene yentl en de andere yentel maar het zijn allebei jongetjes. Voor mij duidelijk een jongensnaam dus. Ken wel een meisje met de naam yenthe. groetjes

[Laatst gewijzigd door jess - 19/10/2007 @ 15:45] - Link naar deze reactie
19/10/2007 @ 15:47
falke

Hoi,

Voor mij is Yentl overduidelijk een jongensnaam. Als ik die naam zag dacht ik toch meteen aan een jongentje.

groetjes

Link naar deze reactie
19/10/2007 @ 15:56

Hey,

Ik ken ook een Yentl, maar dit is dan een meisje.
Ik vind het persoonlijk een meisjesnaam.
De naam zal misschien voor beide geslachten goed zijn (zoals Dominique bvb.).

Kus,

Nathalie
Link naar deze reactie
19/10/2007 @ 15:59
Evi

Ik vind Yentl ook een jongensnaam!
En als wij een tweede zoontje krijgen wordt het dus ook een Yentl!!!
Ik hoor het ook supergraag!

Bij Yorrit twijfelden we al tussen Yorrit en Yentl, mijn man heeft toen mogen kiezen... En nu dus ik!
Al twijfel ikzelf nog tussen Yentl en Yentel
Yentel geschreven heb ik nog niet tegengekomen voor een meisje.

Yarno vind ik ook mooi! (Jarno bij jullie dus!)

Ik vind het alleszinds mooi passen samen!

(en voor een meisje hebben we Yinthe)

Link naar deze reactie
19/10/2007 @ 16:40
Veerle

Ik vind het een meisjesnaam, maar blijkbaar kan het voor allebei...

Link naar deze reactie
19/10/2007 @ 16:45
lianne

Ik denk ook gelijk aan een meisjesnaam, maar dat doen er ook een hoop bij de naam Noa(h) en hij is toch echt een jongentje! Doe gewoon wat je leuk vind, vinden jullie het een jongensnaam, dan geef je hem deze naam toch.

Dit vond ik op een site over de naam, het gaat over de laatste 12 maanden:

Yentl
Geslacht: B
Verwijzing:
Omschrijving: Joodse, Jiddische naam. Waarschijnlijk van de Franse bijnaam Gentille "aardig, vriendelijk". De naam is bekend geworden door de film "Yentl", met Barbra Streisand.
Herkomst:
Aantal: 2 jongens / 12 meisjes

Link naar deze reactie
19/10/2007 @ 17:06
Marijke

Hey,
wij hebben 'n dochter Jente. We hebben er ook heel lang over getwijfeld omdat, ook al betekent 'jente' meisje in 't noors, er blijkbaar meer jongens voor waren. En ook getwijfeld over Jentl voor 'n meisje.. maar gewoon onze zit gedaan.. Je moet er wel rekening mee houden dat ze heel veel gaan vragen 1. of 't meisje of 'n jongen is en 2. hoe 't geschreven wordt (want is soms ook met 'n J). Maar als je daar geen problemen mee hebt, moet er voor gaan!
groetjes

Link naar deze reactie
20/10/2007 @ 10:49
Antje

Ik ken zowel een jongetje als een meisje met de naam Yentl..
Vermoed dus dat het voor beiden kan.. Misschien is er dan nog een verschil zoals Noa => meisje en Noah => jongen????

Link naar deze reactie
21/10/2007 @ 10:18

Doet me altijd aan een jongen denken. Jente ook. Maar ik vind wel dat het voor beiden kan.

Link naar deze reactie
22/10/2007 @ 12:09
Jen

De film Yentl met Barbra Streisand. Zij is overigens, voor wie het nog niet wist, een vrouw.
Ik vind het ook echt een meisjes naam. Ik sta in het onderwijs en alle Yentls die ik ben tegengekomen waren toch echt allemaal meisje.

Groetjes van Jen

Link naar deze reactie
22/10/2007 @ 18:57
Iselha

Wij hebben een Yentl op school, maar dat is een echt meisje:) Persoonlijk zou ik voor een jongen dan Jente kiezen en dat past ook net iets beter bij Jarno vind ik.
Link naar deze reactie
22/10/2007 @ 20:27
ik

Ik vind het meer een meisjesnaam.
Is Jenten/Yenten niet een leukere schrijfwijze voor een jongen??
Link naar deze reactie
23/10/2007 @ 09:47
mamama

Hallo,

Mijn zoontje van 7 jaar noemt Yente en ik merk dat dit ook veel voor een meisje gebruikt werd, af en toe hoor ik het ook voor een jongen. Misschien vind je die kleine nuance in de naam wel mooi?

Veel succes met het kiezen...
Link naar deze reactie
25/10/2007 @ 10:41
Miranda

Voor mij is Yentl dus overduidelijk voor een meisje. Toen mijn Yentl geboren was, schrok ik ervan hoeveel mensen er waren die vroegen wat het nu was geworden... Had dus niet door dat het dus ook voor een jongen kon.
Ondertussen ken ik al een paar kinderen met dezelfde voornaam en dat zijn zowel jongens als meisjes.
Als jullie dit niet stoort dat het voor beiden kan dan neem je die naam toch gewoon !!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]