< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » zwanger door minipil?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Anticonceptie...
zwanger door minipil?
03/11/2007 @ 20:20
anoniem

Hoi,

Ik ben drie maanden geleden bevallen en heb tot over enkele weken borstvoeding gegeven. Ik nam de minipil (cerazette) ter contraceptie. Ik kreeg wel mijn maandstonden door deze minipil heen, maar volgens mijn gyn maakt dat geen verschil naar betrouwbaarheid toe. Toch namen we het zekere voor het onzekere en gebruikten we een condoom. Behalve 1 keer. Ik was toen de borstvoeding aan het afbouwen en nam nog die minipil.

Ondertussen ben ik dus gestopt met die pil, en wacht ik mijn volgende menstruatie af om met mijn normale pil terug te beginnen. Nu verwachtte ik al ongesteld te worden begin deze week (geteld vanaf mijn vorige menstruatie door de minipil heen), maar dat is dus niet het geval.

Ik heb enkele dagen geleden wel wat rozige afscheiding gehad (dacht toen ook dat maandstonden zouden doorzetten), maar die afscheiding is weer opgehouden.

Ondertussen voel ik me een beetje ijl in mijn hoofd, vlagen van misselijkheid (kan ook een beginnend buikgriepje zijn natuurlijk of een te levendige verbeelding), ik krijg weer kleine bultjes op mijn tepelhoven (had ik bij mijn vorige zwangerschappen)...

Is de kans groot dat je doorheen de minipil weer zwanger raakt?

Ik zou niet graag opnieuw zwanger zijn, ik heb net twee kindjes kort na elkaar gekregen, en mijn lichaam is toe aan wat rust. Tijdens mijn laatste zwangerschap is er een schildklierziekte vastgesteld die eerst moet behandeld worden voor ik eventueel opnieuw zwanger zou mogen worden. Ook hebben we op dit moment echt niet de ruimte voor een derde kindje (zowel letterlijk als in psychologische zin). Ons appartementje is al te klein voor twee kids, en ons jongste kindje heeft een aangeboren afwijking waarover we ons toch wat zorgen maken en waarvoor ze binnenkort moet geopereerd worden. Dus het zou een beetje 'slecht' getimed zijn. Maar als het zo is, dan moeten we erdoor he.

Pff, ik wacht vol ongeduld op die maandstonden...

anoniem
Link naar deze reactie
05/11/2007 @ 10:52
Jitske

Online Status Stuur bericht
Bij mij duurde het ook heel lang voordat ik mijn stonden weer terug kreeg na de cerazette. Ook had ik last van krampen enz. Ik gaf nog wel 4 voedingen op een dag (ook nachtvoedingen).

Heel veel succes!
Groetjes Jitske

Link naar deze reactie
05/11/2007 @ 12:04
Anoniem

Hoi Joepie,

Ja, ik weet dat het bij sommigen erg lang duurt voor ze na een bevalling weer ongesteld worden, maar ik ben dus al ongesteld geweest, eind september, ondanks borstvoeding en minipil.

Dat is dus dikke vijf weken geleden, het wordt dan nu toch stilaan tijd dat ik opnieuw ongi word?

Of kan het zijn dat mijn hormonen nog wat van slag zijn en dat die eerste cycli wat langer duren dan normaal de gewoonte is bij mij?

Ik wacht nog maar eventjes af... Als ik zou testen, zou het snel duidelijk zijn, maar ik durf niet goed . Stom he...

Groetjes
anoniem
Link naar deze reactie
05/11/2007 @ 13:12
Jitske

Online Status Stuur bericht
Nee hoor, want ik had af en toe een bloeding met de minipil, maar toen ik stopte met de pil duurde het 2 maanden (of misschien wel langer) voor ik weer ongesteld werd...
AFwachten dus.... (ik heb ook getest hoor, omdat ik maar niet ongesteld werd toen ik stopte...)

Link naar deze reactie
05/11/2007 @ 18:42
anoniem

Hoi

Ah zo, dat biedt weer perspectief zeg! Dus omdat je bloedingen krijgt doorheen de minipil betekent dat nog niet dat je meteen weer een gewone cyclus hebt na het stoppen van bv en minipil.

Een hele geruststelling in elk geval. Ik zou het nu echt nog te snel vinden voor een kindje. De oudste is van 2006, nu eentje in 2007, een derde in 2008 zou een beetje teveel van het goede zijn...

Ik heb ondertussen wel een test gekocht. Ik aanzie het nog een tijdje, maar als die rare symptomen sterker worden, ga ik toch eens testen.

Groetjes
Anoniem
Link naar deze reactie
06/11/2007 @ 08:15
anoniem

Hoi,

Heb gisterenavond toch maar testje gedaan, gelukkig negatief.

Waarschijnlijk heb je gelijk, en moet ik gewoon de volgende menstruatie geduldig afwachten.

Groetjes
een opgelucht anoniempje
Link naar deze reactie
06/11/2007 @ 08:42
Mirjam

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey

Anoniem, ik heb dan wel geen doorbraakbloedingen gehad tijdens de borstvoeding, maar toen ik gestopt ben met borstvoeding heb ik 6 weken op m'n moeten wachten.

groetjes Mirjam

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]