< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » Mirena uit, kindje erin

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Anticonceptie...
Mirena uit, kindje erin
10/08/2007 @ 19:50
Sophie

Hoi hoi,
Ik heb ff een vraagje. Ik heb nu anderhalf jaar een mirena spiraal en wil die laten verwijderen om voor een 2e kindje te gaan. Mijn vraag is, is dat vervelend, de mirena te laten verwijderen? Hoe gaat dat?
En moet ik dan wachten om zwanger te worden of mag je meteen gaan proberen? En duurt het langer dan gemiddeld omdat ik een spiraal heb?
Voel me gewoon heel onzeker erover.
Bedankt alvast voor de reacties.
Link naar deze reactie
11/08/2007 @ 11:52
Sophie

Kan niemand mij wat vertellen????
Link naar deze reactie
11/08/2007 @ 12:56
greet

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo Sophie,

Ik heb mijn mirena na 3 jaar laten verwijderen eind nov 2006.Ik vond het verwijderen gewoon wat vervelend niet echt pijnlijk.
wij hebben gewacht tot mijn cyclus min of meer normaal was om echt aan het volgende wondertje te beginnen.(Was volgens mijn gyno niet nodig hoor!)Na 3 maanden was het bij ons bingo.Onze 3de spruit wordt verwacht rond 13/12/2007!Onder nog een kindje is er op blz 7 helemaal onderaan de topic zwanger worden na spiraaltje wie ook? Kom daar maar gezellig meepraten en vragen stellen

Groetjes

Link naar deze reactie
14/08/2007 @ 11:52
Silvera

Online Status Stuur bericht
Hoi, Hoi......

Ik heb in februari mijn mirena-spiraal er uitlaten halen. dagen na het verwijderen van de spiraal ben ik ong. geworden. Je gelooft het niet maar in maart was ik zwanger. Helaas heeft dat niet lang mogen duren, in april is het vruchtje afgekomen. Ik moet zeggen dat hierna mijn maandelijkse periodes een beetje uit balans was. Het was ook moeilijker te bepalen wanneer ik het vruchtsbaar was en zo.

Vandaar ook dat wij even een pause hebben ingelast met tellen. De verhuizing stond toch voor de deur, druk zat dus....en raad is wat, tja.....ik ben weer zwanger. Gisteren heb ik een test gedaan, en die was positief. Vanmorgen maar even langs de huisarts, en daar kreeg ik weer de welgemende geluk wensen. Nu maar hopen, dat het nu wel allemaal goed gaat (maar het is raar, ik heb er nu een beter gevoel bij als de vorige keer).

Ik heb nooit geen spijt gehad van de spiraal het werkt perfect, en je kunt gelijk aan je kinderwens beginnen als je de spiraal hebt laten verwijderen.

Veel succes ermee.....

Groetjes,
Silvera

Link naar deze reactie
22/08/2007 @ 03:35
Loekie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo,

Ik heb mijn mirena begin december laten verwijderen en direct zwanger. Ook bij een vriendin van mij hetzelfde nu. Mirena laten verwijderen en direct zwanger, paar daagjes beetje vaginaal bloedverlies, maar geen echte ongi.

Verder valt verwijderen reuze mee, is echt niet zo vervelend als laten plaatsen. Maar van mij de tip, laat hem niet eerder verwijderen dan dat je ook echt weer zwanger wilt worden, want het kan heel snel gaan!

Groetjes Loekie

Link naar deze reactie
12/09/2007 @ 13:54
hope

Hey

Ik ben nog nooit zwanger geweest en had ook een mirena spiraal. Ik heb het net geen jaar gehad en heb het eid augustus laten verwijderen. het was even een raar gevoel meer niet. Ik had ook enkele dagen nadien mijn menstruatie. Nu maar proberen hé en afwachten, hoop dat het zo snel gaat al bij jullie.

xxx
Link naar deze reactie
16/09/2007 @ 21:36
Dominique

Ik ga mijn spiraaltje ook deze week laten verwijderen en wil heel graag zwanger worden. Ben zo benieuwd of het al snel lukt. Ik kan er alleen niet met zoveel mensen over praten en hoop hier mij ei kwijt te kunnen! De verhalen hierboven zijn gunstig om te lezen!

Groetjes
Link naar deze reactie
17/09/2007 @ 09:53
HOPE

hey Domenique

Ik kom hier ook nog niet zo lang maar aan de verhalen en zo te lezen kan je hier wel iets kwijt. Ik hoop dat het bij jouw ook snel lukt. We duimen voor elkaar hihi

Link naar deze reactie
17/09/2007 @ 18:46
Dominique

Hey Hope,

Ik heb vandaag foliumzuur gekocht, ik hoorde dat het beter is om daar al mee te beginnen als je zwanger wilt worden (wist ik niet). Als het maar helpt!

Groetjes
Link naar deze reactie
18/09/2007 @ 10:56
HOPE

Hey

Ja dat is waar dan neem ik ook al een maand. Het zal niet helpen om zwanger te raken maar als je zwanger bent kan dit voorkomen dat je kindje een open rugje heeft en van die dingen.

Veel succes nog xxx

Link naar deze reactie
24/09/2007 @ 16:06
Dominique

Mijn spiraal is vorige week donderdag verwijderd, het viel mij inderdaad heel erg mee.

Loekie kun je me meer vertellen over hoe het bij jou ging? Na hoe lang had je het vermoeden dat je zwanger was en heb je getest? Het klinkt in ieder geval positief, hoop dat het bij mij ook zo snel gaat!
Link naar deze reactie
27/09/2007 @ 11:07
HOPE

hey
al aan het oefenen. ben eens benieuwd hoe snel het bij u gaat lukken dominque?

Link naar deze reactie
28/09/2007 @ 13:43
Ukkie

Hoi allemaal,

Toevallig lees ik hier allemaal reacties van mensen die snel zwanger zijn geraakt na het verwijderen van de mirena, super voor jullie ! Het kan helaas ook anders, ik heb de mirena anderhalf jaar geleden laten verwijderen en vooralsnog wachten we nog steeds op ons 1ste wondertje.

Allen heel veel succes met zwanger raken en voor de zwangeren onder ons: geniet er van!

Liefs

Link naar deze reactie
04/10/2007 @ 09:20
Amanda

He Ukkie,

Ook wij zijn na het verwijderen van de mirena lang bezig geweest, maar blijf hoop houden, bij ons is het uiteindelijk ook gelukt. (Na 10 maanden maar ik had de mirna nog maar 2,5 jaar)

Mijn cyclus was een tijdje echt uit balans, cyclus tussen de 26 en 32 dagen.

Succes!
Link naar deze reactie
04/10/2007 @ 11:07
jackie

Hallo allemaal!

Ik heb op mijn laatste menstruatiedag (14 september) de mirena spiraal laten verwijderen. Daarna had ik een beetje bloedverlies, maar dat was met een paar uurtje verdwenen. Ik hoor dat bij velen de menstruatie gelijk of direct daarna op gang komt. Bij mij was dit niet het geval. Ik had de dagen erna geen klachten. Nu heb ik ongeveer twee weken daarna (26 september) mijn eisprong gevoeld en hebben ik en mijn partner gemeenschap gehad. Dit is nu ruim een week geleden en ik heb sindsdien krampen/steken in mijn onderbuik en gisteren had ik witte vloed.. Een opgeblazen gevoel, alsof je elk moment ongi kan worden. Het zou kunnen, maar het gevoel is anders....

Kan ik misschien zwanger zijn? Zijn er mensen die dit ook hebben gehad?

Groet,

J.
Link naar deze reactie
29/10/2007 @ 12:54

Hallo,

Ik heb net hetzelfde als jij!!!
26/9 spiraal laten verwijderen.
1/10 2 druppels bloed gezien, wel gepaard met de symptomen van regels.
Rekening gehouden met 28 dagen cyclus en gemeenschap gehad halverwege de maand.
Daarna constant lichte en soms hevige buikkrampen.
Sinds vorige woensdag bruine afscheiding, maar niet echt heldere bloedverlies. Wel nog altijd die krampen.
Was dit nu mijn menstruatie?

Heeft iemand dit ook ervaren?
Dank!

Groetjes
Link naar deze reactie
06/11/2007 @ 17:51
sabrina

Online Status
Hallo ik heb de mirena er gisteren uit laten halen en het viel reuze mee.Dit is de 2de keer dat ik een spiraal had en dat is me mee gevallen.Erin laten zetten duurt langer en vindt ik pijnlijker.Wij hopen ook snel zwanger te mogen worden vanonze 2de kindje.Iedereen heel veel succes.

Groetjes Sabrina
Link naar deze reactie
31/12/2007 @ 15:21

1 week overtijd
hallo, ik heb op26 nov. mirena laten verwijderen op 28 nov.ong.3 dg ongesteld. normaal ongesteld op 8 dec.heb toen 1 keer nog wat bloed verloren op 8 dec. .eisprong ong. rond 12 dec. had toen die periode veel witverlies.5 dg later s'morgens misselijk en begon 1 week later pijnlijke borsten te krijgen en tepels begonnen te steken (ni te doen soms)buik begon te zwellen moest dus ongesteld worden op 25 dec.,op 26 dec. test gedaan negatief.Ben nu wat minder misselijk maar borsten zijn nog even pijnlijk en wat groter en ook vlug moe . Heb vandaag 31 dec. dus 6 dg overtijd nieuwe test gedaan bij dokter nog negatief (teleurgesteld).Dokter zei kan door hormonen van spiraal zijn dat er nog niet genoeg zwangerschapshormoon is. moet nu nog een week wachten regels kunnen toch nog doorkomen zei ze.raar heb andere symptonen als bij ongesteldheid. heb reeds 2 meisjes. bij het 2de had ik koper spiraal ,liet het verwijderen en was de mnd erna zwanger.Dus blijven hopen.grtjs aan iedereen en een gelukkig 2008.
Link naar deze reactie
12/02/2008 @ 16:59

mirena
hoi hoi
Ik heb dus nu al 2 weken verschrikkelike last van rugpijn en heb all1 bloedverlies als ik naar de wc ga.en heb mijn mirena spiraal al 3 1/2 jaar.
vanmorgen de dokter gebelt,en moet donderdag komen en dan halen ze hem eruit...
En hopen dat ik snel zwanger raak...!!!
Link naar deze reactie
18/03/2008 @ 14:45

mirena eruit, kindje erin
Hoi,
Ik heb rond 1, 2 maart mijn spiraal eruit gehaalt. Ik had hier op internet gelezen dat iemand het zelf had gedaan en het deed geen pijn dus ik dacht laat ik dat ook doen. Ik had me spiraal in voor ongeveer 10 maanden. Sinds dat mijn spiraal eruit is ben ik tot de dag van vandaag nog steeds niet ongesteld geworden. maar dat werd ik ook niet toen ik een spiraal in had. Ik kreeg geen bloedverlies alleen bruinachtig afscheiding voor 1 dag en dat was ook weinig. Ik heb wel onveilig sex gehad. Soms heb ik een opgeblazen gevoel in me onderbuik. Ik heb een test gedaan en dat geeft aan dat ik negatief ben. Hoe lang duurt het voordat je kan zien of ik nou wel of niet zwanger ben. Is dit normaal. Vind het maar raar.
Groetjes...soraya
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]