[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 07/08/2007 @ 12:44 mimi | Lieve Esther, ik begrijp je wel maar je moet inzien dat wat jij doet ook werken is, al is het onbetaald. Eens de kinderen naar school gaan (of bijv de oudste twee al) ben je nog jong genoeg om aan je financiële onafhankelijkheid te werken. Ik werk ook maar onze centen komen op een gemeenschappelijke rekening, wanneer ik voor mijn ventje iets koop lijkt het ook net alsof hij het betaald heeft, toch zit ik hier niet mee in. Kan je niet afpreken dat je bijv huishoudgeld hebt wat je zelf beheert? Dit zijn dan "jouw" centjes waar je na betaling van eten/drinken/kleding ed mee kan doen wat je wil. Je hebt de luxe om je kinderen te zien opgroeien, jullie komen blijkbaar ook rond, geniet ervan want je kids zijn maar eenmaal klein!! Succes met je gezin! |
08/08/2007 @ 17:52 ![]() | Hé Esther ,Sindskort is de kinderopvangregeling (in nederland) aangepast en is het eindelijk wat interessanter om te gaan werken. Maar je houdt er inderdaad weinig aan over! Je kan het zelf berekenen op http://www.toeslagen.nl Wat wel zo is dat je in het arbeidsproces blijft en zodoende interessant blijft voor de arbeidsmarkt. En je kan nu natuurlijk wel werken aan een "carriere" (of dat nu ingenieur is of kassiere iedereen heeft een ontwikkelingsmogelijkheid ook in salaris) tegen de tijd dat je weer zou gaan werken heb je nu al behoorlijk wat ervaring en periodieken opgebouwd. De keuze of je daarvoor je kids wilt missen is uiteraard een persoonlijke afweging. Ik werk 3 hele dagen en daarnaast een aantal avonden en regelmatig op zaterdag in ons eigen bedrijf. Veel werk, erg leuk maar financieel schiet het niet heel erg hard op............ Maar goed alle beetjes helpen en ik werk graag. Je hebt toch wat meer afwisseling. Succes. Groetjes, Vanessa |
| 27/11/2007 @ 22:45 marijke | ik wou zelf ook graag wat bij gaan verdienen,mijn vriend vond het niet echt nodig omdat we drie kids hebben en zwanger van de vierde.. heeft hij ook gelijk in ik vind ook dat thuis blijven voor de kinderen leuk is,ieder voor zich natuurlijk. dus ben ik gaan oppassen op andermans kinderen ben ik gewoon thuis en ik verdien ook nog geld,beter kan niet.. maar als alle kinderen naar school gaan lijkt het me lekker om onder de school uren te gaan werken,even wat anders en je bent er dan even uit.. groetjes ![]() |
| 28/11/2007 @ 13:00 | hey dat lijkt mij ook wel jammer dan,maar als het niet anders kan moet je wel aan het werk. en het lijkt me ook wel zwaar kom je savonds laat thuis en dan moet je nog alles doen.. ik moet wel zeggen wij kunnen ook niet alles doen hoor. geen eigen huis kopen b.v. maar dat vinden we niet zo erg komt misschien later nog wel en anders maar niet.. ik hoop dat het je allemaal lukt groetjes marijke |
| 28/11/2007 @ 20:12 marijke | dat mis ik soms ook wel eens of met vlagen de sociale contacten |
| 29/11/2007 @ 13:58 caroline ![]() | Je kan ook kijken op http://www.kostenkinderopvang.nl/ Bij de berekening van de toeslag krijg je te zien hoeveel je terugkrijgt, maar niet wat het daadwerkelijk kost. Je kan een uurprijs in de berekening hanteren van 5,86 (catalpa.nl), maar je moet dan wel weten hoeveel je ongeveer gaat verdienen, maar je kan natuurlijk uitgaan van het minimum loon (szw.nl) Bij voltijds werkweek(ik denk 40 uur, maar kan ook 36 zijn) komt dit op: 22 jaar € 1.134,75 23 jaar € 1.335,00 Met 22 jaar voor 20 uur komt dit op 567,- bruto per maand, maar ik denk echt dat je voor een gemiddeld baantje beter betaald zal krijgen. Invullen maar.... |
[Reageer]

Wil werken maar heeft het zin? (NL)

,