< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Grote gezinnen » een derde of niet?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Grote gezinnen
een derde of niet?
20/12/2007 @ 13:28
vicky

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo,

Ben net bevallen met keizersnee van een 2de kindje, dus een derde zal nog niet voor dadelijk zijn, maar toch...
Ik weet ook dat dit iets is wat we volledig zelf moeten beslissen, maar had hier toch graag de verschillende meningen gehoord...

Wij hebben nu 2 schitterende zoontjes, allebei geboren met keizersnee. Met de geboorte van Nyo waren er wat problemen, door het littekenweefsel van Levin's geboorte, kreeg de gyn hem er niet zo makkelijk uit, ik heb dan veel bloed verloren en moest achteraf bloed bijkrijgen, al bij al viel het nog mee, maar een eventueel derde kindje zal nog wat moeilijker zijn.

Mijn man en ik gaan beiden fulltime werken (waardoor we het financieel goed hebben). Als wij werken zijn, zijn de kinderen bij mijn mama, Levin zal nu vanaf januari naar school gaan.
Veel mensen hebben ons al gezegd dat als er een derde zou bijkomen, dat ik dan zeker mijn job moet opgeven of parttime zal moeten gaan werken, dat wil ik niet...

Plaats voor een derde hebben we ook nog, wij hebben een grote zolder die na wat werken voor een mooie kamer zou zorgen.

Ik zou nog graag een dochtertje hebben, aangezien we dat niet kunnen kiezen is een zoontje ook prima natuurlijk!

Mijn man zou liever geen derde meer hebben, zijn argumenten zijn dat het niet goed is voor mijn lichaam en ik mag het niet overbelasten vindt hij. Hij denkt ook dat de middelste (zou Nyo dus zijn) zich altijd wat achterop geduwd gaat voelen?

Wat vinden jullie van 3 kindjes? Kan je dan beiden nog fulltime gaan werken, hoe hebben jullie het dan financieel? Ik zou graag eens alle min en pluspunten van jullie horen...

Groetjes

Link naar deze reactie
20/12/2007 @ 18:16
snuffie

Hoi,

Ik kan er zelf (nog) niet over meespreken als mama, maar ik kom wel uit een gezin van drie kinderen, waar moeder en vader beiden meer dan een fulltime job hadden.

Mijn moeder was huisarts, en runde op haar eentje een drukke praktijk, en mijn vader werkte ft als ambtenaar en was in zijn vrije tijd erg geengageerd in het lokale politieke landschap.

Wij hebben nooit iets te kort gehad, zeker niet op materieel gebied. Maar ik miste soms wel 'tijd om leuke dingen te doen' met mijn ouders. Er was thuis een soort van 'nanny' die kookte, poetste, en ons opving na schooltijd, tot onze ouders thuiskwamen en zij naar huis ging. En 's avonds moest mijn moeder ook werken, en was papa vaak naar vergaderingen, dus dan kwamen de grootouders oppassen. Ik heb me daardoor nooit echt ongelukkig gevoeld, alleen denk ik dat mijn moeder zich wel vaak schuldig voelde omdat ze er zo weinig kon zijn voor ons.

Maar dat voel je als moeder zelf wel het beste aan denk ik.

Ikzelf zou bij een derde kindje zeker wel opteren om een beetje minder te gaan werken, gewoon omdat ik het erg fijn vind om naast een boeiende job, ook tijd te kunnen maken voor mijn gezin. En omdat ik het zonde zou vinden om in het weekend enkel tijd te hebben voor poetswerk en boodschappen. Laat me dat maar ergens op een dag in de week doen, zodat we het weekend echt voor ons allen tesamen hebben...

Groetjes
Snuffie

Link naar deze reactie
20/12/2007 @ 19:23
Debbie

Hallo,

Wij hebben drie kindjes kort na elkaar en ik kan je zeggen, ons middelste kindje bungelt hier niet zomaar rond hoor. Zij krijgt evenveel aandacht en liefde enz...dan de oudste en de jongste. Mijn oudste dochtertje gaat sind februari dit jaar naar school en sinds september hele dagen, dus overdag heb ik extra tijd voor de twee jongsten. Ik ben momenteel nog thuis met ouderschapsverlof tot einde mei. Dan ga ik in juni nog fulltime werken en vanaf september zou ik graag partime loopbaanonderbreking willen nemen. Vooral omdat ik ook tijd wil hebben voor mijn kinderen en mijn huishouden ook tijdens de week wil kunnen doen zodat het weekend echt voor ons allen is en we dan kunnen genieten.

Wij krijgen veel commentaar en vieze blikken, in de eerste plaats omdat we 3 kinderen hebben en ten tweede omdat ze zo kort op elkaar volgen. Maar het is toch ons leven en onze kinderen krijgen allemaal zoveel aandacht en liefde en komen materieel totaal niets tekort.

Mijn derde zwangerschap was ook fysiek zwaar omdat ik die 2 oudsten nog vaak moest tillen en het zo kort na elkaar was, maar nu is eindelijk alles terug in orde en heb ik geen rugpijn meer of zo.

Dus ik zou zeggen, als je t echt wil, ga ervoor en laat je niet afschrikken door reacties van anderen.

Groetjes
Debbie

Link naar deze reactie
30/12/2007 @ 21:05
Elsi

Vicky, er is nog een topic bezig met de titel 'waarom een 3de baby willen?' Misschien vind je daar wel zielsverwanten en kan je daar je vragen kwijt. Het is een gezellig klubje geworden. Dus als je zin hebt, kom erbij !

Link naar deze reactie
02/01/2008 @ 13:16
Anoniem

mijn eerste reactie van ouders die beiden fulltime werken is altijd,waarom neem je dan kinderen? niet bot bedoeld hoor.
want ik werk ook hoor maar een paar uren in de week,dit vind ik meer dan genoeg omdat ik zelf op de dag voor mijn kinderen wil zorgen.
als je fulltime werkt kan dat toch niet?dan zie je ze net voor na bed gaan....
maar goed, je moet natuurlijk helemaal doen wat je zelf wilt en dan lijkt me een 3de geen probleem toch?!
gewoon tegen die tijd zien en dan doen waar je je goed bij voelt
Link naar deze reactie
02/01/2008 @ 16:31

Online Status
Hallo,

Ik wil ook nog graag een derde, maar daar ga ik pas in Oktober voor. Ik heb nu een dochter van 6 dus die gaat al naar school en een zoontje van net 2. Dus tegen de tijd dat de 3de er zou zijn is hij 3 en een half jaar. Ik heb dan een half jaar 2 kinderen onder schooltijd en dan zou dan daarna alleen de kleinste hebben.Dus ook voor de derde is er tijd genoeg om te genieten want het is wel de laatste! Ik ga nu 32 uur werken en binnenkort 1 dag stage lopen op een kinderdagverblijf omdat ik de opleiding SPW3 ga volgen. Dus ik leer dan gelijk om te gaan met meedere kinderen tegelijk. Maar als ik bevallen ben wil ik daana voorlopig 24 uur gaan werken. Het is de bedoeling dat als ik de opleiding heb afgerond 40 uur in 4 dagen ga werken, op een kinderdagverblijf lukt dat wel omdat ze meestal 12 uur of langer open zijn. Maar het zal dus wel even druk gaan worden. Voor mij is de reden om fulltime te blijven werken puur financiel. Ik ben niet het type om op iedere cent te moeten letten, ik koop graag leuke kleren voor de kinderen en wil dat ze een leuke kamer hebben. (Ik zal wel en duurdere smaak hebben denk ik haha)En ook in het weekend ga ik graag ergens wat drinken met het hele gezin en ook dat kost tegenwoordig wat.

Maarja voor iedereen is de situatie anders, en ik zeg altijd "volg je hart".

Groetjes Rhiannon
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]