< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Stoppen met de pil in januari 2008

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
Stoppen met de pil in januari 2008
23/12/2007 @ 10:06
Dromelijntje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo Els ! Wat fijn dat jullie het geslacht al weten !!! Nu kunnen jullie erg gericht op zoek naar een naam ... of hebben jullie al iets? Geniet van de feestdagen, het is toch ook al zo'n beetje wondertjes eerste kerst ... .
Hou je goed !
Dromelijn xxx

Link naar deze reactie
23/12/2007 @ 19:23
Anke

@ Angelina, wat leuk zo'n doos!!
Helemaal als ze het straks van je krijgen als ze groot zijn.
Daar gaan ze veel waarde aan hechten.

Ik had het in het begin ook zo koud!
Dat wordt gelukkig minder, al heb ik het nu nog niet snel warm.

Zelf ben ik geen roker, mijn man heeft lang gerookt dus heb ook wel gezien dat stoppen niet altijd makkelijk is.
Zijn moeder rookte en dronk toch wel een aantal wijntjes per dag, de verloskundige zei toen dat het roken van max 3 sigaretten minder slecht was dan het drinken van een wijntje.
Dus, gezond is het niet, maar goed, dat weten we allemaal.
Maar een hoge bloeddruk en je niet prettig voelen is nog veel slechter voor je kindje.

Sterkte met Nino, hopelijk knapt ie snel op.

@ Katleen, probeer je niet teveel zorgen te maken.
Dat is niet goed voor jou, niet goed voor je kindje en dat maakt het genieten een stuk moeilijker.
Gerookte zalm mag je wel eten, maar wel vers van de visboer.
Dus niet de goedkope vacuum verpakte van de supermarkt.
En ik heb een paar weken terug ook gewoon een toastje met gerookte zalm op hoor!
Het gevaar van rauwe vis is teveel nitriet geloof ik en dat kan schadelijk zijn, maar een kleine hoeveelheid schaadt nauwelijks tot niet hoor.
Als je een keer iets eet of doet wat niet al te best is, is er nog niks aan de hand hoor.
En hoeveel vrouwen komen er pas laat achter dat ze zwanger zijn en hebben alles gegeten, gedronken en gedaan en toch een gezond kind gekregen.
Als je weet dat je zwanger bent dan kun je beter gewoon even uitkijken met wat je doet, eet en drinkt.
Maar relaxed en geniet!!

@ Charlotte, oh fijn dat jullie er nu echt voor kunnen gaan, maak er maar een gezellige van

@ Lauie, fijne vakantie en veel klusplezier!!

@ Marian, jammer dat je man zo reageert.
Ik zou het idd voorlopig maar even laten rusten, hij ziet het duidelijk niet echt zitten + daarbij zich niet lekker voelen.
Wie weet draait ie nog wel bij.
Beterschap en rust lekker uit.

@ Els, wat een super goed nieuws!!!!
Heerlijk om te horen.
En leuk om te horen dat je 70% kans op een / hebt.

@ Sijsje, zijn je echt doorgekomen??

Hier gaat het goed.
M'n buik begint echt wat meer te groeien en ben er helemaal blij mee.
Zo leuk om te zien.
Heb zaterdag even 2 jurkjes gekocht voor de kerst, had niet echt iets meer waar ik dan lekker in zou kunnen met kerst, dus even shoppen.
En het was toch al wat zichtbaar.
Al zouden buitenstaanders niet weten dat het een zwanger buikje is.

Afgelopen vrijdag echo gehad.
Ons kleintje was 2 cm, hartje gehoord en dat klonk echt super
Armpjes en beentjes kon je ook al een beetje zien.
Het is nu echt een mini mensje!
Ben er al zo trots op!!

Link naar deze reactie
23/12/2007 @ 19:23
Anke

Oh, hele fijne kerstdagen iedereen!!!!

Vergeet ik dat ook nog...

Link naar deze reactie
24/12/2007 @ 10:10
Dromelijntje

Dag meiden,
snel een berichtje want ik kom de laatste tijd zoooooo weinig tot op het forum. Wel om te lezen, maar ik geraak er niet aan toe om iedereen persoonlijk een reactie te geven, 1000 x sorry. Vandaag zal het ook niet lukken. Ik moet me al vreselijk gaan haasten. Straks moeten we naar mijn vriend zijn ouders, om nog wat te helpen met het feestmenu. Ik wens jullie allemaal een fijne en gezellige avond toe !
vandaag neem ik mijn laatste pil. Op één of andere manier is er toch iets fout gelopen deze maand met de pillen. Ik ontbreek er één, normaal moest ik morgen ook nog één nemen. Maar wat er niet is kan ik niet nemen hé haha ook weer makkelijk. Dus vandaag de laatste whaaaaaaaaaaaaaaaaa !!!!! Gisteren heb ik een prachtig boekje gekocht. Het staat vol prachtige baby- en peuterfoto's met daarbij telkens hele mooie wensen voor je baby. Echt ontroerend. Ik ga zo snel mogelijk op iedereen persoonlijk reageren hoor !!! Aan de zwangeren onder ons, geniet er van en wij wensen jullie in 2008 een prachtig wondertje toe !!! Aan de anderen, jullie wens ik ook héél snel een mooie zwangere buik toe . Ik duim !!! 2008 wordt een vruchtbaar jaar .
Daaaaaaaaaag !

Link naar deze reactie
24/12/2007 @ 11:11
Sijsje

Online Status Bekijk profiel
Heyla!

@ Anke: ja, de zijn uiteindelijk zaterdag doorgekomen, dus een cyclus van 30 dagen. Nu afwachten wat januari brengt. Wat fijn dat je kindje al een echt mensje is hé. Dan begint het allemaal veel concreter te worden. Zijn jullie al bezig met namen kiezen? En willen jullie het geslacht weten?

@ Dromelijntje: zalig, die laatste pil. Dan wordt het voor jou nu ook echt hé!

@ Els: leuk dat jullie het nu al weten of het een jongen of meisje is. Een vriendin van me heeft tot bijna zes maanden zwangerschap moeten wachten omdat het kindje telkens fout lag. Dat was best stresserend voor haar, want ze wilde het heel graag weten.

Voor iedereen heel fijne kerstdagen gewenst, geniet ervan!!!

Veel liefs,
Sijsje

Link naar deze reactie
24/12/2007 @ 20:34
Els296

Merry Christmas!!!
Tis leuk om te weten welk geslacht ons kindje heeft inderdaad! Vind het superleuk om iedereen om de tuin te leiden! Heel plezant!
We gaan volgende maand onze maxi - cosi kiezen en al wat kleertjes! Ons prutske heeft van z'n oma vandaag al een heleboel pakjes gekregen. Rompertjes, kapstokjes,...
We hebben inderdaad niet lang moeten wachten.
En dat bij velen van jullie een buikje begint te tonen, das normaal hoor! Ik had ook al een buikje om 8 weken. Ondertussen is dat buikje al flink uitgegroeid tot een 'echte' buik. Ach, maar nu mag het!
Ben ook gaan winkelen in een nieuwe winkel hier in de buurt en zal me maar is goed opkleden voor kerst en nieuwjaar! Keiplezant
Veel plezier dames! May the holiday spirit be with you!

Groetjes
Els

Link naar deze reactie
25/12/2007 @ 14:19
Dromelijntje

Hé Els: ja het lijkt me zooooo zalig om je dikke buikje mooi te laten uitkomen in kledij. Zo'n strak truitje... hm heerlijk als iedereen al zo goed kan zien dat je een wondertje verwacht. Draag je zo'n bola-belletje?

Verder probeer ik vandaag op iedereen zeker te reageren. Ik heb nog wat werk om alles te lezen. Zoals jullie kunnen zien op mijn banner heb ik gisteren mijn laatste pil genomen. Vanaf nu ben ik pilvrij. Nu nog even de laten doorkomen. Vanaf dan kan ik lekker gaan tellen en rekenen met mijn cyclus. Hopelijk blijft ie mooi zoals ie nu is. En vanaf eind april gaan we dan echt voor een wondertje. Gisteren heb ik een hele avond met zo'n klein prutsje rondgelopen. Eentje van één maandje. Zooooo'n lieverdje. 'k Heb dan wel wat vragen gekregen "wanneer beginnen jullie???". Hmmm toch maar wijselijk gezwegen .
Tot zo !

Link naar deze reactie
25/12/2007 @ 17:02
Sterre

Hallo allemaal

Wat is er hier veel gekletst!! Ik kan onmogelijk op iedereen reageren, sorry...

Nog maar eventjes en dan is het 2008!!!! Ik word rond 6 januari ongesteld en ik vind het prettiger om er dan daarna voor te gaan. Dan weet je precies hoe je cyclus loopt. Dus nog 2 weekjes.... ik kan het met gewoon niet voorstellen We kletsen hier nu al een paar maanden en we tellen met z'n allen af, en nu ineens is het (bijna) zover!!

Ik hoop dat we allemaal snel mogen zijn

Liefs Sterre

Link naar deze reactie
26/12/2007 @ 11:03
Charlotte

Elaba!

Jaja inderdaad Sterre, tis allemaal rap gegaan hé. Wij zitten al in de 1ste ronde. Ik probeer er niet te veel aan te denken.

Els, leuk dat je het geslacht al kent. Je begint het al goed te zien zeker?

Op kerstavond mochten we gaan eten bij mijn schoonouders. Mijne man zei plots aan tafel, ja als we nu volgend jaar met 3 zijn, gaat dat dan nog gaan? Komiek hé. Hij kijkt er ook wel hard naar uit!

Ik hoop dat we snel mogen volgen!

Ik !

Groeten Charlotte

[Laatst gewijzigd door Charlotte - 26/12/2007 @ 11:04] - Link naar deze reactie
26/12/2007 @ 11:52
Dromelijntje

Hallo Charlotte,
Ik wens jou en je man alvast vééééél klusplezier en hopelijk meld jullie wondertje zich snel aan !!! Ik duim voor jullie .
Groetjes, Dromelijntje xxx

Link naar deze reactie
26/12/2007 @ 12:06
Anke

@ Dromelijntje, heerlijk gevoel he, geen pil meer hoeven innemen!!
Nu kan het echt gaan beginnen, veel klusplezier!

@ Sijsje, nee, we zijn nog niet echt bezig met namen.
Dat komt wel, af en toe kijk ik het boek met alle voornamen nog es door, maar daar moeten we over een tijd maar es even voor gaan zitten samen.
En nee, ik wil absoluut het geslacht niet weten.
Mijn man wel, maar prima, dan weet hij het, zolang hij z'n mond maar niet voorbij praat.
Verder hebben we ook nog niks gekocht of gedaan voor het kindje.
Ik wil zowiezo tot na de 12 weken wachten voor ik iets durf te kopen.
Je weet maar nooit, en na die 12 weken kan het ook nog misgaan, maar de kans verminderd wel aanzienelijk.

@ Els, al goed verwend.
Leuk is dat he al die pakjes!
Ik had met kerstavond een jurkje aan, en mijn ouders zagen nu toch ook wel een duidelijke bolling naar voren komen!

@ Sterre, ja de tijd vliegt.
En ik kan je een tip geven als je straks voor de echt gaat, neem ook die tijd.
Je kleintje komt vanzelf, gewoon ontspannen mee bezig zijn!!!
Geniet van het klussen, het risico wat je loopt is dat je zwanger raakt, maar dat is ook wel de bedoeling.

@ Charlotte, leuk dat je man er ook al zo naar uitkijkt, het is echt leuk!

Link naar deze reactie
27/12/2007 @ 11:58
Greet

Hey iedereen.

We zijn er even tussenuit geweest. Een weekendje weg met de vrienden en dan kerst vieren bij mijn ouders. Toch ben ik altijd blij als ik terug thuis ben, hoe graag ik ook wegga... Maar Liese haar ritme ligt wat overhoop, hopelijk komt dat nu snel goed. Want na nieuwjaar zijn we weer even weg.

Alles goed iedereen? Voor de zwangeren niet te veel kwaaltjes?? Sorry dat ik niet op iedereen reageer!

We zijn in onze 1ste ronde, maar ik verwacht er niet te veel van. We zullen wel zien!!

Even nog het lijstje aanpassen!

Nog wachten:
- Sterre, 23, wachten tot januari (voor 1ste kindje)NL
- Dromelijntje, 24, wachten tot januari (voor 1ste kindje)
- Marian, 28, wachten tot januari (voor 3de kindje)
- Lien, 23, wachten tot januari (voor eerste kindje)
- Lise, 24, wachten tot februari/maart (voor 1ste kindje)BE
- Maryam, 29, wachten tot april (voor 2de kindje)
- Kim, 23, wachten tot april (voor eerste kindje)
- Sunshine, ?, wachten tot mei (voor 1e kindje?)

In afwachting:
- Kaatje, 27, bezig van 4 augustus (voor 1ste kindje)
- Lauie, 21, 4e ronde NOD 05/01.(voor 1ste kindje) NL
- Sijsje, 25, 1e ronde NOD 25/12, BE (voor 1ste kindje)
- Charlotte, 24, 1ste ronde NOD 19/01(voor 1ste kindje)BE
- Greet, 27, 1ste ronde(voor 2de kindje) BE

Zwanger:
- Els, 24, 1e kindje, uitgerekend voor 1 juli 2008
- Anke, 24, 1e kindje, uitgerekend voor 29 juli 2008
- Angelina, 26, 2de kindje, uitgerekend voor 12 augustus 2008
- Katleen, 24, 1e kindje, uitgerekend voor 20 augustus 2008

Grappige hé, die nieuwe smiley's...

Link naar deze reactie
27/12/2007 @ 13:28
Lien

Dag iedereen,

Ondertussen zijn ook wij aan onze eerste ronde gestart. 1 januari 2008 is een belangrijke dag...
Hoe is het met de zwangere buikjes? Benieuwd om jullie verhaaltjes te lezen.

Groetjes aan iedereen

Even lijstje aanpassen:

Nog wachten:

In afwachting:
- Sijsje, 25, 1e ronde NOD 25/12, BE (voor 1ste kindje)
- Lien, 23, 1e ronde NOD 16/01(voor eerste kindje)

Zwanger:

Link naar deze reactie
27/12/2007 @ 14:13
Lina

Hoi iedereen,

HOpelijk heeft iedereen een fijne kerst gehad! Het is eventjes geleden nu..maar met die dagen is het altijd zo druk.

Ik begin al een serieus buikje te krijgen, waarschijnlijk om dat dit mijn 2de is. Mijn broeken zijn te klein en moet telkens mijn knop openzetten. Ik ben gisteren toch maar een broek en rokje gaan kopen om aan te trekken. De rest van mijn kleren ga ik zolang mogelijk proberen te dragen!

Straks gaan we met Nino zwemmen en morgen mag ik eindelijk naar de gyn!

@Lien, Greet, Sterre, Dromelijntje, ik voor jullie hoor!!!!

@Els, wat leuk dat je het geslacht al weet! Ik gok zeker op een jongen! Waarom? Bij een jongen zien ze het al heel erg snel dat er iets tussen de beentjes hangt..ik was ook amper 15weken als de gyn iets extra heeft zien hangen, bij een meisje duurt het veel langer..vaak tot 20weken denk ik. Enook..je banner is nog steeds blauw

Verder niets nieuws te melden!

Groetjes

Link naar deze reactie
27/12/2007 @ 16:50
Lien

Hey iedereen,

Ik heb een vraagje: voor mijn banner moest ik mijn lengte van mijn cyclus opgeven. Ik heb daar 28 gezet omdat ik nog maar net met mijn pil gestopt ben. Nu vroeg ik me af of mijn eisprong niet vroeger kon zijn want loop al gans de dag rond met zeurende pijn in mijn onderbuik, precies of ik moet ongesteld worden... Verder ook wat griepsymptomen. Zou het kunnen dat mijn eisprong vandaag is ipv binnen aantal dagen?

Groetjes

Link naar deze reactie
27/12/2007 @ 17:44
Anke

Angelina, leuk dat je al een buikje begint te krijgen.
Nu kun je er trots op zijn en weet je dat het niet door teveel eten komt

Lien, ik weet het niet.
Ben totaal niet bekend met het voelen van eisprongen, nooit iets van gemerkt.
Ik denk dat je beter kan wachten tot je NOD, dan weet je het zeker.

Link naar deze reactie
27/12/2007 @ 20:08
Greet

Haha, ik ben content dat er ook eens iemand zegt dat die een eisprong niet voelt, ik heb daar dus ook absoluut geen idee van. Miss heb ik deze maand helemaal geen eisprong gehad omdat ik juist gestopt ben met de pil??
Ik had daar bij Liese ook al geen idee van, daarmee vind ik die banners wel handig. Alleen die NOD, waar halen jullie die?? Uitgerekend?? Daar heb ik precies nog geen zin in, anders is het zo aftellen

Was ik nog vergeten te zeggen, zowel mijn neef als mijn nicht verwachten een baby volgend jaar. Mijn ouders waren al bezig, oei volgend jaar 4 kindjes/baby's met kerst, wie weet wel 5!!

Link naar deze reactie
28/12/2007 @ 12:39
Lina

Ik voel die eisprong ook niet, ik merk het wel aan mijn afscheiding maar that's it. Bij Nino wist ik perfect wanneer ik vruchtbaar was..deze keer heb ik er helemaal geen idee van! Heb nochthans alles bijgehouden maar heb deze keer helemaal niet gemerkt..

Katleen, hoe zit het met jouw? We hebben je al effe niet meer gehoord?

Groetjes

Link naar deze reactie
28/12/2007 @ 13:34
Sijsje

Hallo allemaal,

@ Lien: ik weet niet of het je eisprong is. Het kan wel hoor, maar ik denk dat de kans ook groot is dat het gewoon ontpil-verschijnselen zijn. Daar heb ik ook redelijk veel last van gehad. Om zeker te zijn kan je wel nu al klussen, maar 'k zou ervan uitgaan dat de eisprong wat later komt. Bij veel vrouwen duurt de eerste cyclus na het stoppen met de pil toch wat langer dan 28 dagen.

@ Greet: je NOD kan je via deze site ook berekenen (http://www.9maand.com/v...baar/cyclus/bereken.php). Daar vul je de eerste dag van je laatste menstruatie in en dan krijg je onder andere je vruchtbare periode en je NOD.

@ Angelina: wel fijn dat je het al begint te merken aan je kleren. Veel succes bij de gyn, laat ons zeker weten hoe het was hé!

@ Anke: ik begrijp perfect dat je nog niet teveel met namen enzo wil bezig zijn als je nog geen 12 weken bent. Ik zou dat ook hebben. Nog eventjes afwachten, ik duim dat alles goed blijft gaan!

@ Dromelijntje, Sterre en Charlotte: veel succes!!!

@ Els: wat leuk dat jullie al spullen gaan uitkiezen. Dat lijkt me zo zalig aan zwanger zijn: samen alles uitkiezen voor je kindje. Geniet ervan!

Ik heb ook even het lijstje aangepast met m'n nieuwe NOD.

Nog wachten:

In afwachting:
- Sijsje, 25, 2e ronde NOD 21/01 (voor 1ste kindje) BE
- Lien, 23, 1e ronde NOD 16/01(voor eerste kindje)

Zwanger:

[Laatst gewijzigd door Sijsje - 28/12/2007 @ 19:31] - Link naar deze reactie
28/12/2007 @ 15:03
Anke

Je NOD is eigenlijk je dag dat je ongesteld moet worden.
Maar als je zwanger wilt worden dus niet... daarom Niet Ongesteld Dag.

Sijsje, deze zwangerschap voelt goed.
We weten wel welke kleur babykamer we willen, dat is dus al klaar zeg maar.
En die laatste 2 weken en 4 dagen komen we ook goed door, ik weet het zeker.
In het begin was ik nog niet zo zeker, maar m'n buik groeit, de echo's zijn elke keer vol goed nieuws, dus ik heb vertrouwen!
En ik geniet ook van m'n zwangerschap.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >