[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 09/12/2007 @ 12:49 Anoniem | Hallo, Ons eerste kindje is gestorven bij de geboorte. Nadien hebben we nog twee kindjes gekregen. Nu zouden we graag nog een kindje hebben, maar ik kan het fysiek en emotioneel niet meer aan om zwanger te zijn. Daarom spelen we nu met het idee om te adopteren, iets wat ik reeds heel lang als een optie zag. Een kindje dat een gezin en liefde nodig heeft, opnemen in ons gezin. Ik wilde eens informeren naar jullie ervaringen, zowel op emotioneel als praktisch vlak. Groetjes |
| 15/12/2007 @ 21:22 | Hoi Anoniempje, Ik zit al een beetje verder in de adoptieprocedure... Ik heb de cursus gevolgd (en daar krijg je alles te horen over het verder verloop). Daarna -ongeveer een half jaar later- begint het maatschappelijk onderzoek; vier gesprekken (2 met de psycholoog en 2 met de maatschappelijk assistente), en daarna wachten op het vonnis (nog eens drie maanden later)... Lang lang lang wachten dus.... Als je nog meer vragen hebt, laat je maar iets horen. |
| 27/12/2007 @ 16:33 Knuffeltje | Adoptie Hallokes, Wij zitten met de gedachten om eventueel over te gaan tot adoptie. Alleen weten we niet hoewa van start moeten gaan... Wij wonen in België en heb vernomen dat dit via Kind & Gezin is, kan er mij iemand veredere info geven aub. Alvast bedankt en knuffels xxx |
| 27/12/2007 @ 17:19 Karolien | Kijk eens op http://www.kindengezin....mas/Adoptie/default.jsp Daar vind je alle nodige informatie over zowel binnenlandse als buitenlandse adoptie. Ik kan je alleen iets meer vertellen over buitenlandse adoptie. Om daarmee te starten moet je je aanmelden bij Kind & Gezin. Nadat je 25€ betaald hebt, krijg je de infomap thuis gestuurd en word je op de wachtlijst gezet om de cursus te volgen. Dat zijn de eerste stapjes ![]() Groetjes, Karolien |
| 28/12/2007 @ 00:06 Knuffeltje | Adoptie Hey Karolien, Wel het zou gaan om een buitenlandse adoptie. Ik was reeds gaan kijken op de site van Kind & Gezin maar verstond er mij niet zo goed uit wat de eerste stap was. Je zegt dat ik le loet aanmelden en €25 betalen, hoe kan ik me aanmelden? Telefonisch? Per brief? Is er een formulier dat ik ergens kan downloaden? Sorry voor de lastige vragen hè ![]() Tnx en Knuffels xxx |
| 28/12/2007 @ 10:38 Karolien | Hoi knuffeltje, Kijk nog eens op http://www.kindengezin....arden_en_aanmelding.jsp Daar staat alle info over de voorwaarden en aanmelding voor buitenlandse adoptie. Bijna onderaan op die pagina staat het volgende: "Schrijf je in voor de procedure door het aanmeldingsformulier interlandelijke adoptie (80 kb) ingevuld per brief terug te sturen naar: Vlaamse Centrale Autoriteit Adoptie Hallepoortlaan 27 1060 Brussel adoptie@kindengezin.be Telefoon: 02 533 14 76 of 02 533 14 77 (ma, di en do van 9u30 tot 12u00, woe van 14u00 tot 16u00) Zodra de Vlaamse Centrale Autoriteit je aanmeldingsformulier heeft ontvangen, ontvang je een overschrijvingsformulier van 25 euro. Na betaling ontvang je een uitgebreide informatiemap. Het voorbereidingscentrum wordt op de hoogte gebracht en je wordt ingedeeld bij de groep die het dichtst bij je woonplaats ligt." Dus dat document kan je downloaden en afprinten. Als je dat dan ingevuld terug stuurt naar K&G, wordt de hele procedure gestart. Groetjes, Karolien |
| 28/12/2007 @ 13:43 Knuffeltje | Adoptie Hey Karolien, Bedankt voor de info!! Nu kunnen we verder ![]() Weet jij met welke landen K&G samenwerkt? Groetjes xxx |
| 28/12/2007 @ 15:07 Tabitha | Hallo, K&G is de centrale autoriteit; het overkoepelende geheel zeg maar. Zij werken niet samen met landen, dat doen de adoptieburo's waar je je kan inschrijven nadat je door een rechter bent goedgekeurd om te adopteren. Met welke landen de verschillende buro's samenwerken kan je terugvinden op hun sites. In België zijn er 5 erkende diensten: - Het kleine mirakel - Fiac - Ray of Hope - Horizon - De vreugdezaaiers Een link naar hun sites kan je ook vinden via onze blog: http://our-ethiopian-flower.blogspot.com/ (dat is makkelijker dan hier al de sites zitten overtypen) ;-) Eens je de infomap ontvangt zal je daarin ook veel info terugvinden omtrent het verloop van de procedure: hoe, wie, wat, waar, kostprijzen.... alsook over de adoptieburo's en de verschillende herkomstlanden en hun eisen/voorwaarden. Veel succes! Tabitha |
| 28/12/2007 @ 16:05 Karolien | Bedankt Tabitha ![]() |
| 28/12/2007 @ 23:30 Knuffeltje | Adoptie Hey, We hebben vandaag een gesprek gehad met een koppel die reeds 2 kindjes geadopteerd hebben 1tje uit China en 1tje uit Thailand. Het verhaal is zo mooi... Dat we na het gesprek echt zo het gevoel hadden dat we ervoor willen gaan.Volgende week ga ik het formulie versturen om te kunnen starten met het voorbereidingsprogramma ![]() We weten wel nog niet uit welk land maar eigenlijk maakt dat niet zoveel uit, als we maar een kindje hebben. Nen dikke merci voor jullie info!!! ![]() xxx |
[Reageer]

adopteren

Dat we na het gesprek echt zo het gevoel hadden dat we ervoor willen gaan.