< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Stoppen met de pil in januari 2008

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
Stoppen met de pil in januari 2008
01/01/2008 @ 15:59
Sijsje

Online Status Bekijk profiel
Hallo allemaal,

Ook ik wens iedereen het beste toe voor 2008!

Voor de zwangere dames: een hele mooie en vooral gezonde !

Voor de nog niet-zwangere dames: dat jullie snel mogen zijn!

Liefs,
Sijsje

Link naar deze reactie
01/01/2008 @ 18:42
Anke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Lauie, ik heb het al een keer geprobeerd.
Toen kon ik een klein fotootje plaatsen, maar als ik em groter maakte werd ie wazig.
Hoe doen jullie dat dan?

Link naar deze reactie
01/01/2008 @ 23:21
Lise

Aan iedereen een gelukkig nieuwjaar!

Hier zijn de twijfels terug toegeslaan zoals deze zomer, we willen het echt wel maar 't blijft toch een grote stap. Deze keer zullen de twijfels het hopelijk niet halen. Er zal wel altijd iets zijn die ons doet twijfelen. Ik wil er echt voor gaan! Mijn vriend wordt wel zekerder tijdens de zwangerschap! 't Kan immers nog een tijdje duren he.... Zeg dames, succes met de pilstoppen, zoals gepland gaan wij nog een tijdje door tot half februari ongeveer. Er zal nog veel gepraat worden bij ons... Eigenlijk wilde ik zo graag al kunnen vertellen dat we zwanger zijn (freaky he want we zijn nog steeds aan de pil) 't zal voor een andere gelegenheid zijn, pasen misschien

vele groetjes en moge 2008 een fantastisch jaar worden!
lise

Link naar deze reactie
01/01/2008 @ 23:56
Charlotte

Elaba!

Ik heb enorme krampen, ik vermoed dat mijn eisprong eraan komt!
Had deze avond ook nog rekbaar slijmverlies, dus we weten weer wat gedaan! Heb er echt veel last van. Zo een zeurderig gevoel in de onderbuik, net of ik moet ongesteld worden.

Zijn er nog mensen die daar veel last van hebben en dus ook duidelijk voelen dat de eisprong eraan komt?

Groeten Charlotte

Link naar deze reactie
02/01/2008 @ 00:08
Sterre

@Lise;ik hoop dat jullie er ook snel voor gaan!

@Charlotte; ik heb wel het idee dat ik mijn eisprong voel, maar ik weet dat niet zeker want ik heb op die momenten geen ovulatietest gedaan. Ik had last van krampen in mijn onderbuik links en rechts, pijnlijke borsten en veel zin om te vrijen Heb jij ovulatietesten of niet?

Link naar deze reactie
02/01/2008 @ 09:46
Anke

Lise, nu maar hopen dat jullie er snel voor gaan.
Twijfels heb je altijd, nu, als je zwanger bent en als het kindje er is.
Ik denk dat het volkomen normaal is, en juist ook goed.
Je springt niet zomaar in het diepe, je denkt er wel eerst goed over na.

Charlotte, ik heb totaal geen ervaring met het voelen van eisprongen.
In al die jaren dat ik ongesteld ben heb ik nog nooit iets gevoeld.
Heb me ook nooit bezig gehouden met ovulatietesten of slijmvlies.
Ben er gewoon voor gegaan en heb er een jaar voor uitgetrokken, zou het dan niet lukken zou ik wel eens verder gaan kijken.
Weet dat je lichaam er gewoon veel te veel op reageert als je TE veel bezig houdt.
Mijn menstruatie bleef ook een keer bijna 2 weken uit, helemaal toen ik dacht misschien wel zwanger te zijn.
Na een negatieve test kwam de opluchting en ontspanning en een paar uur later was ik ongesteld.

Maar goed aan je banner te zien zou het natuurlijk wel mogelijk zijn.

Pfff, ik ben hier zo ontzettend verkouden.
M'n hele hoofd zit vol!!!
M'n stem is half weg en m'n keel voelt aan als schuurpapier.
Vreselijk.
Maar het gaat gelukkig ook weer over.

Link naar deze reactie
02/01/2008 @ 13:12
Dromelijntje

Hallo !

Ik wil iedereen hier een gelukkig en vredevol 2008 toewensen ! Hopelijk wordt 2008 een vruchtbaar jaar ! Wij duimen voor iedereen . Voor onze vier zwangeren wordt het het jaar van hun wondertje . Voor de rest onder ons wens ik een mooie zwangerschap toe .

Vanavond is mijn eerste avond zonder pil .... jeah ! Raar ! Hadden diegene die al gestopt zijn rare pil-stop-verschijnselen?

Groetjes, Dromelijntje xxx

Link naar deze reactie
02/01/2008 @ 18:57
lauie

Hallo,

@ Dromelijntje, ik weet niet of het kwam van het stoppen emt de pil of met het feit dat je hoopt dat je zwanger bent. Ik voelde me wel veel beter zonder al die hormonen maar had ook wel steken en pijn in mijn borsten.

@ Anke, vervelend dat je zo verkouden bent. Het is wel de tijd van het jaar he, iedereen heeft er last van.

@ Charlotte, ik denk ook zeker te weten dat ik mijn eisprong voel. 1 keer in de maand heb ik een steek links of recht in mijn onderbuik. Ik ga er toch vanuit dat het mijn eisprong is en het klopt vaak ook met mijn banner.

@ Lise, ik snap die twijfels heel goed. Ik had/heb ze ook. Ben bang dat die twijfels ook nooit helemaal weg zullen gaan. Ik moet zeggen dat als de stap eenmaal genomen is en je er allebei zeker van bent het ook erg leuk is en de twijfels op de achtergrond raken. Ik denk dat die ook wel weer terugkomen als we een positieve test in ons handen hebben.

Ik lig echt vaak in een deuk om mijn ventje. Hij wil tegenwordig geen zaad meer 'verspillen' dus iets anders dan 'de daad' gebeurt er niet meer haha. Ook wil hij het niet te vaak doen want stel je voor dat het de kwaliteit aantast haha, nu al een overbezorgde papa.

Qua symptomen heb ik nog steeds last van die steken en krijg ik af en toe een vlaag van misselijkheid. Net had ik spaghetti gemaakt, ben ik normaal dol op, nu vond ik het echt stinken. Heb mijn ventje erbij geroepen en die vond het lekker ruiken. Vaag maja ben bang dat het gewoon tussen mijn oren zit, met al mij problemen kan ik me niet voorstellen dat het nu al raak zou mogen zijn. We zien wel..

groetjes lauie

Link naar deze reactie
02/01/2008 @ 20:19
Anke

Lauie je weet maar nooit.
Het hoeft maar 1x goed te gebeuren en het is raak!!!
Even afwachten nog maar!

Vanmiddag de angelsound gehaald, vanavond uitgeprobeerd.
Na lang zoeken hoorde ik ineens iets, man erbij geroepen die zei dat het toch wel langzaam ging.
Ik weer luisteren, ja, idd.
Toen ik goed keek waar ie zat was het m'n lies, dus waarschijnlijk de lies-slagader, en ja hoor!! In m'n andere lies exact hetzelfde geluid.
Hahaha!!!
Maar nog geen hartje kunnen vinden helaas.
Es kijken of de verloskundige het wel kan vinden vrijdag.

Link naar deze reactie
02/01/2008 @ 22:56
Lise

hey dames!

het is officieel, op 17 februari stoppen we met de pil!!!!!!
Mijn ventje was wat bang voor de verantwoordelijkheid maar heb hem kunnen overtuigen met het feit; als we ervoor gaan in februari ligt er niet in maart een kindje in ons armen he, reken maar op een jaartje, tijd genoeg dus om aan die verantwoordelijkheid te wennen! en dat vond hij dus ook... Yiga, ben dolgelukkig!!!!

Toen in in de zomer 07 eventjes gestopt was had ik ook allerlei ontpil verschijnselen. Jah die hormonen doen iets met je lichaam! de gyneacoloog vertelde mij laatst dat je toch minstens op 3 maand moet rekenen (gemiddelde) totdat je lichaam weer op de plooi is...

Hopelijk rond april 2009 een boeleke voor ons!

Lise

Link naar deze reactie
03/01/2008 @ 06:47
lauie

Hallo,

nou ik heb helaas bezoek gehad van de vanmorgen. Beetje jammer, en toch ook wel ergens onverwachts. Maar nieuwe ronde, nieuwe kansen. Mijn volgende nod is 29-01-2009.

Moet nu gaan werken, kan ik mijn gedachten ook verzetten.

groetjes lauie

Link naar deze reactie
03/01/2008 @ 10:31
Els296

wow lauie, 29-01-2009... Das pas een lange cyclus Typfoutje?

Groetjes
Els

Link naar deze reactie
03/01/2008 @ 10:38
Anke

Hahahaha!!!!

Maar Lauie, jammer voor je.
Ik hoop de volgende ronde meer geluk voor jullie.
Ach, nu weet je wel hoe je cyclus is.

Link naar deze reactie
03/01/2008 @ 10:39
Anke

Vanmorgen de angelsound nog een keer geprobeerd, er werd als tip gegeven een volle blaas houden, dan zou het makkelijker gaan omdat je baarmoeder dan net even wat anders ligt.
En ja hoor, even zoeken, en het hartje hoorde ik.
Eerst iets wat verdacht veel op die van mij leek, dat was zeker rond de 80 slagen / minuut en daarna iets wat ik niet kon bijhouden met tellen zeg maar.
En ik moest ook de hele meebewegen naar rechts anders viel het geluid weg, dus 100% zeker, dat was m'n kindje!!!!!
En zwemmen kan hij/zij als de beste!

Link naar deze reactie
03/01/2008 @ 15:17
marian

Hoi allemaal,

Hier ben ik ook nog eens. Het is een tijdje geleden, maar ik ben in de tussentijd flink ziek geweest, en heb dus 2 weken in mijn bed gekampeerd Gelukkig gaat het nu een beetje beter, en kan ik weer eens bijlezen.

Als jullie het niet erg vinden, zou ik graag nog even op het lijstje blijven staan. De storm is hier min of meer overgewaaid dus. We beginnen er nog niet direct aan, ook al omdat ik eerst mijn medicatie helemaal op peil wil hebben voor we ervoor gaan (als die verkeerd afgesteld is, heb je toch meer kans op een miskraam of problemen in de orgaanontwikkeling van het kindje). Maar ik denk zo ergens halverwege het jaar, dat de kans dan reëel is dat het er toch van komt. Mijn man heeft nu éindelijk begrepen dat het best nog even duurt voor die derde er ook echt is. Mare zal er zowat 3,5 zijn als alles vlot verloopt, en Dries ruim 5, dus dan moeten we ook niet meer té lang wachten als we het nog willen. Ik heb sowieso gezegd dat ik tenminste begonnen wil zijn voor ik 30 word, anders hoeft het voor mij niet meer. En ik wordt er in maart ook alweer 29! Ik zal dus straks even het lijstje aanpassen en kopiëren.

Wat mij wel opvalt, is dat de zwangeren onder ons allemaal zo snel zwanger geworden zijn! Velen in de eerste of tweede ronde al! Ik deed er toch wel wat langer over moet ik zeggen... Bij Dries was het de derde ronde raak, bij Mare pas in de vijfde. En dan vond ik het bij ons al vlotjes gaan!

Ach ja, natuurlijk ook van hieruit de beste wensen voor jullie allemaal he! Ik zou het bijna nog vergeten... En dat 2008 ons allemaal een gezonde baby en een voorspoedige zwangerschap mag brengen!

Zo, ik ga er maar weer eens vandoor! Nog even het lijstje, en dan: tot de volgende keer!

Nog wachten:
- Sterre, 23, wachten tot januari (voor 1ste kindje)NL
- Dromelijntje, 24, wachten tot januari (voor 1ste kindje)
- Lise, 24, wachten tot februari/maart (voor 1ste kindje)BE
- Maryam, 29, wachten tot april (voor 2de kindje)
- Kim, 23, wachten tot april (voor eerste kindje)
- Sunshine, ?, wachten tot mei (voor 1e kindje?)
- Marian, 28, wachten tot juli (voor 3de kindje)BE

In afwachting:
- Kaatje, 27, bezig van 4 augustus (voor 1ste kindje)
- Lauie, 21, 4e ronde NOD 05/01.(voor 1ste kindje) NL
- Sijsje, 25, 2e ronde NOD 21/01 (voor 1ste kindje) BE
- Charlotte, 24, 1ste ronde NOD 19/01(voor 1ste kindje)BE
- Greet, 27, 1ste ronde(voor 2de kindje) BE
- Lien, 23, 1e ronde NOD 16/01(voor eerste kindje)

Zwanger:
- Els, 24, 1e kindje, uitgerekend voor 1 juli 2008
- Anke, 24, 1e kindje, uitgerekend voor 29 juli 2008
- Angelina, 26, 2de kindje, uitgerekend voor 12 augustus 2008
- Katleen, 24, 1e kindje, uitgerekend voor 20 augustus 2008

[Laatst gewijzigd door marian - 03/01/2008 @ 15:19] - Link naar deze reactie
03/01/2008 @ 16:59
Sterre

Lieve allemaal,

Even een snel berichtje van mij.
Ik denk dat wij toch nog niet deze maand ervoor zullen gaan. Eerlijk gezegd zit het me namelijk niet lekker als ik nu zwanger zou raken, want ik heb nog steeds geen gezond gewicht. Daarnaast zijn we ontzettend druk de komende tijd met ons huis. En we willen graag dat als we ervoor gaan, we dat op een ontspannen manier kunnen doen.
Ik denk dat we rond februari/maart ervoor zullen gaan, maar ik wil me eigenlijk niet vastpinnen aan een datum. Als het goed voelt voor ons, dan gaan we ervoor. Dat kan over 2 weken zijn en dat kan over 2 maanden zijn.Ik pas het lijstje daarom ook niet aan.

We zien het gewoon wel; een kindje komt er sowieso

Jullie horen wel waneer ik in spanning zit voor mijn NOD!!

Link naar deze reactie
03/01/2008 @ 17:24

Hey meiden

Weeral lang geleden. Er is ook een heleboel gebeurd ondertussen...

Gisterenmorgen had ik een klein druppeltje rood bloed in mijn broek. Ik heb ineens naar mijn gyn gebeld en die zei dat ik vandaag mocht langskomen om het eens even te controleren.
Dus deze voormiddag was het zover, onze eerste echo! en ja hoor het hartje ging fel te keer, het sloeg 133! en alles zag er goed uit. Het feit dat ik af en toe bruin verlies heb en gisterenmorgen een druppeltje rood bloed had komt omdat er innestelingsbloed te zien in in de placenta. Dit kan geen kwaad zei gyn, komt wel meer voor. Dus ik kan de komende weken nog wel bruinverlies hebben (of rood).
Was wel even schrikken hoor, maar alles lijkt in orde te zijn!

Lauie: vind het spijtig voor jou maar volgende keer gewoon beter! het lukt je wel!

Link naar deze reactie
03/01/2008 @ 17:41
Sijsje

Hallo dames!

@ Katleen: wel even schrikken zeg dat bloedverlies. Gelukkig heeft de gynae een oorzaak kunnen vinden en kan je nu weer opgelucht ademhalen! Zalig dat de echo zo goed verlopen is, geniet ervan!

@ Sterre: jammer dat jullie het even moeten uitstellen, maar ik denk dat het een verstandige beslissing is. Als je je er niet 100% goed bij voelt, kan je maar beter nog even wachten. Uitstel is zeker geen afstel hé!!!

@ Marian: tof dat jullie er dan toch nog voor gaan. Ik vind idd ook dat het bij velen heel vlot gaat, maar des te beter hé. Ik stel me in op een half jaar tot een jaar moeten proberen. Natuurlijk hoop ik wel stiekem dat het sneller zal gaan hoor.

@ Anke: zalig zeg dat je het hartje dan echt kan horen met die angelsound!

@ Lauie: zo jammer dat de duiveltjes zijn doorgebroken, maar de moed niet verliezen hé. Volgende ronde meer geluk ...

@ Lise: voor jullie komt het dan ook heel dichtbij hé. Spannend!

Ik ga maandag naar de HA, want mijn menstruatie houdt nu al bijna twee weken aan. Vijf dagen was het echt bloedverlies, maar sindsdien heb ik elke dag nog heel lichtjes bruin- en/of bloedverlies. Ik ben er wel een beetje ongerust over, want ik denk niet dat de vruchtbare dagen kunnen aanbreken als je nog wat bloedverlies hebt. We zullen toch klussen, maar ik denk dus niet dat ik een eisprong zal hebben. We zien wel, ik zal jullie iets laten weten als ik bij de HA geweest ben.

Liefs,
Sijsje

Link naar deze reactie
03/01/2008 @ 17:53

Sijsje:heb je al getest of je misschien zwanger bent?

Link naar deze reactie
03/01/2008 @ 18:06
Sijsje

Hey Katleen,

Dat heb ik nog niet gedaan, maar zie er eigenlijk ook het nut niet van in. Ik ben echt wel ongesteld geweest vijf dagen lang (met ook hevige krampen), dus het lijkt me onmogelijk dat ik zwanger ben. Ik heb sinds gisteren ook weer menstruatiekrampen en sinds een week pijnlijke borsten (dus van na m'n menstruatie). Echt een heel vreemde situatie hoor, ik kan er niet meer aan uit. Waarom zou jij wel testen?

Op andere topics lees ik dat het zou kunnen dat m'n hormonen ontregeld zijn, maar op internet lees je bij tussentijdse bloedingen ook veel ergere dingen zoals endometriose en poliepen. Ik zal me er maar niet teveel in opwinden en afwachten wat de HA zegt hé. Hopelijk is het gewoon nog van ontpillen ofzo.

Groetjes,
Sijsje

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >