< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Vader worden/zijn... » Papa vindt zichzelf te oud

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Vader worden/zijn...
Papa vindt zichzelf te oud
04/06/2007 @ 10:18
Balouke

Online Status
Hallo, ik ben nu bijna 30 en wil dolgraag een kindje. Mijn vriend is echter 46 en heeft al 2 kindjes. Hij vindt zichzelf te oud, tegenover het kind vindt hij het oneerlijk omdat het in de puberjaren een 'oudere papa' zal hebben. Ik begrijp zijn probleem we en heb daar persoonlijk geen problemen mee, maar zijn er misschien mensen hier die hetzelfde meemaken/meegemaakt hebben. Vinden jullie het ook niet kunnen dat een man op leeftijd nog kinderen maakt of is er geen probleem. We denken natuurlijk aan het welzijn van het kind hé!

groetjes,

Balouke
Link naar deze reactie
04/06/2007 @ 10:42
Ann G.

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi,

Wat zegt een leeftijd ? Er zijn mannen die op hun 40 precies al bejaard zijn en dan zijn er mannen die op hun 60 nog vol energie zitten.Mijn man wordt dit jaar 45 dus hij was 44 toen onze jongste geboren werd en eigelijk staan we daar niet bij stil.
Ik zie dat jullie veel in leeftijd verschillen , als jij nog een kindje wil , moet je vriend daat natuurlijk wel rekening mee houden .
Ik weet niet of je kinderen van jezelf hebt maar ik vind dat hij je dat niet mag ontzeggen.Dat zijn nu eenmaal de concequentie van een jonge vrouw te hebben.

groetjes

Link naar deze reactie
04/06/2007 @ 11:11
Balouke

Online Status
Hallo,

bedankt voor de reactie hé, ik heb zelf nog geen kindjes, juist daarom dat het bij mij echt begint te kriebelen. Hij denkt dat iedereen 'opa' zal zeggen hé als hij dan ouder is. Maar ik vind zelf ook dat de leeftijd geen probleem is! Ik heb er met nog niet zo veel mensen over gepraat, omdat ik toch vind dat het uiteindelijk onze beslissing moet zijn.

gr
Link naar deze reactie
04/06/2007 @ 11:31
Marleen

46 is nog niet echt heel oud. Je hebt vrouwen die op die leefdtijd nog moeder worden en dat lijkt mij een groter probleem maar neit onoverkomelijk
(ff oneerbiedig, niet vervelend bedoeld) je man kon natuurlijk weten als hij een relatie met een jong blaadje als jou begint dat je op een gegeven moment moedergevoelens gaat ontwikkelen. Heel natuurlijk
Dat is het risico van het vak
Misschien moet je aan extra zaken denken. Zo kan je man eerder overlijden dan dat je kind zijn opleiding heeft voltooid (wat veel geld kost) misschien zou er een extra studiefonds opgericht moeten worden.
Of een extra spaarpotje voor zijn opvoeding.
Maar niets wat onoverkomelijk is Dat soort dingen zijn te regelen En opa?? Je bent zou oud als dat je zelf voelt. Ik had een vriendin haar moeder was op d'r 35ste al zo grijs als mijn oma. het zegt dus niets
Link naar deze reactie
04/06/2007 @ 11:50
Leen

Online Status Stuur bericht
De papa hier is 44 en hij vindt zichzelf helemaal niet te oud om papa te zijn. Het is zelfs zo dat hij er graag nog eentje bijwil.
Natuurlijk denken we aan later maar dat is momenteel niet onze prioriteit!
Hopelijk kan je je man snel overtuigen.

Groetjes
Leen

Link naar deze reactie
04/06/2007 @ 11:51
Balouke

Online Status
daar denk ik ook allemaal aan hé, stel dat hij vroeger sterft en zo, is dat dan niet erg tov het kindje dat zijn papa al vroeg weg is? Het zal allemaal wel afhangen van de situatie. Op het moment dat wij een relatie begonnen, ong 3 jaar geleden, wou ik ook geen kinderen. Is eigenlijk bij mij heel snel opgekomen. Misschien moet hij nog even aan het idee wennen, hij sluit het ook niet volledig uit. Maar ik ben zo ongeduldig!
Link naar deze reactie
07/06/2007 @ 14:18
Ann G.

Balouke : als je man leeft tot zijn 85 jaar wat tegenwoordig heel normaal is , is je kindje een veertiger.Dus dat vind ik niet echt een argument, hij zal nog heel veel met zijn kindje kunnen doen.
Ik lees dat hij het niet volledig uitsluit dus hij zal er wel rekening me gehouden hebben dat op een bepaald moment je moedergevoelens de kop zouden opsteken Bespreek het allemaal rustig en de tijd zal wel raad brengen.

Link naar deze reactie
25/07/2007 @ 15:57
Ante

Hey

Wij zijn vorig jaar voor het eerst mama en papa geworden, ik 25, mijn vriend 40. Hij voelt zichzelf niet te oud, en ik vind dat zelf ook niet, zeker niet als ik zie hoe hij met ons meisje speelt en ravot. We kijken er zelfs misschien naar uit om binnenkort aan een tweede te beginnen.

Over dat overlijden en dergelijke, een jonge papa kan ook plots sterven (auto-ongeluk, ziekte, ... daar staat tegenwoordig geen leeftijd op). Zoiets kan je moeilijk voorzien, het gebeurt, vroeg of laat, en dat is bij iedereen zo.

Ante
Link naar deze reactie
09/09/2007 @ 21:56
Cindy

Balouke,
enerzijds wil ik je niet afschrikken en zou ik je net als de dames hierboven alleen maar positieve verwachtingen willen doorgeven... maar je hoort me al afkomen... het is echt wel de moeite om bij het leeftijdsverschil stil te staan hoor.
Ikzelf ben 13 jaar jonger dan mijn vriend. Ik 35, hij dus 48. We hebben een kind nu van 2,5jaar. Destijds stonden we achter een baby, allebei hoor maar nu ik over een tweede denk, hoor ik van hem dat dit kind toch niet zo makkelijk voor hem is dan wat hij had gedacht. Hij schuift voortdurend taken naar mij door - taken die de meestje jonge papa's wel op zich zouden nemen - omdat hij "toch geen 30 meer is". Hij speelt geregeld met onze dochter, maar de bewondering die ik daarvoor moet opbrengen is eindeloos, immers "ik ben geen 30 meer". Hij spreekt er geregeld over te willen "uitbollen" (denkt al aan op pensioen gaan) terwijl ik nog heel andere plannen heb. Hij doet zijn uiterste best en is echt wel een lieve papa, maar soms lijkt het inderdaad alsof we in een andere wereld zitten.
Langs de andere kant - en ik weet niet of dat aan zijn leeftijd ligt - lijkt hij enorm te hunkeren naar onze relatie VOOR onze dochter er was. Hij zegt soms "daar schiet niks nog van over". En voor een stukje heeft hij gelijk; er is enorm veel veranderd in onze relatie. Hij moet het doen met véél minder aandacht, en ik heb het gevoel dat hij zelfs nu na 2,5jaar daar niet aan gewend geraakt.
Ik weet niet hoe jouw partners karakter is. Die van mij is erg impulsief, altijd geweest. Had al twee volwassen kinderen toen ik hem leerde kennen en ik denk dat hij zijn ongedwongen leventje van voorheen mist. Is jou partner iemand die met beperkingen kan leven (kinderen vragen immers in de eerste plaats regelmaat)? Plots moet je eerst nadenken over wie kan babysitten, voor je samen besluit uit te gaan eten of een terrasje te gaan doen.
Ik weet het soms niet: is het ons leeftijdsverschil dat onze relatie sinds de geboorte van onze dochter zo heeft verziekt, of is het het feit hij aan vrijheid en aandacht heeft moeten inboeten??

Weet Cindy, het is echt niet mijn bedoeling je te ontmoedingen hoor. Maar als ik jou was... ik zou er echt wel héééééél goed over nadenken. Niet zozeer over je kinderwens - want hier zou ik zeggen: zet die voor niemand opzij!!!, je zou er alleen maar veel spijt van krijgen. Maar wel over een partner die ouders dan jij en al van bij het begin zijn twijfels uit over een babytje.

Cindy
Link naar deze reactie
11/09/2007 @ 13:03
Liesje

Online Status
Hoi,

Wij zijn niet in jouw geval; mijn man is zelfs jonger dan ikzelf.
Maar mijn man zijn vader was ook 45 toen mijn man geboren werd. Er zijn eigenlijk nooit problemen geweest ivm de leeftijd. Nu is hij 74 maar kan nog goed mee. Iedereen schat hem zelfs jonger dan hij in werkelijkheid is. Het is dus voor "later" ook niet noodzakelijk een probleem.
Nu geniet hij volop van het "opa-zijn". Dat vind ik eigenlijk een veel groter nadeel: een oude opa, de kans is groot dat de kindjes hem niet meer goed zullen kennen later. Het is natuurlijk nog altijd mogelijk dat hij 90 jaar wordt, laten we dat hopen!

Groetjes, Lies

Link naar deze reactie
03/01/2008 @ 20:10

Online Status Stuur bericht
hallo

hier ook groot leeftijd verschil....ik ben 26 en mijn man wordt over 2 maand 43 jaar .....mijn man is eerder getrouwd geweest en heeft altijd een kinder wens gehad maar zijn ex-vrouw niet zo

op dit moment ben ik voor de derde keer zwanger (ons eerste kindje is op 20 weken stil geboren) als het aan hem zou liggen dan zouden we door gaan tot we een heel elftal hebben ....maar kweenie of ik dat ga volhouden ...ik vind kindjes prachtig maar om zo vaak zwanger te zijn

Ik moet er wel bij zeggen dat ik op onze 2 de date al gevraagt heb of hij nu nog wel kinderen wou ....hoewel ik over mijn oren verliefd op hem was als het antwoord nee was geweest denk ik niet dat ik de relatie door had gezet...

Link naar deze reactie
30/01/2008 @ 15:25
Maike

Ik denk dat er veel zit in wat Cindy schrijft. Het is belangrijk om te kijken naar de persoon en niet zo zeer alleen naar die cijfers die zijn leeftijd zijn.
De ene man van 46 is de andere niet.

Mijn man is 42 en wij krijgen binnenkort ons tweede kindje. Hij leeft er naar toe als elke andere optimistische papa van 30 of 50. Hij leeft zich compleet uit met ons andere kindje en het is hem nooit teveel (in ieder geval niet omdat hij moe is vanwege zijn leeftijd).

Een goede vriend van ons was 43 toen hij (weer) vader werd en dat gezin beleeft precies de situatie die Cindy beschrijft. Nog erger zelfs: hij is meer op pad met zijn vrienden om maar niet thuis tussen de vermoeiende jonge kinderen te zitten.

Ik denk dat geduld en goed overleg met je vriend belangrijk zijn. Wat verwachten jullie etc.
Maar nogmaals, volgens mij staat dit redelijk los van leeftijd maar hangt het meer samen met iemands karakter en wil...

Problemen als overlijden als het kindje nog jong is lijken mij niet echt dingen om over na te denken. Een jonge papa kan ook iets overkomen en dan groeit je kindje ook zonder papa op.

Succes!

Maike
Link naar deze reactie
25/02/2008 @ 15:12
VaNeSsA

hier geen relatie met een oudere man, maar mijn vader had wel een relatie met een vrouw die mijn leeftijd heeft, ze hebben samen 1 kindje mijn zusje is nu 5 terwijl ik zelf bijna 27 ben. die relatie is nu afgesprongen omdat ze nog een kindje wou maar mijn vader helemaal niet meer, wat ik ergens ook wel versta, hij heeft 3 volwassen kinderen, 1 achterkomertje (die we heel graag zien) en bijna 6 kleinkindjes... Hij heeft zoiets van , nee genoeg is genoeg, ik hoef niet meer in de pampers te zitten, ik heb genoeg kindjes rond om mij, we hebben nog een dochtertje het is genoeg! (zijn woorden niet die van mij)

ik versta hem helemaal maar ik verstond haar ook wel , het kan nu eenmaal niet prettig zijn om mensen in je omgeving kindjes te zien krijgen en zelf sta je daar met je kinderwens.

je moet daar zelf met je partner over beslissen, en wat betreft een oudere man met een jongere vrouw die moeten daar maar de gevolgen bijnemen, is dikke zever, je wordt verliefd op iemand een persoon niet op de leeftijd!

btw mijn papa die wordt er 55 en de mama van mijn halfzusje is 27

groetjes

Link naar deze reactie
25/02/2008 @ 15:33
m8eldv

Online Status Bekijk profiel
ik kan er zelf niet over meespreken uit eigen ervaring, maar ik denk dat het inderdaad zowel voor- als nadelen heeft.
Belangrijkste lijkt me dat jullie er allebei achterstaan... welke leeftijd ook. Gezien dat dat nu nog niet helemaal het geval is, start je ook niet ideaal (niets met leeftijd te maken vind ik).

Mannen hebben het nu wel eenmaal moeilijker met "veranderingen" dan vrouwen, dus elke nieuwe situatie vraagt over het algemeen (maar is niet altijd zo natuurlijk) meer tijd voor een man dan voor een vrouw.

Maar het lijkt me dan weer een voordeel als jouw man enkele jaren verder is en met pensioen kan of beetje uitbollen en zo ineens véél meer tijd heeft voor de kinderen dan de meeste jongere en werkende papa's.

Mijn man heeft zo een collega gehad die met prépensioen is gegaan omdat hij voor de kinderen die hij met zijn tweede vrouw heeft wil zorgen. Heerlijk toch!

Succes met de keuze.

m

Link naar deze reactie
25/02/2008 @ 20:25
Jojo

Online Status Bekijk profiel
Hoi,

de vader van mijn man is nu 72 en gelukkig heel fit en gezond! Mijn man is 30 dus zijn vader werd op z´n 42 papa.
Op zich kan 46 nog wel. Mijn vriend heeft dit nooit als vervelend ervaren en heeft zich er nooit voor geschaamd.

Maar zijn vader is nu nog heel fit en gezond. De kans bij een oudere vader is natuurlijk wel iets groter dat hij het niet meer meemaakt om op de bruiloft van zijn kind te zijn, zelf opa te worden en dit soort belangrijke dingen.

Maar ja leeftijd zegt niet alles hoor!!!! Er zijn vrienden uit onze groep die jonge ouders hebber waarvan er al 1 of zelfs in één geval 2 ouders overleden zijn. Terwijl mijn man allebei zijn ouders nog heeft (hij 30, ouders 65 en 72 jr.) Je ziet ook regelmatig mensen bij de overlijdensadvertenties staan van 45 jaar....helaas.

Je bent zo oud als je je zelf voelt!

Link naar deze reactie
04/03/2008 @ 16:14

Hoi,

Je verhaal is zeer herkenbaar..Ik was al mamma van twee kinderen uit vorige relatie..En toen ik een jaar gescheiden was kwam ik men partner tegen..Deze riep hetzelfde als jouw partner..Echter vorig jaar maart werd ik zeer onverwacht toch zwanger..(ik zou volgens doktoren niet meer zwanger kunnen worden wegens afwijking eileiders..) Hij veranderde als een blad aan de boom..Ineens vond hij het geweldig en wilde hij echt papa zijn..Echter onze droom sloeg al snel uiteen..Op 27 april kwamen ze er in het ziekenhuis achter dat ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had en moest ik met spoed opgenomen worden..Hierna bleven de gevoelens knagen zowel van mijn kant als van zijn kant..Tja wilde ik een kleine kans maken op een gezonde zwangerschap zou ik me moeten laten oppereren aan mijn overgebleven eileider..Dit is in augustus 2007 gebeurd..En zoals je kan zien nu toch weer zwanger geraakt..En dit keer gezond tot nu toe..Hij is als een blad aan de boom veranderd sinds de tijd ervoor..(Hij zal ook bijna 46 zijn als de kleine komt)

Ik weet ook dat dit voor jou geen oplossing is..Echter je zou hem wel kunnen duidelijk maken dat het voor jou wel belangrijk is en dat je wel heel graag zwanger zou willen raken..En dat er meer oudere papa's zijn dan oudere mama's..Maar goed aan de andere kant als hij echt niet wil kan je hem moeilijk dwingen..Alleen zou je er bij jezelf wel moeten nagaan of jij kinderloos wil blijven..als je dat niet wilt tja en hij wil niet zou je toch een keuze moeten maken en de relatie hoe moeilijk ook beeindigen..(ken in mijn omgeving meerdere stellen waar de een wel zwanger wil zijn en de ander niet..De een heeft de keuze gemaakt voor wel zwanger raken in een andere relatie voor het te laat is..De ander zijn bij elkaar gebleven kinderloos..Waarna het uiteindelijk toch op een scheiding uitdraaide echter te laat want nu kan zij niet meer zwanger raken..)

Heel veel sterkte...

[Laatst gewijzigd door Arwen - 04/03/2008 @ 16:15] - Link naar deze reactie
04/03/2008 @ 17:15
dieke 9Maand Moderator

Wat is er erger voor jullie toekomstige kind? Een wat oudere papa hebben of helemaal niet geboren worden? Soms kan een vraag simpel beantwoord worden, niet?

Link naar deze reactie
10/04/2008 @ 10:15
sabje

Online Status
ik vind het wel oud ja maar toch is het wat een ander zegt: de een is met 40 al bejaard en de ander is met 70 nog super jong!

ik zou er wel voor gaan!

Link naar deze reactie
10/04/2008 @ 10:15
sabje

Online Status
en dan liever een oude papa dan bv een slechte papa

Link naar deze reactie
10/04/2008 @ 10:17
sabje

Online Status
oh ja en nog iets er zijn heel veel jonge vaders, maar niets in het leven is zeker.

morgen kan ik dood zijn of mijn vriend, dan heeft mijn zoontje ook maar heel kort een moeder/vader gehad.

moet er niet aandenken, maar ik vind dit dan eigenlijk geen reden om niet een kindje te maken.

je leeft maar 1 x !

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]