< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Stoppen met de pil in januari 2008

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
Stoppen met de pil in januari 2008
03/01/2008 @ 18:33

Sijsje: ik las op jouw profiel dat je een licht menstruatie hebt gehad, maar je hebt dan toch hevige bloedingen gehad? nee dan zou het idd niet veel uithalen
Link naar deze reactie
03/01/2008 @ 18:34
katleen

oeps ben eventjes mijn profiel kwijt!
Link naar deze reactie
03/01/2008 @ 18:46
Sijsje

Online Status Bekijk profiel
Ja Katleen, je hebt gelijk, het stond een beetje verwarrend op m'n profiel. Ik heb het nu aangepast. Bedankt om me erop te wijzen!

Link naar deze reactie
03/01/2008 @ 18:55
Anke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Sterre, als het niet goed voelt is het goed dat je er nog niet aan begint.
Een kindje komt er zowiezo wel, daar ben ik ook zeker niet bang voor bij jullie.
Dan kun je er ook optimaal van genieten.

Marian, spannend er is dus nog een kans dat er toch een 3de kindje bij komt.
Tja, bij sommige gaat het heel snel en bij een aantal duurt het heel lang.
Gelukkig dat het bij de meeste snel gaat, ik had het bij mezelf ook niet verwacht.
Had er zeker een jaar voor uitgetrokken.

Katleen, dat is idd schrikken.
Ik zou me ook rot schrikken, gelukkig dat je gelijk even bij de gyn terecht kon.
Weer een hele geruststelling dat die kleine het goed maakt.

Sijsje, wat een lange menststruatie!!
Ik zou niet weten wat het kan zijn, maar prettig is het niet.

Link naar deze reactie
03/01/2008 @ 19:40
lauie

Hallo dames,

Sijsje, dat is idd wel raar. Misschien van het ontpillen??

Els, idd een foutje haha.

Anke, leuk dat je het hartje kan horen, lijkt me fantastisch.

Katleen, fijn dat je al een echo hebt gehad en dat de baby het goed doet!

Sterre, je moet er pas aan beginnen als het goed voelt. Je weet nu dat jullie er klaar voor zijn en dat het komt als het goed voelt.

Marian, wat fijn dat de storm weer over is. Drie is denk ik ook best druk en een hele stap, maar het lijkt me ook super. Wil er zelf ook graag drie, maar mijn ventje twee.

Ik merk nu zo erg dat mijn vriend er ook klaar voor is. Hij vraagt continu, wat kan ik doen om ervoor te zorgen dat we snel zwanger worden. Ik zo nou verse jus schijnt goed te werken (Toch Anke?!), hij zo o ga maar sinaasappeltjes halen dan, haha.

Ik ga in februari met een vriendin naar de negenmaandenbeurs, lijkt me echt leuk ookal ben ik dan misschien niet zwanger. Ik heb er ook een jaar voor uitgertokken om zwanger te worden, maar moet zeggen dat de tijd toch snel gaat. In principe mag ik na een half jaar al naar de dokter vanwege die infectie, maar ben bang dat het dan meteen zo klinisch wordt. Ach we zien het wel.

groetjes lauie

Link naar deze reactie
03/01/2008 @ 19:41
lauie

p.s. wilde nog even zeggen dat ik het erg fijn vind dat ik zo mijn hart kan luchten hierzo, bedankt meiden!

Link naar deze reactie
03/01/2008 @ 20:30

lauie: die beurs is die in Belgie of NL?

Link naar deze reactie
03/01/2008 @ 21:42
lauie

In nederland, in amsterdam. Zouden ze ook van die beurzen in belgie hebben? Ik wil graag doopsuiker meegeven als ik een kindje heb. Ik ben namelijk nederlands, maar heb een belgische moeder. In nederland kom je niet echt vaak doopsuiker tegen en vroeg me af of daar ook beurzen voor zijn in belgie. Ach ja verder loop ik niet op de zaken vooruit, haha

Hierbij het lijstje met mijn nieuwe nod.

Nog wachten:
- Sterre, 23, wachten tot januari (voor 1ste kindje)NL
- Dromelijntje, 24, wachten tot januari (voor 1ste kindje)
- Lise, 24, wachten tot februari/maart (voor 1ste kindje)BE
- Maryam, 29, wachten tot april (voor 2de kindje)
- Kim, 23, wachten tot april (voor eerste kindje)
- Sunshine, ?, wachten tot mei (voor 1e kindje?)
- Marian, 28, wachten tot juli (voor 3de kindje)BE

In afwachting:
- Kaatje, 27, bezig van 4 augustus (voor 1ste kindje)
- Lauie, 21, 5e ronde NOD 29/01.(voor 1ste kindje) NL
- Sijsje, 25, 2e ronde NOD 21/01 (voor 1ste kindje) BE
- Charlotte, 24, 1ste ronde NOD 19/01(voor 1ste kindje)BE
- Greet, 27, 1ste ronde(voor 2de kindje) BE
- Lien, 23, 1e ronde NOD 16/01(voor eerste kindje)

Zwanger:
- Els, 24, 1e kindje, uitgerekend voor 1 juli 2008
- Anke, 24, 1e kindje, uitgerekend voor 29 juli 2008
- Angelina, 26, 2de kindje, uitgerekend voor 12 augustus 2008
- Katleen, 24, 1e kindje, uitgerekend voor 20 augustus 2008

[Laatst gewijzigd door lauie - 03/01/2008 @ 21:43] - Link naar deze reactie
03/01/2008 @ 22:09
Lina

Hoi iedereen,

Ik kom nog eens iets van me laten horen. Alles gaat goed met me en vind het fijn hoe de zaken lopen momenteel! Heb echt weinig last van kwaaltjes buiten af en toe die menstruatiepijn, en gevoeligere borsten en heeeeel af en toe een vlaagje misselijkheid.
Ik ben vooral heel erg opvliegend! Ik zou ruzie beginnen maken om niets en voel veel agressie in me zitten ineens. Geen idee waarom het is, want dit is nieuw voor me. Bij Nino was ik vooral emotioneel en huilde om het minste!

@Katleen, wat fijn dat alles in orde is! Hele geruststelling dat je naar je gyn bent geweest. Ik zeg het..bij Nino had ik ook rond deze tijd een beetje bruin bloedverlies. Zal dus allemaal niet abnormaal zijn hé! En hoe groot was het vruchtje en wanneer ben je precies uitgerekend?

@Marian, fijn om te lezen dat je aan de beterhand bent en dat de storm wat gestopt is! Ach die mannen, uiteindelijk draaien ze allemaal bij hoor of toch de meeste dan. Vind het leuk te lezen dat je toch nog in ons midden blijft.

@Sterre, het is goed om je hart te volgen! Zo'n beslissingen moeten wel overwogen worden en dat jullie er zo heel nuchter in blijven..denk niet dat iedereen zo is!

@Anke, je begint al af te tellen tot de 12weken zeker? Je bent er bijna amai de tijd gaat snel!

@Laui, hier hebben ze ook van die 9maand beurzen van babyboom en dergelijke..ik ben er al eens heen geweest maar persoonlijk vond ik het geldkloperij! Toegangsgeld is vrij veel en veel is er niet te zien vind ik..of toch niets meer dan je kan zien in een babyspeciaalzaak! Geven jullie dan geen suikerboontjes? Ik vind het wel fijn om die te geven..Voor een meisje wil ik iets doen met het thema van Hello Kitty, voor een jongen zie ik wel wat er leuk is in de winkel (suikerbonenwinkel)

En ladies, al voorgevoelens over het geslacht (buiten Els dan)? Ik heb sterke gevoelens dat dit een meid is, vraag me niet waarom! Ach een 2de knul is even goed voor me hoor, ze zijn zo lekker stoer die jongetjes. Maar als ik echt mag kiezen, dan maar een meid, 1 van elk, mijn koningswens.

Groetjes

Link naar deze reactie
04/01/2008 @ 08:35
Sunshine

Hallo iedereen!

Is alweer een tijdje geleden dat ik nog op het Forum was, maar er is de voorbije weken weer serieus wat bijgekomen hier. Heb vanmmorgen alles proberen bij te lezen, maar het is echt wel veel.

Ik wou gewoon nog eventjes zeggen dat ik vorige woensdag mijn laatste pil genomen heb! Yipieyayeeeeeee! Ben blij dat ik er nu een tijdje niet meer aan moet denken ze te nemen ;-) Nu gaan we mijn lichaam eventjes laten ontpillen, en normaal gezien, als we ons er dan goed bij voelen, gaan we er in mei voor. Komt lekker dichtbij nu, voelt wel spannend aan hoor!

Gisteren zijn we op babybezoek geweest. Een bevriend koppel van ons zijn de trotse ouders geworden van een zoontje. Zo'n snoezig baby'tje vasthouden doet het bij ons serieus kriebelen. Maar we overhaasten niks. Ik wil in alle rust van mijn zwangerschap kunnen genieten, en dat zou op dit ogenblik toch niet mogelijk zijn door mijn werk...

Ik heb nu de tijd niet om op iedereen apart te reageren, maar ik wens de zwangeren nog een goed verloop van hun zwangerschap toe, en zij die proberen heel veel succes natuurlijk!

Tot gauw allemaal!

Sunshine xxx

Link naar deze reactie
04/01/2008 @ 09:52
Anke

Lauie, ik kan je een ding zeggen, gewoon gezond leven en afwachten wanneer het eitje en het zaadje het een goed moment vinden om samen te komen, dan raak je zwanger.
Verder kun je niks, maar dan ook helemaal niks beinvloeden (ja, geen anticonceptie gebruiken) dat je sneller zwanger bent.
Klussen, genieten, en afwachten wanneer je een positieve test in handen hebt.

Kijk, bij mensen bij wie het door geen eisprong niet lukt, die kunnen met medicatie het een en ander beinvloeden.
Maar anders niet.
Sinaasappelsap is gezond, dus prima!!
Maar het is geen wondermiddel waardoor het sneller zou lukken, jammer, want anders zat de halve wereld wel aan dat drankje.

Ik wil ook misschien wel naar de 9 maanden beurs, het schijnt leuk te zijn, tenminste dat zei een collega die er is geweest.
Ik ben toen ook naar de trouwbeurs geweest, maar wat viel die tegen zeg!

Angelina, heerlijk zeg dat je zo weinig last hebt van kwaaltjes, ik kan me daar volledig bij aansluiten en vindt het prima!!!
Zo wil ik nog wel 100 keer zwanger zijn!
Alleen jammer van die agressie in je, hopelijk gaat dat ook over.
Maar ja, sommige vrouwen hebben dat.
Ja, ik ben echt aan het aftellen, we zijn er bijna!!!
Vandaag weer naar de verloskundige, kijken wat zij allemaal weer te vertellen heeft.
Ik heb nog geen vermoeden voor het geslacht, ik weet het niet.
Mijn man denkt een meisje, dat heeft ie altijd al geroepen, "ons eerste kind wordt een meisje"

Sunshine, eindelijk je laaste pil.
En het komt snel dichtbij hoor wanneer je echt wil gaan beginnen.
Dan krijg je ook nog es zo'n kleintje in je armen, heerlijk.
Ik hoop dat het straks snel raak mag zijn voor jullie.

Link naar deze reactie
04/01/2008 @ 11:32
marian

Hoi allemaal,

Anke, hoe was het bij de verloskundige? Dat druppeltje bloed, tja, dat kan dus echt van de innesteling zijn. Volgens de gyn van een vriendin kon je daar tot 14 weken last van hebben. Ik had het zelf bij mijn laatste zwangerschap ook, maar veel meer dan een druppeltje. Het was bijna alsof ik ongesteld was! Ook dat was van de innesteling toen. De eerste keer heb ik nooit bloedverlies gehad, ook geen oud bloed. Dus dat was wel helemaal schrikken. Kan me best voorstellen dus dat je effe helemaal van de kaart was.

Sunshine, dan mogen we zo meteen ook voor jou beginnen te duimen dus! Hoe heet trouwens het kindje van jullie vrienden? Kan nooit kwaad om wat inspiratie op te doen wat namen betreft... Eigenlijk vooral meisjesnamen, want daar geraakten we de vorige keer al niet uit, haha.

Angelina, ik was tijdens mijn eerste zwangerschap ook heel emotioneel. En dat is nooit meer overgegaan... Ik denk dat ik de laatste 4,5 jaar meer geweend heb dan de rest van mijn leven samen, hihi. Maar agressief ben ik nooit geweest (of toch niet meer dan anders )
Mijn man had ook altijd een voorgevoel over het geslacht, en dat klopte toch al 2 keer. Ik kreeg altijd waar ik op dat moment het minst naar verlangde: eerst wilde ik het liefst een meisje, maar dat werd Dries, en bij de tweede had ik een lichte voorkeur voor weer een jongen, maar Mare mist dan toch echt een essentieel stukje Nu zou ik graag opnieuw een zoontje krijgen, maar ik ga er dus van uit dat het weer een dochter zal worden. Logica hè!

Lauie, van die beurzen zijn er ook in België. Er is een hele grote in Brussel, en ook eentje in Gent, maar wanneer die zijn??? Ik ben er nooit geweest. Ik heb mijn suikerboontjes altijd zelf gemaakt. Of ja, de suikerboontjes gehaald in de Ava en de 'doosjes' zelf gemaakt. Van Dries had mijn moeder kleine zakjes geborduurd met eendjes, Nijntje, autootjes enz en daar de suikerboontjes in gedaan. Van Mare had ik glazen dekseltjes van de koffiepotten met daarin suikerboontjes en een theelichtje. Ik was best geschrokken van de prijzen voor doopsuiker in de winkels, vandaar dat wij het zelf hebben gedaan.

Oei, moet er nu dringend vandoor. Terwijl mama hier aan het prullen is, hebben de kindjes alles lekker overhoop gehaald. Dus effe opruimen, en dan seffes de kindjes aankleden en effe naar de winkel. Jaja, wij zijn hier nog allemaal lekker in pyjama, voor de laatste dag van de vakantie.

Groetjes,
Marian

Link naar deze reactie
04/01/2008 @ 13:56
Sunshine

Hoi Marian,

Hun zoontje noemt Ward!
Ze zijn echt supertevreden over hun keuze!!

Nu ga ik nog wat verder werken!

Grtz,
Sunshine

Link naar deze reactie
04/01/2008 @ 16:38
Anke

Bij de verloskunidge was het goed.
Baarmoeder zit 2 vingers boven het schaambeen, dus is goed aan het groeien.
Mijn bloeddruk was keurig 100/60 en het hartje kon ze ook al horen.
Ben weer helemaal blij!!!

Link naar deze reactie
04/01/2008 @ 18:21
Lina

Anke, hoe komt dat jij zo vaak naar de verloskundige gaat? Ben je van Nederland en is dat bij jullie zo vaak dan?
Hier moet ik wachten tot 12weken eer ik terug mag naar de gyn.

Link naar deze reactie
04/01/2008 @ 18:27
Xena

Hi,
Kan ik hier ook gezellig meekletsen?? Ik ben al wel eind september gestopt met de pil, maar we willen maart graag beginnen voor een eerste kindje. Nog even geduld hebben dus...

groetjes

Link naar deze reactie
04/01/2008 @ 20:10
Els296

Hoi hoi, ben gisteren net naar de gynae geweest. Ik moet den 31e terug! Onze pruts was nu al 15 cm en woog zo'n 100g. Alles was dik in orde en ons kindje was superlevendig. We zijn nu zeker van het geslacht, dus ik ben vandaag al gaan winkelen. Leuke dingen gekocht hoor!
Met nieuwjaar heeft Steven de baby voelen stampen. Echt een speciaal momentje hoor! Heel plezant, spijtig genoeg maakt ons prutske mij 's nachts ook wakker met dat voetenwerk! Ach ja, dat hebben we ervoor over!!!
Hopelijk komen er voor jullie ook snel prutskes bij hoor!
En voor diegenen die al zwanger zijn, hoop ik ten zeerste dat alles verder goed verloopt!

Groetjes
Els

Link naar deze reactie
05/01/2008 @ 16:30
Anke

Angelina, ik kreeg al vroeg een echo ivm medische indicatie.
In het verleden een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad.
Bij mijn verloskundige kon ik me al vroeg in de zwangerschap aanmelden, dus dat hebben we dan ook gedaan.
Nu is het elke maand een keer naar de verloskundige.
En het geluk dat ik verpleegkundige ben en op de afdeling onder andere gynaecologie heb, mag ik soms tussendoor even voor een echo.
Gewoon voor de leuk.
Misschien vanavond weer, maar dan moet ik even rond 20.00 bellen, en dan heb ik 3 uur de tijd (werk tot 23.00) om even langs te komen.
Gister hadden ze het heel druk, vanavond moest het lukken van haar.
Super leuk!!

Els, jij voelt je kindje al vroeg!!
Overal hoor je en lees je dat het pas rond de 20 weken, gerweldig zeg, ik kijk daar ook zo naar uit!!
Wat gaat het goed zeg!
En snel he, ze groeien als kool!
Leuk dat je ook lekker al wat hebt gekocht voor die kleine, ik wacht nog een paar weken voor ik zelf wat aan ga schaffen.

Xena, tuurlijk mag je meekletsen!!
Het is zowiezo al leuk om er mee bezig te zijn, en de tijd vliegt.

Vanmorgen nog es geprobeerd of ik zelf het hartje kon vinden, had goed op de verloskundige gelet.
En ja, in 1x!! heerlijk geluid.

[Laatst gewijzigd door Anke - 05/01/2008 @ 16:31] - Link naar deze reactie
06/01/2008 @ 09:37
lauie

Hallo,

Anke, en is het gelukt die echo?

Els, wat leuk dat je je kindje al voelt! Dat lijkt mij zo'n magisch gevoel.

Xena, welkom.

Marian, ik heb nog geen idee hoe duur die suikerbonen zijn, dus misschien maak ik ook wel wat zelf. Voor mijn geboorte had mijn oma allemaal schoentjes gehaakt en daar de suikerbonen in gedaan. Hier in NL geven we eigenlijk nooit wat, maar wil de belgische traditie graag in stand houden. Mocht ik ooit zwanger raken!

Sunshine, heerlijk gevoel he dat je niet elke avond aan die pil hoeft te denken! Leuk hoor dat jullie nu gestopt zijn.

Angelina, wat jammer van die agressieve buien, maja het lijkt me beter dan continu moeten overgeven .

Hier snap ik even niets van mezelf, ik ben ongesteld en dus niet zwanger. Maar heb wel dat dingen me ineens niet meer smaken. Van de week was het al spaghetti, eergisteren was het de kaasburger en gisteren waren het de champignons en de zigeunerschnitzel die ik echt niet naar binnen kreeg, zo vies. Mijn ventje vindt het wel allemaal lekker smaken. Is dit fijn een hersenkronkel of wat? Ach ja we zien het allemaal wel, hoop wel dat het snel verdwijnt, want en ongesteld en zwangerschapskwaaltjes vind ik niets.

groetjes lauie

Link naar deze reactie
06/01/2008 @ 16:20

Hoi

Hier heeft de misselijkheid toe geslagen! voel mij bijna heel de dag door echt misselijk. het rare is dat als ik iets eet die misselijkheid een beetje weg is. En ik maar klagen dat ik geen last had van misselijkheid, ik had beter gezwegen....

Het vruchtje was 11mm groot (op 7 weken en 1dag), zat goed op schema zei gyn. Nu moet ik nog 3 weken wachten en dan mag ik terug naar de gyn. En ik ben zoals mijn banner steeds aangaf uitgerekend op 20 augustus.
Angelina wij schillen maar 2 dagen e!
Dan had ik nog een vraagje voor de zwangeren onder ons...: hebben jullie ook zo weinig zin in seks? ik heb helemaal geen zin meer sinds 2 weken ofzo. en heb ook bang dat er iets zou gebeuren.. soms lees ik ook wel dat er een bloeding na gemeenschap ontstaat of dat vrouwen krampen krijgen in de buik. hebben jullie dit ook?

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >