volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
volgende pagina >
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 07/01/2008 @ 13:52 carla | ik heb een vraag over jullie huishoudens. het zit namelijk zo ik heb 4 kinderen van 0 tot 8 jaar. mijn huis is dus niet altijd super netjes het is niet vies ik stof wel regelmatig,maar er ligt wel altijd een troepje ergens. mijn oudste dochter kreeg te horen van een vriendinnetje waar het wel altijd brandschoon in huis is,dat ze niet bij ons mocht spelen omdat het huis niet schoon genoeg was. ik vind dat zo raar en erg voor mijn dochter want stof ligt er niet echt alleen heel veel speelgoed overdag en knutsel spullen. voor ze naar bed gaan moeten ze dat opruimen. en aangezien ik er 4 heb ze spelen nooit met het zelfde tegelijk. ik vind het zo jammer dat sommige mensen zo krom denken ik vraag me af hoe houden ze de vloer zo leeg en schoon. ik stofzuig na het eten en als alles op bed ligt en dan gaat er ook een dweil door heen. ik zou niet weten hoe ik mijn huis zo brabschoon zou kunnen houden de hele dag. ik vroeg me eigenlijk af hebben meer mama's hier last van of ligt het aan mij en is bij jullie ook alles brandschoon.. |
| 07/01/2008 @ 16:03 | Wat een rare opmerking van die mama zeg. Heel triestig voor je dochtertje. Ik heb er nog maar twee en overdag ligt het hier overal vol met speelgoed van ze. Overdag laat ik de boel de boel zijn en 's avonds ruimen we dan alles op. De keuken stofzuig ik vlug over de middag en pas 's avonds ga ik die dweilen. Anders blijf ik heel de dag door maar bezig zijn met schoonmaken enzo. Het is hier overdag gezellig rommelig. De kindjes moet toch ook nog kind kunnen zijn en kunnen spelen en een keer rommel mogen maken. Misschien is dat vriendinnetje het enigste kindje in dat gezin, dan is het niet moeilijk dat hun huis er brandschoon bij ligt in tegenstelling tot een huishouden met vier kindjes. |
| 08/01/2008 @ 12:37 Carla | hey bedankt voor jullie reactie ik ben blij dat ik niet de enige ben die de hele dag achter de kinderen aanloopt om troep op te ruimen. volgens mij is dat ook niet echt leuk voor hun. er komen hier over het algemeen best wel veel kinderen in huis en die hebben het altijd naar hun zin. maar ik vind zo'n reactie vervelend,lijkt het net of ik niet goed genoeg ben. en je hebt ook gelijk ik moet me er niks van aantrekken het is mijn huishouden en ik vind het prima zo! en het klopt ook wel dat mijn dochter het daar niet super vind,ze kijken er veel tv knutselen mag alleen op woensdag middag,anders hebben ze zo'n troep voor ze gaan eten. belachelijk vind ik maar goed. ik heb zelf haast de neiging om naar die moeder toe te gaan en te vragen of ze dit niet vervelend voor haar dochter vind dat ze niet bij ons mag spelen.terwijl ze wel heel graag wil. maar ik weet niet of dat wel verstandig is. |
| 08/01/2008 @ 12:38 Carla | volgens mij staat er wat fout ik bedoelde dat ik niet de hele dag achter de kinderen aan hol rommel opruimen |
| 08/01/2008 @ 12:44 Marleen | Wij hebben wel de ruimte afgebakend waar gespeeld mag worden. Zo mag er geen speelgoed in de keuken, gang of onze slaapkamer. Op hun slaapkamer wordt nu nog alleen 's ochtends gespeeld en in de woonkamer is er een hoekje waar ze mogen spelen. De woonkamer is in een L-vorm en het korte stukje is voor hun tenzij ze willen knutselen aan de grote tafel (mag pas als de rest opgeruimd is ) |
| 04/04/2008 @ 10:05 danielle | de boog kan niet altijd gespannen staan, geniet van je kinderen en ruim later op voor ze gaan slapen |
| 07/06/2008 @ 21:24 Michèle | carla, trek het je niet aan jong, hier op het forum zitten ook zo van die vrouwen die het nodig vinden een hele groep uit elkaar te breken enkel en alleen omdat ze een manier zoeken om van je af te raken en dan afkomen met een hoop zaken die kant nog wal raken. Wij hadden hier op 9 maand een leuke groep die 4 jaar met elkaar schreef en door een domme discusie vond een kliekske ineens de stok die ze al lang zochten om van de ballast af te raken. De discussie kwam hen goed uit. De groep viel uiteen en ze waren ineens van alle huismoeders, alle moeders met meer dan 2 kinderen, en alle moeders die eerst aan hun kinderen dachten in plaats van te zeuren over te weinig "me time" vanaf. Sommigen voldeden nog net aan de gestelde eisen om erbij te mogen blijven horen, maar de meesten hebben toen pas gemerkt hoe het ineen zat. Het is niet omdat je buitenshuis werkt, genoeg hebt aan 2 kinderen, (die je dan bij voorkeur zelfs in de vakanties naar de opvang of op kamp stuurt - ik spreek hier over kinderen van maximaal 4,5 op dit moment), je je een kuisvrouw een duur interieur een nieuw huis, en veel streken kan permiteren dat je beter bent of een properder huis hebt. Hier spelen elke dag 3 (binnenkort komt er een vierde) kinderen, die niet voor de TV of computer zitten en elke dag is het hier telkens opnieuw precies of er is een bom ontploft, maar elke avond voor het eten is het opgeruimd en terug netjes. En eens de kinderen in bed zitten gaat de dweil door huis zodat al het vuil van de vloeren is, wordt de wc deftig gepoetst (snap niet hoe die er elke dag opnieuw zo kan bijliggen), wordt het laatste aan kant gezet, de afwas gedaan, de was ingestoken en neem ik mij een tas koffie. En 's morgens voor ze opstaan gaat de dweil met dettol door huis zodat de vloeren niet enkel proper maar ook ontsmet zijn zodat ze veilig op de grond kunnen spelen en het geen kwaad kan indien er eentje iets heeft laten vallen en het toch nog opeet (je kan niet elk kind elke seconde in het oog houden). Ik ben een thuisblijfmama tegen wil en dank (ben mindervalide) en overdag ben ik er voor de kinderen, wordt er gespeeld en geravot, knutselen we zonder ons zorgen te maken over een snipper die op de grond valt en als de kleinsten in bed liggen voor hun middagdutje ga ik aan de slag met de strijk, het stof en al wat in een huishouden moet gebeuren. elke dag een beetje en op 't einde van de week ben ik rond en op zondag heeft mama een vrije dag en wordt er niet gepoetst, gewassen, of gekookt (we halen ons een frietje en enkel de vloeren worden gedweild). We hebben een eigen huisje kunnen kopen, waar nog heel wat werk aan is. De keuken is niet om aan te zien en zou dringend geplakt moeten worden, mijn badkamer is totaal versleten (maar zelfs versleten kan proper zijn, hoewel het niet zo oogt), mijn meubels zijn samenraapsels en gekregen dingen van familie en ouders/grootouders, maar ze betekenen veel voor me en zitten vol herinneringen. Tijdens de paasvakantie zijn voor het eerst sinds wat er hier op het forum gebeurde vriendjes van mijn oudste komen spelen en ik zag de mama's rondkijken toen ze hun kroost kwamen halen, maar wat ze ook dachten ik weet van mezelf dat heel het huis de dag voordien proper en rein was ... ben nu dus benieuwd of ze tijdens de grote vakantie nog (mogen) komen ... zal het laten weten ... maar trek het je vooral niet aan. als je van jezelf weet dat het OK is, is dat alle swat telt. en staat het anderen niet aan ? tja, jammer maar er zijn genoeg mensen die je niet veroordelen om iets "wat lijkt" |
| 07/06/2008 @ 21:32 Michèle | @evelyne, sorry meid, maar volgende week hangt hier ook zo een plakaatje recht voor de ingang ![]() Ik zeg sorry, omdat ik je plakaat "inpik", dat is het meest bangelijke idee dat ik de laatste tijd al gehoord/gelezen heb, en ik neem het gewoon van je over, vanaf maandag zet ik mij aan het knutselen. ![]() |
| 11/06/2008 @ 17:26 Leen | Hej, Ik werk nu wel voltijds (en ik geniet daar echt van), maar vaak thuis. Ik ben dus thuis als de kids thuis zijn (nu ja, bijna, in totaal spenderen ze géén uur per week in de nabewaking, op een paar uitzonderingen na). En tuurlijk zaag ik als werkende mama ook wel eens over het hechtische leven, maar een mama thuis mag dat voor mij gerust ook... iedereen moet ten gepaste tijde zijn frustratie wel eens kwijt. Ik houd ontzettend veel van een proper huis, ik kan daar echt van genieten, maar mijn kinderen spelen overdag in de woonkamer en dat houdt dan ook in dat ik tot 8 uur 's avonds alle rommel kan verdragen (tenzij het gewoon om rommel te maken is en ze er niet echt mee spelen). "Met iets nieuw spelen = opruimen" is nu wel een regeltje dat ik stilletjesaan consequenter probeer door te voeren (gewoon om 's avonds niet tegen een berg op te kijken en nog te kunnen passeren in de woonkamer zonder uit te glijden over autootjes en ander rollend materieel. Knutselen wordt hier wel onmiddellijk weer opgeruimd, ze zijn te klein om dat te laten liggen en als je 's avonds een leeggelopen stift onder je tapijt vindt of de plasticine van de tafel moet schrapen, dan heb je meteen spijt dat je het niet direct hebt opgeruimd. Maar wat een ander doet, zal mij worst wezen. Zolang de kids zich amuseren, is het voor mij al prima. Net zoals ik gelukkig ben in een huis dat 's avonds schoon en opgeruimd is, kan ik mij voorstellen dat iemand anders niet houdt van een steriel huis en graag wat 'rommel' (ook weer relatief natuurlijk, wat is rommel?) om zich heen heeft. Ik kan er trouwens echt van genieten als mijn kids na een dag flink spelen heerlijk zwart zien met een gezonde blos op de wangen... Dat bad doet dan eens zoveel deugd! Groetjes! PS: Michèle, gefeliciteerd met de vierde op komst! |
| 12/06/2008 @ 23:30 michele | @ Leen, daar kan ik ook enorm van genieten hoor, een opgeruimd huis. Het is niet omdat hier dre kinderen in huis spelen dat ik dat altijd even leuk vind, maar dat wisten we als we aan kinderen begonnen, dus daar lig ik niet langer wakker van (en ik heb ineens een excuus om zelf al eens iets te laten slingeren )Elke avond is het hier ook terug opgeruimd en vermits ik elke dag twee maal dweil is het dan ook echt elke dag terug spik en span proper, maar tussen 7 en 19 uur moet iedereen maar een oogje dichtknijpen of buiten blijven. |
volgende pagina >

een vraag over huishouden..

maar nu zijn we zo overeen gekomen voor het eten opruimen en dat lukt best aardig
)

... maar trek het je vooral niet aan. als je van jezelf weet dat het OK is, is dat alle swat telt. en staat het anderen niet aan ? tja, jammer maar er zijn genoeg mensen die je niet veroordelen om iets "wat lijkt"