< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Stoppen met de pil in januari 2008

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
Stoppen met de pil in januari 2008
08/01/2008 @ 09:09
Dromelijntje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
@ sterre: hier wordt heel hard voor je geduimd !!! Misschien vandaag een testje doen ??? Een lichaam kan zo gek doen ... maar misschien is het gewoon omdat je zwanger bent !!

@ Angelina: bedankt voor de foto's van de kinderwagen. We twijfelden omdat hij aan de binnenkant lichtblauw is. En we hebben beslist om toch nog wat te wachten. Hopelijk vind je het niet erg. Waarom doe je hem eigenlijk weg? Hopelijk wordt Nino snel weer beter zeg ! Hier ook duimen voor jullie !

@ Anke: Oei ik wist helemaal niet dat je een BBZ hebt gehad. Hmm, gelukkig gaat nu alles goed.

Hier weinig speciaals. Ik zit in mijn vruchtbare dagen. Helaas maken we daar nu nog geen gebruik van. Volgende maand begin ik wel met mijn foliumzuur. Ik denk rond Valentijn . De gyn zei beginnen nemen twee maanden voor je echt gaat klussen. Als we rond april/mei beginnen lijkt februari mij een geschikt moment om te starten met folium. De ontpilverschijnselen zijn er nog steeds (pijnlijke borsten, pijnlijke rug)

Groetjes, Dromelijn

Link naar deze reactie
08/01/2008 @ 10:18
Sterre

ik ben net ongesteld geworden!! heel eerlijk gezegd ben ik daar wel blij mee want ik wil toch liever nog een paar kilootjes afvallen. Ik baal er wel van dat ik een langere cyclus heb nu. Maar al met al ben ik nog steeds aardig regelmatig.
Mijn vruchtbare periode duurt nog een poosje dus misschien dat ik rond die tijd wel een gezond gewicht heb en we er dus toch deze maand voor gaan. Ik weet het gewoon nog niet.

Link naar deze reactie
08/01/2008 @ 10:51
lauie

Hallo,

@ Sterre, jammer dat je er zijn, maar zoals je zelf zegt misschien ook wel fijn vanwege het afvallen. Ik ben ook weer druk bezig met afvallen, was veel afgevallen maar er zit toch weer wat aan, helaas.

@ Anke, idd zeg wat er allemaal niet fout had kunnen gaan en wat een geluk dat je beide eierstokken nog hebt!

@ Angelina, beterschap voor Nino, en wat leuk dat je al een buikje krijgt.

@ Greet, en weet je al wat? Ik .

@ Savah, welkom hier!

@ Dromelijntje, wat jammer dat je er zo misselijk van bent. Ik had dat ook deze maand. Vond het wel raar dat het een veschijnsel van het stoppen met de pil was, ben immers al vier maanden gestopt.

Hier gaan we deze maand proberen in de vruchtbare periode om de dag te vrijen. Normaal deden we het gewoon wanneer we zin hadden, maar na vier maanden heeft dat nog geen resultaat opgeleverd. Het lijkt me een stuk minder romantisch maja.

Groetjes lauie

Link naar deze reactie
08/01/2008 @ 11:13
angelina

Dromelijntje, geen probleem hoor van de buggy. Een buggy kiezen en kopen moet je weloverwogen doen, want is zeeeeeeeeer belangrijk! We verkopen onze pericles omdat we een duobuggy gaan kopen. Nino is nog veel te klein om al een hele poos op een buggyboard te staan en 2 buggy's in mijn kleine autotje is niet mogelijk

@Sterre, ben blij voor jouw dat je zijn doorgekomen. 30dagen is nog niet zo'n overdreven langs cyclus hoor..

@Lauie, ja is een stuk minder romantisch maar een stuk efficienter. Er gewoon van genieten want ik denk dat het anders een hele opdracht wordt.
Link naar deze reactie
08/01/2008 @ 11:22
Dromelijntje

@ Sterre: oh goed dan dat je je heb doorgekregen. 30 dagen cyclus is inderdaad toch ook nog vrij normaal hé. Hopelijk lukt het je om nog wat af te vallen dan kunnen jullie volop gaan klussen.

@ Angelina: inderdaad, en we hebben ook nog tijd hé om dingen te kopen. wat leuk ook dat je je buikje al begint te zien . begrijpt Nino zo'n beetje wat er aan het gebeuren is?

@ Lauie: lekker klussen maar in je vruchtbare dagen ! En ik voel me voor de moment zo rotslecht ! Pfff hopelijk gaat die misselijkheid snel over, maar zoals je zegt, als je het na vier maanden pilstop nog hebt, balen hoor! Ik kom net van het dorp, ik ben met de fiets geweest en ik dacht dat ik nooit meer thuis zou geraken. Zo misselijk en draaierig was ik. Ben aan het temperaturen gegaan. Maar hmmm die wijst 38.6 ! Ik voel me helemaal niet koorstig. Het is een nieuwe termometer, volgens mij is er toch iets mis mee. Als je zo'n hoge temperatuur hebt moet je je toch echt mottig voelen en zo erg is het ook niet. Gek hé? straks eens vragen aan m'n ventje.
Dat ik m'n eisprong heb daar ben ik nu wel zeker van. Ik voelde deze ochtend erge spanning in mijn onderbuik, links.

'k Ga koken. Tot straks misschien !

Link naar deze reactie
08/01/2008 @ 12:11

hellow

Angelina: ik heb ook al een heel klein buikje. valt niet erg op hoor. maar ik voel het wel. ben jij al veel aangekomen? ik ga elke dag op de weegschaal staan. ja ik ben erg met mijn gewicht bezig. heb ik altijd gehad. tot nu toe nog steeds +1.5kg.

Lauie: wij hebben dat ook zo gedaan, tijdens de vruchtbare dagen om de dag 'geklust'. nee eigenlijk hebben wij dat elke dag gedaan. ok soms met mindere goesting, dus minder romantisch maar het was wel raak nu. ik duim voor je!

Sterre: 30 dagen vind ik ook een mooie cyclus hoor!

Link naar deze reactie
08/01/2008 @ 13:00
Sterre

Ja, 30 dagen vind ik ook wel mooi. Maar deze cyclus was 34 dagen Maar goed, dat is alsnog een mooie cyclus.

Ik was trouwens helemaal vergeten te vertellen dat we afgelopen weekend een wiegje hebben gekocht!! We hadden al eerder in babywinkels gegekeken, maar ik vond ze allemaal lelijk. En nu liepen we er zo tegenaan; een schattig wiegje!!

Ik denk trouwens dat we er toch wel deze maand al voor gaan Ik eet gezond nu en snoep niet meer. Mijn vruchtbare periode is pas rond de 25e, en ik weet van mezelf dat als ik goed oplet met wat ik eet, ik ongeveer 2 kilo per week af kan vallen of zelfs meer. Dus als ik ongeveer 5 kilo kwijt zou zijn dan is dat al super! En verder gewoon gezond blijven eten, ik denk dat dat gezonder is dan nu ineens een crashdieet te gaan volgen.

Link naar deze reactie
08/01/2008 @ 13:09
Sterre

Nog even het lijst je dan.. heb kaatje eruit gehaald, want die komt hier nooit meer. Verder heb ik het op volorde van NOD gezet.

Nog wachten:
- Dromelijntje, 24, wachten tot januari (voor 1ste kindje)
- Lise, 24, wachten tot februari/maart (voor 1ste kindje)BE
- Maryam, 29, wachten tot april (voor 2de kindje)
- Kim, 23, wachten tot april (voor eerste kindje)
- Sunshine, ?, wachten tot mei (voor 1e kindje?)
- Marian, 28, wachten tot juli (voor 3de kindje)BE

In afwachting:
- Greet, 27, 1ste ronde NOD ../..(voor 2de kindje) BE
- Lien, 23, 1e ronde NOD 16/01(voor 1ste kindje)
- Charlotte, 24, 1ste ronde NOD 19/01(voor 1ste kindje)BE
- Sijsje, 25, 2e ronde NOD 21/01 (voor 1ste kindje) BE
- Lauie, 21, 5e ronde NOD 29/01 (voor 1ste kindje) NL
- Sterre, 23, 1e ronde NOD 11/02 (voor 1ste kindje)

Zwanger:
- Els, 24, 1e kindje, uitgerekend voor 1 juli 2008
- Anke, 24, 1e kindje, uitgerekend voor 29 juli 2008
- Angelina, 26, 2de kindje, uitgerekend voor 12 augustus 2008
- Katleen, 24, 1e kindje, uitgerekend voor 20 augustus 2008

Link naar deze reactie
08/01/2008 @ 13:36
Anke

Angelina, ik wist in eerste instantie niet dat ik zwanger was.
Had allemaal gek bloedverlies, was wel rond de tijd dat ik m'n zou hebben, maar die waren er maar 2 dagen en toen weg.
Dag niks, toen een klein beetje oud bloed, toen weer niks, uiteindelijk was het bruinkleurige afscheiding.
Op internet gekeken wat het zou kunnen zijn, hormonale veranderingen (had net een nieuw anticonceptiemiddel), SOA (uitgesloten) of zwangerschap.
Aangezien we die nacht op vakantie zouden gaan heb ik voor de zekerheid maar een testje gekocht om een zwangerschap uit te sluiten... ja niks ervan, gelijk positief!!!
Maar het was toen echt de meest slechte timing ook, en die timing om zwanger te zijn zou er voorlopig ook niet inzitten.
We hebben het er toen heel vaak over gehad, al voor ik zwanger was, wat doen we stel het is per ongeluk een keer raak ook al gebruik ik anticonceptie.
Als het er zo en zo voor stond konden we het gewoon niet houden, een kindje heeft liefde nodig, die hebben we genoeg.
Maar ook een thuis, en die hadden we beide niet, we woonden toen 170 km bij elkaar vandaan ieder bij onze ouders.
Ik zat in de opleiding die op dat moment even niet zo lekker verliep.
Dus nog wel op vakantie gegaan, na de vakantie naar zo'n kliniek en toen zagen ze niks op de echo, toen is het balletje gaan rollen en ben ik bij het ziekenhuis terecht gekomen.
Het is uit zichzelf afgebroken, daar ben ik heel blij mee.
Nog een keer een echo gehad, jaren later omdat ik zoveel steken in m'n rechterzij had, dat was jaren later.
Toen bleek m'n rechter eierstok helemaal opgezet te zijn, de gyn zei toen nog, als je ooit zwanger wil worden dan moet je na een positieve test gelijk contact opnemen.
Want of het gaat gelijk mis, omdat je eierstok zo opgezet is.
Of het gaat lang duren voor je uberhaupt zwanger raakt.
Maar ik denk dat m'n eierstok zich in al die maanden hersteld heeft en zie nu, in 1x zwanger en nog goed ook!!
Een kloppend hartje een bewegend kindje en een trotse en dolgelukkige mama en papa ook natuurlijk!
Dus dat was mijn verhaal een beetje in het kort.

Sterre, op zich jammer dat je door zijn gekomen.
Maar als je idd nog wat af wil vallen is het goed.
Hou er wel rekening mee dat je tijdens je zwangerschap niet kan gaan lijnen, dat is niet goed voor je kindje.
Zowiezo vreet je kindje alle reserves weg om te groeien, dus het kan makkelijk dat je gewoon nog afvalt in het begin.
Ik eet nu wat meer maar ik blijf op hetzelfde gewicht, ongelooflijk.

Dromelijntje, prima tijd om dan met foliumzuur te gaan beginnen.
Dat is volgende maand al!
Heb je een oorthermometer of een rectaal thermometer.
De oorthermometers ben ik niet kapot van persoonlijk, die zijn goedkoop en geven geen goede waarde aan.
Je kan beter gewoon een rectaal thermometer hebben, dan heb je een betrouwbare waarde.
Als je wil temperaturen moet je dat doen voor je bent opgestaan elke ochtend, dus niet eerst naar de wc en dan weer terug.
Maar het kan goed zijn dat je een griepje onder de leden hebt.

Lauie, wij hebben ook maar 2x geklust in onze vruchtbare periode.
Maar toch raak, het moet het goede moment daar binnen zijn.
Niet te veel op focussen, want dan ga je klussen omdat het moet, je moet er wel zin in hebben anders werkt het niet.

Link naar deze reactie
08/01/2008 @ 15:22
Sterre

Anke, ik weet dat het niet verstandig is om te lijnen als je zwanger bent. Maar gezond eten wel! En omdat ik afgelopen jaar niet zo gezond gegeten heb, val ik nu af puur en alleen om het feit dat ik gezond eet. Echt lijnen doe ik niet, want dan kom je inderdaad voedingsstoffen tekort.

Link naar deze reactie
08/01/2008 @ 15:56

Anke of Angelina: gaan jullie testen laten uitvoeren? vlokkentest bv?

ik heb vorige week mijn eerste 2 zwangerschapskleedjes al gekocht. echt super mooi. ze zijn van het merk Fragile. is HET belgisch topmerk voor zwangerschapskledij. je moet maar eens een kijkje gaan nemen op http://www.fragile.be

Link naar deze reactie
08/01/2008 @ 16:15
Angelina@work

Euhm..ik denk het niet, allesinds toch niet als de nekplooimeting ok is. Kun je daar zomaar achter vragen zonder dat er een reden voor is? Houd dat geen risico's in dan zo'n onderzoek?

Jaaa, de kledij van fragile is echt mooi! Ik heb mij ook al enkele dingetjes aangeschaft in solden bij Tutti e due in Leuven! Mooie dingen hebben ze daar en het was al presolden dus had keuze genoeg..ik ga nog wel effe wachten om het aan te doen want ik weet nog bij mijn vorige zw dat ik op het einde die kledij echt meer dan kotsbeu was! Zelf mijn man kon het niet meer zien
Link naar deze reactie
08/01/2008 @ 21:07
Els296

Ik heb ook een boel van Fragile! Heel leuke dingen allemaal. Zit allemaal super lekker! Heb ook wat van Noppies, ook zeker een aanrader!
Ik heb een combinatietest laten uitvoeren. Dat betekent dat ze een bloedtest doen en een nekplooimeting. Op basis van die twee resultaten bepalen ze dan hoeveel kans je hebt op een down syndroom kindje.
Bij ons waren die resultaten heel goed, meer dan 1/2000.
Zo'n vlokkentest of vruchtwaterpunctie heeft wel wat risico's heb ik al gehoord. Bij sommige mensen dicht het gaatje van de naald (die in je buik gaat en door de baarmoederwand gaat) niet direct. Op die manier kan je vruchtwater beginnen te lekken... Das natuurlijk niet zo goed, maar voor sommige mensen is het de enige manier om te zien of hun kindje downsyndroom zal hebben.
Hier in België doen ze dat normaal pas als de kans groter is dan 1/100. En zelfs dan heb je nog de keuze om te weigeren.
Nou, tis wel goed om weten natuurlijk!

Groetjes
Els

Link naar deze reactie
09/01/2008 @ 02:12
Anke

Nee, wij laten geen combinatietest doen, want het is zo'n kans berekening.
Ook al is de berekening goed, dus een kleine kans, die kans bestaat er dan toch.
Jammer dan als het zo is.
En als ik een vruchtwaterpunctie of vlokkentest laat doen heb ik weer kans op een miskraam, dat wil nog wel eens gebeuren.
En dan nog heb je een kansbereking.
Nee, ik wil het of 100% zeker weten, anders niet.

Link naar deze reactie
09/01/2008 @ 15:11
marian

Ik heb bij mijn vorige zwangerschap een vruchtwaterpunctie laten doen. Uit de combinatietest bleek dat ik 1 kans op 190 had op een kindje met Downsyndroom, terwijl dat op basis van mijn leeftijd maar iets van 1/3000 had mogen zijn. Ik vond die punctie verschrikkelijk, en wil dat bij een volgende voorkomen door (zonder reden) voor een vlokkentest te kiezen, als dat zou mogen van mijn gyn. De ingreep is immers hetzelfde, maar voor mij lijkt het een wereld van verschil om een zwangerschap af te breken op 12 weken tegenover pas na 20 weken. Die beslissing zou ik nooit meer kunnen nemen, ook al was dat toen wel de bedoeling als de uitslag niet goed was geweest.

En een vruchtwaterpunctie is wel 100% zeker hoor. Of toch tenminste voor de afwijkingen waarop ze je testen. Er komt namelijk een volledig chromosomenonderzoek bij. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat er dan geen andere problemen kunnen zijn.

Link naar deze reactie
09/01/2008 @ 15:52
Lina

Online Status Bekijk profiel
Ik vroeg me af waarom mensen naar een zelfstandige vroedvrouw gaan, is dat dan hetzelfde als je naar een gyn gaat? Of is het een combinatie van beide of hoe zit dat ineen? Bij Nino ging ik enkel naar mijn gyn en had geen weet over zelfstandige vroedvrouwen en wat daar de bedoeling van is (buiten assisteren bij de bevalling, maar die zijn ziekenhuisgebonden)..
Anke had me aan het denken gezet

Heb me er weer een leuke job uigekozen hier..pfff..ik slaag er in steeds voor een job te kiezen waar geen werk is! Ik heb zo'n spijt dat ik dat hier heb aangenomen..ookal is het maar voor 3maand

[Laatst gewijzigd door Lina - 09/01/2008 @ 15:53] - Link naar deze reactie
09/01/2008 @ 16:21

ik ga ook gewoon dan een combinatietest laten uitvoeren. De kans op een miskraam na een vlokkentest is 1%. op zich niet veel maar toch te veel voor mij

Daarnet kwam hier een collega van mij met haar 8 weken oude dochtertje. ik heb een half uur mijn werk laten liggen en heb er mee rondgelopen. zo'n schatje!
Mijn collega vroeg wanneer ik er ga aan beginnen, ik zeg dat ik het nog niet weet

Angelina: jij doet interimwerk dan nu?

Link naar deze reactie
09/01/2008 @ 16:43
Lien effe niet aangemeld

Hey iedereen,

Onze NOD dagen komen nu echt wel dichter hé... Hebben jullie het ook zo moeilijk om nog niet te testen? Mijn NOD is op 16/01, nog een weekje geduld oefenen. Hebben jullie dat ook dat je elk symptoom als mogelijk zwanger beschouwt? Ik heb pijnlijke tepels, duwende pijn in onderrug, wit slijmverlies, last van vermoeidheid, piekende droge ogen, veel honger, misselijk bij bepaalde geuren/smaken, rommelende darmen... Maw ik ben een krakende kar momenteel!
Hoe gaat het met jullie?

Groetjes
Link naar deze reactie
09/01/2008 @ 19:36
Charlotte

Elaba!

Onze nod's komen er inderdaad aan!
Wij tellen nog altijd af naar 19 januari! Hopelijk positief nieuws!

Ik voor de rest!

Groeten Charlotte

[Laatst gewijzigd door Charlotte - 09/01/2008 @ 19:37] - Link naar deze reactie
10/01/2008 @ 02:10
Anke

Angelina, ik denk dat het dan hetzelfde is als dat je naar de gyn gaat.
Beide bekijken ze hoe de baarmoeder groeit, hoe je bloeddruk is, hoe het met jou gaat en of het hartje te horen is.
Maar in Nederland is het zo, iedere vrouw gaat naar de verloskundige mits ze geen medische indicatie heeft.
Daarom was ik in het begin bij de verloskundige EN gynaecoloog.
Maar omdat snel duidelijk was dat het goed zat en dat het hartje klopte hoefde ik niet meer bij de gyn terug te komen, behalve als ik klachten kreeg zoals bloedverlies of iets anders geks.
Nu loop ik gewoon tot het einde van de zwangerschap bij de verloskundige, waar ik alle vertrouwen in heb.

Hoezo heb je spijt van je baan nu???

Katleen, ik verwacht niet dat er iets geks uitkomt bij je na de combinatie test, je bent jong zag ik al.
Maar de kans op een miskraam na verder onderzoek is 1:300, vind ik persoonlijk wel veel.

Moeilijk he om het niet te vertellen!!
Grappig is dat, haha, ze moest es weten...

Lien, ik hoop dat je kwaaltjes gewoon kwaaltjes zijn.
Nog heel even wachten en dan weet je het!!
Ik voor je!

Charlotte ook voor jou natuurlijk!!
Denk je dat het raak is??

Hier gaat het wel goed, het trekt behoorlijk in m'n buik op sommige momenten, merk nu echt dat het aan het groeien is!
Wel leuk natuurlijk.
Voel me nu echt super moe, weinig geslapen vanmiddag.
We moesten naar de condoleance van de opa van mijn man die afgelopen zondag is overleden.
En na 10 jaar is het ook wel een beetje mijn opa geworden.
Maar bah bah, de hormonen, emoties en moeheid spelen nu wel parten.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >