< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » spiraaltje

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
07/01/2008 @ 22:59
mie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo,

Op 6 december ben ik bevallen van ons 2de dochtertje!
Ik overweeg (samen met mijn man) om een spiraaltje te laten plaatsen! Ik heb nu al verschillende soorten van pil gebruikt en ook al de nuvaring, maar niets werkt dergelijk! Bij elke pil en ook bij de nuvaring had ik rond mijn eisprong bloedingen! Nu ben ik voor mijn laatste zwangerschap naar de dokter geweest met nog eens een tussenbloeding en zij stelde voor om een spiraaltje te steken!
Zijn er hier dames die daar ervaring mee hebben of iemand kunnen die een spiraaltje hebben laten plaatsen?

Groetjes

Mie

Link naar deze reactie
08/01/2008 @ 14:25
IllyTje

Online Status Stuur bericht
Hallo,
ik heb een spriaaltje.
Ik ben hier heel tevreden van. Rond mijn eerste maandstonden had ik slechts een 'veeg' bloedverlies en nu heel af en toe een beetje bruinverlies.
Ik heb er ook helemaal geen last van.
Ik ben er echt heel tevreden over.

Groetjes.

Link naar deze reactie
08/01/2008 @ 19:52
mie

Dag Illytje,

Wanneer heb jij hem laten plaatsen na je bevalling (hoeveel maand?) Heb nu terug mijn maandstonden, 1 maand na mijn bevalling! Moet ik wachten tot mijn volgende maandstonden of zou ik nadat deze voorbij zijn al een spiraaltje kunnen laten plaatsen?

Groetjes

Mie

Link naar deze reactie
08/01/2008 @ 20:27

hey mie

ik heb ook een spiraaltje laten plaatsen. Ik heb dat 4 maand na de bevalling laten doen. En ik vind het een heel gemak niet meer denken aan de pil enzo. Ik heb het koperspiraal genomen dus ik krijg nog iedere maand mijn regels. Maar mijn cyclus is wel 28 dagen en als ik het eruit laat halen blijft dat zo gewoon.
Mijn gyn heeft me aangeraden om het te laten plaatsen tijdens de regels omdat de baarmoedermond dan wat open staat en het makkelijker plaatsen is. Ik heb er geen pijn van gehad. Ik mocht wel van mijn gyn een pijnstiller ervoor nemen.
Ik zou zeggen ga ervoor het is een gemak.

groetjes

[Laatst gewijzigd door mama van Amber - 08/01/2008 @ 20:27] - Link naar deze reactie
09/01/2008 @ 13:23
sopje

Hallo,

Ik heb jaren de pil geslikt en jaren problemen. Zware hoofdpijnen, geen zin, maandstonden waar ik iedere maand kots misselijk van werd zodat ik dan 2 dagen in bed lag.
Na vele pilwissels en bezoek aan de neuroloog een stuk gelopen relatie en één met véél problemen begon mijn huisarts te vermoeden dat al mijn problemen wel eens door het pilsyndroom kwamen.
Hij gaf me de raad onmiddelijk de raad te stoppen en spiraal te nemen en ik ben nu een héél gelukkig vrouw met normale zinnen.
Ik zou niets anders willen, ik weet nu pas wat ik al die jaren gemist heb. Sinds een jaar gelukkiger dan ooit.

groetjes
Link naar deze reactie
09/01/2008 @ 15:13
Bieke

Hey Mie,

ik heb een hormoonspiraaltje (Mirena) sinds begin december. Sindsdien heb ik een beetje bruinverlies gehad (normaal de eerste 3 à 4 maanden volgens de gyn, nadien zou dat over moeten zijn), maar geen maandstonden meer. Voor de rest ook geen bijwerkingen, dus ben er super content van.
Normaal moet je minimum 6 weken wachten na je zwangerschap voordat je een spiraaltje laat plaatsen, meestal wordt dit trouwens tijdens de maandstonden gedaan (maar bij mij was dat niet zo). Van de plaatsing zelf heb ik geen last gehad, enkel wat krampen nadien maar niets wat niet opgelost kon worden met een simpele pijnstiller.
Een koperspiraaltje rade mijn gyn af omdat dat in 10% van de gevallen uitzakt en dat dat je dan niet meer beschermd tegen zwangerschap. Dat percentage vond ik toch wel veel!!! Met een Mirena had ze nog maar een keer de ervaring dat die gezakt was, maar zelfs dan beschermd die nog door de hormonen die afgegeven worden. Bij een koperspiraal is de kans naar 't schijnt trouwens ook groot dat je maandstonden erger worden dan voordien en los van het feit dat dat blijkbaar niet zo veilig is, vond ik dat natuurlijk ook maar niets .

Succes met je keuze!

[Laatst gewijzigd door Bieke - 09/01/2008 @ 15:15] - Link naar deze reactie
09/01/2008 @ 15:19

Hey,

ik overweeg ook om een spiraaltje te laten plaatsen, omdat ik ook veel last heb van het gebruik van de pil (hoofdpijn, weinig zin, humeurwisselingen). Ik weet dat deze symptomen door het gebruik van de pil komen omdat ik ze niet had toen ik probeerde zwanger te raken.
Maar wat ik me nu afvraag is of een hormoonspiraaltje dan niet dezelfde symptomen geeft, omdat het toch ook over hormonen gaat, zoals met de pil. Of is enkel het koperspiraaltje dan een oplossing?

Sopje, welk spiraaltje heb jij?

Link naar deze reactie
09/01/2008 @ 15:24
Bieke

Hey Nathalie,

in een hormoonspiraaltje zitten hééééél weinig hormonen, veel minder dan in de pil (omdat ze rechtstreeks op de juiste plaats 'afgeleverd' worden). Natuurlijk zijn er, zoals bij alle middelen, vrouwen die bijwerkingen hebben, maar 'k heb toch overwegend positieve reacties gehoord en gelezen.

Ik vind trouwens het koperspiraaltje niet echt een 'oplossing' als je toch nog 10% kans hebt om zwanger te worden... toch zeker niet voor mij, want wij willen geen 3e kindje. Als er toch nog eentje bij mag komen, tja, dan is het maar zo als er een ongelukje gebeurt, maar dat is bij ons dus echt niet de bedoeling.

Groetjes

[Laatst gewijzigd door Bieke - 09/01/2008 @ 15:26] - Link naar deze reactie
09/01/2008 @ 19:02
sopje

Hallo,

Nee is ook een hormonen spiraaltje maar de hormonen komen niet in je lichaam en blijven ter plaatse van je baarmoeder vandaar dat je er geen last van hebt.
Heb ook geen bloedverlies meer.

groetjes
Link naar deze reactie
10/01/2008 @ 13:22
mie

hey,

Bedankt voor de vele reacties! Nu ik toch al het een en ander van jullie heb vernomen kan ik al eens nadenken over wat ik ga doen! Maar ik ben er steeds meer van overtuigd om het te laten plaatsen! Nog eens bespreken met mijn man en eens luisteren wat mijn gynea zegt! En dan beslissen hé!
Zal hem dan waarschijnlijk volgende maand laten plaatsen!

Groetjes

Mie

Link naar deze reactie
10/01/2008 @ 14:08
Sammie

Ook ik had een mirena-spiraal!! Ik was er super tevreden over: geen maandstonden, geen humeurschommelingen,... Wel had ik last van erge acné rondom mijn mond!!!
Nu ben ik overgestapt op de Yasminelle-pil!!

Groetjes
Link naar deze reactie
10/01/2008 @ 16:20

Bieke en Sopje, bedankt voor jullie reactie.
Een koperspiraal is hier ook geen optie als het maar 90% zekerheid geeft, want medisch gezien kan ik beter niet meer zwanger worden, dus...
Ik ga nog eens overleggen met mijn gyn, maar ik denk dat ik er voor ga gaan. We zien wel hoe ik mij erbij voel. Je kan het altijd laten verwijderen ook he.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]