< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » korte slaapjes overdag, baby 14 weken

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
korte slaapjes overdag, baby 14 weken
11/01/2008 @ 09:23

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Das toch ook een flink kereltje niet, Massx???
Op welke p-lijnen zit die met zijn lengte en gewicht?

Marie doet ook een hazeslaapje :-)

Link naar deze reactie
11/01/2008 @ 09:49
Tammie74

Online Status Stuur bericht
Goedemorgen,

Inderdaad Floortje je hebt een groot boeleke, alhoewel de lengte is vlgs mij gemiddeld alleen het gewicht is wat hoger.
Sofian groeit de laatste weken minder hard dan daarvoor, maar bij het PMI zeiden ze dat gewoon is bij deze leeftijd. Vanaf nu groeien ze wat minder hard, behalve Marie dan hihi.
Op deze leeftijd maakt dat allemaal niet uit, als ze maar goed eten en slapen toch.
Vanmiddag heb ik een cursus babymassage, is in totaal 4x en vandaag voor het eerst. Ben benieuwd hoe hij het vindt. Het duurt 1 1/2 uur. Als zijn maagje vol is zal hij het wel lekker vinden, maar als hij honger krijgt krijst hij alles bij elkaar. We zijn met 5 babies en allemaal ongeveer even oud, lijkt me wel leuk.
Sofian doet nu zijn slaapje, was al om 6 uur wakker vanmorgen. Kwam denk ik omdat hij gisteren overdag best veel geslapen heeft. Hij heeft nog tot 7.15 bij mij in bed gelegen maar toen wilde hij toch echt wat meer actie.

Massx, Sofian at eerst ook om 17.00 zijn laatste fles en sliep dan tot 6 uur. Kon volgens mij geen kwaad hoor. Hij sliep toen in de nacht zo heel lang omdat hij helemaal kapot was omdat hij overdag niet wilde slapen. Gelukkig komt daar nu verandering in, hierdoor worden de nachten weer wel iets korter heb ik het idee. Warom durf je hem niet te laten slapeb zonder fles te geven om 20.00?

Nou dat was het wel weer.

Grts Tammie

Link naar deze reactie
11/01/2008 @ 09:50
Tammie74

Oh ja Droppie sinds ik geschreven heb dat hij zijn flesjes zo moeilijk leeg krijgt heeft hij ze allemaal leeggedronken in een kwartiertje. Haha ik had het eerder moeten schrijven.

Grts Tammie

Link naar deze reactie
11/01/2008 @ 11:40
Sarah

Online Status
Hier gaat het 's nachts ook beter. Ons schema is 19:00 naar bed en dan om 22:30 wakker maken voor een voeding (180cc). Die geef ik nu in de vorm van flesvoeding i.p.v. borstvoeding omdat je dan kan zien wat hij drinkt en het verteert langzamer dan BV. En het werkt! Hij slaapt dan tot 7:00 dan 1,5 uur op en dan weer twee uur slapen. De rest van de dag wel alleen maar slaapjes van 40 min. (dat maakt het wel lastig).
Gister heb ik op het CB gevraagd hoe dat kan die slaapjes van 40 min. en dan niet helemaal uitgerust wakker worden. Ze zeggen dat het een fase is en dat het dan bij de baby past. Wel lastig vind ik omdat je minder aan je eigen dingen toe komt..

Job is nu trouwens 64 c.m. en 7550 gram en vandaag 15 weken. Een lekkere dikkerd.

Wat doen jullie baby's in de box? Job slaat tegen speeltjes maar kan nog niet omrollen.
Link naar deze reactie
11/01/2008 @ 12:06

Haahahaha. Nou dat is mooi toch...
Enne floortje....lekker toch zo'n bolleke. Demy is een week te vroeg geboren en was aan de lichte kant. Ze woog toen 2690 gram. Dus dat scheelt wel ff hahaha. Nou heeft ze het in de eerste weken wel aardig ingehaald hoor. Toen was ze 1,5 kilo aangekomen in die 5 weken hahahaha. Borstvoeding werkte dus goed. Maar ze is nog steeds lichter dan Elina was.

Link naar deze reactie
11/01/2008 @ 22:47
massx

floortje...p lijn?? de middelste?? Lekker bolleke he?

waarom ik hem niet na 20.00 durf te laten slapen..omdat ik dan 's nacht weer een fles kan geven en dan ga ik liever om 23.00 slapen. En hij nog te weinig drinkt daarcvoor. Svenn heeft met verdenken van rs virus in het ziekenhuis gelegen. Hij gaat nu ook steeds huilen als ik hem in zijn bed leg..Moet weer wennne thuis?? Heeft hij nooit gedaan was een hele makkelijke slaper!

wat doen jullie kindjes tussen die hazenslaapjes...hier niet met veel dingen tevreden...

groetjes mass

Link naar deze reactie
12/01/2008 @ 09:31
Tammie74

Goedemorgen,

Vanacht heerlijk geslapen van 20.15-7.30. Gisteren echt een vervelende dag gehad. Hij wilde helemaal niks alleen maar in mijn armen en dan nog rondlopen ook. Gisteren heel veel last gehad van zijn reflux. De massage gisteren was leuk. Alleen die andere babietjes vond hij wel vreemd. Allemaal rondkijken en brabbelen. Hij hield het 3 kwartier vol en toen as het gedaan. Huilen en huilen net als die andere babies. Dan weer even stil en uiteindelijk vielen ze bijna allemaal in slaap. Nu kan ik deze week thuis proberen en dan gaan we volgende week weer.
Vervelend Mass dat Sven al zo klein in het ziekenhuis heeft gelegen, lijkt me echt erg zon kleintje bij je vandaan. Maarja als ze echt ziek zijn worden ze in ieder geval goed in de gaten gehouden.
Als Sofian een gewone dag heeft doet hij tussen zijn hazeslaapjes wat spelen met mij, spelen op zijn speelmat of in zijn transat. Hij kan zich ongeveer een half uurtje alleen vermaken, ga ik wel af en toe kijken.
Inderdaad Droppie Demi had haar gewicht snel ingelopen, vraag me af wat er in die Bv zat van jou haha.
Sarah jij hebt ook een aardig boeleke, 7500 gram, wordt al zwaarder om op te pakken dat verschil merk je wel zeker. Wat was zijn geboortegewicht, ook al wat meer dan gemiddeld zeker. Sofian pakt zijn speeltjes op brengt ze naar zijn mond en rammelt er wat mee. Hij kan van zijn rug naar zijn zij maar nog niet op zijn buik hoor. Van zijn buik naar zijn rug heeft hij 3x gedaan, maar volgens mij per ongeluk hij snapt niet hoe hij dat gedaan had.
Nou dames dat was het weer voor vandaag. Vanmiddag shoppen soldes is weer begonnen.

Fijn weekend

Grts Tammie

Link naar deze reactie
12/01/2008 @ 09:32

Hey ...

Hier werken ze op Kind & Gezin met p-lijnen.
p3 laagste gemiddelde
p50 gemiddelde
p97 hoogste gemiddelde
Daarop worden dus lengte, gewicht en scheldelomtrek aangeduid.

Tussen de slaapjes in ... Marie speelt redelijk goed alleen. Ze ligt dan in haar box en dan zet ik daar zo'n ding over waar speeltjes aan bengelen en daar slaat ze dan (vrij hevig) tegen. Zo kan ze zich wel effe bezig houden. Ze zit ook vaak in haar relax. Dan neem ik ze mee naar de plek waar ik mijn werk sta te doen (vb keuken) en dan kijkt ze wat ik doe. Af en toe huppel ik er eens mee rond ... leg ze is even op haar buik, zodat ze wat kan turnen, enzovoort. Redelijk veel afwisseling hier dus.

Link naar deze reactie
12/01/2008 @ 12:37
massx

lengte boven de p50 en gewicht er net onder.

Svenn kan zich nog niet zo goed zelf vermaken.... Tja 11 weken he! Ze kunnen dan ook nog niks pakken! Vanmorgen 1e hazenslaapje 3 kwartier en toe bij mama nog eens anderhalf uur..ja dan kunnne we het wel! En net weer een half uurtje.... Maar blijf hem gewoon naar zijn bed brengen

Link naar deze reactie
13/01/2008 @ 11:03
Sarah

Online Status
Job was bij zijn geboorte inderdaad al flink, 4310 gram en 54 c.m. Ik kreeg hem er ook niet uitgeperst....

Het valt mij op dat de korte slaapjes met name in de middag zijn. Nu in de ochtend slaapt hij ineens weer twee uur. Heb hem wel even gehoord. Ik ben 7:30 opgestaan (op zondag poeh) en om 9:00 ging hij weer naar bed. Nu is het elf uur en hij zal zo wel wakker worden. Gisteren avond ging hij om 19:00 slapen en toen werd hij weer na drie kwartier wakker (de eerste slaapcyclus) en na een tijdje huilen ging hij weer slapen. Zo heeft hij misschien geleerd om zelf weer in slaap te komen na de volgende slaapcyclus. Ik hoop het maar...
Link naar deze reactie
13/01/2008 @ 14:25

Dat kan ik geloven Sarah, dat je dat er niet uitgeperst krijgt.
Das een heel brokje eh !!! Keizersnede dan gedaan ???

Link naar deze reactie
13/01/2008 @ 16:12
massx

hoi,

sarah ik vond 3655 al een aardig brokje om eruit te krijgen....pfftt!!

Nou hier vanmorgen allemaal weer hazenslaapjes werd er gek van en opeens vanmiiddag 2 uur wakker gemaalt fles lief gespeeld en slaapt weer ....Tja hoelang??? Ik hoop dat het over is nu met slaapgedrag want ik word er gek van de oudste wil ook aandacht!

Dat had ik 's avonds ook steeds na 3 kwartier wakker en met speen uiteindelijk wel weer gaan slapen...en dan 22.30 wakker maken voor fles en slaperig 100cc opdrinken en om 5 uur wakker worden,,,grr mey speen wel tot 7.30 verder geslapen.

groetjes mass

Link naar deze reactie
14/01/2008 @ 09:00
Sarah

Online Status
Was geen keizersnee gelukkig maar een tangverlossing.
Wat betreft het korte slapen: ik hoorde dat veel baby's van deze leeftijd er last van hebben. Dus nog even volhouden.
Gister avond ging Job wel gelijk slapen en heeft om 22:30 180cc op. Werd nog wel twee keer wakker in de nacht maar huilde maar even. Uiteindelijk 7:15 gedronken. Ik vind het belangrijk dat hij zelf leert in slaap vallen en niet wakker schrikt bij elke slaapcyclus.
Ben wel erg benieuwd wanneer die korte slaapjes over gaan!
Link naar deze reactie
14/01/2008 @ 10:12
massx

hallo,

nou hier lijkt het over gistermiddag ging meneer weer gewoon slapen.... en gisteravond slapen en wakker gemaakt voor fles om 22.30 ik heb hem om 5.00 nog eens horen rommelen maar ging zelf weer verder slapen tot 6.30 En is weer heel tevreden en lief ook weer lang spelen!

Link naar deze reactie
14/01/2008 @ 12:17

Mij storen die korte slaapjes niet, maar ik heb wel een hele goeie doorslaper (van 21u tot 8.30u).
Ik weet niet hoe jullie dat doen, maar overdag blijft Marie gewoon beneden in haar box liggen. Ik loop geen 100 keer naar boven om haar in bed te leggen en na een half uur weer te gaan halen. Dat lijkt mij veel te stressvol en in mijn ogen ook niet goed voor je baby.
Ze kent heel goed het verschil tussen overdag een tukkie doen en 's nachts doorslapen.
Groetjes

Link naar deze reactie
15/01/2008 @ 08:53
Sarah

Online Status
Job is ook meer in vorm! Hij slaapt langer overdag en in de nacht gaat het goed. Heb hem vanmorgen zelf wakker gemaakt!
Hopelijk blijft het zo en was het een groeisprong de afgelopen tijd.
Link naar deze reactie
16/01/2008 @ 13:34
massx

Nou hier weer hazeslaapjes...

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]