< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » zwanger met mirena-spiraal

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Anticonceptie...
zwanger met mirena-spiraal
17/01/2008 @ 23:08
els77

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Kennen jullie mensen die zwanger zijn geraakt met een mirena-spiraal?

Els77

Link naar deze reactie
18/01/2008 @ 13:37

dat is vrijwel onmogelijk (maar alles kan, niks is 100% veilig) omdat je menstruatie bijna algeheel wegblijft ben je bijna niet vruchtbaar, is mij verteld

Link naar deze reactie
18/01/2008 @ 15:11
Nikske

Online Status
Hoi, ik vroeg mij dat eigenlijk ook af, ik ben er al achter aan't zoeken geweest, maar kan hier precies nergens antwoord op vinden. Want als je toch zwanger kan geraken, wat zijn de gevolgen voor het kindjes als dat spiraaltje blijft zitten, aangezien je niet meteen weet dat je zwanger bent?

Link naar deze reactie
18/01/2008 @ 17:22
Bieke

Volgens mijn gyn is Mirena 99,9% veilig, hetzelfde als een sterilisatie dus.
Mirena heeft een dubbele werking, je krijgt wél een eisprong maar door de hormonen kan het sperma de eicel niet bevruchten (ze zijn daar als het ware een beetje groggy van ) en indien er toch ne straffe is die wel tot bij (in) de eicel geraakt (maar dat is dus bijna onmogelijk), is een innesteling niet mogelijk omdat de baarmoederwand zich daarvoor niet 'klaarmaakt' bij de eisprong (ook door de hormonen). Je bent dus wél vruchtbaar, maar de rest van het systeem wordt volledig ontregeld.

Als je toch bij die 0,1% hoort die zwanger wordt, wordt het spiraal zo snel mogelijk verwijderd want dat kan een miskraam veroorzaken (maar gebeurd niet altijd). Maar als je de pil neemt en toch zwanger wordt, kan dat ook een miskraam veroorzaken natuurlijk... En even ter vergelijking, de pil is 'maar' 99% veilig.

Mijn gyn had nog nooit meegemaakt dat iemand met een Mirena zwanger geworden was, met een koperspiraal komt dat blijkbaar wel heel vaak voor, dat schijnt niet echt betrouwbaar te zijn (zij sprak van maar 90% veilig). De keuze was dus snel gemaakt...

Groetjes

Link naar deze reactie
18/01/2008 @ 20:30
els77

Ik heb dezelfde uitleg als hierboven gehoord, maar via googlen heb ik toch al mensen "ontdekt" die zwanger geraakt zijn doorheen het mirena-spiraal. Wij willen zeker nog geen 3e kindje nu (en ws zelfs nooit), en daarom wil mijn vriend steeds met een condoom vrijen. Maar ik vind dat niet zo fijn, en vind het ook stom omdat ik nu een spiraal heb. Dan had ik evengoed niets kunnen doen, denk ik dan... Heb al veel miserie gehad met spiraal (zat bij 1e insteek-poging in baarmoederwand (auw!), er terug uit (auw!), weer 3 maanden wachten, bij 2e poging zat het te diep, even terug trekken (auw!), bij nacontrole zat het er half uit, proberen dieper te steken (auw!), ongeveer in orde, maar maandstonden bleven zoals voorheen, even afwachten (en dus nog steeds denken dat we niet veilig zijn), uiteindelijk beslissen dat we het toch niet meer willen, bij poging om het eruit te halen waren de draadjes niet meer te vinden, nogmaals proberen maar dat ging echt niet (auwauwauw!) en nu zou de gyn het er onder verdoving willen uithalen (dagkliniek), maar ondertussen heb ik amper nog maandstonden en bij controle (echo) lijkt alles goed te zitten. Uit beide concludeert gyn dat spiraal zijn werk doet, en dat ik niet zwanger zou kunnen geraken. Maar mijn vriend gelooft dit niet (hij heeft sterk zaad, zegt hij dan... zucht...). Vandaar mijn zoektocht en mijn vraag...

Els

Link naar deze reactie
20/01/2008 @ 09:39
Susie

Sterk zaad, yeah right. Wat een mannelijke gedachte zeg.

Als een mirena geen anticonceptie zou zijn waarom hebben mensen hem dan? Natuurlijk zal er wel eens iemand zwanger zijn geraakt met de mirena. Maar als je daar vanuit gaat zou ik echt niet weten waarom je er dan eentje zou hebben.
Je vriend is er eentje uit de categorie overvoorzichtig he?

Link naar deze reactie
21/01/2008 @ 21:24
minnie

Hoi Els,

een hele goeie vriendin van me was kort geleden zwanger geworden ondanks het spiraal en toen had ze later toch een miskraam gekregen.
Dus het kan wel.

[Laatst gewijzigd door minnie - 21/01/2008 @ 21:26] - Link naar deze reactie
31/01/2008 @ 12:37
bulletje81

Online Status Stuur bericht
spiraal
hey els

t kan wel dergelijk...
alleen er is minder kans als bij de pil!
zelf ben ik ook met spiraal gekomen "was n verrassing" en een vriendin van mij is pas bevallen van een zoon ondanks dat ze de mirena had dus zeg nooit nooit...

zelf ook de mirena gehad maar ik vindt t bagger maar das mijn mening! ;)

Vermoedelijke bevalling op 19/03/2009.
Al 17 weken en 3 dagen zwanger (43.58% ver), nog 22 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]