< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Net zwanger! » zwanger en suikerziekte

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Net zwanger!
zwanger en suikerziekte
06/01/2008 @ 20:35
Manta

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey Inge,

Nee, ik heb er zelf maar eentje (de jongste) van de andere 4 ben ik stiefmama :). Dus maar 1 zwngerschap met diabetes. Of er ooit nog een tweede komt weet ik nog niet, ben nog steeds aan het herstellen van de eerste dus zal nog wel een tijdje duren. De zwngerschap van Ronin is eigenlijk zo goed als zonder problemen verlopen. Alleen maar last van heel veel vochtophoping en misselijkheid, verder mag ik zeker niet klagen :)
Hopelijk heb je veel geluk dit jaar, 't kan moeilijk en zwaar verlopen maar het wonder dat je nadien vasthoudt is supergroot :d

groetjes, Sandra

Link naar deze reactie
07/01/2008 @ 20:09

Online Status Bekijk profiel
Hey Sandra,

Dan moet het bij jullie af en toe toch wel heel druk zijn, niet?
Maar wel heel fijn

Hopelijk mogen wij ook snel een of verwachten.
Begint nu echt wel heel lang te duren

Weet je wat het wel is, een extra motivatie om m'n suiker goed op peil te houden. Lukt niet altijd hoor, maar ik doe toch m'n best.
Ik moet in maart terug op controle, ben benieuwd naar m'n gemiddelde.
Vorige keer was die niet zo goed , 6,9. Maar kwam ook wel door die operatie enzo dat ik heb moeten ondergaan.

Je moet nog goed herstellen van je zwangerschap zeg je, wat is er dan juist? Indien je er niet graag op antwoordt, geen probleem hoor!

grtjs,
inge

Link naar deze reactie
11/01/2008 @ 13:21
Manta

Hey Inge,

Valt wel mee hoor, als ze allemaal thuis zijn is het meer een "gezellige" drukte. Wanneer alleen de kleinste thuis is, is het véél te stil in huis :) Dit weekend zijn de drie jongsten thuis dus gaat weer gezellig worden, bezoekje aan de speeltuin en dergelijke ...

Zwanger willen worden is idd wel een grote motivatie om je suiker goed te houden, al mocht ik daar niet van klagen. M'n gemiddelde stond al meer dan een half jaar onder 6.5 dus wist dat ik zonder problemen groen licht zou krijgen. De moment dat ik dan groen licht gevraagd heb, bleek ik net zwanger te zijn (is gebleken uit test 2 weken later). Tijdens de zwangerschap heb ik ook geen problemen gehad, gemiddelde is niet boven 5.7 geweest dus was perfeect. Ik had wel een pompje, denk niet dat het anders gelukt zou zijn om het zo laag te houden. En inderdaad af en toe moet je je eens kunnen laten gaan he, 't is zo al moeilijk genoeg :). Hopelijk staan jou suikers ook snel weer goed.

Wat herstellen van de zwangerschap betreft, is eigenlijk meer van de bevalling. Ronin is met keizersnede geboren en 'k voel nog goed waar alle littekens zitten maar dat zal ook nog wel beteren. Verder is het moeilijk om nu m'n suikers terug goed te krijgen, duurt nog even voor ik terug op controle moet maar ik zie zelf aan m'n resultaten dat het niet altijd zo best is.

Nu moet ik er echt vandoor want er heeft er eentje honger ;)

Groetjes Sandra

Link naar deze reactie
15/01/2008 @ 22:55

Hey meiden,

Hoe gaat het hier?

Link naar deze reactie
17/01/2008 @ 12:49
jokske

ik zit nu al een paar dagen te denken hoe gaat het toch met elsje?
Maar ik zie dat ze nog niks laten horen heeft...

Tis maar om te weten dat ik aan je denk

Link naar deze reactie
18/01/2008 @ 15:26
Elsje

Hallo allemaal,

Ik ben EINDELIJK terug thuis. Na 5 en een halve week ziekenhuisopname is ons zoontje, Jens, ter wereld gekomen. Ik was toen 36.5 weken zwanger. De bevalling is héél vlot verlopen, wel met inleiding en peridurale. Ik had het allemaal veel erger verwacht.
Na de geboorte bleek dat zen suiker aan de lage kant was (40, normaal moet dit boven de 50 zijn). Toen hij op prematuren toekwam, was het nog maar 20mg/dl. Verder had hij zuurstoftekort. Ge kunt je al inbeelden hoe snel hij weggenomen werd. Kheb em nauwelijks een paar minuten vast gehouden.
Zijn longetjes zijn nog onrijp en hij ligt nog steeds in de couveuse met extra zuurstof in de lucht. Toen hij 1 dag oud was kreeg hij er nog es een longinfectie bovenop, wat het allemaal nog erger maakte. Kheb hem sindsdien nog niet kunnen vasthouden of tis om em eten te geven (ook in de couveuse). Verder was zen calcium te laag, en zen bloed te dik (teveel van mij gekregen tijdens de bevalling). Die hebben ze moeten verdunnen.
Maar er is betering in zicht. Ik denk dat ie morgen in een gewoon bedje zal liggen en dan kan ik em eindelijk es vastpakken. De infectie is ook aant genezen.
Veel succes met het zwanger worden en mensen: zorg ervoor dat je goed geregeld staat tijdens de bevruchting en gedurende de hele zwangerschap. Tis een hele opgave, maar het moet.
Jokske, ik zou toch nog es vragen om een insulinepompje hoor. Opt einde van de zwangerschap heb je héééééél véééél insuline nodig.
Ik was gelukkig goed geregeld... maar bij een volgende zws ga ik het véél rustiger aandoen in ieder geval!
Door mijn diabetes is Jens véél vatbaarder voor infecties.
Hij heeft al zijn energie gestoken in het groeien ipv zijn organen. Hij woog 3610 gram. Nochtans had ik longrijping gekregen.

Groetjes, en als jullie vragen hebben, stel ze gerust :-)

Elsje

Link naar deze reactie
18/01/2008 @ 16:15

Elsje,

PROFICIAT met jullie zoon!!

Het zullen wellicht spannende momenten voor jullie zijn, maar het ziet er naar uit dat het allemaal vlug zal beteren, goed zo!
Ik met je mee dat je uw klein wondertje zo spoedig mogelijk in uw armen kunt nemen! want ik kan me voorstellen dat dat wel verschrikkelijk is.

Nog eens nen dikke proficiat, en hou ons op de hoogte van de vorderingen hé.

grtjs,
Inge

Link naar deze reactie
18/01/2008 @ 17:24
melanie

Hallo iedereen,

Wat leuk om eens een forum te vinden over suikerziekte en zwangerschap.

Ik ben ook reeds 18 jaar diabetespatiënt en ben momenteel voor de tweede keer zwanger, wel nog maar 6 weekjes. Ik moet mijn eerste echo nog krijgen, ben benieuwd!
Ik heb dus al een kerngezonde dochter van bijna 2 jaar. Het was een zeer plezante zwangerschap, maar je moet inderdaad wel heel intensief met je suiker bezig zijn.
Ik schrok toch wel een beetje toen ik jullie waarden las hoor, ik durf het haast niet te zeggen, maar ik zit op 8,3. Bij het begin van mijn eerste zwangerschap was dat ook zo,maar eens ik zwanger was zakten mijn waarden vrij snel en na 3 maanden zat ik aan 6,3 voor de rest van de zwangerschap.
Nu zie ik ook dat mijn waarden duidelijk lager staan dan enkele weken geleden, ik heb mijn pomp al hier en daar moeten aanpassen en het lukt me prima.

Mijn Hb A1C is moeilijk naar beneden te krijgen, ik sukkel er eigenlijk al 18 jaar mee. Het blijft stabiel, maar te hoog. Tijdens mij zwangerschap was eigenlijk het enige moment waarop het goed stond en daarnaa is het stilletjesaan weer beginnen stijgen, nochtans met pomp!

Groetjes en tot binnenkort nog eens,
Melanie
Link naar deze reactie
18/01/2008 @ 19:34

Hoi Melanie,

Welkom zou ik zeggen!

Vertel hier gerust al je verhalen, zo weten we ook wat we allemaal kunnen verwachten.

Proficiat met je zwangerschap!

grtjs,
Inge

Link naar deze reactie
19/01/2008 @ 19:59
melanie

@Sandra: Ik lees dat jij ook bevallen bent met een keizersnede, bij mijn dochtertje is het ook een keizersnede geworden, na 11 uren arbeid. Mijn ontsluiting wou niet verder vorderen, bleef hangen op 4,5cm. Is jouw bevalling ingeleid? De mijne wel, op 37 weken. De baby ging toen al richting de 4 kilo. Bij de geboorte woog ze 4,117kg en was ze 51cm groot, best een kloeke baby dus, maar wel kerngezond. Ze is wel direct naar neonatologie gebracht, ter observatie, en 'k heb ze dus niet bij mij gekregen. Ze hebben haar eventjes getoond en dat was het. Ik had het daar best wel moeilijk mee hoor. Je draagt je kindje al die maanden zo dicht bij je en dan kan je het nog niet eens vastnemen of eens goed bekijken. Toen ze me na 3 uur eens bij haar brachten, had ik eigenlijk ook niet meteen het gevoel dat het mijn dochtertje was die daar lag, ik zag een baby, maar herkende haar niet echt, aangezien ik haar nog niet goed te zien had gekregen. Best wel een emotioneel verwarrende en moeilijke situatie hoor. Er word je op voorhand wel verteld dat je kindje voor observatie naar neonatologie zal moeten, maar je er op voorbereiden gaat toch niet.
Het goede nieuws was wel dat ze haar suiker heel goed onder controle kon houden en na 48 uur mocht ik haar bij mij op de kamer nemen. Dan kon de ontdekkingstocht pas echt beginnen. Ik zat daar opeens moederziel alleen in een kamertje met een baby, mijn baby!! Ik voelde me meteen mama.
Ik ben eens benieuwd hoe het deze keer allemaal zal verlopen, ik hoop toch nog eens natuurlijk te kunnen bevallen, het is toch een unieke ervaring hé.

Ga nu maar eens afsluiten...
Tot gauw iedereen!
Melanie
Link naar deze reactie
20/01/2008 @ 22:04
Manta

Hey allemaal,

@Elsje: Van mij ook nog een hele dikke proficiat met jullie zoontje. Hopelijk is hij vlug beter en kan hij snel naar huis. "t Is nie zo leuk om zonder baby weer thuis te komen. En ik had dan nog geluk, Ronin mocht 2 dagen na mij ook naar huis. Dus 'k hoop echt voor jou dat Jens snel thuis zal zijn.

@Melanie: Ik ben idd ook met keizersnee bevallen en ingeleid op 38,5 week. De wee-opwekkers zijn ze vanaf 's morgens 8u beginnen geven maar mijn ontsluiting bleef ook hangen maar dan op 6 cm. Uiteindelijk is Ronin om 00u50 geboren dus is een zware dag geweest :). Bij de geboorte woog hij 3.910 kg en was 52 cm groot dus was ook al een stevig ventje, bovendien zat zijn hoofdje verkeerd gedraaid dus zou een natuurlijke bevalling moeilijk geweest zijn. Onze zoon is heel ff bij de papa op de kamer geweest, maar toen ze zijn suiker kwamen testen stond hij nog maar 27 dus is direct naar neonantologie gebracht. Daar is hij uiteindelijk 8 dagen gebleven omdat z'n suikers de eerste 5 dagen aan de lage kant bleven.
Ik ben zelf pas om 5u naar ons zoontje gekunnen en toen besefte ik ook nog niet dat het mijn baby was die ik vasthad. Was zelf nog suf van de operatie en zeer lange, vermoeiende dag. Het gevoel van mama is dan ook pas echt gekomen toen hij thuis is gekomen, hem kunnen zien wanneer ik wilde, hem kunnen vastnemen als ik daar zin in had, ...
Zoals je zegt het is een unieke ervaring en voorlopig blijft het hier nog ff bij eentje maar wss komt er ooit nog wel eentje bij en dan hoop ik ergens toch ook om eens natuurlijk te kunnen bevallen.

@al de anderen: Hopelijk is met jullie ook alles in orde en bij allemaal de suikers goed, maar 'k moet nu echt gaan afsluiten want anders wordt dat hier wat te lang

Link naar deze reactie
04/02/2008 @ 19:35

Hallo,

stilletjes hier, nog iemand nieuws?

Inge

Link naar deze reactie
04/02/2008 @ 20:48
Elsje

Hello everybody,

Hier wel groot nieuws. Jens is ondertussen al sinds 21 jan thuis. Hij stelt het prima. Hij is volledig hersteld... Maar tis dus wel enorm druk. Hij moet nu zen flesje hebben. Ben vlug weer weg.
Borstvoeding in combinatie met diabetes is effe doorzetten hoor. Int begin had ik veel hypo's en telkens wa versuft erbij. Maar nu gaat het alweer heel wa beter. Beter onder controle enzo.

Groetjes,
Elsje

Link naar deze reactie
05/02/2008 @ 19:10

Hey Elsje,

Fijn te horen dat het goed gaat met Jens!!! Zal wel heel fijn geweest zijn wanneer je hem mee naar huis mocht nemen.

Hou ons wat op de hoogte hé!

grtjs,
Inge

Link naar deze reactie
05/02/2008 @ 19:10

Hey Elsje,

Fijn te horen dat het goed gaat met Jens!!! Zal wel heel fijn geweest zijn wanneer je hem mee naar huis mocht nemen.

Hou ons wat op de hoogte hé!

grtjs,
Inge

Link naar deze reactie
14/02/2008 @ 13:12
Manta

Hey allemaal,

Ben ff niet hier geweest maar 't is precies nog altijd stilletjes.

Elsje, superfijn voor jou dat Jens thuis is, geniet er maar veel van, ze worden veel te snel groot :)

Ik zit nu te wachten op een datum voor mijn jaarcontrole en een nieuwe afspraak bij de diabetoloog. Als alles in orde is, dan denken wij er aan om stilletjes voor de volgende gaan te proberen, maar das dus nog ff afwachten.

Voor de anderen nog geen goed nieuws? Nog steeds geen zwangeren erbij? Hopelijk gaat het voor allemaal snel, wachten is maar niks ;)

Groetjes Sandra

Link naar deze reactie
14/02/2008 @ 13:28
jokske

hey elsje,

Eerst en vooral een dikke proficiat met je zoontje!
Mooie naam trouwens!
Zoals je ziet ben ik nog steeds niet zwanger
Moet wel melden dat ik een beetje omhoog ben gegaan mijn mijn hga1c, daarom nog goed mijn best doen om zo min mogelijk suikers binnen te hebben....
Hopelijk gaat nu alles goed met Jens en word het een ferme gezonde kerel!

Link naar deze reactie
07/03/2008 @ 20:39
Elsje

Hoi allemaal,

Oei wat is het hier stil. Hier alles prima. A1c is momenteel 6.6, had ook een enorme honger na bevalling.
Met jens gaat het ook prima. Hij heeft 's nachts geen fles meer nodig, maar wordt soms nog wel es wakker. Heel soms heeft hij nog een flesje nodig. Overdag laat hij ongeveer 4u tot 3u tussen 2 voedingen en 's avonds 2 tot 3u. Hij slaapt nog veel, begint al je te volgen en luistert naar mama en papa's stem (als er vreemden bij zijn). Hij woog vorige week donderdag al 5300g en mat 56.5cm. Een ferm boeleke dus.
Ik heb tot nu toe nog nie veel gewicht verloren. Maar vanaf dinsdag volg ik postnatale kiné en dan ben ik verplicht er iets aan te doen. Veel tijd over heb je niet hé.
Ik zie dat jullie nog niet zwanger zijn, vreselijk hé dat afwachten. Ik duim voor jullie!!!!

Groetjes,
Elsje

Link naar deze reactie
11/03/2008 @ 09:00
jokske

tof je nog eens te horen.... spijtig genoeg ben ik nog niet zwanger, zit nu al in ronde 6...

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]